Author Topic: Модернизация на нормалнорелсовите трамваи  (Read 1635 times)

Offline Martin8821

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • View Profile
Модератор: Настоящата дискусия е отделена в собствена тема от дискусиите по обявената поръчка за доставка на 18 нови нископодови трамваи за стандартно междурелсие.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

А има ли яснота какво ще се случи с T6B5 след като дойдат новите?
« Last Edit: 11.07.2024, 11:49:43 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
А има ли яснота какво ще се случи с T6B5 след като дойдат новите?

Чакай първо да дойде нещо, пък тогава да видим. Предстои процедура по обществената поръчка, обжалвания, и после и финансирането трябва да се изясни. Тези трамваи ще си ги плащаме сами, няма да са с европейски пари като например новите  Alstom NGT DX DD в Дрезден по-назад в темата.

Идеите на управляващите са високоподовите CKD да бъдат пратени в чужбина и преправени с нископодова платформа.
« Last Edit: 09.07.2024, 10:38:34 by fafan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Идеите на управляващите са високоподовите CKD да бъдат пратени в чужбина и преправени с нископодова платформа.
Е как ще стане с нашите единични мотриси? Ако бяха двойно съчленени като Т6-700 или като базелските преди реконструкцията, ще им вмъкнат по средата нископодова секция. На нашите ремаркета ли ще им правят?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Принципно конструкцията позволява 35-40% нисък под между талигите - сходните конструктивно руски 71-407 имат 39%. Друг е въпросът как ще се отрази това на здравината на коша. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Е как ще стане с нашите единични мотриси? Ако бяха двойно съчленени като Т6-700 или като базелските преди реконструкцията, ще им вмъкнат по средата нископодова секция. На нашите ремаркета ли ще им правят?
Доколкото разбрах, от два ще направят един, с добавена нископодова секция. За мен това е доста неразумна инвестиция...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Доколкото разбрах, от два ще направят един, с добавена нископодова секция. За мен това е доста неразумна инвестиция...
Егати Франкенщайна! Г@з в г@з ли ще ги скачват? Защото пултът на втората мотриса е бъкан с важни чаркове, не виждам как ще го резнат.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Вероятно при модернизацията ще бъде сменена и системата за управление. Дори да остане старата TV3 пак може блоковете с логически схеми да се съберат на едно място до кабината на новия вагон и да останат два статични преобразувателя. :rolleyes:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Виждал съм Т4 с нисък под при средната врата. Не виждам защо да не може да се направи на Т6.

Между другото, от пътническа гледна точка съм потресен от жегата в Т6А5 по линия 22. Според мен има крещяща нужда да се сменят прозорците с такива с по-голяма отваряема част.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Да не вземат да уйдурдисат нещо от сорта на тези, които преди години "нови" ги доставиха в Ташкент, а сега са в Самарканд....
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
В Ташкент нямаше адекватна поддръжка и местните власти нямаха желание да развиват трамвайната система, Vario LF.S бяха нови съвсем прилични вагони с 36% нисък под.  В София по-скоро ще има нещо подобно на експлоатираните в Бърно, Пълзен, Острава и т.н. модернизации. :rolleyes:
« Last Edit: 10.07.2024, 10:14:11 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В Ташкент нямаше адекватна поддръжка и местните власти нямаха желание да развиват трамвайната система, Vario LF.S бяха нови съвсем прилични вагони с 36% нисък под.  В София по-скоро ще има нещо подобно на експлоатираните в Бърно, Пълзен, Острава и т.н. модернизации. :rolleyes:

Голяма част от тези "модернизации" не са такива а става дума за изцяло нови трамваи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Но има и модернизации със запазени талиги и евентуално части от кошовете.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
VarioLFR.E, VarioLFR.S, VarioLF2R.E, VarioLF2R.S, T3R.SLF, T3R.PLF са модернизации на Т3.

VarioLF, VarioLF+, VarioLF+/o, VarioLF2, VarioLF3, VarioLF3/2 са изцяло нови трамваи.

Т4 или Т6 с подобни модернизации не са ми известни.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Бъркам се, нископодов Т3 съм виждал в Прага.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Има руски вариант 71-407 с 39% нисък под, който е конструктивно сходен с T6A5 и T6B5.  :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
VarioLFR.E, VarioLFR.S, VarioLF2R.E, VarioLF2R.S, T3R.SLF, T3R.PLF са модернизации на Т3.
Само талигите са им старите. Всичко друго е ново вкл. и коша. Всичките с нископодова секция са по-дълги от оригиналните.
Няма нищо лошо да се пратят Т6 за нисък под - имаме си нужда от соло трамваи с нисък под. Ясно, че всичко по тях ще е ново, а наличните вече са доста амортизирани.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
За мен продължава решението в Лайпциг с техните T4D-M да е най-подходящото за нашите T6. Няма нужда да се екпериментира с нещо, което може да е фатално ако не сработи. Модернизацията може да е частична на сегашните мотриси, като добавяне на климатик, леко затъмняване на стъкла, добавяне на електронни табла на тези мотриси, които нямат и подобни екстри, които ще ги направят малко по-приветливи за пътниците.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Това което трябва да се направи с Т6 е пълна ревизия на електрооборудването и коша, читав основен ремонт с подмяна на седалки и освежаване на салоните и кабината - съответно поставяне на климатици поне за ватманите, защото в тази кабина лятото става 50 градуса. Всичко друго е необоснован експеримент с неясен край.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
За мен продължава решението в Лайпциг с техните T4D-M да е най-подходящото за нашите T6.

За кое решение в Лайпциг по-точно говориш? Тяхното решение беше да ни ги продадат на нас.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Веорятно да им се изработят нископодови ремаркета.