Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dakata

Pages: [1] 2 3
1
Снимката е от Югославия, но Чавдар или Сетра е това? Изобщо изнасяни ли са Чавдари за Югославия? Източник:  https://www.delcampe.net/de/sammlerobjekte/photographica/fotos/automobile/fr1-yugoslavia-old-original-photo-woman-girl-femme-fille-with-bus-putnik-1311757751.html
При Чавдарите чистачките са вертикални, а тук са хоризонтални, което е характерно за някои Сетри

2
Може ли някой да даде актуалното разписание на автобусите от Старият град за южната част на кв. Черно море?Ще ходим на почивка август.В сайта на Ди ес бус има разписание, но не знам дали е актуално.
1.Автобусите за Поморие и Бургас вършат работа и спират в Старият град, нали?
2. Никъде не намирам разписанието на лнията без номер- Несебър-Равда. Пише само, че се изпълнява след 17:00 на 30-40 мин. :neznam: Някой има ли точното й разписание и изпълнява ли се преди 17:00?
Благодаря!
За посочения маршрут те устройват автобуси с номера 2; 3-който казваш че е без номер; 7 и 17- които са от Поморие, 10- който е от Бургас, но се движи за сега по зимен маршрут и зимно разписание. За въпросната линия е така, има един курс в 6 сутринта и няколко след 17ч. Точните часове не ги знам. Актуални разписания има и на самите спирки. Предвид сложната туристическа и епидемична обстановка, разписанията доста често се променят, така че трябва да се следят. Най-добре в сайта на Ди Ес Бус.
Не съм сигурен дали е същата линия, но помня че Несебър - Равда се изпълняваше от Юнион Ивкони с червените австрийски МАН-ове. Разписанието може да видиш тук, само трябва да въведеш двата града и дата.
Предполагам че се бъркаш с градската линия на Поморие. Там имат такива автобуси.

3
Като гледам клипчето, разликата между първа и втора класа е че в първата са 6 седалки в купе а втората са 8 седалки и тапицерията е червена в първата класа.

4
Бургас / Re: Новини
« on: 01.04.2021, 21:26:36 »
За подсилване на сегашните линии Б и новата такава, която планират. А част старите Солариси ще идат вероятно на 5,16,18 и 32. А Т2 май не се движеше заради протакващия се цялостен ремонт на бул.Демокрация.
Каква е тази нова линия? За първи път я чувам.

5
Бургас / Re: Новини
« on: 01.04.2021, 17:30:47 »
Вероятно част от Соларисите ще обслужват крайградските линии, които в момента се обслужват от стари автобуси. Това са линиите до Българово, Брястовец, Маринка, Извор и др. Няма да се учудя ако бракуват Тедомите, които вече са над 10 г. и не излязоха особено качествени.

6
Oт 20.01. на Ж. П. Гара Казанлък. Интересно защо мотрисата е на ''QBB''... при вероятност за нова, поръчана за БДЖ?
Доколкото разбрах мотрисата е за тестове и сертификация в България. БДЖ имат конкурс за 16 мотриси и Сименс учасват с този модел и са най-вероятният победител.

7
Бургас - Созопол

 АВТОГАРА ЮГ – СЕКТОР 5

“БУРГАСБУС”
5.00*; 6.00**; 7.00; 8.00; 9.00; 10.00; 11.00; 12.00**; 13.00; 14.00; 15.00; 16.00; 17.00; 18.00**; 19.00; 20.00
* от 01.07 до 15.09
** през Равадиново

“СОЗОПОЛБУС”
06.30; 07.30; 08.30; 09.30; 10.30; 11.30; 12.30; 13.30; 14.30; 15.30; 16.30; 17.30; 18.30; 19.30; 20.30*; 21.30*
* от 01.07 до 15.09

Ама това е от 01.07 човека пита за 30.06. ;)
Тези със звездичка са от 01.07 до 15.09. При другите курсове няма промяна. В сайтът на бургасбус обаче дават дуго разписание
Бургас – Созопол
 
 АВТОГАРА ЮГ – СЕКТОР 5

“БУРГАСБУС” / “СОЗОПОЛБУС”

Делник:
от Бургас:    06:30*; 07:30; 09:30; 11:00; 13:30; 15:00; 17:30*; 18:30; 19:30
от Созопол: 07:30; 08:30; 10:30; 12:00; 13:30; 15:00; 17:30; 18:30: 19:30.

Празник:
от Бургас:   07:30; 09:30; 12:00*; 15:00; 17:30; 18:30
от Созопол: 08:30; 10:30; 13:00; 16:00; 18:30; 19:30

* през Равадиново
Източник.
http://burgasbus.info/burgasbus/?page_id=363

8
Защо се наричат аквариуми? :laugh:
Заради големите прозорци и ръбатата форма на каросерията.

9
Тази линия се ползваше само от мината. Поне от 3-4 години няма никакво движение по линията. Имаше някакви планове за реновиране на трасето и изграждане на гара на летището, с евентуално продължение към Слънчев Бряг, но скоро не съм чул нищо по темата.

