Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Borkata

Pages: [1] 2 3 ... 16
1
Други градове / Re: Плевен
« on: 21.12.2012, 15:22:35 »
Снимката е направена точно тук: http://goo.gl/maps/jzxHP обаче няма снимки на мястото.

Много ме кефи облакът черен дим, който излиза от автобуса... еех, детство.

2
Да, така е, глобите са солени и те преследват до край. Един колега го викаха в съда, защото е отказал да си плати глобата, та освен 1000та крони, е отнесал и разходите по делото :) Иначе аз карам с безименна карта за 670кр. месечно. Така жена ми може да я ползва презпочивните дни да ходи на пазар. Определено в картата е истината, излиза по-евтино от колкото в София, да не говорим и годишния абонамент за паркинг, който също е по-евтин от софийския, но това е друга тема...

3
В Сръбско усилено се строи Ниш - Цариброд. Тази година три пъти минах оттам и всеки път имаше дейност. Терена е доста труден, в Цариброд магистралата минава северно от града в планината и има доста виадукти и тунели. След това към Пирот теренът е равен. Дано скоро свържат този коридор и Сърбия премахне граничните проверки, тогава ще стане много удобно за пътуване.

В момента, особено лятно време, по границите на Сърбия може да се загубят повече от 3 часа, колкото и да се стараят, просто трафикът е много голям. Например от София до Прага - 1300км, от които само Ниш - София не е магистрала, се минават за 15 часа нормално каране - 110км/ч, без излишни почивки. За сравнение Прага - Антверпен - 900км, 100% магистрала, без гранични проверки - 8 часа, ако няма задръствания (в Германия, Нидерландия и Белгия трафикът по магистралите в почивните дни е ужасен).

4
Е да, ама 30 минути билетче струва 2лв., 90 минути е почти 3лв, месечната карта е 50лв.

Иначе освен, че са много бързи, безшумни (даже старите трамваи тракат по-малко от новите), ги има редовно до полунощ, а след това тръгват нощните линии, които са на всеки 30 минути.

5
Определено подкрепям задължителното включване на светлините по всяко време и съм напълно съгласен, че повечето шофьори понякога правят грешки и не преценяват правилно има ли нужда от фарове или не и в кой точно момент. Тъй като резултатите от шофьорски грешки могат да бъдат с изключително трайни ефекти като трайни увреждания и смърт, да принудиш всички шофьори да си пуснат фаровете за да спасиш дори един човешки живот или да предотвратиш трайно увреждане, си струва. Тези, които са против, явно не зачитат чуждия живот.

С моят скромен опит от около 80 000км. за 6 години, доста често съм се сблъсквал с индивиди с изключени фарове при залез слънце, когато сенките са дълги, очите работят в смесен режим, също съм пропускал да забележа сиви автомобили на фона на сив асвалт. Тези с тъмни цветове съм ги виждал как изкачат изведнъж от някоя сянка. А за успокоение на всички, най-вероятно следващият автомобил, който си купите, ще има дневни светлини, които няма да могат да се управляват от водача и ще светят по време на движение. А историята с лампената мафия е наистина смехотворна. Ако ви горят толкова често крушките, проверете си инсталациите. Аз за 6 години и два автомобила съм сменил един заден стоп. Като цяло, халогенните крушки имат доста дълъг живот.

6
Нали не си мислите сериозно, че един инвалид може да се изкачи по релси с наклон над 30 градуса? Тези релси може единствено да бъдат полезни за детски колички, но от личен опит ви казвам, че не са особено удобни. Инвалидните рампи са значително по-полегати. Всички подобни приспособления по стълбища не са за инвалиди.

7
Искрени поздравления! София вече има метросистема!

Жалко, че вече не живея там за да се радвам и аз, но ще отида на екскурзия и заължително ще пробвам!

8
Quote
Siemens спечели поръчка на Чешките държавни железници Ceske Drahy (CD) за доставка на седем 7-вагонни Railjet-влака. Договорът е на стойност около 100 млн. евро и включва опция за поръчка на още осем 8-вагонни влака до средата на 2013 г. По план влаковете ще бъдат доставени през 2014 г., съобщиха от к омпанията.
 
С поръчката на InterCityвлаковете от SiemensRailSystems, Чешките държавни железници модернизират своя железопътен парк. В близко бъдеще пътниците ще се възползват от всички екстри, които предлагат модерните и удобни влакове, които ще се движат, както по национални трасета, така и по международни маршрути до Австрия ивероятно други съседни на Чехия държави.
 
Влаковете Railjet достигат максимална скорост от 230 км. в час и са подходящи за международни високоскоростни пътувания. Техническите системи се базират на вече изпитаните и проверени InterCityвлакове, пуснати на пазара от Siemensпод името Viaggio Comfort.

Всеки влак има общо 446 места в три класи - Първа, Бизнес и Икономична, и предлага вагон-бистро, специални тоалетни помещения за хора с ограничена подвижност, асансьор за инвалидни колички, малка кино зала за деца и пространство за детски колички. Общата дължина на 7-вагонните състави е около 185 метра. Талигите ще бъдат произведени в завода в Грац, а окончателното сглобяване на влаковете ще бъде осъществено в завода на Siemensвъв Виена.

Източник: http://news.ibox.bg/news/id_798618153


На сайта има и снимки.

9
Хахахахаха, мислех си, че не говорите сериозно. Това, че на Вуте му е по-зле не значи, че на нас ни е добре. Ми в сравнение с индийските железници, БДЖ е лукс! Това прави ли го добра услуга?

