Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - prof66

Pages: [1] 2 3 ... 16
1
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 05.11.2022, 14:25:39 »

"Файненшъл таймс" отбелязва, че някои от подробностите за случилото се не могат да бъдат проверени по независим начин, но журналистите са видели смъртния акт на украинката, както и кореспонденция между местни жители и очевидци, които потвърждават разказа на Наталия Черная.


Те туй е разковничето.
Даже нагло-саксите се срамуват да нарекат горното факт, ма нашите беснодесни майцепродавци нямат проблем, щом се лее помия по посока на Русия...

2
Няма изненадани, освен привържениците на екс-премиера.

За втори път съд отменя тотално беззаконие в наредба на СО.

Да изчакаме да видим, все пак, какво ще каже ВАС, защото там бившите упрявляващи успяха доста добре последните две години да подменят кадровия състав....

3
Чак сега видях, че не съм написал линията

трамвай 12, инцидента стана когато нашия трамвай зави от Витошка към Алабин преди да стигне площад Гарибалди.

Насрещния трамвай не видях кой номер е.

Нашия си вървя до последна спирка - Журналист, където попречи на следващия трамвай да си спази графика (докато нашата мете мотрисата си)....

4
Мисля че не разбра. Или поне ако е разбрал не спря, докато нашия
трамвай пътниците се разпищяха и ватманката спря и дойде да види
какво става, беше се ужасно притеснила и питаше дали има ранени.

5
Завиваше.

Докато чуя пристъргването, докато дигна поглед и стъклото се пръсна.

Все съм си мислил, че отстоянията там са достатъчни, но явно...

6
Днес в 1337
трамвай, чийто номер не можах да забележа удари и пръсна стъклото на мотриса 819 с огледалото си.

място на случката - ляв завой на 819 от Витоша по Алабин

Поражения - пръснато отварящо се стъкло, стресирани пътници...

снимано е секунди след инцидента.

Последните две снимки са на обръщалото на площад Журналист,
където ватманката измете лично стъклата и продължи напред...

На последната снимка се вижда и следата от огледалото, само издрала
част от стъклото преди да пръсне другото...

7
ами... интересувам се :)

ще ти пиша на лично, за да не спамим излишно :)

8
Имам бая от Торино- билети и карти. Има и юбилейни билети за 150-тата годишнина от Обединението на Италия. ;)

само се хвалиш или имаш и за размяна :)

9
Северен мраз

Аз лично не смятам, че отказа да бъда носен на ръце непременно трябва да се разглежда като каприз и да бъде отричан...

има толкова много възможни хипотези, включително и здравни... възможни са и сериозни наранявания, ако по-тежък човек в безпомощно състояние се транспортира на ръце... не случайно са измислени носилките и количките, нали?...

за нараняванията съм толкова категоричен, че просто нямам желание да коментирам повече. личен опит - следоперативни проблеми на баща ми със утежнено състояние, при което ако го повдигахме по-малко от двама души от четири точки настъпваха сериозни вътрешни кръвоизливи на мястото, където неговата тяло под влияние на собствената му тежест бе притискана от нашите ръце.

Наистина, моля, не коментирайте с общополитическо бла-бла неща, от които (за щастие) си нямате бъкел понятие.

10
ще го пусна тук, защото касае новите магистрали,
и за да не правим кроспост излишен...

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=9914&sectionid=16&id=0000101

България строи магистрали без гаранции за безопасност
Заради нарушения на евродирективата за сигурността на пътищата може да има проблеми с ОП "Транспорт"
ТАНЯ ПЕТРОВА

България нарушава важна евродиректива за безопасността на транспортната инфраструктура и може да бъде глобена за това от Европейската комисия. От 19 декември 2010 г. страната ни е длъжна да одитира за безопасност всички проекти за нова инфраструктура, които са част от трансевропейската транспортна мрежа. Това обаче не се случва.

