Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 1622 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Прототип, един брой, изкарал на линия пет години. Явно неуспешен опит.
Или по-скоро скъп.
Новото шаси със същите габарити ли го правим като старото или се налага да го променяме като при новите шасита за модернизациите на Т3 и да го удължаваме?
По-скоро като съществуващите (Vario).
По-интересно ми е какво ще измислят за тесните.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Нещо подобно на 71-407 с използване на талигите и части от коша на стария вагон не би трябвало да е скъпо.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
По-скоро като съществуващите (Vario).
По-интересно ми е какво ще измислят за тесните.

Нещо подобно ... с използване на талигите и части от коша на стария вагон не би трябвало да е скъпо...

Непрекъснато се смесват тук два различни сценария - цитира се отново и отново Vario които са изцяло нови, но се дават идеи какво да се ползва все пак от нашите стари "за да не излезе много скъпо" и все пак да се напъхаме в ограничения бюджет който е зададен по поръчката.

В крайна сметка трябва да се тегли черта и да се каже - изцяло нови трамваи ли ще пристигнат каквито са Vario макар и морално остарели към момента на производството им, или модернизирани, и ако са модернизации колко процента от старото возило е използвано. Никъде няма такива изисквания в техническите задания, такъв критерии изобщо не участва и в крайното класиране, нарочно всичко е писано максимално плаващо.

Това е много важно, защото от това зависи какви гаранции ще могат после да се предавят към изпълнителя на поръчката като шаситата почнат да корозират, да се късат и трамваите един по един окапят и ние тук с нашите ограничени възможности не успеем да ги съживим. Какво ще се случи после също не е ясно, пак ли ще пътуват към Чехия да ги оправят?
« Last Edit: 30.10.2024, 15:36:17 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Принципно използването на талигите за частично нископодов вагон не би трябвало да доведе до сериозни проблеми при това експлоатацията ще е по-лесна за сметка на натрупания досега с T6A2, T6A5 и T6B5 опит и ще може да се използва по-ефективно ограниченият бюджет, за кошовете трябва да се прецени състоянието им - вагоните са вече на около 30 години. В Чехия има модернизирани T3 с оригинални талиги.  :rolleyes:
« Last Edit: 30.10.2024, 16:02:29 by V.Peichev »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Хубаво ще ги ремонтират изцяло, но без нископодова част. Освен това, подмяната на релсовия път трябва е регулярна. Така, ако няма натоварване при движение от подскачане, удряне и пр., биха работили без допълнителни ремонти с години (да се движат по нови, прави релси, с висока скорост). Ако се сменя електроника, то само един трамвай с рационализации и даващ откази постоянно, става тестов. След "реновиране" дали работи безотказно, надеждно достатъчно месеци, независимо от климат/сезон. Това е работа за трамвайни заводи, работещи с тези модели.
Има катастрофирали трамваи, които отговарят на тези условия.
« Last Edit: 05.11.2024, 04:06:13 by tm0 »
------------------------

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Хубаво ще ги ремонтират изцяло, но без нископодова част.

Нископодовата част намалява и без това малкия капацитет на тези трамваи. Има решения да се закачи нископодово ремарке и така да се запази еднa прилична големина на състава от високоподов трамвай и ремаркето, но това решение е в пъти по-скъпо.
« Last Edit: 05.11.2024, 23:53:23 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За 1 и 3 са нужни по-малки трамваи. Нископодовата част не намалява сериозно капацитета - 71-407 с 39% нисък под събира същия брой пътници като T6B5.  :rolleyes: