Author Topic: Доставка на 30 броя съчленени тролейбуси с батерия или супер кондензатор за 5 км  (Read 121472 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В контекста на темата, ако новите тролейбуси имат възможност за автономен пробег до 5 километра, ги бих пуснал по А74, удължен до Манастирски ливади. Евентуално може би ще е необходимо поставянето на мрежа между ул. "Опълченска", Централна гара и Сливница, за да не се свалят и вдигат прътовете по няколко пъти на курс.

По подчертаният въпрос - извадка от договора с Шкода. И за да не псувате неправилно, да ви кажа - проблемът е във възложителя - "Столичен Електротранспорт" ЕАД, защото не са си написали изискванията като хората:

Предстоящите за доставка 30 броя тролейбуси Шкода, с финансиране по ОП “Околна среда”, са с батерия, но отново тя не е предвидена за редовно ежедневно използване по редовен маршрут (така е заложена от Възложителя), видно от Техническото предложение на спечелилия участник - Шкода Електрик - стр.9/44, последно тире, неразделна част от Договора за доставка на 30 броя съчленени тролейбуси, а именно:

“експлоатацията на тролейбуса в режим на тяговата батерия на разстояние по-дълъг от 1 км (т.е. 1 км до 5 км) ще се изпълнява максимум 2 пъти на ден, като отоплението и климатизацията са изключени. След тази експлоатация на тролейбуса, тяговата батерия ще се зарежда от контактната мрежа минимум 90 минути.”

Това условие Шкода електрик определя за задължително, за да важи заводската гаранция на батерията от 10 години (минимално условие, заложено от Възложителя). Договорът с приложенията и анексите са налични на сайта на “Столичен Електротранспорт” ЕАД.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email


В контекста на темата, ако новите тролейбуси имат възможност за автономен пробег до 5 километра, ги бих пуснал по А74, удължен до Манастирски ливади. Евентуално може би ще е необходимо поставянето на мрежа между ул. "Опълченска", Централна гара и Сливница, за да не се свалят и вдигат прътовете по няколко пъти на курс.

Нали за А74 гласят (китайски) електробуси?

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Какъв е смисълът от това, освен да се напълни нечий джоб, при положение, че 2/3 от маршрута на А74 преминава под ККМ?

По повод поста на Виктор - явно толкова си могат от "Столичен Електротранспорт" и за тях е по-важно да се изфукат колко са ЕКО, когато реално няма никаква полза. При така поставените условия, батериите не могат да се ползват при ремонти и излиза, че сме платили за нещо, което няма да се ползва според концепцията за него.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Което е пълен дебилизъм - електробуси да се движат по маршрут с почти пълно покритие от контактна мрежа. Въобще много рационално се ползват електробусите в София - сега прочистват въздуха возейки въздух в индустриална зона и по маршрут с интервал 30 минути, а скоро ще борят въглеродните емисии пътувайки по селски линии и под контактна мрежа.
« Last Edit: 25.09.2020, 23:49:10 by Sofia »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
2/3 са си 2/3 - остават 1/3 непокрити. Без промяна на маршрута или опъване по останалите 1/3 на мрежа няма как да се пусне тролейбус по 74. А74 определено се предпочита от пътниците от Центъра по хигиена до Стамболийски, защото е много по-бърз от тролеите. Не е само проблемът с гаранцията на батериите, нямаме и автоматично спускане и закачане на токоснемателите, а дори и с него тролеят ще губи време при напускане на обхвата на ККМ. Всяка една екстра струва пари в крайна сметка и трябва да се погледне на крайната цена, преди да се пусне поръчката. По-добре така с батерии само за аварийни ситуации пред това да бяха подменили само част от Икарусите и да разредят още повече интервалите или да доставят къси тролеи на мястото на съчленени.
« Last Edit: 26.09.2020, 00:50:30 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не си прав - скопената функция също са пари на вятъра без полза.... И какео птедпочиташ - 30 половини от тролейбус или 15 цели тролейбуса!? Първите, каква работа ти вършат!?

Същите простотии каъо намалените габарити на магистрали и евтиното ни метро - такива обекти трябеа да се планират умно и в перспвктива. Какео като са спестили 5 лв. (спестили са ни ги да не ги откраднат), като 20-30-50-100 години ще ползваме нещо, което не е като хората и на цената на ограничения и неефективност...


Е тези тема, макат и на аматьорско ниво във форум има повече дискисуя и разгледани аспекти на поръчката за тролейбусите, отколкото е имало като са я мислили и съчинявали....
 
