Author Topic: Системи за визуална и акустична информация на пътниците  (Read 113455 times)

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Явно е станало някакъкво объркване, но аз проблем с шрифта на числата нямам. Нито при Ман2019, нито при Новатроник и бъдещото обновяване на числата при Ман2014. Не съм и твърдял обратното. Напротив, шрифта на числата, който се ползва в момента и ще се ползва при тези табели е частично и мое предложение и след съгласуване с Искър и малка корекция от негова страна, в момента се използва по тези табели на Новатроник, които са обновени. Проблема, ако може да се нарече така, е в това че определени линии с трицифрени числа(изброени в предишно мнение) увеличават мястото или частта отредена за номера над 32 пиксела, в случая 37 и така респективно намаляват мястото за изписването на дестинация. (Iskar знае какво имам предвид)
И от там идва проблема с шрифта за дестинация, и то само при led табелите с височина 16 и 17 пиксела. Това са Novatronic и Mobitec(Ман2014)
Никъде не пише, че е задължително да се ползва шрифта София Санс специално при тези табели. Винаги при желание от страна на техниците, може да се направи така, че бягащият надпис да се избягва. Никъде не казвам да се ползва шрифта, който съм дал като предложение на предишните страници. Просто показвам, че може, а и е удачно да се избягва скрола на ЧЕЛНА табела.
И това не е само по снимки.
Видял съм и виждам всички табели и "на живо".
Това, според мен, не е "плюене", а изразяване на моето си мнение. Мога да посоча доста примери, при които съм поощрявал работата на екипа и съм изразявал положително мнение. Като техници, не се съмнявам в техническите решения, които прилагат. Но естетическите, ако мога така да се изразя, не са им сила.

За щастие съм имал възможността да пътувам в голяма част от Европа и дори и да не бях отделял от времето си, за да изгледам тези видеа, пак мога да твърдя, че такова обширно използване на бягащ текст на челна табела не се среща. Тук-там се наблюдава при страничните, но е рядко и според мен не е нужно да си експерт за да го видиш.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
От днешния брой на вестник 24 часа.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Това "даряват" е доста притеснително...

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Вместо подобни ненужни проекти (казвам ненужни, защото няма никакъв смисъл от това, таблата на ман 2018 са си хубави, ясни и четливи) Тези шарени табели няма да допринесат за по-челиви цифри, особено както е 204 денем например числото едвам се вижда. Вместо такива проекти, е по-необходимо да се прояви самоинициатива за други дабеч по-важни и смислени неща. Например въвеждане на гласово във пс, които нямат такова. Варианти и търсене на възможност вътрешните табели на бмц и ютонг да изписват следваща спирка. Предложение да се оборудват вътрешни табела за ман 2014. Корекция на шрифта на тролейбусния транспорт - икарусите най-вече. Също и корекция на шрифта на щкода 27тр, буквите може да се оставят да са само главни.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Тези шарени табели ще си останат само една пробна, не се притеснявайте. Както казах никой няма да изръси толкова пари, че да смени на всички Манове табелите. А тази статия е поредният "платен репортаж", който Марио Евстатиев предполагам лично си е спонсорирал, за да разберат повече хора кой е и с какво се занимава. Лошо няма, щом толкова държи, вероятно не е и чак толкова скъпо.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Поне човекът си излиза с име и фамилия. Иначе идеята с цветните табели е много добра и трябва да се приложи за бъдещи търгове.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Далеч по-важно е да се заложи най-накрая адекватна информация вътре в салона, отколкото шарени табели отвън.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
В Песите информацията в салона е еталон, особено с времената между спирките.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Това "даряват" е доста притеснително...
По-притеснително е как служител на общинският "Столичен Автотранспорт" е и представител на частна компания
производител на табели и контролери. И как същите контролери, на цена от по 300 евро парчето,
се поставят и ще се поставят(със спорна полза) на 126 автобуса без обявяването на обществена поръчка.
И как това ще послужи за евентуално бъдещо поставяне на вътрешни табла от същият производител,
със заобикаляне на ЗОП.
СлучаЕност?