10
 Линии 7 и 17 са с един и същи маршрут. 7 се изпълнява от Ди Ес Бус, а 17 от Конкорд-7. Балкнбус от няколко месеца не обслужват линията.

12
Добър ден, възможно ли е по някакъв начин да намеря информация за интервалите в минути между спирките по дадена линия?
Има едно мобилно приложение moovit дано ти помогне.

13
Quote
Кметът Димитър Николов даде срок до 22 февруари на "Бургасбус", в който ръководството на дружеството да предложи конкретни решения за разрешаване на транспортните проблеми, от които бургазлии се оплакват най-често. Те са следните:

- Решаване на проблема с липсата на валидатори в тролеите и маршрутките, което води до оскъпяване на пътуването;

- Свеждане до минимум необходимостта от прикачвания от едно на друго превозно средство, което води до удължаване на времето за пътуване;

- Съобразяване с искането да се удължат маршрутите на определени линии така, че да свързват отдалечените зони в града.

Кметът Димитър Николов аргументира своето решение със следното съобщение, публикувано в неговия фейсбук профил:

"В сряда изтича срокът, който дадох на ръководството на "Бургасбус" да ми представи конкретни решения на проблемите с транспортната схема в града, съобразени с интересите на гражданите. През двата месеца от въвеждането, тя трябваше да бъде адаптирана към спецификата на града така, че да е удобна за хората, но виждам, че това не навсякъде е факт. Има полезни промени, които се одобряват от всички и те ще бъдат запазени. Но, през това време се срещнах с десетки съграждани, четох много коментари в интернет, получих възражения и предложения, особено от жители на "Меден рудник". Така стигнах до категоричния извод, че транспортната схема не удовлетворява всички и сме длъжни да се съобразим с тях.

През годините ми като кмет, съм се ръководил единствено от убеждението, че всеки нов проект трябва да води към подобряване качеството на живот на моите съграждани.

Съзнавам, че проектът "Интегриран градски транспорт" е изключително мащабен и непознат за България и няма как неговото реализиране да не носи текущи проблеми. Но, идеята му не е само да се возим в нови автобуси, а схемата да е максимално удобна за жителите на всички райони. При наличието на толкова оплаквания, предимно от "Меден рудник", няма как да не реагирам. И в крайна сметка няма никакво значение тежката европейска експертиза и подготвеност на чуждестранните специалисти, консултирали проекта, защото знам, че не може да се реализират общи стандарти, без да са съобразени със спецификата на Бургас.".

http://www.burgas.bg/bg/news/details/1/30005

Явно в петък ще има нови линии.

14
Ама сериозно ли бързите автобуси ще влизат в автогара Юг и в двете поски. Според мен ще влизат само в посока Славейков и Изгрев. Иначе пътниците как ще рзаберат кой за къде е. Що се отнаса до съчленените тролейбуси трябва да имаме в предвид че имаме 22 бр. Могат да си позволят интервал от 5 мин дори и по-малък ако се наложи. И според мен не всички които сега се качват на 211 ще се качват на тролея, а част от тях ще ползват бързия автобус. Може би няой ще каже че ще вървят повече, но пък за други ще е по-близо. Все пак има доста кооперации по маршрута, а и ще се придвижва доста по-бурзо от тролейбуса и ще е предпочитан от тези които не им се сменя автобус.

15
Днес се качих на номер 15 и гласовото оповестяване работеше. Освен имената на спирките, се казваше и с кои линии могат да се направят връзки, но по новата транспортна схема. Също така работеше мониторът отпред и дисплея в средата на автобуса.

16
Бургас / Re: Solaris Urbino 18
« on: 01.08.2016, 21:49:03 »
Днес сутринта, Соларисът 2964 претърпя ПТП, изпълнявайки служебния курс към летище Бурас. Движеше се от МБАЛ към спирката на Младост, когато на кръговото на Мираж, "шофьор"със зелен бус реши да завие надясно от средната лента, но маневрата нещо не му се получи. Автобусът беше ударен в предната дясна част където е шофьора, а предното стъкло се пукна. За щастие сериозно пострадали нямаше.

17


Ето такива схеми вече има поставени на някои спирки от BRT линията. Прави впечатление, че има някои промени по маршрутите. Например линия 11 и 12 няма да минава по новият пробив Комитов-Струга, а през МБАЛ. Освен линия 7 има и 7а за кв. Лозово, а уж щяха да са обединени. Има и линия 9а. Маршрутът на 3 (30) също не е както беше обявен първоначално.

18
Quote
Революцията в градския транспорт започва от юни. Ето колко ще струва билетчето

Във всеки автобус качването ще става през първата врата





Новата електронна билетна система и новата транспортна схема, които ще бъдат въведени в градския транспорт в Бургас, ще заработят от юни месец тази година. Зам.-кметът Красимир Стойчев и управителят на ОП „Бургасбус” инж. Петко Драгнев представиха днес новата система и поясниха, че тя първоначално ще работи заедно със старата, докато бургазлии свикнат с промените в градския транспорт.

