Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 165030 times)

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #620 on: 06.03.2023, 15:01:06 »
Тук съм съгласен, но от друго страна възпитанието на децата е проблем на нас, родителите. И не мисля че от това трябва да страда безопасността на същите тези деца и нас самите. Но много се отвличаме.
« Last Edit: 07.03.2023, 13:21:21 by Mammoth »

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #621 on: 08.03.2023, 09:35:46 »
Кой кого отвлича си е лично негово извращение, аз не правя така!  :D

Не че нещо, ама отвън поначало не виждам голям смисъл от кранове, тъй като се предполага, че при инцидент хората трябва отвътре да излязат(да, трябва и отвън да има за евентуални помагащи, макар традицията да е да се чупят стъклата). Европейски стандарти, да, където обаче не се случват такива тъпотии, а ако се, ако не служителите на реда, то самите хора(като общество) се намесват на момента, макар да не са им родители.

Въпросът ми е къде отива безопасността, когато лапетиите въртят крановете по спирките(а може и кръстовищата), при което хем вратата може да се отвори по време на движение, хем при спирането на автобуса(движение от около 5 км/ч) спирачките се задействат и хората могат да изпадат?

Всеки е правил бели като малък, тези са решили тази "игра" да играят. Решението обаче е да има последствия, а не само вирнат пръст от полицията(защото мама и тате няма да го порицаят, а силово ще защитават златото си, че то не е способно на такива неща, много е добричко).

Иронията е, че преди година и половина номерът ми го направиха големи "мъже", на моята възраст, а не деца, защото не им се чакаше 20 секунди на светофара. След слизане отидоха на същата спирка, на която щях да спра след броени секунди и стояха. Демостративно го направиха, явно се мислят за интересни, затова и аз демостративно разглобих вътрешните кранове още на място, пред хората.
« Last Edit: 08.03.2023, 09:44:30 by skin »



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #622 on: 23.03.2023, 13:41:19 »
Маршрутни промени от 24.03.2023 г.

Уважаеми клиенти,

Във връзка с изпълнение на проект „Основен ремонт на бул. „Цар Борис III“ от бул. „Осми Приморски полк“ до пресичането с „Фатрико дере“, гр. Варна“, считано от 24.03.2023 г. ще бъде затворен за движение участъка от кръстовището с бул. „Осми Приморски полк“ до пресичането с „Фатрико дере“.

Считано от 24.03.2023 г. – петък, ще бъдат въведени следните промени в маршрута и обслужването:

Линия 31 от ЖП Гара до разклон Виница, спирки по маршрута: ЖП Гара, „Полиграфия“, „Козирката“, „Музея“, „Площад Съединение“, „Чаталджа“, „Паметника“, „Явор“, „Лотос“, „Резервоара“, „Моста“, „Светкавица“, „Разклон Виница“.

Часове на обслужване за делник и празник от ЖП Гара до разклон Виница:05:10, 05:40, 06:10, 06:40, 07:10, 07:40, 08:10, 08:40, 09:10, 09:40,10:10, 10:40, 11:10, 11:40, 12:10, 12:40, 13:10, 13:40, 14:10, 14:40, 15:10, 15:40, 16:10, 16:40,17:10, 17:40, 18:10, 18:40, 19:10, 19:40, 20:10, 20:40, 21:20, 22:00, 22:40.

Часове на обслужване за делник и празник от разклон Виница до ЖП Гара:05:30, 06:00, 06:30, 07:00, 07:30, 08:00, 08:30, 09:00, 09:30, 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30, 16:00, 16:30, 17:00, 17:30, 18:00, 18:30, 19:00, 19:30, 20:00, 20:30, 21:00, 21:40, 22:20, 23:00.

Автобусите по този маршрут ще бъдат обозначени с допълнителни табели  „РАЗКЛОН ВИНИЦА“.

Линия 31 от ЖП Гара до Виница през спирка „Пикадили парк“ със следните спирки по маршрута: ЖП Гара, „Полиграфия“, „Козирката“, „Музея“, „Площад Съединение“, „Чаталджа“, „Паметника“, „Явор“, „Спортист“, „Стадион Варна“, „Средношколска“, „Пикадили парк“, „Студентска“, „Траката“, „Стамболийски“, „Евксиноград“, „Балкан“, „Летовище за Виница“, „Черноморец Виница“, „Вилна зона Виница“, „Гробища Виница“, „Център Виница“, „Черно море Виница“, „Дом майка и дете“.

Интервалът на обслужване за делник и празник се запазва.