Offline SashoGrigorov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
    • Email
За да имаме модерна визия първо трябва да махнем тия грозни некролози от челните стъкла и след това да се прави каквото и да е...
Не мога да разбера защо човекът заради който те са факт има мнение за това какво е модерна визия...
« Last Edit: 04.02.2020, 22:49:21 by SashoGrigorov »


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
За цветните табели- Това не са лоши неща. Напротив- хубав вид табели са. Ползват се по света, но с идея. Прилагането им в София- ненужно и излишно. В София няма групиране на линии по направления и прочее, където да се ползват такива табели. А и честно казано са излишна претенция на фона на належащите проблеми по информационното обслужване на транспорта. Явно тази табела е дадена от производителя, един вид като рекламна презентация за евентуални други клиенти. Няма лошо в това. НО! Идва моментът как тази технология се използва. Тя се използва и прилага лошо. Причините може да са няколко- лоша компетенция на боравещите с нея и/или просто си играят. Обаче и двата варианта са нелицеприятни за пътници и създават това лошо отношение към този вид техника и технология. Като цяло този вид табела в Софийската действителност аз виждам само едно по-разумноо използване (лично неангажиращо мнение)- при съкратени курсове номерът да е черен в червен квадрат и с червени букви да пише "ДО <МЯСТО>".

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
И на мен ми се струват абсолютно излишни тия цветни табели. Особено както са направени в момента - просто вижте на снимката от вестника колко по-лошо се вижда номерът на линията. Дано меракът да се ръчка и променя все по нещо отмине скоро и техниците да се захванат само с поддръжката на системите, след като е изградена единна визия за всички превозни средства..
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Според мен, е безумно да карате хората да помнят десетки цветове,
които пък от своя страна са с меки нюанси и пастелни тонове.
Отделно от това, се повтарят за някои от линиите.
Липсва контраст между числото и оцветяването.
Може би, ако номера е в черно(изключен) е по-добре, в случая.



Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Според мен, е безумно да карате хората да помнят десетки цветове,
които пък от своя страна са с меки нюанси и пастелни тонове.
Отделно от това, се повтарят за някои от линиите.
Липсва контраст между числото и оцветяването.
Може би, ако номера е в черно(изключен) е по-добре, в случая.



И така е по-зле от едноцветна табела с височина на цифрата, колкото е височината на табелата. И аз съм съгласен, че твърдението, че хората със слабо зрение ще различават линията по нюанс на цвета е пресилено. Дано не се излъжат да поръчват новите возила с такива табели, че ще стане на свинче-звънче.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Аз пък бих искал да попитам - не е ли възможно всички създавани новости да са на база на старото положение? Искаме да е лесно и бързо достъпна информацията за пътника - чудесно, така да бъде. Само че същото това нещо е възможно без да бъдат карани хората да учат цветове и нюанси на табели, както и изцяло нов начин на гласово оповестяване. Пътникът, който "ще се научи" да чува обявяването на спирките, преди това е бил научен да чува съобщение "следваща спирка", а вероятно и много хора са запомнили двата вида гонг, предразполагащи към конкретен тип последваща информация. Ясно е, че пътят към достигането на съвършения вид е чрез проби на всякакви варианти, обаче наистина става тотален гювеч от табели и гласови. Вместо просто да се подобри старото (какво лошо има в това, има и как да стане), ние се пънем да създаваме ново с нелогични цели и спорна ефективност. Колкото и да не ни се иска, информацията трябва да е лесно смилаема и съобразена с нашите условия. Човекът и особено българинът не желае да помни излишни неща, а, повярвайте, видове гонгове и цветове на табели са точно такива неща. Нововъведенията трябва да са обвързани с нуждите на хората, не с нечии лични амбиции.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk


Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
На мен лично ми харесват новите въведения. Харсева ми новата табела на 3147. Хората забелязват разликата и промяната. Кефят се като го видят и им прави впечатление. Аз харесвам работата на техниците в това отношение. Предлагат ни нещо ново, различно и интересно.
Фен на играта OMSI

