Author Topic: Е 73  (Read 32267 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #40 on: 21.04.2021, 14:02:35 »
Quote from: столица.bg
От 2022 г. в София:Разкрива се автобусна линия 173 от Овча купел до Окръжна болница

Нова автобусна линия се осигури по-добро обслужване на столичани, след като ще свързва Овча купел в болница "Света Анна"-Окръжна болница на Цариградско шосе. Линията е 173 и автобусите ще тръгват от кв. Овча купел (МС Мизия), през бул. "Т. Каблешков", през район Лозенец по бул. "Н. Вапцаров" по алея "Яворов" и ще излиза на Цариградско шосе. Докладът за автобусната линия 173 е включен в дневния ред на Столичен общински съвет за сесията в четвъртък, 22 април т. г.  Тя е експериментална и първоначално е заложено да функционира за година. Тя ще бъде въведена от 1 април 2022 г.

Ето и целия маршрут: кв. Овча купел (МС Мизия) – бул. „Монтевидео“ – ул. „Боряна“ – ул. „Любляна – бул. „Овча купел“ – бул. „Тодор Каблешков“ – ул. „Костенски водопад“ – бул. „Гоце Делчев“ – ул. „Хенрик Ибсен“ – ул. „Сребърна“ – ул. „Люба Величкова“ – ул. „Атанас Дуков“ – бул. „Никола Вапцаров“ – бул. „Пейо Яворов“ – бул. „Цариградско шосе“ – ул. „Проф. Петър Мутафчиев“ – УМБАЛ Св. Анна и обратно. В делнични дни линията ще се обслужва от 10–8–10–4 броя коли, а в празник от 7–7–7–4. Те ще са на интервал от 10–12–10–26 минути в делничен ден, а на празник 15–15–15–25. През времето на функциониране на новата автобусна линия ЦГМ трябва да извърши преброяване на пътниците за 10-месечен период и да представи пред СОС данните със съответния анализ, се посочва още в доклада.

Пускането на линията, която ще минава през 4 района на София,  е съгласувано с кметовете на „Овча купел“, район „Витоша“, район „Триадица“ и район „Лозенец“
Източник

За А260 е предвидено удължаване по Николай Хрелков, ул. 643, ул. Лотос, ул. Перуника, само че друг път - когато реконструират кръстовището  Николай Хрелков/643
« Last Edit: 21.04.2021, 14:15:41 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #41 on: 21.04.2021, 15:26:45 »
При този маршрут на 173, съвзем резонно ще е закриването на 65 и удължаването на 73 в засегнатия участък. Това ще го дъвчем догодина.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #42 on: 21.04.2021, 15:33:46 »
При този маршрут на 173, съвзем резонно ще е закриването на 65 и удължаването на 73 в засегнатия участък. Това ще го дъвчем догодина.

73 няма да бъде удължаван заради зарядната станция на обръщалото в кв. Гоце Делчев.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #43 on: 21.04.2021, 16:46:46 »
То 65 може да се закрие и без 73/173. 98 се движи на подобни интервали. Може вместо обиколка до Зоопарка, да прави обиколка до Манастирски ливади.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #44 on: 21.04.2021, 17:24:54 »
Силно съм скептичен относно преминаването на автобуси по Люба Величкова. Минималното, което трябва да се направи, е ликвидиране на измислената велоалея. Мястото и е в парка по старата жп линия до Пионер. Също така - спирането по улицата в района на бизнес сградите и Малееви е правило въпреки знаците. Пред бариерата на Токуда винаги има опашка от изчакващи да влязат в паркинга.
Най-много да протестират шофьорите и да пуснат новата линия да прави компания на 88 и 120.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Е 73
« Reply #45 on: 21.04.2021, 17:33:04 »
Минималното, което трябва да се направи, е ликвидиране на измислената велоалея. Мястото и е в парка по старата жп линия до Пионер.
В парка има велоалея на 100 метра встрани от линията още от преди някой да сънува сегашното положение.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #46 on: 21.04.2021, 17:36:32 »
Минималното, което трябва да се направи, е ликвидиране на измислената велоалея. Мястото и е в парка по старата жп линия до Пионер.
В парка има велоалея на 100 метра встрани от линията още от преди някой да сънува сегашното положение.
Ами значи тя си е чисто отбиване на номер. Проектира се улица без велоалея. После се сместват лентите, да се освободи място.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #47 on: 25.02.2022, 13:03:09 »
Поне Суходол е уместно да има връзка с МС Горна баня -...