Електронните карти, чиято продажба започва още от месец май, ще се издават еднократно и след презареждане ще могат да се използва през цялата година.

"Проблемният момент, ако изобщо можем да кажем, че има такъв, е самото издаване на картата, което трябва да стане в Транспортната къща или от билетен център в Бургас. Самото зареждане може да се извърши от вендинг машите, които ще бъдат разположени на 7 точки в Бургас, а след това и по интернет", каза инж. Драгнев.

Машините ще работят на български и английски, за да могат и чужденците да се оправят с електронна система. Такива ще има на автогара Юг, терминал "Меден рудник", автобусни станции "Изгрев" и "Славейков", Централна автобусна спирка и две на спирката на МБАЛ. Вендинг машините ще предлагат зареждане на пластик картата, проверка на сумата в нея и купуване на билет, който също ще бъде във вид на карта.  Една карта може да се използва и от 10 души, стига да се валидира 10 пъти в автобуса. Хартиени билети ще могат да се купуват само от шофьора. Идеята е всеки да заплати броят на пътуванията, каквито наистина е ползвал.

Във всеки автобус качването ще става през първата врата. Хората ще влизат, ще валидират картата си, след което ще се предвиждат назад в превозното средство. На излизане те отново ще трябва да валидират картата си на друг апарат, за да се извърши зониране. Втората врата в автобусите ще бъде за инвалиди или майки с колички, където също ще има валидатор.

"Бургазлии са достатъчно интелигенти да се справят с новата система. Взели сме пример от много градове в Западна Европа и съм сигурен, че хората ще свикнат бързо", изрази увереност Стойчев.

Еднократният билет, за пътуване без прикачване с електронна карта ще струва 0.95 лв. Ако обаче билетът бъде закупен от шофьора - цената е 1,50 лв. Ако закупите билет от 0.00 до 4.30 часа стойността е 2 лв.

Времевият билет (стойност за едно пътуване за определено време с ползване на повече от едно превозно средство) с електронна карта ще струва 1 лв., а закупен от водача - 2 лв. Картата за един месец за всички автобусни линии ще струва 70 лева. Глобата за нередовен пътник ще е 20 лв.

При загуба електронната карта се блокира, като е предвидено да се издава нова със сумата, с която е била заредена старата. При изтичане на месеца средствата в картата се прехвърлят в следващия и има възможности за ползване на максимален брой транспортни линии без оскъпяване.

Община Бургас започва и разяснителна кампания за новата система. Планира са обществени обсъждания, на които темата ще бъде дискутирана. а за възрастните хора ще има специални сбирки в пенсионерските клубове, където ще системата ще им бъде обяснена подробно
http://www.flagman.bg/article/99321
Прави впечатление качването само от първата врата, което според мен не е много удачно. Другото е сериозното намаление на картата за цялата градска мрежа от 85 на 70 лв. Но като се има в предвит че в София е 50 лв, има много да наваксваме

19
Quote
Представят първия експонат за Музея на транспорта в Бургас
...На официалната церемония ще бъде представен първият експонат за Музея на транспорта в Бургас - реновиран автобус Чавдар 11 М3, произведен през 1979 г. в Ботевград. ...

Quote
Представят първия експонат за Музея на транспорта в Бургас

Утре, от 10:30 ч. в автобусно депо на "Бургасбус" ЕООД, ще се състои официална церемония за въвеждане в експлоатация на обект "Инженеринг (проектиране и строителство) за реконструкция на Депо, Дизел и Метан станция" по проект "Интегриран градски транспорт на Бургас". Участие ще вземат: кметът на Община Бургас - Димитър Николов; заместник-кметът по финанси, бюджет и икономика на Община Бургас - Красимир Стойчев и управителят на "Бургасбус" ЕООД - инж. Петко Драгнев.

Реконструкцията и модернизацията на автобусното депо на оператора на градския транспорт "Бургасбус" ЕООД, е основен компонент по проекта. Изпълнените дейности включват: ремонт на автобусно депо и работилница; въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административната сграда на Бургасбус; изграждане на ведомствена дизел и метан станция, предназначена за обслужването на автобусния парк. В резултат на проекта са създадени модерни условия, отговарящи на европейските стандарти за техника и безопасност, за ремонт и поддръжка на автобусния парк.

На официалната церемония ще бъде представен първият експонат за Музея на транспорта в Бургас - реновиран автобус Чавдар 11 М3, произведен през 1979 г. в Ботевград.

Проект "Интегриран градски транспорт на Бургас" е на обща стойност 130 894 784,10 лв. и се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет на Република България. Успешното изпълнение на проекта ще доведе до създаване условия за подобрена мобилност за хората, намаляване на задръстванията и емисиите на вредни газове, подобряване безопасността на градския транспорт.
Източник:
http://news.burgas24.bg/

ДИРЕКТЕН ЛИНК

20
Бургас / Re: Solaris Urbino 18
« on: 10.10.2014, 21:09:10 »
Ето последствията от ПТП с 2965.




Pages: [1] 2 3