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Преди няколко години се водеше война за цветните табелки на Емо (които по между другото не бяха лоши и се четяха лесно) - колко били грозни, колко било кичозно и т.н. Сега пък на електронните табели като е шарено - виж ти колко е хубаво...
Нещо аз ли не разбирам не знам...
 :blink: :blink: :blink:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Водеше се кампания срещу моите табели от тесен кръг хора, който си постигна своето след шест години. Сега също има тесен кръг хора, които не харесват цветните табели. Въпросът е да се мисли занапред. Т.е. за вбъдеще да се поръчват цветни табели.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Аз пък мисля, че вече са прекалени тези простащини с тези табели и трябва да се прекратят договорите на лицата отговарящи за всички глупости, които се направиха то ел. табелите и да се наеме нов екип, който да е кадърен, да не прави безсмислени промени нон стоп, а и да не си играе с тях, както е в случая. Не може всяко ПС на ГТ да е с различен шрифт, някои текстове да се мърдат, а други - не, че вече и да има с различни цветове, на когото му се играе да си цъка в Paint и да не занимава цяла София с тъпотии. Уж гледаме от Виена и не знам си какво, ама системата ни за оповестяване, не е на нивото и на някое африканско забутано село.
Това мнение е пълно с определения, които не мога да приема за нормално поведение във форум.
ОК, има неща, които не ти харесват - опиши ги и кажи, какви са твоите предложения. Защо трябва да се прекратяват договори на хора? Защо трябва да има друг екип, който да се занимава с това? Не разбирам!?  :neznam:
Например, когато не ми харесва продукт от супермаркета споделям мнение и се свързвам с компанията, но не настоявам за уволнение на касиера или за смяна на ръководството на фирмата производител, нали?


Крайната цел трябва да е всички табели да са с максимално големи числа. Има да се работи по МАН 2014, Новите БМЦ и най-вече при дългите шкоди. Табелите на Новатроник не са добри, но с последното препрограмиране са по-четливи...
Мисля, че всички тук трябва да се съгласим с това мнение на Емо! Очевидно е, че табелите на Новатроник са поръчани „осакатени“ и ще трябва да се настройват според настоящата ситуация. Обикновено хората, чакайки на спирката очакват да видят номера на превозното средство, което чакат. Би следвало предварително да са се информирали за маршрута и да знаят, че се намират на спирката в правилната посока. Тук говоря за масовия пътник, а не за случайно използващите транспорт - те, както и гостите на града се очаква да попитат, ако нещо не им е известно. (Както правя аз в чужбина например)

... Големи числа на електронната табела, задължителна табела формат А3 след първа врата и работеща система за съобщаване на спирките. Обаче се опасявам, че промяна няма да може да се направи след действията на бивш зам кмет.
И тук се съгласявам с Емо. Нямам идея за какви кметски действия говори, но с останалата част от мнението съм абсолютно съгласен!

... ел. табелите не се виждат и трябва да има такива на нивото на очите...
А сега имаш, меко казано, дързостта да се обаждаш и за тези табели!
И да, явно щом е решено, едностранно, всички табели ще се окъкат...пардон, ще се работи по тях...
Като човек, ползващ очила бих се съгласил с твърдението на Емо и всички отсъдили в полза на неговата жалба, че табела на нивото на очите е по-видима. Визирам страничните, които коментирахме в предишното цитирано мнение на Емо.
Не виждам проблем тук да се коментират табелите от когото и да било, още повече, когато има аргументирано мнение.

Роден съм и съм израснал в София, смея да твърдя, че имам някакви познания по Български език, но думата „окъкат“ срещам за първи път. Ползвах и Гугъл, но не успях да разбера какво означава   :rev:

С цел да разбера наистина ли скролващ или бягащ надпис по челни табели е толкова популярен и се използва масово в Европейските столици, за да се избягва изписването на дестинация на два реда, през последните няколко дни изгледах стотици видео клипове в Ю тюб от последните 2-3 години до сега. Както и стотици снимки в Интернет.
Мога най- отговорно да споделя, че скрол на челна табела не видях да се използва, да не говорим пък масово, дори и на по-малки табели.
Това, което видях е точно обратното - по-дългите дестинации масово се изписват на два реда.