Суходол има връзка с МС Горна баня чрез 111, който спира почти пред вратите и.

Пускат се и вървят безмислени линии, а така необходимата 173 едва ли ще пуснат, само защото е предложена от СС.
« Last Edit: 08.09.2022, 11:26:16 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #48 on: 25.02.2022, 13:14:10 »
Пускат се и вървят безмислени линии, а така необходимата 173 едва ли ще пуснат, само защото е предложена от СС.
Дълги линии като 173 не са ни нужни. Нужно е оптимизиране на наличните линии и за щастие, има стъпки в тази посока.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #49 on: 25.02.2022, 13:17:56 »
Голяма част от Суходол е извън пешеходна достъпност до 111, крайните къщи са на около километър от негова спирка.  :rolleyes: Изобщо при читаво таксуване няма особена нужда от висящи в няколко задръствания дълги линии, по-добре по-къси и по-редовни с удобни връзки.  :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #50 on: 25.02.2022, 13:54:03 »
Нужно е оптимизиране на наличните линии и за щастие, има стъпки в тази посока.

Действителността показва, че оптимизирането на наличните линии поне в моя квартал драстично влошава транспортното обслужване ! Имаше 95, която правеше връзка с Руски паметник и Министерство на земеделието."Оптимизираха" я на цяло в небитието. Със 73 можехме да посетим Зоологическата градина и него "оптимизираха" до нищото Гоце Делчев, а след последната "оптимизация" вече нямаме връзка и с Красно село. Ама щом това те прави щастлив съм готов да го преглътна! Единственото положително нещо са електричките по 60, че не се чува кога минават! Коефицент на полза 0.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #51 on: 25.02.2022, 14:16:55 »
Нужно е оптимизиране на наличните линии и за щастие, има стъпки в тази посока.

Действителността показва, че оптимизирането на наличните линии поне в моя квартал драстично влошава транспортното обслужване ! Имаше 95, която правеше връзка с Руски паметник и Министерство на земеделието."Оптимизираха" я на цяло в небитието. Със 73 можехме да посетим Зоологическата градина и него "оптимизираха" до нищото Гоце Делчев, а след последната "оптимизация" вече нямаме връзка и с Красно село. Ама щом това те прави щастлив съм готов да го преглътна! Единственото положително нещо са електричките по 60, че не се чува кога минават! Коефицент на полза 0.
Това твърдение за 73 изобщо не е вярно, линията е доста полезна за Гоце Делчев, отколкото до Зоопарка. И по скоро Зоологическата е в нищото, Гоце Делчев си един доста приличен квартал. Аз също съм против за 173, цялата драма явно е Овча Купел да има връзка с Цариградско и да има линия от Плиска към Семинарията. Такава линия просто е обречена да виси в блокади по едни от най-конфликтните точки в града.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #52 on: 25.02.2022, 15:01:04 »
Овча купел има връзка с Красно село посредством МД3, за старата част 60 и 73 са прилични довозващи линии.  :rolleyes: От Плиска към Семинарията има приличен вариант с 67 и малко ходене, единственият сериозен проблем е прекалено разреденият 67. :rolleyes: От Овча купел до Зоопарка има няколко варианта с прекачване на 83 и разумно времепътуване.  :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #53 on: 02.03.2022, 08:44:15 »
За 73 Станко е абсолютно прав, че беше много по-удобен и полезен до зоологическата, много помагаше и на претоварения 83, в края на 80те и след това дори беше с Икаруси, не знам кой тиквеник първо го прекара на Чавдарки, а сетне и го завря в Емил Марков. За 95 нищо не знам, явно е бил много нарядко и най-вероятно на Чавдарки. А 45 си плаче за закриване, същото се отнася и за 75. Това с 98 също е пълна простотия - преди 24 години бяха седем (!) рейса, включително събота и неделя, съчленени при това - Чавдари 141 и Икаруси със сменен двигател. Сетне периодично, но непрекъснато го орязваха, сега ако продължават, могат за сметка на това да удължат и 314 до Железница. Това, че навремето 69 беше на един час, а после го сгъстиха, не е компенсация.
« Last Edit: 02.03.2022, 09:42:22 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #54 on: 15.07.2022, 19:30:05 »
Следните предложения ще бъдат внесени в СОС от Кристиан Кръстев:


