Author Topic: Транспортното обслужване на ж.к. Младост  (Read 150793 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да се влачи трамвайното трасе чак до Младост 4 е безсмислено след като догодина всичките Младости ще имат метро.
Не става въпрос, че някой ще пътува от Младост-4 до Халите с трамвай през гара Искър. Въпросът е, че подобно трасе ще е втора ос север-юг в Младост и ще има довозващи до метрото функции от Младост-4, 3 и изграждащия се производстено-складов район по оста Ляпчев-Копенхаген.
Ако изобщо не беше почнато това трамвайно трасе, може би трябваше да се направят по-задълбочени анализи за неговата полза. Веднъж започнато, всяка крайна точка преди МС Младост-3 ще е тотално безсмислена и доказателството е налице в момента. Но и с крайна/начална точка МС Младост-3 пак няма да е върхът на ефективността и съм съгласен, че трябва да продължи на юг, за да е полезен.
Тролейното трасе би трябвало да има още една контактна точка с метрото и най-логично би било да се насочи по Балан и Преображение до Младост-3.
« Last Edit: 25.02.2014, 00:27:03 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Какъв производствено-складов район има по оста Ляпчев-Копенхаген? Съгласен съм, че би имало полза от трамвай до Младост 3 , но следващо негово продължаване "на юг", неясно откъде точно, е утопия.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
По първоначален проект трамваят трябва да си продължава на юг от станция Младост-3 до Младост-4 или по-точно до бъдещата предпоследна станция на метрото при "Хит", съответно при милиционерската школа. Тази станция е планирана за крайна, удължението до Бизнес-парка се появи после. Неслучайно улицата между началните блокове в Младост-4, не я знам как се казва, минаваща покрай търговските центрове и Фантастико, е направена с две платна и доста широка разделителна ивица между тях - по нея трябва да минава трамваят. Леля ми живее точно там и доста време покрай 1989-та коментирахме кога ще им пуснат трамвая. Освен това от двете страни на Свето Преображение, в междублоковите пространства и там, където сега е пазарът на Младост-4, зад даскалото, бяха стоварили огромно количество от панелите по унгарската система. Явно строителството е трябвало всеки момент да почне. Не забравяйте също, че тогава метрото до Дружба и летището не е било предвидено, това отклонение възникна в последствие.....

Сега, ако искат да има поне някакъв смисъл от трамвая, този участък трябва да се изгради изцяло, иначе файдата от линия само до МС Младост-3 ще е нулева.
Другият участък от стрелката в Младост-1а, по Сахаров, Въртопо, Св. Климент Охридски, Надлез Дървеница - затова по него имаше трирелсови панели, трамвайният тунел, по който сега е метрото, после под земята по Графа, пл. Македония и така нормално междурелсие до Княжево вече е безвъзвратно загубен, заради метрото по това трасе, вместо по Цариградско.

Между другото неслучайно по пътя за Кремиковци също имаме широка разделителна ивица - трамваят е трябвало да стига до Кремиковци. Сега разбира се няма смисъл....

Също има проект за широкорелсов трамвай до Костинброд......
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. Какъв производствено-складов район има по оста Ляпчев-Копенхаген?
2. следващо негово продължаване "на юг", неясно откъде точно, е утопия.
1. Само за 2 години пущинаците между Младост 1А и "тримата глупаци" се застроиха. Въпрос на време е това да стане, когато направят пробива на Ляпчев до автокъщите. Да не говорим за комплекс Цариградски.
2. От Ляпчев по източната тангента в Младост-3 Жечо Гюмюшев (гаражите определено не са законно строителство, което трябва да бъде отчуждавано) - Св.Преображение и Филип Аврамов (вариант Атанас Москов). Предвид вече построената метростанция надали е възможно да се прекара ТМ трасе по Радко Димитриев.
« Last Edit: 25.02.2014, 13:54:34 by blagun »

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Във въпроса за оптимизиране на градския транспорт на Младост след пуска на метрото до Бизнес парка преди да пристъпим кои автобусни линии да се закрият,  има един въпрос и дали ще има протести от района - да се закрие ли автобусна спирка / в двете посоки/ на кръстовището на ул.Филип Аврамов и ул.Бъднина /при Кауфланд/? Все пак мястото е само на около 350м от бъдещата станция пред Деницата, толкова е и от МС Младост 3, както и от кръстовището при Общината.
 Да не ме разберете погрешно - въпросната спирка не точно да се закрива, а да спре да съществува, ако в случай закрият линиите на 113 и 213, което е възможно така да стане. За 113 съм напълно съгласен да се закрие, но за 213 според мен няма да има проблем за въпросната спирка, но няма да има обслужване за по бул.Евлоги Георгиев, но има - чрез прекрачване - метро до стадиона и после с А72....