С което искам да призова за пореден път скрола от челните табели да се премахне и дестинациите да се изписват на един ред със подходящ сбит шрифт без значение от името на шрифта или пък на два реда...
Ето това е едно добре аргументирано мнение, което си струва да се вземе под внимание от лицата, които си занимават с табелите. Доколкото разбирам - те следят какво се случва тук. Би трябвало и другите форумци, които изказваме мнения в темата да сме по-обстоятелствени и да се въздържаме от квалификации.


Да, аз бях човекът, който писа жалба до КЗД, че електронните табели на шкодите не са добре видими за хора с нарушено зрение. И по-нататък знаете какъв беше резултатът. Той можеше да е по-различен, ако имаше желание за диалог... Водещото нещо за почти всеки пътник е да вижда ясно номера на линията. Всичко останало е допълнителна информация. А чак преди два месеца започна процес на обновление на шрифта с по-голям. И няма как да не аплодирам това начинание. И когато мислех, че всички ще са доволни, в един момент се оказа, че се намират десетина човека, които са против. Следва задълбочен анализ защо. Защо са против ясните и по-добре виждащи се числа. Т.к. това не е нормално явление, значи има някакъв скрит подтекст. Аз не знам какъв е той, мога само да гадая. Примерно - не желаят да е лесно на пътниците, а да им е трудно, или пък просто оплюват всичко, което прави ИБИС екипът(твърде вероятно, аз лично съм изпитал огромен хейт, когато правех лилавите табели - просто е така - давайте да плюем), или пък някой има икономически интерес да заеме мястото на сега работещия ИБИС екип и той да взима парите, които се дават на тях? Ама колко са парите, дали заслужава да се намърдаме на мястото им? Аз не знам, но все си мисля, че не идват милиони левове за поддръжка на електронни табели. От друга страна трябват и сериозни познания. Лично аз нямам такива. Но някои други може би имат. Повтарям – това си е гадаене, но е абсолютно неадекствано някой да твърди, че старият шрифт на линии 11, 76, 85 е по-добър от сегашния за МАН 2019. Още по-странното е, че голяма част от хората, които се изказват ползват градски транспорт рядко, или пък въобше не ползват, или направо не живеят в България. Но са много компетентни. И най-голямата грешка – съдят за превозните средства само по снимки. Това ми беше и основен аргумент в заседанията на КЗД – че не е нормално да се съди за вида на табелите по снимки от различни градове. Кое колко ясно и как се вижда може да се забележи само наживо. И аз иманно затова не коментирам много по снимки и схеми оттук, а чакам да ида да го видя наживо. Колко то вас са го направили?
Да, аз не съм съгласен с разположението на некролозите на много превозни средства в момента... Просто си има група хора, подкрепят се взаимено и това е видно от мнения и от лайковете, които се дават... Ще го посрещнете с насмешка, но именно аз съм човекът, който има увредено зрение, аз съм човекът, който общува със Съюза на слепите на различни теми, аз питам познати и непознати кое се вижда по-добре. А вие правите ли го? Или преследвате само личните си интереси?

Адмирации към Емо за обстоятелственото и аргументирано мнение! Ключовото тук, в тази тема и този форум би трябвало да бъде „желание за диалог“.

@emo, приятелю, тук е моментът да ти призная, че и аз не харесвах розовите ти табели, но те бяха с по-голям шрифт от „заводските“ /гаражните/ табели. Нито веднъж не съм си позволявал да ги плюя, защото превозните средства не страдаха от липса на (четливи) табели, а освен това, ти нееднократно каза, че ги правиш благотворително. Имах проблем само с цвета, но това си е лично мнение!

Това мнение на Емо ме накара да се загледам и да се замисля по въпроса, че може да има намесени някакви интереси - ще бъде хубаво нещата да се назовават с истинските им имена. Проблемите да се посочват ясно и да са подкрепени с идеи и предложения за подобряване - отново обосновани.


Това "даряват" е доста притеснително...
Защо? Кое? Моля те, поясни за неразбиращите - за мен (може и ЛС) :)
Табелите на Емо също бяха дарение.


