Author Topic: От/за Депо  (Read 22439 times)

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #20 on: 04.12.2007, 23:35:30 »
преди, докато беше аткуална още АКРУ това можеше да се хване, т.к. към бутона за вратите бе вързан към АКРУ-то и ако я отвори > +, ако не я отвори > -. Така накрая се получава положителен или отрицателен сигнал съответно дали е отворена врата или не. За съжаление товя няма как да се изпълни при бъгавата ни GPS система.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #21 on: 05.12.2007, 08:55:23 »
Каквото е поискала СКГТ, това са направили от МУСАТ. Практически освен да сложат един датчик и малка промяна в софтуера може да се направи, Проблема е друг - тъй като отчитането е на определен интервал (30сек ако не се лъжа), а вратите не се отварят на точен интервал могат да възникнат проблеми при предаването или възможност за задръстване на радионаканала от по-ненужната информация (за вратите). Но 100% решение има.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #22 on: 05.12.2007, 10:23:35 »
Генерално сте прави - електрото возят до депото като особен случай е тм.22, където ако сте забелязали, дори по Шипченски проход пише след колко време идва 22. Имаше някакво изследване преди време и там беше показано, че 22 в нулевия пробег вози повече пътници отколкото всички останали тм. линии взети заедно.
При автобусите 73, 83 и 102 минават покрай гаража им и затова така са направени разписанията, че да се спират на спирките и от/за гараж. 111 пък е доста дълга и би било разхищение да не вози до Любляна.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #23 on: 05.12.2007, 11:41:03 »
Quote from: x3m
преди, докато беше аткуална още АКРУ това можеше да се хване, т.к. към бутона за вратите бе вързан към АКРУ-то и ако я отвори > +, ако не я отвори > -. Така накрая се получава положителен или отрицателен сигнал съответно дали е отворена врата или не. За съжаление товя няма как да се изпълни при бъгавата ни GPS система.

Да и затова на хемус преди светофара посока Семинарията се отваряше втора врата на автобусите 94 за части от секундата.
« Last Edit: 05.12.2007, 11:41:30 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #24 on: 05.12.2007, 20:20:03 »
Quote from: Repcho
И ако има на последния курс 3ма човека вътре и на спирката няма никой, да спира, да отваря, да затваря и т.н. само за да отчете
За последния курс може и да не спира, но няма ниакво оправдание за прибиращите се по обед и вечер след 19.30-20.00. След като водачите са задължени с правилник да спират, значи трябва да го правят, независимо дали им харесва или не. Както има една приказка - " На който не му харесва, да се изнася".
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #25 on: 05.12.2007, 20:23:43 »
Quote from: T_4
За последния курс може и да не спира, но няма ниакво оправдание за прибиращите се по обед и вечер след 19.30-20.00. След като водачите са задължени с правилник да спират, значи трябва да го правят, независимо дали им харесва или не. Както има една приказка - " На който не му харесва, да се изнася".
Ти четеш ли какво съм писал   Къде срещна 19.30-20.00. Дори и тогава ако няма хора не е нужно да се спира на вс.спирки. Излишна амортизация и губене на време. Щом няма качващи и слизащи спирката се пропуска, така другите пътуват по бързо.
« Last Edit: 05.12.2007, 20:26:18 by Repcho »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #26 on: 07.12.2007, 23:37:51 »
За това съм съгласен. Може да се въведе система като в Лондон - чрез натискане на стоп-бутон ( в някои превозни средсва има такива) светва лапма при водача той спира на спирката. Така ще е  изключително удобно особено вечер, когато няма много хора. За да е ефективно обаче трябва да се намали времетраенето на обиколките през нощта.( Пример тм 10 и 18 се влачат).
« Last Edit: 07.12.2007, 23:39:09 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #27 on: 10.12.2007, 16:44:35 »
Quote from: Repcho
Ти четеш ли какво съм писал   Къде срещна 19.30-20.00. Дори и тогава ако няма хора не е нужно да се спира на вс.спирки. Излишна амортизация и губене на време. Щом няма качващи и слизащи спирката се пропуска, така другите пътуват по бързо.
Губене на време ли? Ватманите дават мило и драго да изгубят време, че да не са на -5 на последния курс. Много яко е за цял месец да имаш 20 нередовни курса, от които 18 да са от курсовете за депо.
Естествено не оправдавам и стоене по 2 мин. на спирка с отворени врати.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #28 on: 10.12.2007, 17:10:56 »
Quote from: emo
Губене на време ли? Ватманите дават мило и драго да изгубят време, че да не са на -5 на последния курс. Много яко е за цял месец да имаш 20 нередовни курса, от които 18 да са от курсовете за депо.
Естествено не оправдавам и стоене по 2 мин. на спирка с отворени врати.
ами що е напрвано така, че сутрин и вечер всички линии да се движат изключително бавно, а през деня пък да летят, спират/не спират и да цари абсолютна анархия.
значи просто някой от създателите на програмката за правене на разписанията си е спестил малко повече работа за да раздели интервалите за времепътуване сутрин/вечер и през деня    

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #29 on: 10.12.2007, 18:17:11 »
Quote from: maniak
ами що е напрвано така, че сутрин и вечер всички линии да се движат изключително бавно, а през деня пък да летят, спират/не спират и да цари абсолютна анархия.
значи просто някой от създателите на програмката за правене на разписанията си е спестил малко повече работа за да раздели интервалите за времепътуване сутрин/вечер и през деня    