Поне три нови конкурса са обявени в нарушение на директивата, показа проверка на "Сега" по откритата наказателна процедура срещу България заради нарушаването на евродирективата. България и още 10 страни от ЕС получиха на 19 май последно предупреждение - мотивирано становище за неприлагане на европравилата и срок от 2 месеца да отговорят какви мерки са предприели.

Отговорът на България е изпратен на 20 юли, като в него със сигурност е отчетена промяната в закона за пътищата от май т.г. Тогава парламентът въведе задължителни одити за пътна безопасност на всички проекти от трансевропейската мрежа и по желание - на останалите пътища. С промените бе регламентиран и редът за категоризиране на пътните участъци с повишена опасност. Корекциите в закона обаче закъсняха спрямо общия за ЕС краен срок и в момента не се прилагат заради допълнителното забавяне на наредбата, с която трябва да бъдат уредени в детайли новите правила. Наредбата в момента е на етап съгласуване.

Забавянето по директивата улесни обявяването на конкурсите за двата лота на магистрала "Струма" - от Долна Диканя до Дупница и Сандански-Кулата, както и за западната дъга на Околовръстния път на София, част от проекта за магистрала София-Калотина.

"Полученият на 20 юли отговор от България още се анализира, но изглежда, че транспонирането на директивата не е приключило", заявиха за "Сега" от Европейската комисия. Оттам не отговориха конкретно дали обявяването на нови конкурси за магистрали след крайния срок и в нарушение на директивата може да доведе до последващи проблеми с плащанията по оперативна програма "Транспорт". Вместо това от ЕК дадоха пример с друг източник за финансиране на трансевропейската пътна мрежа - програмата ТЕN-T. "Неприлагането на директиви води до отмяна на финансирането по проекти от бюджета на TEN-T", заявиха от комисията. В момента България не изпълнява проекти за пътища по тази програма.

До редакционното приключване на броя транспортният министър Ивайло Московски не отговори на въпросите на "Сега" за нарушаването на директивата. От АПИ пък твърдят, че одити за безопасност се правят въпреки липсващата наредба. "Италианска компания работи по одита за безопасност на "Струма". С известно закъснение се прави одит и за "Тракия", заяви Лазар Лазаров от агенцията. На въпрос на "Сега" как при липсваща нормативна уредба се одитират самите инвестиционни проекти Лазаров обясни, че не случайно в обществените поръчки се залага и дейност проектиране. "Ако нещо липсва, ще се добави", твърди той. Проблем няма и според регионалния министър Плевнелиев. "Апликационната форма за магистрала "Струма" се изработва от Jasper и след това има поне 6 месеца период на разглеждане и одобрение от различните дирекции в ЕК. Те се произнасят по всички аспекти и когато получим окончателно одобрение, сме сигурни в еврофинансирането. Това не е присъда да или не, а процес на задаване на много въпроси и отговори", коментира той.

И директивата, и законът изискват проектите за нова инфраструктура да се одитират както на ниво инвестиционен проект, така и при пробната и началната експлоатация на пътя. Одиторите са длъжни да отчитат точно определени критерии като опасност от свлачища и наводнения, съгласувани пътни знаци и маркировка, осветеност, наличие на безопасни зони за паркиране и др. И магистрала "Струма", и София-Калотина са част от трансевропейската транспортна схема.

Сигурността е проблем у нас от години по всички класове пътища - и заради липсващи и лоши ремонти, и заради недобра сигнализация. Пропуски има дори по новите магистрали, строени при затегнати технически изисквания с еврофинансиране. Така например проектът за магистрала "Люлин" не включваше изобщо осветление и правителството се принуди да отпусне допълнително пари за осветяването на 3 пътни възела. На "Люлин" се наложи извънредно и укрепване на свлачище. Осветление не е предвидено и по изграждащата се в момента "Тракия".

Проблеми има и с пътната поддръжка на магистралите въпреки уверенията на регионалния министър Росен Плевнелиев, че по тях дупки няма. Проверките за опасни участъци на пътищата в експлоатация според евродирективата следва да стават веднъж на 3 години с цел отстраняване на установените проблеми.