Вместо подобни ненужни проекти (казвам ненужни, защото няма никакъв смисъл от това, таблата на ман 2018 са си хубави, ясни и четливи) Тези шарени табели няма да допринесат за по-челиви цифри, особено както е 204 денем например числото едвам се вижда. Вместо такива проекти, е по-необходимо да се прояви самоинициатива за други дабеч по-важни и смислени неща. Например въвеждане на гласово във пс, които нямат такова. Варианти и търсене на възможност вътрешните табели на бмц и ютонг да изписват следваща спирка. Предложение да се оборудват вътрешни табела за ман 2014. Корекция на шрифта на тролейбусния транспорт - икарусите най-вече. Също и корекция на шрифта на щкода 27тр, буквите може да се оставят да са само главни.
Тук мога да се съглася с голяма част от мнението! Може би, „ненужни“ не е точната дума в случая, но ако приемем, че са „неналожителни“ с оглед на следващата част от мнението - ДА! :)
Работещи вътрешни дисплеи, които да дават ясна информация в момента не съм срещал. Като чест ползвател на тролейбусите в момента няма как да не се съглася с мнението ти за Икарусите и за дългите Шкоди. Впрочем, бях коментирал същото малко по-рано.
Гласовото оповестяване също е под всякаква критика в момента! Дори мисля съвсем скоро да напиша една обстоятелствена жалба по този повод... само да ми остане още малко свободно време.


Тези шарени табели ще си останат само една пробна, не се притеснявайте. Както казах никой няма да изръси толкова пари, че да смени на всички Манове табелите. А тази статия е поредният "платен репортаж", който Марио Евстатиев предполагам лично си е спонсорирал, за да разберат повече хора кой е и с какво се занимава. Лошо няма, щом толкова държи, вероятно не е и чак толкова скъпо.
Да, както и в самата статия пише - това е тестово и няма за цел да се подменят табелите в автобусите МАН.
От време на време се движат тестови превозни средства в София, но повечето от тях не са станали масови - трамваят Кончар, тролейбусите Чавдар (2525) и Кобра (2002 и 2003) и т.н.
Макар, че към днешна дата ме е яд, че не „изръсиха толкова пари“ за Кончар-ите :)

Ако това е платен репортаж - медията е задължена по закон да го напише! След като няма такъв текст, а материалът не е в полето за реклами - това си е стандартна информативна статия.
Не мисля, че въобще е възможно г-н Евстатиев да си е платил за тази статия - защо да го прави!? Виж, за материалите, свързани с управляващите вече не съм съвсем сигурен, че нещата са написани безпристрастно... не случайно сме на дъното на класацията по свобода на медиите и словото!


Далеч по-важно е да се заложи най-накрая адекватна информация вътре в салона, отколкото шарени табели отвън.
Да, по-важно е! И тук веднага се питам - защо това не е направено досега?
Защо табелите, които се поръчаха и вече са монтирани са с тези параметри?
И още в тази връзка:
В Песите информацията в салона е еталон, особено с времената между спирките.
Надявам се, че правилно съм доловил сарказма! :)

Защо оповестяването на спирките работи по този начин?
Кога ще се обнови информацията?
Кои са отговорните лица и защо не знаем техните имена? Как да се свържем с тях?
Защо в сайта на СО и ЦГМ няма нито едно име и/или длъжност - та нали ЦГМ все пак е публична компания?

По-притеснително е как служител на общинският "Столичен Автотранспорт" е и представител на частна компания
производител на табели и контролери. И как същите контролери, на цена от по 300 евро парчето,
се поставят и ще се поставят(със спорна полза) на 126 автобуса без обявяването на обществена поръчка.
И как това ще послужи за евентуално бъдещо поставяне на вътрешни табла от същият производител,
със заобикаляне на ЗОП.
СлучаЕност?
Мога ли да полюбопитствам за какво и за кого точно става дума? (пак може ЛС)
Само да вметна, че принципно не е забранено да се работи на повече от едно място - стига да е със знанието и съгласието на работодателите.

