Author Topic: Доставка на 30 броя съчленени тролейбуси с батерия или супер кондензатор за 5 км  (Read 121476 times)

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • пендел
    • View Profile
Иначе за "пенсионираните" Икарусите, Икарцедесите влизат ли в това число и някои от тях ще бъдат ли оставени за резерв?

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
5-6 щели да оставят, общо, Икаруса...

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
ЕДНА ЕПОХА СИ ОТИВА: Спират емблематичните тролеи „Икарус” в София (ВИДЕО)


Те ще бъдат заменени с 30 изцяло нови
Емблематичните тролеи „Икарус” ще спрат да се движат по софийските улици. Едновремешните превозни средства ще бъдат заменени с 30 изцяло нови модернизирани електробуса. Това се очаква да се случи до края на лятото на 2021 година.

„Икарусите” са най-добрите тролеи, които са произвеждани 80-е години в Европа. Тези от тях, които се движат по улиците на София, са доставени между 85-а и 88-а година. След като са изминали повече от 1 300 000 километра е време да ги изпратим „в пенсия”, посочи инж. Иво Василев.


След като бъдат подменени, част от тролеите ще бъдат запазени. Ще могат да се ползват при нужда. Напълно амортизираните обаче ще се бракуват.

„Продължаваме серията за нископодови тролейбуси за удобство на гражданите. Предвидена е климатична система за шофьорите и за пътниците. Доставките на 30-е нови превозни средства ще започнат следващата година - от април до септември”, разясни зам.-кметът по транспорт в София Кристиан Кръстев.



ПС.: Нещо последните дни са започнали кампания по повод тази доставка...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Гледах репортаж в сутрешния блок на НОВА за Икарусите и казаха че ще запазят няколко от по-новите от 1988-ма година. Показаният в репортажа, 2913 мисля че беше изглеждаше перфектно запазен. Също и че може да пробват да ги продадат на други градове в провинцията. Дано да запазят и един за музей, примерно този от репортажа, те са си легенда за София.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Това коя година са не е от значение, важно е кога е направен основният ремонт... 2628 и 2627 са едни от последните, но е ясно че няма да запязят тях.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Също и че може да пробват да ги продадат на други градове в провинцията.
Свърши тази, няма вече кой да ги купи. 2014 година бракуваха сума ти добри икаруси вместо да ги продадат на Враца и Перник, сега се сетили да продават.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
А има ли някакво инфо дали всички нови ще бъдат в депо Надежда или ще има прехвърляне на част от сегашните между гаражите и ще бъдат отново 15 на 15 между двата гаража, или в някакво друго съотношение?
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Всичките ще са за Искър, а късите Шкоди за Надежда.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Не виждам логика в това. Нито на Искър им трябват дълги за 4 и 11, нито Надежда имат къде да ги пуснат, освен евентуално на 6.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Не виждам логика в това. Нито на Искър им трябват дълги за 4 и 11, нито Надежда имат къде да ги пуснат, освен евентуално на 6.

Абсолютно не е вярно, че ТБ4 и отчасти ТБ11 нямат нужда от дълги тролейбуси, а ако Надежда вземе ТБ3 и ТБ8 подобно решение има логика принципно, може би. Извинявам се много, но допреди доставката на късите Шкоди ВСИЧКИ тролейбусни линии се обслужваха от дълги тролеи, след бракуването на ЗиУ-тата, така че тази сметка за къде трябва да са къси и за къде - не, е доста спорна, особено предвид големите интервали по повечето линии.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Всичките ще са за Искър, а късите Шкоди за Надежда.
Няма логика, в Надежда нямат подходящи линии за къси тролеи, освен линия 6 а тя не е с повече от 10 коли. Няма как 30 къси тролея да заменят 30 дълги и да се движат те по 1 6 7 и 9.
Фен на играта OMSI

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Всичките ще са за Искър, а късите Шкоди за Надежда.
Няма логика, в Надежда нямат подходящи линии за къси тролеи, освен линия 6 а тя не е с повече от 10 коли. Няма как 30 къси тролея да заменят 30 дълги и да се движат те по 1 6 7 и 9.

