Author Topic: Транспортното обслужване на ж.к. Младост  (Read 150792 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Това може да съм го писал, но все пак да повторя. Имам приятелка, която живее в Младост-2 и учи в СУ. Обяснява, че понякога й е по-удобно да си вземе директно А306, вместо времето спестено с метрото да замине за чакане на А306. До колкото знам от А111 има да ходи доста пеша, сега не знам как е с А314. Освен това тя си има карта, така че въпросът с билетите не е да дневен ред.
По-скоро си мисля за полу-експресна линия А306+А314 - както досега по А314 до Младост-1, след което спира само на Окръжна, Плиска и Орлов. Всякакви междинни спирки се пропускат, има си ТБ5 за тях.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
То и сега 306 спира само на изброените спирки,но пак стига само 2 минути (ако са тръгнали заедно от Йерусалим) преди тб 5,защото доста често са им разтегнати разписанията  :/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И аз като жител на Младост 2 да кажа, че и на мен ми е доста по-удобно 306 или 76 директно до центъра, отколкото прекачване на метро и двойно чакане, да добавим и блъсканицата. Задръстването не оказва влияние в случая, защото така и така докато стигнеш до метрото минаваш по същият маршрут, а времепътуването до центъра в около 60-70% от случаите е в полза на вариант само автобус, отколкото варианта с прекачване. Да не говорим , ако пътуваш с билети, икономисаните пари за месец са ти 2 дена в планината в хижа, а за годината ти е една 3-4 дневна почивка на морето спестени пари.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Това за задръстването не е верно. След като стигнеш до метрото най-вероятно ще има и още задръстване. Иначе си прав, че ако няма задръстване е по-добре с автобус. Разликата ще е десетина минути, а спестяваш 1 лев(жалко, че няма билет за един час), влизане в метростанцията и чакане. Да не говорим, че ако почакаш малко повече метро разликата ще е нулева, а с рейс може дори да е по-бързо.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
И аз като жител на Младост 2 да кажа, че и на мен ми е доста по-удобно 306 или 76 директно до центъра, отколкото прекачване на метро и двойно чакане, да добавим и блъсканицата. Задръстването не оказва влияние в случая, защото така и така докато стигнеш до метрото минаваш по същият маршрут, а времепътуването до центъра в около 60-70% от случаите е в полза на вариант само автобус, отколкото варианта с прекачване. Да не говорим , ако пътуваш с билети, икономисаните пари за месец са ти 2 дена в планината в хижа, а за годината ти е една 3-4 дневна почивка на морето спестени пари.

До квартали като Изток, Орлов мост е удобно директно с 306 или 76 без прекачване на метрото. Времепътуването ще е същото като с метрото. След 2 г. когато метрото ще обхване всичките краища на мегаполиса Младост, ще бъде съвсем друго. Някои линии ще бъдат закрити, ще се открият малко нови тролейбусни линии.
Удължаването на трамвайното трасе до Младост 3. Аз съм за. Не за друго, а за да можем да казваме че и ние в Младост си имаме трамвай  8)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
И аз като жител на Младост 2 да кажа, че и на мен ми е доста по-удобно 306 или 76 директно до центъра, отколкото прекачване на метро и двойно чакане, да добавим и блъсканицата. Задръстването не оказва влияние в случая, защото така и така докато стигнеш до метрото минаваш по същият маршрут, а времепътуването до центъра в около 60-70% от случаите е в полза на вариант само автобус, отколкото варианта с прекачване. Да не говорим , ако пътуваш с билети, икономисаните пари за месец са ти 2 дена в планината в хижа, а за годината ти е една 3-4 дневна почивка на морето спестени пари.
Не за друго, а за да можем да казваме че и ние в Младост си имаме трамвай  8)
Ако ще е заради това, по-добре да си нямаме трамвай

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Някой мислил ли е каква трябва да е цялостната промяна на надземния градски транспорт в Младост след пускането на новите три метростанции. Така квартала определено става най-добре обхванатия от метро и би следвало останалия транспорт да се съобрази с това. Според мен немалка част от автобусите трябва да бъдат реорганизирани, а някой - направо да се закрият. В по-далечно бъдеще за мен задача Но 1 е продължение на тролейната мрежа през Младост 2, 3 и 4. По този начин тролея ще може да извършва перфектна довозваща роля и автобусното движение да се намали още повече.
По-конкретно за мен идеалното тролейбусно трасе е през новия мост на Ляпчев, по Свети Киприан, Ал.Теодоров-Балан, Верона (връзка с метростанция), по Атанас Москов до МС17, пак по него покрай Бизнеспарка и Младост 4, после обратно по Проф. Александър Танев и Филип Аврамов до Младост 3. Оттук вариантите са 2 - ако все пак се направи нормално кръстовище на Ляпчев и ул. Жечо Гюмюшев, тролея да минава по Жечо Гюмюшев, оттам по Ляпчев през Деница (връзка с Метрото) и оттам по Ляпчев до надлеза. Така дори може да се пусне вътрешноквартална довозваща линия. В противен случай трасето ще е през Патиланци и Деница.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
 :arrow:

Нов тролей свързва “Младост 2” с метрото
28.12.2012 г.
   