За цветните табели- Това не са лоши неща. Напротив- хубав вид табели са. Ползват се по света, но с идея. Прилагането им в София- ненужно и излишно. В София няма групиране на линии по направления и прочее, където да се ползват такива табели. А и честно казано са излишна претенция на фона на належащите проблеми по информационното обслужване на транспорта. Явно тази табела е дадена от производителя, един вид като рекламна презентация за евентуални други клиенти. Няма лошо в това. НО! Идва моментът как тази технология се използва. Тя се използва и прилага лошо. Причините може да са няколко- лоша компетенция на боравещите с нея и/или просто си играят. Обаче и двата варианта са нелицеприятни за пътници и създават това лошо отношение към този вид техника и технология. Като цяло този вид табела в Софийската действителност аз виждам само едно по-разумноо използване (лично неангажиращо мнение)- при съкратени курсове номерът да е черен в червен квадрат и с червени букви да пише "ДО <МЯСТО>".
И тук има идея! Въпросът с цветните табели и шрифта Sofia Sans между другото са си пропуск на СО и ЦГМ, че не са разгласили за какво иде реч. Има едни карти по спирките, на които всяка линия е отбелязана с различен цвят - отново световна практика, но необявена официално и нерекламирана от отговорните лица. Спокойно можеше да има по-мащабна кампания при изработването на „цветната карта“, в която да се разясни, с каква цел се прави. Точно както са го направили ИБИС екипа във в-к 24 часа. Между другото, въпросната карта също е подарена на ЦГМ...

Твърдиш, че „тази технология се използва и прилага лошо“ и изказваш хипотеза за причините, но не обосноваваш твърдението си!
Правиш квалификация на „боравещите с нея“, но всъщност, боравещи са първо - всички ползватели на ГТ в София и второ - шофьорите, които трябва да въвеждат коректно линия и маршрут. За компетенциите на водачите би трябвало да отговаря транспортния оператор. :)
И между другото, ти, като варненец, видя ли табелата на живо за да я коментираш така подробно? Аз, признавам си - все още не съм!
Защо смяташ, че тази техника и технология оставят пътниците с лошо отношение? Може би, ако се върнем към разяснителната кампания и нейната мащабност нещата ще се променят, не мислиш ли?


И на мен ми се струват абсолютно излишни тия цветни табели. Особено както са направени в момента - просто вижте на снимката от вестника колко по-лошо се вижда номерът на линията. Дано меракът да се ръчка и променя все по нещо отмине скоро и техниците да се захванат само с поддръжката на системите, след като е изградена единна визия за всички превозни средства..
Отново ще призова - вижте табелата на живо и тогава коментирайте :) Цветните табели не са нещо лошо - спомнете си пластмасовите от „едно време“. Да не би сега с некролозите да е по-добре? Или пък табелите на старите БМЦ и О345 да са по-видими? Може би Пепи Боев ще се справи най-добре с изрисуването на цветовете :crazy:
Мераците да се правят промени не са непременно лошо нещо, а дори напротив - само, когато нещо се прави с желание може да се получи наистина добре. Та именно така, аз си намерих работа, която практикувам повече от 12 години!  :rolleyes:


Аз пък бих искал да попитам - не е ли възможно всички създавани новости да са на база на старото положение? Искаме да е лесно и бързо достъпна информацията за пътника - чудесно, така да бъде. Само че същото това нещо е възможно без да бъдат карани хората да учат цветове и нюанси на табели, както и изцяло нов начин на гласово оповестяване. Пътникът, който "ще се научи" да чува обявяването на спирките, преди това е бил научен да чува съобщение "следваща спирка", а вероятно и много хора са запомнили двата вида гонг, предразполагащи към конкретен тип последваща информация. Ясно е, че пътят към достигането на съвършения вид е чрез проби на всякакви варианти, обаче наистина става тотален гювеч от табели и гласови. Вместо просто да се подобри старото (какво лошо има в това, има и как да стане), ние се пънем да създаваме ново с нелогични цели и спорна ефективност. Колкото и да не ни се иска, информацията трябва да е лесно смилаема и съобразена с нашите условия. Човекът и особено българинът не желае да помни излишни неща, а, повярвайте, видове гонгове и цветове на табели са точно такива неща. Нововъведенията трябва да са обвързани с нуждите на хората, не с нечии лични амбиции...