Дааа, и ватманите си траят, защото ако се намали курса за депо, това значи да им се намали заработката. Примерно за тм 9 от македония до Красна се дават 21 мин., а може преспокойно 17. Ама сметнете 24 работни дни * 4 мин. около 100 мин. по-малка заработка на месец.
Аналогично е и с другите линии.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #30 on: 10.12.2007, 19:34:48 »
да, ама по този начин ще се пусне още една кола вечерно време, и батманите (от ватмани вечерно време се превръщат именно в батмани) няма да им е зле. тия минути ще им се компенсират, та дори повече ще взимат  

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #31 on: 10.12.2007, 21:17:38 »
Quote from: T_4
За това съм съгласен. Може да се въведе система като в Лондон - чрез натискане на стоп-бутон ( в някои превозни средсва има такива) светва лапма при водача той спира на спирката.
такава е системата и в Перник, може би и в други градове в България, и наистина е доста удобно, лично съм го изпробвал в Перник.
В София ще е много полезно за нощтните курсове, когато почти никой не се вози.

Иначе за возенето до гараж-има смисъл както е сега за 73, 102, 83, може би било добре и  за 64, 98, 66, 122 като се прибират от Хладилника да возят до Гараж Земляне, има доста хора които пътуват от Хладилника към Красно Село, би било добре и за 58 като се прибира за гараж вместо да се прекачваш на ТМ 5, ако си към Красно Село слизаш на гараж Земляне и оттам пеш една спирка, обаче колко хора ще се возят например на 76, като се прибира за гараж от Младост 4 през околовръстното, Горучляне и Дружба-я има 3-4 човека, я не.

Може би за някои от линиите на гараж Земляне е добре да возят пътници до спирката до входа на гаража, както сега правят 73, 83 и 102.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #32 on: 12.12.2007, 12:39:36 »
Quote from: Ivo
Иначе за возенето до гараж-има смисъл както е сега за 73, 102, 83, може би било добре и  за 64, 98, 66, 122 като се прибират от Хладилника да возят до Гараж Земляне, има доста хора които пътуват от Хладилника към Красно Село, би било добре и за 58 като се прибира за гараж вместо да се прекачваш на ТМ 5, ако си към Красно Село слизаш на гараж Земляне и оттам пеш една спирка, обаче колко хора ще се возят например на 76, като се прибира за гараж от Младост 4 през околовръстното, Горучляне и Дружба-я има 3-4 човека, я не.

Може би за някои от линиите на гараж Земляне е добре да возят пътници до спирката до входа на гаража, както сега правят 73, 83 и 102.
[/size]
При автобусите няма задължителен маршрут за прибиране до гаража - напр. част от шофьорите на 280 и 94 предпочитат да минат през моста Чавдар, докато други минават през Сточна гара.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #33 on: 12.12.2007, 12:49:17 »
Quote from: conecto

При автобусите няма задължителен маршрут за прибиране до гаража - напр. част от шофьорите на 280 и 94 предпочитат да минат през моста Чавдар, докато други минават през Сточна гара.
Да, но досега не съм видял някой например по 94 да цепи от Семинарията надолу към Ситняково за гараж.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #34 on: 12.12.2007, 12:56:52 »
Quote from: ozzy
Да, но досега не съм видял някой например по 94 да цепи от Семинарията надолу към Ситняково за гараж.
ами логично е след като се изключват от СУ като са  за гараж  

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #35 on: 12.12.2007, 13:03:35 »
Quote from: Repcho
ами логично е след като се изключват от СУ като са  за гараж  
Не се изразих правилно - вечерно време много от рейсовете по 94, които са за гараж, не карат пътници вероятно заради закъсненията си. Въпреки това не цепят напряко през Ситняково, а си карат по маршрута до СУ. Така че не могат да се прибират както и откъдето си решат.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #36 on: 12.12.2007, 13:27:28 »
Quote from: conecto


При автобусите няма задължителен маршрут за прибиране до гаража - напр. част от шофьорите на 280 и 94 предпочитат да минат през моста Чавдар, докато други минават през Сточна гара.

По принцип имат задължителен маршрут на база на който им изчисляват пробега.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #37 on: 12.12.2007, 15:33:59 »
Quote from: ozzy
Не се изразих правилно - вечерно време много от рейсовете по 94, които са за гараж, не карат пътници вероятно заради закъсненията си. Въпреки това не цепят напряко през Ситняково, а си карат по маршрута до СУ. Така че не могат да се прибират както и откъдето си решат.
[/size]
Обичат да правят такива номерца, но няма как да съкратят маршрута, след като се следят с GPS.

@ etnies:
Имат, но не се спазва - 280 въобще не би трябвало да се включва през Паметника Левски, защото левият завой от В. Левски към Шипка е забранен, но винаги оттам го правят.
« Last Edit: 12.12.2007, 15:34:54 by conecto »

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: От/за Депо
« Reply #38 on: 12.12.2007, 16:04:15 »
Quote from: etnies
По принцип имат задължителен маршрут на база на който им изчисляват пробега.

пътят за включване/излключване не се следи прец джи-пи-ес и затова има доста варианти. но рядко се ползват различни маршрути, т.к. като теглят чертата накаря на нафтата ще има значение дали си се включил на 44 през тунела в Люлин, през Сливница или през Околовръстното

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: От/за Депо
« Reply #39 on: 12.12.2007, 18:16:05 »
Quote from: x3m
пътят за включване/излключване не се следи прец джи-пи-ес и затова има доста варианти. но рядко се ползват различни маршрути, т.к. като теглят чертата накаря на нафтата ще има значение дали си се включил на 44 през тунела в Люлин, през Сливница или през Околовръстното


За 41,44 и 81 е абсолютно задлъжително изключването да става през тунела Люлин.
Който не го спазва ще бъде глобяван!
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/