Маршрут на автобусна линия № 109 (ж.к. „Лозенец“ – МС „Бизнес парк“):

от ж.к. „Лозенец“ (обръщателно колело басейн „Спартак“), бул. „Черни връх“, Софийски околовръстен път (СОП), бул. „Александър Малинов“, ул. „Самара“, ул. „д-р Атанас Москов“, бул. „Александър Малинов“, по маршрута на А111 до кръгово на бул. Черни връх и СОП.

Маршрут на автобусна линия № 110:

Маршрут: от кръстовището на  Околовръстен път и бул. „Братя Бъкстон“ до ул. „Тодор Каблешков“, ул. „Тодор Каблешков“, бул. „България“, СОП, бул. „Александър Малинов“ (локално платно),  направо по ул.“проф Александър Теодоров-Балан“, дясно по ул.“св. Киприян“ до обръщателното колело на на А111, обратно до кръстовището на ул.“проф Александър Теодоров-Балан“ и бул.“Ал. Малинов“ по маршрута на А111 до СОП и кръстовището с бул. „Братя Бъкстон“ до начална/крайна спирка. Линията ще се движи извън локалните платна на СОП в участъка от разклона за лифт „Симеоново“ до транспортен възел бул. „България“ и СОП.



С направеното предложение за удължаване и частична промяна на маршрута на електробусна линия Е73 ще се покрие маршрута на очакващата се нова автобусна линия А173.
Предложението за подобренията с линия Е73 ще оптимизира пробега с 2000 км. спрямо линия А173.
До сега линия А73 стигаше до кв. "Гоце Делчев", а чрез удължаването си Е73 ще стига до Окръжна болница.



Удължаване на маршрута на част от курсовете по автобусна линия № 69 до края на село Железница и до съответното пътно колело в края на вилна зона „Ярема“.






Частично изменение на маршрута на електробусна линия Е60 със запазване на интервала на движение - двупосочно преминаване по бул. „Никола Петков" с отпадане от досегашния маршрут движението по ул. „Боряна", като се компенсира с удължаването на електробусна линия Е73.