Вие как мислите? Моето мнение е:
 113 - закриване
 213 - закриване
 76 - остава, даже да се подсили, с по-малък интервал на движение - довозваща функция за МС16 от Младост 4, да осигурява пълно обслужване по Малинов и Цариградско
 305 - остава - довозваща функция за МС15 от района на Младост 3, обслужване по Малинов, Мола, площада на Авиацията, Цариградско до Плиска, както и по Ситняково и гара Подуяне.

За линиите 306, 314 и 413 и Тб5 трябва да се анализира в отделна група, но наистина ще стане много ефективно ако/когато тб5 се удължи до Мл4, или поне до Мл2. При втория случай, може спокойно да се закрие 306.
 
Интересно ми е мнението на другите какво мислят по въпроса дали имаме нужда от автобусната спирка при Кауфланда след пуска на МС14?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
дали ще има протести от района - да се закрие ли автобусна спирка / в двете посоки/ на кръстовището на ул.Филип Аврамов и ул.Бъднина /при Кауфланд/? Все пак мястото е само на около 350м от бъдещата станция пред Деницата, толкова е и от МС Младост 3, както и от кръстовището при Общината.
.
Такава спирка в посока Младост-4 не е налична (има чак при Патиланци). В посока център пред Деница спира само А113, а двете линии спират на Кауфланда. Там винаги си има чакащи, така че не виждам причини за закриване на спирката. Предполагам след приключване на ремонтните работи и откриване на метростанцията ще се направи спирка в съществуващия джоб при нашата сграда - в югоизточния ъгъл на кръстовището Малинов/Аврамов.
Ще ми се да вярвам, че кръстовището Аврамов/Малинов ще се реконструира така, че завиващите надясно съчленени автобуси да не преграждат всички ленти и джобът в посока център да не генерира задръствания за светофара Малинов/Ляпчев.
« Last Edit: 11.03.2014, 16:51:38 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
213 дори сега е доста натоварен (особено "хубаво" е като пуснат БМЦ) и не виждам причина за закриването му. Според мен е абсурдно да говорим за закриване на 76, 213 и 305. 306 също поради Концесията. Единствено което виждам да замине е 113 (създаден да довозва до метрото, но метрото ще се движи по неговия маршрут). 4 и 111 се ползват до пазара, за връзка с линиите за центъра и от тази гледна точка не е целесъобразно да се съкратят до Младост 4. 413 през Младост 2 ми се струва удачен маршрут и може да си остане за постоянно.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
306 следва да се закрие след евентуално удължаване на ТБ5 до Младост 2 или 4 - получава се почти 100% дублаж на маршрутите. ТБ5 има две спирки в пешеходна достъпност от СУ - Орлов Мост и Гурко.  :)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
213 дори сега е доста натоварен (особено "хубаво" е като пуснат БМЦ) и не виждам причина за закриването му. Според мен е абсурдно да говорим за закриване на 76, 213 и 305. 306 също поради Концесията. Единствено което виждам да замине е 113 (създаден да довозва до метрото, но метрото ще се движи по неговия маршрут). 4 и 111 се ползват до пазара, за връзка с линиите за центъра и от тази гледна точка не е целесъобразно да се съкратят до Младост 4. 413 през Младост 2 ми се струва удачен маршрут и може да си остане за постоянно.
Въпреки, че съм от квартала мисля, че поне 3 линии следва да бъдат закрити, а другите реорганизирани, точно това и вероятно ще се случи

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
За закриване - 113 и 306 и 314. Ако все пак посегнат на 305 или 213 задължително ще трябва да се подсили другата, която остане + 413.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
413 през Младост 2 е наистина удачно решение за постоянен маршрут - избягва задръстванията по Малинов и осигурява връзка на Младост 2 със Студентски Град, Ситняково, Подуене и Централна Гара.  :)  314 изпълнява довозващи функции за Residential Park и ул. Москов и не съм убеден, че е удачно закриването и  - ул. Москов може да се поеме от 413, но офис и жилищните сгради над Бизнес Парк София остават без довозване, спирката на 111 не е достатъчно близо.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
413 според мен е идеална през Младост 2. Има супер удобни връзки, Студ.Град-Гарата, Студ.Град Бизнеспарка и Младост 2, 3 и 4. Според мен за закриване след пускането на метрото са 306, 213, 113, реорганизация на 314. Такасе получава малко гадна ситуация ,защото ще се губи връзката на Младост 4 с общината и училищата, за това може 314 да поеме и тази функция. Например от София парк, през Камбаните, по маршрута на 213 до общината, обиколка по Свето преображение, Атанас Москов и обратно. Така и 111 може да се съкрати до МС при Бизнеспарка.

76 и 305 нямат почти нищо общо с метрото, следва те да останат и да се подсилят малко, за връзка на Младост с Цариградско, района на Мол Сердика, ако щете и далечните връзки за НДК и Южния парк на който му е по-удобно директно така, вместо да се прекачва по 100 пъти.