А 30-те къси 30 какви тролея като пристигнаха какво замениха? Иначе да, не споря, при сегашните интервали освен може би ТБ8 няма линия, подходяща за къси тролеи, но не е само това въпросът...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
4 и 11 са толкова пълни, че едвам затварят вратите... екстра са си за тези линии, както и за 8. За 3 ще се види колко е натоварена и тогава ще се каже какви тролеи са подходящи.
Където и да сложат новите Шкоди е без значение. Нали тогава ще имаме напълно обновен, модерен и отговарящ на всекакви човешки нужди тролейбусен транпорт. Ако и тогава има недоволни хора, значи са за лекар.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Всичките ще са за Искър, а късите Шкоди за Надежда.
Няма логика, в Надежда нямат подходящи линии за къси тролеи, освен линия 6 а тя не е с повече от 10 коли. Няма как 30 къси тролея да заменят 30 дълги и да се движат те по 1 6 7 и 9.

А 30-те къси 30 какви тролея като пристигнаха какво замениха? Иначе да, не споря, при сегашните интервали освен може би ТБ8 няма линия, подходяща за къси тролеи, но не е само това въпросът...
Няма значение какво за заменили, стигнало се е до там, че да се прецени къде може да се движат и къде ще се справят и точно за това е избрано да се движат по ненатоварените 4 8 и 11. За 5 къси не стават. А сега се вижда нагледно дали стават за къси линиите на депо Надежда и отговорът е не. Линия 1 и 9 е пълен абсурд с къси. Линиите за люлин изобщо не са подходящи, бяха правени несполучливи експерименти преди години с линия 6 и се видя, че не става и се отказаха още тогава, а какво да си говорим за сега.
« Last Edit: 25.09.2020, 00:11:45 by Alexcho »
Фен на играта OMSI

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Това че са били дълги нищо не значи, пък бих казал аз. Важно е текущото положение, а то е че 4 и 11 са си екстра с късите. Абсурдно е да се говори за нужда от съчленени возила по линии с такива интервали. Едно време като бяха дълги си бяха също толкова ненатоварени, освен в пик - 4 го ползвах всеки ден в продължение на поне 6 - 7 години.  :)

За 6 нямам наблюдения, казах го на база четени мнения тук във форума.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
4 и 11 са толкова пълни, че едвам затварят вратите... екстра са си за тези линии, както и за 8. За 3 ще се види колко е натоварена и тогава ще се каже какви тролеи са подходящи.
Където и да сложат новите Шкоди е без значение. Нали тогава ще имаме напълно обновен, модерен и отговарящ на всекакви човешки нужди тролейбусен транпорт. Ако и тогава има недоволни хора, значи са за лекар.
Точно там е работата. Не може фактът, че се заменят стари возила с нови да ни затваря очите. В една транспортна система съществуват още десетки ако не и стотици други фактори, които трябва да се вземат под внимание и трябва да се изискват, адекватност на поддръжката, адекватност на транспортната задача са сред най-важните на първо време. Едното, за да се запазят возилата възможно най-дълго и да изживеят до край ресурса си(не си спомням някъде във форума за всички тези почти девет години, откакто съм тук, да сме се консолидирали около някаква максимална допустима възраст за съвременен тролейбус, много пъти сме казвали повече от автобус, но нищо повече от това), а другото, за да не се правят нещата по български маниер даваме ви на сцената едно, но зад кулисите ви взимаме друго.
Това че са били дълги нищо не значи, пък бих казал аз. Важно е текущото положение, а то е че 4 и 11 са си екстра с късите. Абсурдно е да се говори за нужда от съчленени возила по линии с такива интервали. Едно време като бяха дълги си бяха също толкова ненатоварени, освен в пик - 4 го ползвах всеки ден в продължение на поне 6 - 7 години.  :)

За 6 нямам наблюдения, казах го на база четени мнения тук във форума.
Ти сам казваш за линия на такива интервали. Е не съм от „Дружба“, но имам наблюдения към „Люлин“. Това съм го разказвал вече много пъти вече, как втория срок в девети клас 2010 г. трябваше да пътувам от „Люлин“ 10 до „Люлин“ 4, докато бях в 96-то и идеално си спомням какво беше. Тролеите и по 6 и по 7 на влизане в „Люлин“, в ученически обеден пик между 12 и половина и 1 и половина, бяха претъпкани като метро в пиков час, сигурно с по 40-50 правостоящи, буквално едва се влизаше в Икарус и не смятам, че за днешния момент ако се пуснат на тогавашните интервали, ще е по-различно, но знаем каква е философията. Метрото е толерираният начин на транспорт и трябва подобни линии да се орязват, за да взимам вместо тролей от централната част на „Сливница“ метро.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email