11
Архивирани теми / Re: Архив
« on: 12.08.2011, 09:15:42 »
Чилио

ако коментара се отнася до собственото ти мнение, пуснато преди моето - ще го приема. след като не искаш политически оценки и ти се въздържай от същите.

ако си бе направил коментара без политическото съдържание на вложеното изречение щеше да си напълно прав да негодуваш.

благодаря за разбирането и се надявам да обезцветиш политически собствените си коментари, преди да изискваш същото от останалите...

12
благун

на мен ми мирише на демагогия когато принципните забележки се отправят само към част от тези, които се държат безпринципно.

коментар като твоя можеше да се направи и сподели от почти всички, включително и от повдигналия въпроса, но да се прави забележка само към него, след като е бил подложен на унизителни и непредизвикани коментари - не приемам.

а да се нарича `демагогия` да си искаш нормално обслужване, след като по телевизиите управляващите са ти проглушили ушите (и то нееднократно) с това, че са направили рампи/асансьори и други нормални нещица - нещо ми е прекалено изкуствено напомпано...

за мен демагогия е да откриеш нещо и да му резнеш лентичката и то после да не работи. по каква причина не работи е проблем на оправдаващия се, а не на този, който е посочил проблема.

а да се нарича демагог този, който е посочил проблема, е наистина... айде да не давам квалификации.

13
Архивирани теми / Re: Архив
« on: 11.08.2011, 21:58:01 »
Аз нещо нямам вяра на бивши комсомолски гаулайтерчета-комисионерчета, ама щом така мислите...

14
Ти натякваш някаква конфронтация вече второ мнение! Във форума имаме традиция на доколкото се може смислени и аргументирани дискусии, на теб като нещо не те интересува, и на нас ни е все тая че е така! ;)

дифиан

Мартин е написал един смислен и актуален текст, който първо бе преместен в `изтрити теми` на два пъти, после бе подложен на унищожителна и безмислена заядливост от вечните дуднещи във форума...

Сега му се прави и забележка, че бил реагирал, след като го нападат толкова грубо вече десетина поредни поста... Наистина липсва баланс. Ако имаше направена аналогична забележка на тези, които без никакви аргументи класифицираха текста му `предизборна демагогия`, `заблуждаваща статия`,  него самия  `разлигавено ла*но` и така нататък щях да се съглася с принципността ти. Сега звучиш доста превзето.

И ако изчетеш отношението към Мартин от самото повдигане на темата, а не само двата му последни поста, мисля че ще се съгласиш с мен.

Надявам се този добронамерен коментар да не бъде изинтерпретиран като `заяждане` или `офтопик`...

15
Да, аз разбрах какво искаш да кажеш, но моята идея беше друга - докато не видим договора всичко е пушилка...

Иначе за твоето предложение - ако аз бях сервизната фирма бих се въздържал да подпиша подобна клауза... Защото за да гарантирам изпълнението на моята страна на договора, (а именно реакцията при проблем) аз ще трябва да назнача поне 3 екипа + 1 резерва, за да мога да гарантирам над 16 часов сервиз/готовност за обслужване. И техните заплати и осигуровки ще трябва да ги плащам независимо дали хората ми са ходили на повикване или не... А защо толкова служители - попитай някой от счетоводството, за да ти обясни ако спазваш всички подробности от трудовото законодателство какво е минималното количество хора, което ще обезпечи дежурство от 2 специалиста над две смени, с предвидените задължителни годишни отпуски и без надхвърляне на максимално допустимите работни часове в нощна смяна...

С две думи - за да обещая денонощен сервиз насрещната организация трябва да е готова да се бръкне поне за тези 7 заплати, да не говорим за печалбата на фирмата...