В най-лошия случай, може да останат подсилени само 76 и 413, първия за връзка с Цариградско директна до южните квартали итн., втория за посочените по-горе удобни връзки. Обаче пък 305 има добър маршрут в Младост 3 и така доста хора ще останат далеч от ГТ, абе май по-добре като за начало да не се пипа нищо, освен 113 и 111, да се види какъв ще е пътникопотока. Възможно е да се получи така че контингента който ползва метрото да си е същия, както и до сега, както и ползващият автобусите, просто другите сега си се довозват.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Не знам какво толкова му харесвате на този А413, но с интервалът си от 16 мин не го смятам за привлекателна линия. Според мен след пускането на метрото е възможно да стане следното:
А76 се пуска на 10 мин в пиков час.
ТБ8 се подсилва на 8-10 мин през хотел Хемус и по новото трасе се включва в бул. "Левски".
А113 се закрива
А314 Младост 2 - ж.к. "София парк". Ако няма средства или пътници между Младост 4 и Младост 2, линията може да тръгва от Младост 4.
А111 и А213 се запазват.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
413, ако мине на БМЦта и на по-чест интервал, спокойно може да ходи до София парк, а 314 да се закрие. На 76 не мисля, че е удачно да се увеличава интервалът, все пак имайте предвид, че в другия й край - Гоце Делчев, Стрелбище - се пълни стабилно, и е единствената линия със съчленени коли по бул. България. 111 и 4 спокойно може да се скъсят до Бизнеспарка - оттам до пазара ще има метро. 305 и 213 не трябва да се пипат, все пак те служат и на хората по Цариградско, където няма метро, не може всички да се довозват пеша  ;) Пък и има трудноподвижни хора, които ходят до общината, до 25 ДКЦ, това да ги оставиш да ходят ~700-800 м пеша не е по силите на всеки. От Кауфланда също ще са против, има доста хора от Младост 3 и 4, които ходят дотам с автобус. 113 и 306 са най-вероятните линии за закриване, заедно с 314. Концесията може да я "прехвърлят" на друга линия, както се случи с 58 и 59.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Идеята ти за А314+А413 ми харесва, особено ако е по А. Москов.  :fan:
Като цяло трябва да има поне 6 месеца без промени, за да се види кои линии ще се опразнят. А113 може и да се дублира с метрото, но може да се окаже удобен вътрешноквартален транспорт (особено със стария кръгов маршрут) и да остане натоварен.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Интересна дискусия. За 314 може да се закрие, но при едно условие - ако 413 се удължи до крайната спирка при ж.к.София парк.
Всъщност има и друг вариант... не знам какво ще направят за  69, 70 и 123? Ако ще се прави нещо за тях, може 69 и 70 да се движат по ул. Рачо Казанджията до метростанцията при Бизнес парка /така 314 става излишна/, а 123, понеже е къса линията му, да остава по сегашния маршрут - до Г.М.Димитров и да обслужва кв.Дървеница. При този сценарий обаче има 1 недостатък - няма линия, която да обслужва спирката при моста /големият завой/ на Бистришко шосе /първата спирка след кръговото при ИКЕА/.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Абе за 413 ще е малко сложно с единични автобуси, особено в събота и неделя  когато от гарата има много хора като е пристигнал влак, или пък следобяд от бизнеспарка до Студентски град.  За новите автобуси надали би било проблем да изкачват баира до София Парк, няма кой знае какви тесни завои а пък и радиуса им на завой надали е по-голям от на ВМС.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Обаче, никой, дори и аз, не отбеляза, че А413 ще стане безумно дълга линия. Това може да се окаже проблем, особено ако се въведе таксуването по време. Никой няма да пътува с А413 от ж.к. "София парк" до Централна гара. Дори до Студентски ще е по-бързо да се стигне с метро и редовни А280 и А294.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Е то и в 83 надали има много хора, които пътуват по целия маршрут от СТЗ до Хладилника ;) Важни са междинните връзки, които прави линията. Моловете генерират сериозен пътникопоток. Естествено, има вариант и да се раздели на 2, тогава ще е по-точна. Иначе не мисля, че е проблем да е с БМЦ-та, и сега се случва сравнително често и е приемливо.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Удължението на маршрута до София Парк няма да е чак толкова голямо - 314 изминава разстоянието от Бизнес Парк София за около 5 минути в посока. Разписанието на 413 е доста разтеглено и може да се оптимизира - при преминаване през Младост 2 единственото по-сериозно задръстване е на кръстовището Г. М. Димитров и Др. Цанков, на Лъвов Мост няма да има такова след завършване на реконструкцията. Линията може да се обслужва без проблем от единични автобуси с 1-2 допълнителни коли в пик.  :)