Дори чисто теоретично няма как автобусът да е ударен след средата, както е спрял, защото само минималното време за реакция на шофьора в такава ситуация е достатъчно да мине половината дължина на автобуса, колкото и бавно да се движи. Тогава автобусът щеше да спре след като задницата му е отминала. И понеже трамваят е с предимство там, ВСЯКА катастрофа с тази конфигурация, която виждаме, е по вина на другия участник без значение кой какво е можел да направи и с каква скорост се е движил. Затова, когато минаваш на такова място, трябва да си 200% сигурен, че ще минеш без да се налага трамвая да намалява или да спира. Обратното е самоубийствен акт, невнимание или неадекватна преценка на ситуацията. Ама видяхме, че градски автобус може да се кара и без книжка, така че да се очаква и адекватно поведение явно е нереалистично.
А чл. 5 е т. нар. "бланкетна" разпоредба. Не казва нищо конкретно и за всеки отделен случай подлежи на преценяване според ситуацията.