А ако смятам да организирам `сервиз` и `реакция` като почна да извличам служителите си от леглата им за да гася пожари - извинявай, но това е пълна простотия. В масовия случай човек, след като се събуди, е неадекватен поне час, поне още толкова време ще отиде, докато пристигне от тях до мястото на аварията, еле пък ако трябва да ходи и до сервиза за да си вземе инструментите... Бе несериозна работа...

16
според мен такива случаи не трябва да се включват в абонаментната такса, обхващаща работното време, а трябва да са предвидени в договора, но срещу допълнително заплащане примерно на човекочас + аварийата техника. Това си е извънреден труд, който достатъчно добре е определен от българското трудово законодателство - двойна ставка на средночасовото възнаграждение за останалото време.

Чилио,

Когато се направи поне минимален анализ при сключването на договора (между общината и сервизната фирма) това се взима пред вид. Който и от вариантите за плащане да е уговорен в договора - докато не го прочетем можем само да си чешем езиците.

Нещо повече, каква е социалната политика на сервизната фирма другата страна по договора въобще не трябва да ни интересува... В крайна сметка (поне по идея) общината плаща за определена услуга определени парични средства, и я интересува да получава услугата. Какво плаща фирмата на служителите си е работа само на фирмата и на служителите и... И евентуално данъчните, но в никакъв случай на общината.

Пък ако фирмата иска да се плаща директно на служителите и като физически лица, а не като нейни служители - батака ще стане още по-голям.

А ако е направен договора така, че не са ясни задълженията и правата по него - тогава общината е за бой, защото не си върши работата, а за това и плащаме...


17
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 08.08.2011, 11:47:22 »
САЩ (в частност НАСА) винаги са гледали да се докопат до иновационните технологии, а след това да си приписват заслугите на държавата си.Ще изкупят патента / лиценза на безценица и след това ще го представят за свой.
И как точно ще изкупят патент на безценица? Ако го продаваш на безценица сам си си виновен...

Когато фалираш събственика на патентите най-вероятно е 1) да получиш патентите като компеснация за несъбраните си вземания или 2) да се явиш на търг за интелектуалната собственост на фалиралия, играейки с преференциялни условия (ако си най-големия кредитор)...

Справка - тия дни гугъл, епъл и още няколко фирми се драпаха за патентите на една прясно фалирала фирма...

18
Не виждам какво толкова изпадате в анализ.

Ситуацията е пределно проста - асансьора е повреден и трябва да се отремонтира.

С договора за поддръжка ситуацията е също толкова проста - тези случаи или са включени в този сервизен договор или не са включени.

Ако са включени в договора и фирмата е реагирала неправилно  - сервизната фирма трябва да си понесе последствията.

Ако не са включени в договора - общината трябва да си понесе последствията.

След като липсва информация за това, дали са включени в договора такива условия - можем само да гадаем, но съдейки от опита си и манталитета на българския управленец - най-вероятно е да не са били включени в договора...

Е това е проблема, писнало ми е тези, които трябва да си вършат работата да не я вършат навреме, а после да проявяват героизми за да гасят пожарите.

И докато не ни покажат договора, не кажат кой го е подписал и каква отговорност ще понесе (дали фирмата не го е спазила или общинарят-който и да е той- е подписал неперфектен договор) всичко ще е `мижи да те лажем`.

19
Защо за Драгалевци няма цена за велосипеди?

защото е открит и качването/слизането става с подскачане и яхване на седалката...

сложно би било с велосипед...

20
Ако си минавал по магистралата ще се сетиш какво имат предвид. Ако не си - по-добре не коментирай.
Toчно защото съм минавал многократно по магистралата, още докато се строеше дори (има доста мои снимкови репортажи тук и в другия форум), знам колко безпочвени са такива твърдения, ама нали кмета трябва да трупа точки пред съселяните, като наближават местните избори...

ами тогава явно знаеш, че магистралата минава точно посредата между двете махали на селото...

или?....

не разбирам това безмислено политиканстване на всяка цена...

Pages: [1] 2 3 ... 16