« Last Edit: 15.07.2022, 19:32:06 by bonbon »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Е 73
« Reply #55 on: 16.07.2022, 12:59:15 »
Така като ги гледам тия промени, отново ние в южните квартали опираме пешкира...Поредените недомислици промени, то не беше разделянето на ТМ 7, разделянето на 98 и 68, линиите за Банкя...Аз виждам доста проблеми при тези промени за "оптимизиране" ,ще избора някои от тях:
Първо за новите 109 и 110:
Тези линии просто ще правят компания на 111 в задръстванията по СОП, както и тези по Черни връх и България. Особено 110, който ще виси по Бъкстон и Каблешков. Отделно ако линиите работят само в час пик и само делник, няма да има особено смисъл от тях.
Според мен 110 трябваше да е само по бул. България до Гоце Делчев, а 109 само до Зоопарка.
В Младост можеше едната линия да е до Бизнес парка, както въртеше 113 преди. Можеше също така номерата на линиите да са 112 и 113, тъй като в Младост си ги знаеха преди.
Второ, за 65 и 74:
Аз си знаех, че след като осакатиха 65 само с 1 кола на час, накрая ще го обявят за неизползваем, което не е така. В Манастирски ливади 65 се ползва повече от 74, защото те води до по търсените връзки като Парадайс, връзката с линиите от Хладилника и разбира се метрото, а 65 стига най-бързо до метрото от всички линии в Гоце Делчев. 74 те води само до метрото или Руски паметник, я някой му трябва до Гарата от време на време. Изобщо редовна линия като 74 няма място горе по тази разбира улица. Все се надявах, че като направят зарядната станция на Гоце Делчев ще го свалят до долу, но те измислиха тази глупост.
Така че според мен 74 трябва да се свали до долу и 65 да не се пипа и му се върне интервала от 13мин. в пик, което е предостатъчно за Манастирски ливади.
Трето, за 73:
Тази идея за 73+173 е е пълна глупост. Вместо да върнат 73 през Красно село, тъй като тази връзка беше доста ползвана за Гоце Делчев, те го прецакват още повече. По новият маршрут 73 е директно през Тодор Каблешков и после наляво по Костенски Водопад и от там към МС Витоша. При този вариант се губи връзката с обръщалото, както и целият район по бул. Гоце Делчев и кръстовището с бул. България. А 73 се ползва много повече по Гоце Делчев отколкото по Каблешков, там си имат 204, който е идеален докато 83 ще се претовари още повече, заради тоталната липса на 73 по Гоце Делчев. Освен това 73 ще виси в тапите по Яворов и на МС Витоша. Аз съм напълно против тази промяна.
Моето предложение е да пуснат 173 през Каблешков, и да пуснат Е73 през Гоце Делчев и Красно село както беше преди.
В заключение само ще кажа, че транспорта в южните квартали няма да се оправи, докато не оправят инфраструктурата на квартали като МЛ-Изток, Витоша, Кръстова вада. Нека първо направят пробива Каблешков до Черни връх с трамвая и тогава да почнат да пипат линиите, защото се получават неща като предложените 109 и 110.
« Last Edit: 16.07.2022, 13:02:07 by Kukicha »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #56 on: 16.07.2022, 15:02:42 »
За да се предложи тази промяна за Е73 явно няма изгледи скоро да се включи захранване за зарядната станция в Гоце Делчев. Тази размяна на 60 и 73 по Боряна ми харесва. Според мен по добре е 73 да минава по Стефан Тошев до Гоце Делчев вместо по България! Така все пак се възстановява връзката с Красно село и се избягва голямото задръстване на Каблешков.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #57 on: 17.07.2022, 19:58:19 »
Каквото и да приемат ще е добре, но просто е задължително поне една линия да минава през Токуда.
Самата болница генерира огромен поток. Почти целодневно има задръстване за паркинга. Отделно има и много офиси около болницата. 88 и 120 не са толкова далеч, но ще е друго да пльоснат една спирка на входа за паркинга на болницата.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #58 on: 17.07.2022, 20:33:03 »
Е 73 ще минава покрай Токуда.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Е 73
« Reply #59 on: 17.07.2022, 22:22:45 »
Всичките тези промени са едни пълни глупотевини. Откъде ще намерят рейсове и шофьори, за да ги обслужват тези линии?

Автобуси и водачи ще се освободят от прехвърлянето на линия 73 към Столичен електротранспорт, както и оптимизирането на линия 111. Линиите ще бъдат сигурно с по 4-5 коли максимум, като това е напълно постижимо за Земляне.

Този допълнителен пробег кой ще го плати и откъде?

Столична община. От общинския бюджет.