10
Други градове / Re: Плевен
« on: 24.06.2012, 15:10:20 »
Звучи много обещаващо, дано да стане истина. А по бул. Дойран не се ли предвижда изфраждане на мрежа? Доколкото си спомням, там стълбовете са поставени вече.

ЕДИТ: А да, видях на схемата, че е отбелязана като икономически неефективна. Да, като цяло се дублира със съществуващото трасе, но пък оттам трафикът е по-малък и може да се предпочита като скоростна връзка кв. Мара Денчева - кв. Сторгозия.

11
Не им завиждайте на германците. Ако заплатата им е 3000 евро, сигурно половината от тях отиват за данъци. Иначе дори и 100км за 2 часа си е много път, но то май се вижда, че средната скорост на пътническите превози в България е 50км/ч. За разлика от автобусите, които имат средна скорост над 100км/ч, особено по главните направления по първокласни пътища. Наистина не зная кой би предпочел 2 часа "комфорт" пред 45 минути спек и останалите час и 15мин. комфорт на дивана пред телевизора!

12
Че той СОП между АМ Хемус и АМ Тракия си е магистрален формат от край време - 3 ленти + аварийна. Само на пътния възел при Казичене липсва единият мост. Странно, една рехабилитация и един мост 38 милиона лева ли струват?

13
Флагът може да е руски, разликата между синьо и зелено е много малка, а цифровите апарати могат да я направят нищожна. Това обаче ме потресе, наистина ли плуват тези автобуси? Какви са инструкциите за безопасност? Във Венеция в корабчетата на градския транспорт пише да викаш 'Uomo in mare' или 'Man overboard' ако някой падне зад борда.

Не, това трябва да се види на живо  :D!!!

А старата метро линия изглежда много симпатична, това е най-старото метро на континентална Европа.

14
Снимай дълбоките станции и специално тунелите с ескалаторите. На някои направо ми се завива свят! Мисля, че най-дълбоки са станциите на линия А и B, например Андйел или Намйести Миру. Не зная защо са ги забили толкова на дълбоко. Линя С си е плитка, нищо че също минава под реката. Сигурно старите тунели са мислени и за убежища.

15
Всичко е много хубаво, но пак лека излагация. За сравнение Park & Ride в Прага струва 20 крони (около 1.60лв.) като за тази цена автомобила може да стои от 5 сутринта до 12 вечерта. Ако искате да го оставите и за през нощта, това струва още 100 крони (7.80лв.). За сравнение, при нас само паркинга би струвал около 4лв. за 10 часа (тука смятам и двата безплатни). Значително по-слаб стимул да си оставя колата и да вървя с метрото.
Тук няма да се съглася и вече коментирахме, че цената е добра. Най-евтиният платен паркинг в центъра е "бембена" зона - 1,00 лв/час, скоро и 2,00 лв. При договорка с частен паркинг за месечен абонамент трудно би стигнал до цена около 80 лв/мес или пак около 4 лева на работен ден, а горивото до центъра, загубеното време в задръстване и допълнителните нерви?

Цената е висока и няма какво да спорим. Щом има по-развит и много по-посещаван град, в който цената е по-ниска, значи нашата е висока.

В Прага оранжевата и зелената зони са по-скъпи от София, съответно по 3.20лв. и 1.60лв. на час, а подземните паркинги може да ти струват до 60-70лв. за 24 часа. Но както виждаме, това не определя цената за паркиране в P&R. И лека сметка за горивото, от метростанция Цариградско шосе до ректората на СУ са около 8км., в двете посоки 16км. Моята кола ще мине 16км. в софийски условия с един литър бензин - малко по-скъпо от билетите в двете посоки. Единствено паркинга в центъра и евентуалните задръствания може да ме накарат да се замисля за градски транспорт, но да ти кажа, за 6 години в София нищо не ме накара да слезна от колата. Дето се вика, до кенефа ходех с нея. За разлика от Прага, където направо се чудя за какво ми е, но тук метрото сутрин минава на минута и никога няма тъпканица, дори и в час пик всичко е спокойно и приятно. Същото важи и за трамваите.

16
Честито на всички новата отсечка!

Всичко е много хубаво, но пак лека излагация. За сравнение Park & Ride в Прага струва 20 крони (около 1.60лв.) като за тази цена автомобила може да стои от 5 сутринта до 12 вечерта. Ако искате да го оставите и за през нощта, това струва още 100 крони (7.80лв.). За сравнение, при нас само паркинга би струвал около 4лв. за 10 часа (тука смятам и двата безплатни). Значително по-слаб стимул да си оставя колата и да вървя с метрото.

Да, и тази снимка с разликата в нивата между перона и влака е много разочароваща. Ако съм сам инвалид в количка, не знам дали ще мога да го кача това без чужда помощ. А целта е хората в неравностойно положение да могат да се оправят сами, постоянно молейки за помощ ги кара да се чувстват безпомощни.

18
Unfortunately the company that serveces in Haskovo doesn't have a website. Unless someone from Haskovo gives you any information, you will probably need to go there and find it out on place. This is their address: Хасково, ул. Ивайло 1 (Haskovo, ul. Ivaylo 1), and their phone: 038 664878. I tried to find such information for the troleys in Pleven but I couldn't.

19
Много добър репортаж.

Дано да се поучим от него и в България някой ден транспортната система да има такъв вид.

20
И гледките:

На втората снимка горе в ляво май се вижда и вход на подземен паркинг.

Pages: [1] 2 3 ... 16