   Нова тролейбусна линия ще свързва столичния кв. „Младост 2" с метрото от 2013 г. Трасето, което ще минава през улиците „Ал. Теодоров - Балан", „Св. Киприян", през новата естакада на булевардите „А. Сахаров" и „А. Ляпчев" и ще стига до метростанцията в „Младост 1", вече се проектира, научи „24 часа".
   По предварителни данни то ще струва 2 млн. лв. Плановете са линията да бъде пусната наесен, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
   Напролет трябва да стартира и изграждането на трамвайна линия oт Семинарията до Студентски град. Тя също ще е готова до края на 2013 г.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Датите са силно сбъркани .Третата цифра е 2 , не 1  :laugh:

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Давайте идеите си за промени на маршрута на линиите в Младост, след пускането на метрото до Бизнес парк София.  :)

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Според мен е добре да се направи пълна промяна на линиите в Младост - 111 и 314 да бъдат съкратени до обръщалото в Младост 4, 113 по сегашния маршрут, 306 от сегашния маршрут да бъде удажен до БП или Младост 4 (така се губи само връзката с Деница,но така или иначе там ще има метро). 76 и 213 може след 43 блок да ходят до обръщалото в Младсот 1,  4 по сегашния маршрут, както и 305.
« Last Edit: 23.02.2014, 00:03:35 by difian »

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Ако 306 се удължи до младост-4, то 314 става излишен. А 113 според мен ще се покрива от 213 и може да бъде закрит. Според мен 213 е добре да обслужва Младост-4, 76 също е добре да остане, той обслужва друга част от Младост-4. А 305, според мен е добре да се удължи към Горубляне, а не да се съкращава до Младост-1.
« Last Edit: 23.02.2014, 00:03:14 by difian »

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Ако 306 се удължи до младост-4, то 314 става излишен.

314 го пуснаха заради София парк, а не заради Младост 2. Сега минава оттам,защото трябва да покрива Младост 2 (само с 413 явно няма да стане) и защото няма почивки в Младост.

А 113 според мен ще се покрива от 213 и може да бъде закрит. Според мен 213 е добре да обслужва Младост-4, 76 също е добре да остане, той обслужва друга част от Младост-4.

Ако 306 се удължи,той бил поел маршрута на 213 през Бизнес-Парка,а 76 може да остане по сегашният си маршрут (имам впредвид оргиналният,не временният) . Чак тогава може да се мисли за закриване на 113,но при условие,че 306 минава през Свето Преображение/Ф.Аврамов.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Доколкото си спомням 113 се разкри, за да прави връзка на останалата част от Младост с метростанция Младост 1. Сега след като вече метрото се развие и към Бизнес парка, то става излишно да ходи до Младост 1.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А306 по принцип си е линия в повече, но заради концесията е неприкосновена, поне засега. Би трябвало най-сетне да се реализира продължение на тролейното трасе към Младост 2, 3 и 4, но докато го няма, А314 трябва да си е по досегашния маршрут. Друг вариант е А314 да се скъси от новата крайна станция на метрото, а А305 да се насочи по западната тангента на Младостите - Йерусалим-Сахаров-Киприян-Балан. Това би обезсмислило и 306, и 314 до Младост-1.
Разбира се, А113 остава в повече, а А413 е добре да си остане по сегашния маршрут, иначе и се получава твърде голямо копиране на метромаршрута - от Бизнеспарка до Жолио Кюри.
А111 би могла да се скъси до Малинов-Аврамов-Самара. Така ще избягва натоварени кръстовища, а и ще има извозваща роля в Младост-4.
Не си представям закриване на 76, 213 или 305. Евентуално разреждане, ако пътникопотокът им намалее значително.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
76 и 213 не трябва да се пипат. 306 може да се закрие, ако 305 минава, както Благун казва. 4 също може да се скъси до Младост-3 или до Бизнеспарка. 113 е за закриване, 111 е категорично до Младост-4. 314 също е малко спорно дали трябва да остане - може да се съкрати до Младост-4 и да стане подобен на 65 или 413 да се удължи до София парк, като мине евентуално изцяло на БМЦ-та, с 2-3 коли повече.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
76, 213, 305 и 413 идват малко в повече на Младост 3 и 4. Хайде, да на каже 2, ама най-много 3 линии е редно да останат. Другите са ясни.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
За Младостите най-приоритетно трябва да е изграждането на трамвайното трасе до МС Младост 3 и продължението му към Младост 4.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Това трамвайно трасе надали ще генерира голям поток от пътници. По-скоро трябва да се развива тролейното трасе, както е по ОУП.

Иначе споменатите от млк автобуси си имат пътници, все пак минават през райони без метро. 305 например целодневно си се пълни, въпреки че не е много начесто, доста хора го използват. 413 е сякаш по-подходящ за закриване, макар че той дава доста добри връзки на Студентски град с Бизнеспарка, с Интерпред, със Сердика център - все места, на които работят студенти.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Да се влачи трамвайното трасе чак до Младост 4 е безсмислено след като догодина всичките Младости ще имат метро. Удължаването до МС Младост 3 е проект който може и трябва да стане реалност, но по-нататък едва ли.
Тролейното трасе също не трябва да се разтяга, най-много до Младост 2.