Така като ги гледам тия промени, отново ние в южните квартали опираме пешкира...Поредените недомислици промени, то не беше разделянето на ТМ 7, разделянето на 98 и 68, линиите за Банкя...Аз виждам доста проблеми при тези промени за "оптимизиране" ,ще избора някои от тях:
Първо за новите 109 и 110:
Тези линии просто ще правят компания на 111 в задръстванията по СОП, както и тези по Черни връх и България. Особено 110, който ще виси по Бъкстон и Каблешков. Отделно ако линиите работят само в час пик и само делник, няма да има особено смисъл от тях.
Според мен 110 трябваше да е само по бул. България до Гоце Делчев, а 109 само до Зоопарка.
В Младост можеше едната линия да е до Бизнес парка, както въртеше 113 преди. Можеше също така номерата на линиите да са 112 и 113, тъй като в Младост си ги знаеха преди.
Второ, за 65 и 74:
Аз си знаех, че след като осакатиха 65 само с 1 кола на час, накрая ще го обявят за неизползваем, което не е така. В Манастирски ливади 65 се ползва повече от 74, защото те води до по търсените връзки като Парадайс, връзката с линиите от Хладилника и разбира се метрото, а 65 стига най-бързо до метрото от всички линии в Гоце Делчев. 74 те води само до метрото или Руски паметник, я някой му трябва до Гарата от време на време. Изобщо редовна линия като 74 няма място горе по тази разбира улица. Все се надявах, че като направят зарядната станция на Гоце Делчев ще го свалят до долу, но те измислиха тази глупост.
Така че според мен 74 трябва да се свали до долу и 65 да не се пипа и му се върне интервала от 13мин. в пик, което е предостатъчно за Манастирски ливади.
Трето, за 73:
Тази идея за 73+173 е е пълна глупост. Вместо да върнат 73 през Красно село, тъй като тази връзка беше доста ползвана за Гоце Делчев, те го прецакват още повече. По новият маршрут 73 е директно през Тодор Каблешков и после наляво по Костенски Водопад и от там към МС Витоша. При този вариант се губи връзката с обръщалото, както и целият район по бул. Гоце Делчев и кръстовището с бул. България. А 73 се ползва много повече по Гоце Делчев отколкото по Каблешков, там си имат 204, който е идеален докато 83 ще се претовари още повече, заради тоталната липса на 73 по Гоце Делчев. Освен това 73 ще виси в тапите по Яворов и на МС Витоша. Аз съм напълно против тази промяна.
Моето предложение е да пуснат 173 през Каблешков, и да пуснат Е73 през Гоце Делчев и Красно село както беше преди.
В заключение само ще кажа, че транспорта в южните квартали няма да се оправи, докато не оправят инфраструктурата на квартали като МЛ-Изток, Витоша, Кръстова вада. Нека първо направят пробива Каблешков до Черни връх с трамвая и тогава да почнат да пипат линиите, защото се получават неща като предложените 109 и 110.