« Last Edit: 26.09.2020, 07:31:51 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Тук говорим все пак за допълнителни функции, а не основни. Целта е да се подменят около 30 Икаруса, които скоро ще грохнат и са с висок под. Между вариантите да се подменят 30 Икаруса с 30 къси тролея, но с батерии с голяма автономия или 30 дълги с малка автономия ще избера естествено втория вариант. Между варианта да се заменят с 15 дълги тролея с всички всевъзможни екстри или 30 дълги  в базов вариант ще избера естествено пак втория вариант.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Между вариантите да се подменят 30 Икаруса с 30 къси тролея, но с батерии с голяма автономия или 30 дълги с малка автономия ще избера естествено втория вариант. Между варианта да се заменят с 15 дълги тролея с всички всевъзможни екстри или 30 дълги  в базов вариант ще избера естествено пак втория вариант.
Само че нещата изобщо не стоят по този начин. По-голяма батерия за пълноценен автономен ход нямаше да оскъпи значително тролеите. Ако грамотни хора бяха писали изискванията щяхме да имаме 30 тролея с истински автономен ход вместо 30 скопени тролея.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Дай по-конкретни цифри, какво значи "няма да оскъпи значително"? Ако ще и с 5 лева да се прехвърли финансовия лимит по програмата по която се финансират целия търг ще пропадне и тогава ще имаме не 30 тролея с малка батерия, а 0. И на мен ми се искаше да са с голям автономен ход, да се закачат автоматично към мрежата и т.н. ама като не даваме ние парите не можем да получим всичко явно. Първостепенната цел е да заменят 100% от старите Икаруси, всичко друго е бонус.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Е можеше ние да си ги доплатим. Все пак не се купуват от днес за утре, ами най-малко за 15 години напред, така че нещо което ще се ползва от стотици хиляди поне 15 години е добре да поръчано с всички възможности. Ако е скъпо с батерия можеше като сегашните Шкоди с резервен дизелов двигател. Практиката досега показва че са доста успешни и практични при ремонти, дори при по-дълги разстояния като се наложи. Съмнявам се батерията да е по-евтина от дизела, и остава въпроса като се развали после къде ще се изхвърли тази батерия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Парите бяха с такива условия, че не можеше да има дизелови агрегати. Затова сложиха тези 'скопени' батерии.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Парите бяха с такива условия, че не можеше да има дизелови агрегати. Затова сложиха тези 'скопени' батерии.

А батериите могат ли да бъдат подменени с по-големи при последваща модернизация? Сигурно това ще е спасителният вариант, защото сега условията на програмата, по които ги купуват наистина са доста ограничаващи. По-натам, като Столичен Електротранспорт забогатее, може да купи такива с по-голям капацитет.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Чакайте де, още не са дошли тролеите, не са ги пробвали и вече се професорства кое колко щяло да издържа и че за нищо не ставали ягрегарите им. Не за друго ама изчакайте поне да ги пуснат на проби и тогава да се коментира. В момента тече една безмислена дискусия...
« Last Edit: 27.09.2020, 16:28:03 by georgi_L »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Дай по-конкретни цифри, какво значи "няма да оскъпи значително"?
Приблизителна единична стойност на Соларис Тролино 18 с електрооборудване Шкода:
София - 634 000 евро - 5 км авариен автономен ход
Брашов - 624 000 евро  - 5 км пълноценен автономен ход
Пилзен - 650 000 евро - 12 км автономен ход
Усти над Лабем - 640 000 евро - 12 км автономен ход

Изводът, който си правя, е, че капацитетът на тяговата батерия не влияе значително на цената и е почти сигурно, че дори с 12 км автономен ход щяха да се впишат в максималната прогнозна стойност от 648 000 евро на тролейбус. Изготвянето на оферта при участие в търгове за десетки милиони не е като да отидеш в шоурум за автомобили и да ти дадат ценова листа колко точно струва всяка екстра.

А батериите могат ли да бъдат подменени с по-големи при последваща модернизация?
Възможно е, разбира се, както е възможно и дизеловите агрегати на старите Шкоди да се подменят с батерии (вече се практикува в доста градове в Европа). Но първо това не вярвам да се случи в София и второ, със сигурност ще излезе по-скъпо отколкото ако от завода бяха поръчани с по-големи батерии.


« Last Edit: 28.09.2020, 13:46:51 by Sofia »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Това, че за Брашов са предложили по-ниска цена от нашата разбира се не говори хич добре за условията при нас и как се провеждат търговете ни. Вероятно е имало повече кандидати?

Батериите вероятно ще имат доста по-къс ресурс от тролеите като цяло, тоест ще има поне една подмяна за целия жизнен цикъл на модела.
« Last Edit: 28.09.2020, 15:24:52 by fafan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По договор заводската гаранция е 10 години.

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Чиста проба разхищение на пари.А България не е никак богата страна.И това при положение че има контактна мрежа изградена.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Чакайте де, още не са дошли тролеите, не са ги пробвали и вече се професорства кое колко щяло да издържа и че за нищо не ставали ягрегарите им. Не за друго ама изчакайте поне да ги пуснат на проби и тогава да се коментира. В момента тече една безмислена дискусия...
Като по документи пише, че получаваш кокошка, а не кон, какво очакваш? Като дойде кокошката и пробваш да я яздиш, тя да прескача препятствия и да тегли карета, направо, да се държи все едни е кон!? И мнението ти има седем харесали го...  :help:
« Last Edit: 25.10.2020, 22:03:09 by difian »

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
От фейсбук страницата Plzeňské trolejbusy.
Доколкото преводачът успява да преведе, на снимката виждаме първите готови каросерии. :)
Ето линк към публикацията, за някой, който може да го преведе по-добре от мен. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4821092144630950&id=147717035301841
« Last Edit: 07.12.2020, 23:08:19 by dobriii123 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
« Last Edit: 07.12.2020, 23:37:03 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!