Достатъчно "стар" съм, за да помня времената, когато ТБ4 и ТБ11 бяха с по 10 коли в час пик. Мисля, че се движеха на 10-8-10-4 с Икаруси и си имаше пътници. ТБ4 не беше толкова пълна колкото ТБ2, но си имаше достатъчно хора. После започнаха да орязват разписанията, а не след дълго преминаха на къси тролейбуси. Както колегите правилно отбелязаха, първите Шкоди замениха съчленени Икаруси.
Не е важно какви са возилата, а на какъв интервал се движат. Ако ще чакам 15-20 минути, е по-вероятно да отида някъде с кола. В този ред на мисли, моля да разгледате празничните интервали на тролеите и да ми кажете има ли една линия, без ТБ9, на нормален интервал. Масово са с по четири-пет до седем коли.
В сегашното положение ТБ3 и ТБ8 биха се обслужвали от къси тролеи, но това са общо 10 коли. Останалите 15 (+5 резерва) може да се пробват по ТБ6 на 12-9-12-5, но това надали ще стане.
В контекста на темата, ако новите тролейбуси имат възможност за автономен пробег до 5 километра, ги бих пуснал по А74, удължен до Манастирски ливади. Евентуално може би ще е необходимо поставянето на мрежа между ул. "Опълченска", Централна гара и Сливница, за да не се свалят и вдигат прътовете по няколко пъти на курс.