Линия 31/31А от ЖП Гара до Виница през к. к. „Св. св. Константин и Елена“ със следните спирки по маршрута: ЖП Гара, „Полиграфия“, „Козирката“, „Музея“, „Площад Съединение“, „Чаталджа“, „Паметника“, „Явор“, „Спортист“, „Стадион Варна“, „Средношколска“, „Пикадили парк“, „Студентска“, „Траката“, „Стамболийски“, „Евксиноград“, „Балкан“, „Летовище КПП“, „Св.св. Константин и Елена“, „Летовище КПП-2 изход“, „Летовище за Виница“,„Черноморец Виница“, „Вилна зона Виница“, „Гробища Виница“, „Център Виница“, „Черно море Виница“, „Дом майка и дете“.

Часове на обслужване за делник от ЖП Гара с курсове през к. к. „Св. св. Константин и Елена“ 06:05, 07:05, 08:15, 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 20:50.

Часове на обслужване за делник от Виница с курсове през к. к. „Св. св. Константин и Елена“: 06:50, 07:50, 08:55, 09:50, 10:50, 11:50, 12:50, 13:50, 14:50, 15:50, 16:50, 17:50, 18:50, 19:50, 20:50, 21:40.

Часове на обслужване за празник от ЖП Гара с курсове през к. к. „Св. св. Константин и Елена“: 06:00, 07:00, 08:05, 09:05, 09:05, 10:05, 11:05, 12:05, 13:05, 14:05, 15:05, 16:05, 17:05, 18:15, 19:20, 20:45.

Часове на обслужване за празник от Виница с курсове през к. к. „Св. св. Константин и Елена“: 06:40, 07:40, 08:50, 09:50, 10:50, 11:50, 12:50, 13:50, 14:50, 15:55, 16:50, 17:50, 19:00, 20:00, 21:25.   NB!

Считано от 24.03.2023 г., линия 29 ще се обслужва сутрин в делничен ден от ЖП Гара в 08:00, 17:45, от  сп. „Аладжа манастир“ в 08:55 и 18:35 часа. За празник от ЖП Гара в 07:55, 17:50, от  сп. „Аладжа манастир“ в 08:50 и 18:40 часа.

“Градски транспорт” ЕАД-Варна

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #623 on: 31.03.2023, 12:46:06 »
83 автобусни спирки във Варна вече с Wi-Fi

Ако това е истина и всъщност има интернет около спирките, да предположим ли колко време ще работи, по подобие на същия в автобусите отпреди десетилетие?  :rolleyes:



Offline george79

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #624 on: 31.03.2023, 14:01:26 »
Аз преди време бях пробвал да използвам wifi в автобуса. Излезе ми мрежа, която беше кръстена "nedei, nqma gradski net" имаше максимален сигнал, но имаше парола. Не знам къде можеше да се провери за парола, но такава услуга по принцип не изисква wi fi pass и се зачудих. Автобусът беше 8682.

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #625 on: 03.04.2023, 16:58:50 »
Може би защото безплатното е свършило!  :laugh:



Offline george79

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #626 on: 06.04.2023, 12:16:52 »
Нищо не се чува за електробусите. Изгражда ли се някаква инфраструктура за тях или чакат да падне от небето, някой някакво инфо изобщо има ли? Тези автобуси скоро ще направят 1 година на плаца без 1 метър пробег. В същото време по основни линии ежедневно вървят от пловдивските боклуци натъпкани до краен предел само по 148 не съм ги виждал още.

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #627 on: 06.04.2023, 13:15:56 »
Е как без 1 км. Имаше 2 на тестове за по един ден. Сего си ги държим и ги зареждаме от време на време:))). Бг абсурд по Варненски..
« Last Edit: 06.04.2023, 13:29:07 by Mammoth »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #628 on: 06.04.2023, 13:59:36 »
До седмица започва изграждането на зарядните станции за електробусите във Варна
Quote
До седмица започва изграждането на зарядните станции за новите 60 електроавтобуса, които до 7 юли трябва да обслужват линиите на градския транспорт във Варна. Това съобщи Николай Антонов, директор на „Градски транспорт”. Вече има сключен договор за сервитутни права с Енерго ПРО за прокарване на кабелна линия на територията на транспортното дружество.

 Зарядните станции са колкото електробусите.  С едно зареждане могат да бъдат изминати 200 километра, уточни Антонов. С пускането им в движение 60 от старите автобуси ще бъдат пенсионирани, каза още Антонов.

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #629 on: 06.04.2023, 17:17:38 »
Тези 60 едва ли ще смогнат да накриват разписанията, така че да не се надяваме че всички стари ше спрат. Или ще останат пак с разредени разписания и изпуснати курсове тоя път заради недостатъчно батерии.
« Last Edit: 06.04.2023, 18:24:41 by Mammoth »

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #630 on: 06.04.2023, 18:24:19 »
В момента има около 30 мерцедеса, как няма да могат да покриват разписанията?