Ти сам казваш за линия на такива интервали. Е не съм от „Дружба“, но имам наблюдения към „Люлин“. Това съм го разказвал вече много пъти вече, как втория срок в девети клас 2010 г. трябваше да пътувам от „Люлин“ 10 до „Люлин“ 4, докато бях в 96-то и идеално си спомням какво беше. Тролеите и по 6 и по 7 на влизане в „Люлин“, в ученически обеден пик между 12 и половина и 1 и половина, бяха претъпкани като метро в пиков час, сигурно с по 40-50 правостоящи, буквално едва се влизаше в Икарус и не смятам, че за днешния момент ако се пуснат на тогавашните интервали, ще е по-различно, но знаем каква е философията. Метрото е толерираният начин на транспорт и трябва подобни линии да се орязват, за да взимам вместо тролей от централната част на „Сливница“ метро.
Значи моите наблюдения за люлинските линии са от периода 2014-та до 2018-та година, като пътувах с линиите по Сливницата до училище и искам да кажа, че тролеите си се пълнеха стабилно. Сутрин на обяд и най-вече късния следобед (пиковите часове) тролеите си бяха пълни до горе с правостоящи. Помня и както се спомена, че по едно време имаше врътка с депата и на 2-ката пускаха икаруси, а на 6-цата къси шкоди. Късите шкоди се прпълваха, особено като минеше първа 6-цата на Оряхово посока Сточна гара. Не беше за много дълго време тази рокада и отпадна. По мое наблюдение в депо Надежда няма нито една линия подходяща за къси тролеи. Най-удачно е новите 30 тролея да си отидат всичките в Надежда и да ги пуснст по 1 и 9 изцяло, а остатъка по 7 или 3 зависи към кое депо ще е, освободените 25 дълги да тръгнат по 6 и 7.
« Last Edit: 25.09.2020, 00:47:50 by georgi_L »

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
При още 30 дълги Шкоди в Надежда ще станат общо 55 дълги Шкоди за 46 коли при сегашната схема. Дори да им дадат 4-те коли от тб 3, пак стават 50 коли при 55 тролея. При спрени 2-3 Шкоди за ремонт, ТО и т.н., бройката идва точно.

За Искър не съм запознат с бройката налични тролеи / коли на линия, но ако вземат тб 3 ще им трябват 4-5 нови Шкоди, евентуално и да компенсират липсата на Грефове (освен ако не са решили да ги съживят  :D ). Реално с тб 3 се получават 4 коли отгоре спрямо сегашнта схема, при тб 8 който си запазва 6те коли за маршрут Гоце Делчев - Сточна гара.
« Last Edit: 25.09.2020, 01:40:00 by Neronov »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Достатъчно "стар" съм, за да помня времената, когато ТБ4 и ТБ11 бяха с по 10 коли в час пик. Мисля, че се движеха на 10-8-10-4 с Икаруси и си имаше пътници. ТБ4 не беше толкова пълна колкото ТБ2, но си имаше достатъчно хора. После започнаха да орязват разписанията, а не след дълго преминаха на къси тролейбуси. Както колегите правилно отбелязаха, първите Шкоди замениха съчленени Икаруси.

Не е важно какви са возилата, а на какъв интервал се движат. Ако ще чакам 15-20 минути, е по-вероятно да отида някъде с кола. В този ред на мисли, моля да разгледате празничните интервали на тролеите и да ми кажете има ли една линия, без ТБ9, на нормален интервал. Масово са с по четири-пет до седем коли.

В сегашното положение ТБ3 и ТБ8 биха се обслужвали от къси тролеи, но това са общо 10 коли. Останалите 15 (+5 резерва) може да се пробват по ТБ6 на 12-9-12-5, но това надали ще стане.

В контекста на темата, ако новите тролейбуси имат възможност за автономен пробег до 5 километра, ги бих пуснал по А74, удължен до Манастирски ливади. Евентуално може би ще е необходимо поставянето на мрежа между ул. "Опълченска", Централна гара и Сливница, за да не се свалят и вдигат прътовете по няколко пъти на курс.
« Last Edit: 25.09.2020, 22:55:55 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775