Не разбирам как така „новости на база старото положение“? Какво имаш предвид? :neznam:
Не смятам, че някой ще седне да разучава цветове на линиите, но няма нищо лошо в това линиите да се отличават по още един критерий :)
Сам казваш, че всичко е въпрос на тестване и свикване - така е и с гласовото оповестяване. Ще се опитват различни варианти, докато се намери оптималния, затова беше хубаво всеки да си изказва мнението, да се аргументира и да даде своят принос за подобряване на ситуацията.

Нима сегашното положение е по-добре? Возил ли си се в превозно средство с работещо и ненамалено от шофьора оповестяване на спирките?



ПП: прикачвам и една илюстрация, която се надявам, че всички ще възприемат с усмивка, а не лично! :)

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Това мнение е пълно с определения, които не мога да приема за нормално поведение във форум.

Обществените норми за "нормално" поведение са доста разтегливо понятие и въпрос на лични виждания.
Твоите са едни, моите други, на трети различни и от на двама ни.

Мисля, че всички тук трябва да се съгласим с това мнение на Емо! Очевидно е, че табелите на Новатроник са поръчани „осакатени“ и ще трябва да се настройват според настоящата ситуация. Обикновено хората, чакайки на спирката очакват да видят номера на превозното средство, което чакат. Би следвало предварително да са се информирали за маршрута и да знаят, че се намират на спирката в правилната посока. Тук говоря за масовия пътник, а не за случайно използващите транспорт - те, както и гостите на града се очаква да попитат, ако нещо не им е известно. (Както правя аз в чужбина например)
Всеки сам си решава с кое мнение да се съгласи и с кое не. Табелите не са поръчани "осакатени" и са с размер подобен на табелите на МАН 2014 - 17х128 пиксела, растера между отделните пиксели е по-малък и затова табелата изглежда по-малка(физически).
Табелите се настройват от компетентни лица, като не е задължително да са само техници, съответно от шофьорите в последствие. И на табелата ще се показва това, което е програмирано. Ако, в случая е програмирано числото да е 1/3 от табелата, то ще се покаже именно това. Ако на табелата се програмира дестинацията да се изписва със скролващ текст, то ще се показва скролващ текст. В случая нещата опират до това да се намери компромисен вариант и баланс между число/дестинация. Не може едното да прекалено голямо за сметка на другото и обратното.
Според мен пътника си е пътник и не трябва да се дели на масов, случаен, чужденец и т.н. Информацията на табелата трябва да е достатъчно ясна за всички пътници. Аз като съм в чужбина, освен числото си гледам и дестинацията, която предварително съм проверил. Обикновено не се стига до питане, защото чета какво пише на табелите и знам, че на 99% е вярно.

Като човек, ползващ очила бих се съгласил с твърдението на Емо и всички отсъдили в полза на неговата жалба, че табела на нивото на очите е по-видима.
Темата за мен е приключена. Както вече писах, който не вижда електронните, да гледа хартиените.

Роден съм и съм израснал в София, смея да твърдя, че имам някакви познания по Български език, но думата „окъкат“ срещам за първи път. Ползвах и Гугъл, но не успях да разбера какво означава
"оакат" по-добре ли се разбира?(имам предвид, че всички бази на табелите ще се напълнят със скролове, заради ползването на неподходящ по размер шрифт)

Ето това е едно добре аргументирано мнение, което си струва да се вземе под внимание от лицата, които си занимават с табелите. Доколкото разбирам - те следят какво се случва тук. Би трябвало и другите форумци, които изказваме мнения в темата да сме по-обстоятелствени и да се въздържаме от квалификации.
Благодаря! Аз също се надявам да се вземе под внимание.

Моля те, поясни за неразбиращите - за мен (може и ЛС) :)
Табелите на Емо също бяха дарение.
Табелите са мострени и се поставят с рекламна цел, предполагам.