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #631 on: 06.04.2023, 18:42:56 »
Реално колко от тях не са изоставени на доумиране. Аз виждам единици които стават за нещо, не че имам нещо против старите автобуси де. Просто политиката на Дапа е кошмарна. А скоро и солорисите ще се запътят на там, щото и тях не ги поддържат много май, а и то остава ли време.
« Last Edit: 08.04.2023, 14:59:02 by Mammoth »

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile



Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #633 on: 08.04.2023, 23:01:17 »
За не знам кой път казвам. Тези автобуси си бяха пълна говнянщина още като дойдоха преди 25 години. Всичко при тях е от най-евтиното и калпавото, включително вратите на Боде. В нашия завод сами си правим вратите,колкото и трудно, и скъпо да е. Представител на една друга марка в прав текст ми каза, че Мерцедес просто се компрометират с тези турски измишльотини. Най-ме е яд, че поне за Варна тогава имаше много по- добро решение за същите пари, за разлика от София, където далаверката на Мафиянски и Станимир Стоев от Балканстар беше бетон. Тогава вече имаше Цитаро, дори 0 405 бяха оставени в производство на доизживяване.
Сериозно се замислям да говоря с наши клиенти ако скоро ще отчисляват автобуси, да направят едно голямо дарение за България, плюс резервни части, разбира се. Канадските автобуси ако не друго, са прости, здрави и дуракоустойчиви, направени за по-дългосрочна експлоатация, ще могат да поемат на първо време поне селските линии. Говоря не само за Варна, но и за София. Само кой ще плати транспорта до България....Новите китайщини и турщини (включително електричките) се вижда колко добро решение са.
« Last Edit: 08.04.2023, 23:16:26 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #634 on: 08.04.2023, 23:36:59 »
Не трябва да се обръща внимание на такива тролски статии и сайтове... тук Шкодите по няколко пъти си оставят гумите по пътя, а не се е прочуло, защото са сравнително нови и никой не е писал статии за тези случаи. Тоест в случая се очаква някаква негативна реакция у читателя, защото автобусът е стар, а не толкова за откачилата се врата.
А относно автобусите, мисля че в крайна сметка са добра покупка. Сигурен съм, че са се давали агнета и прасета, за да се качиш на такъв автобус от някоя изстрадала Г5.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #635 on: 09.04.2023, 18:25:50 »
Абе за времето си и за състоянието на инфраструктурата тогава, за тъпканиците тези автобуси си бяха добра покупка и бая време откараха. И бяха доста удобни с това ниско стъпало на фона на Икарус че и топли бяха зимата. Искараха доста повече от Икарус до ОР. 

Съгласен съм че са далеч от Ситаро, НЛ202 или 0405 но за времето си и условията бяха добри.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #636 on: 09.04.2023, 18:49:37 »
Иво, мисля, че и за това сме писали, но няма значение. Причината да мръзнем през ония години в Икарусите е изключително проста, и въобще не е техническа. Икарусите имат независим отоплител, елементарен и прост технически като фасул, на който няма какво да му се строши. Само че има една подробност - разходната му норма е две кила нафта на час. А сега сам си отговори защо зимата в тях умирахме от студ, а в кабината на шофьора си беше топло. А 0 345 пък така са направени, от икономия ли, от какво ли, че често лятото в най-големите жеги шофьорът бива принуден да пусне парното в салона, за да не прегрее двигателя. Да беше само това при тях....
« Last Edit: 09.04.2023, 18:53:29 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #637 on: 09.04.2023, 20:07:01 »
Пропуснали сте и конструктивните дефекти с късането на каросерията, а на последните седалки върху двигателя с малко олио можеш да пържиш яйца, заради ужасното греене на двигателя. Автобусите не са лоши, когато съм говорил с шофьори са ми разказвали, че когато са били нови са били по-хубави и от Соларисите. Просто са много компромисен вариант и качеството им не е като на О405 и другите модели от това време, но си е геройство че изкараха 25 години в нашите условия. Аз си ги спомням много бегло като дете, но още 2005-2006 не изглеждаха много добре. Първия О345 е влязъл в Балкан Стар за кърпене на каросерия още когато е бил на няколко месеца. Жалко, че колегата @Tony вече го няма за да разкаже.
« Last Edit: 09.04.2023, 20:11:22 by Mammoth »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #638 on: 09.04.2023, 21:05:47 »
Всичко е вярно. И в София на последните седалки беше, че все едно седиш върху скара още в началото. Руснаците (те и за тях бяха направени, тогава при Елцин отношенията със запада бяха добри, съответно фирмите напираха да пробият в Русия) ги нарязаха след 10-12 години експлоатация.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #639 on: 09.04.2023, 21:37:50 »
 И в Полша и Унгария също мисля че има такива автобуси.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР