Ето го и моя грандиозен проект свързан с тролейбусния транспорт и не само в моя роден град и пътя на общината, по който трябваше да се върви, но никога няма да види бял свят:
Развитие на тролейбусния транспорт в гр. Стара Загора
След като Община Плевен залага изцяло на екологичния си транспорт и успява да постигне своето мащабно разширение на тролейбусната си мрежа още през първия програмен период, а и да го продължи в бъдеще, напълно възможно е Община Стара Загора да догони пропуснатото и да го направи през новия програмен план, следвайки примера й. За целта е необходимо да бъдат съгласувани някои допълнителни дейности, нужни за изпълнението на подобен проект, също с участие на европейско финансиране. А именно: изграждане на второто обслужващо платно на бул. "Кап. Петко войвода" от кв. "Три чучура север" до новото кръстовище с кръгово движение при бул. "Цар Симеон Велики" и новата част на булеварда върху дерето оттам до бул. "Славянски", разширение на бул. "Славянски" от бул. "Анастасия Тошева" до ул. "Хаджи Дим. Асенов", трансформиране на Чирпанско шосе в булевард от кв. "Железник" до разклона за Тракийския университет, както и доизграждане на ул. "Загорка" в кв. "Железник" с предвиждане на обръщало. За разширението на тролейбусната мрежа и останалата част, Общината може да кандидатства по новата ОП "Региони в растеж", където за града са предвидени нови 63 млн. лв. за надграждане на транспортния проект или чрез ИПГВР, а за закупуване на още нови тролейбуси по ОП "Околна среда". В перспективен и далечен план тролейбусната мрежа има потенциал да достигне селата Богомилово и Хрищени. Ако нещата стигнат само до тук и контактната тролейбусна мрежа не придобие завършен вид, в транспортната схема ще продължат да се застъпват автобуси и тролейбуси по едно и също направление, като в същото време ще липсват важни за града връзки, 5-те токоизправителни станции няма да бъдат достатъчно натоварени при постоянни разходи за поддръжка и това съответно ще се отрази негативно върху ефективността от дейността на тролейбусното дружество, съществувайки потенциална опасност от неговото ликвидиране до 10 години по примера на други български градове!
Поради това се предвиждат шест основни тролейбусни маршрута, както следва: № 1 (кв. "Железник" - кв. "Зора") на 10 мин., № 6 (кв. "Три чучура север" - кв. "Зора") на 12 мин., № 2 (кв. "Железник" - Мототехника) на 10 мин., № 3 (кв. "Железник" - пив. завод "Загорка") на 12 мин., № 5 (кв. "Три чучура север" - стадион "Берое") на 15 мин. и № 4 (Тракийски университет - кв. "Самара 3") на 20 минути. Единствено автобусна линия № 17 остава в очертанията на града, но с частично променен маршрут от кв. "Лозенец" до Източна пром. зона на 20 минути. И с това се задоволяват потребностите на целия град!
Допълнителни са тролейбусни линии с маршрут: кв. "Железник" - ОРБ - кв. "Зора", кв. "Железник" - ОРБ - Мототехника, Тракийски университет - ЖП гара - кв. "Зора", кв. "Железник" - ДАИ - кв. "Зора", кв. "Железник" - ДАИ - Мототехника, кв. "Три чучура север" - ДАИ - стадион "Берое" и евентуално други; автобусни линии с маршрут: завод "Средна гора" - Фуражен завод - РЗИ - кв. "Самара 3" - пив. завод "Загорка" и Петрол - Фуражен завод - хотел "Мериан Палас" - EVN - кв. "Лозенец"; както и две маршрутни линии с кръгов маршрут: ТД на НАП - кв. "Самара 3" - МК "Берое" - СОУ "Хр. Смирненски" - ТД на НАП, където пътниците ще могат да се прехвърлят на предходното превозно средство, за да се осъществи непрекъснат кръгов маршрут и друг с обратен на този маршрут.
Всички останали автобусни линии са от общинските села до Автогарата и автобусите ще спират на всички съществуващи спирки по маршрута си, като ще минават по бул. "Христо Ботев", вместо по ул. "Ген. Гурко".
Резултатът - довършени бул. "Кап. Петко войвода" от кв. "Три чучура север" до бул. "Славянски" и бул. "България" от кв. "Железник" до разклона за Тракийския университет, облекчен трафик, евтин и екологично чист транспорт, ефективна транспортна схема без дублиране на превозните средства, но с пълно покритие на всички райони в града и с максимално натоварване и рентабилност на тролейбусния транспорт!
Разработката е съставена съгласно Доклад - Анализ на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, относно възможностите за икономически ефективно увеличение на участието на тролейбусния транспорт във вътрешноградските пътнически превози в България, от юни 2012 г.