Да, по-важно е! И тук веднага се питам - защо това не е направено досега?
Защо табелите, които се поръчаха и вече са монтирани са с тези параметри?
И още в тази връзка:

Защо оповестяването на спирките работи по този начин?
Кога ще се обнови информацията?
Кои са отговорните лица и защо не знаем техните имена? Как да се свържем с тях?
Защо в сайта на СО и ЦГМ няма нито едно име и/или длъжност - та нали ЦГМ все пак е публична компания?
Тук се обръщай към Столична община, служителите, които пишат обществените поръчки. И в частност - техниците към отделните дружества.

Само да вметна, че принципно не е забранено да се работи на повече от едно място - стига да е със знанието и съгласието на работодателите.
Не съм казвал, че е забранено.

И тук има идея! Въпросът с цветните табели и шрифта Sofia Sans между другото са си пропуск на СО и ЦГМ, че не са разгласили за какво иде реч. Има едни карти по спирките, на които всяка линия е отбелязана с различен цвят - отново световна практика, но необявена официално и нерекламирана от отговорните лица. Спокойно можеше да има по-мащабна кампания при изработването на „цветната карта“, в която да се разясни, с каква цел се прави. Точно както са го направили ИБИС екипа във в-к 24 часа. Между другото, въпросната карта също е подарена на ЦГМ...

Твърдиш, че „тази технология се използва и прилага лошо“ и изказваш хипотеза за причините, но не обосноваваш твърдението си!
Правиш квалификация на „боравещите с нея“, но всъщност, боравещи са първо - всички ползватели на ГТ в София и второ - шофьорите, които трябва да въвеждат коректно линия и маршрут. За компетенциите на водачите би трябвало да отговаря транспортния оператор. :)
И между другото, ти, като варненец, видя ли табелата на живо за да я коментираш така подробно? Аз, признавам си - все още не съм!
Защо смяташ, че тази техника и технология оставят пътниците с лошо отношение? Може би, ако се върнем към разяснителната кампания и нейната мащабност нещата ще се променят, не мислиш ли?
Практиката е такива цветови карти да се правят с цел, дали ще е маршрутно, цветово за определени зони и тн. Важното е да има някаква логика. Само давам пример по спомен: тролейбусните номера 5, 6 и 7 са в синьо. 1,2 и 4 са други цветове. Каква е логиката? Ти знаеш ли цвета на линия 305, а на 77? А на трамвай 6? А защо той е такъв?
СО и ЦГМ съм убеден, че въобще не знаят, камо ли пък да ти го разясняват. А и каква кампания за 2 табели.
Именно заради това, този начин на оцветяване на табелите, на този етап, с тази комбинация и с две табели е "лошо". Или неподходящо.
Иначе лично аз, нямам нищо против RGB табелите.
Между другото, картата ЦГМ си я платиха.

Да не би сега с некролозите да е по-добре?
Пет мнения по-нагоре твърдиш обратното.
Ще разсърдиш Емо :)

Не разбирам как така „новости на база старото положение“? Какво имаш предвид?
Вече имаше някакъв вид стандарт по голяма част от автобусите и част от трамваите, който беше въведен, макар и негласно.
 
Не смятам, че някой ще седне да разучава цветове на линиите, но няма нищо лошо в това линиите да се отличават по още един критерий :)
На този етап това е напълно безсмислено. При 2-3 такива табели общо, на фона на 700 автобуса, 300 трамвая и над 100 тролея.
Какви цветове, какви критерии, какви пет лева?
Сам казваш, че всичко е въпрос на тестване и свикване - така е и с гласовото оповестяване. Ще се опитват различни варианти, докато се намери оптималния, затова беше хубаво всеки да си изказва мнението, да се аргументира и да даде своят принос за подобряване на ситуацията.

Нима сегашното положение е по-добре? Возил ли си се в превозно средство с работещо и ненамалено от шофьора оповестяване на спирките?
Правиха се тестове, да, и в последният момент се реши, че нищо от концепцията, която бе тествана няма да се ползва и ще се приложи, според мен, неподходящ модел за София.

Да, возили сме се и на идеално работещо гласово. Зависи от задкормилното устройство. :)