Author Topic: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)  (Read 298234 times)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #360 on: 12.05.2012, 21:36:36 »
"Легените" са пластмасови седалки без тапицерия, слагани в АРЗ-то в Омуртаг.

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #361 on: 12.05.2012, 21:37:10 »
Двигателите на МАН-овете по 94, а може би и на тези по 280, съм забелязал, че на неутрална скорост имат повишение и намаляне на оборотите, една неравномерност в работата на двигателите в режим на празен ход или така ми се струва, незнам.
Има го това, не ти се струва, но не е с фиксирана периодичност. Странно ми се струва и доста пъти съм се чудил на какво се дължи.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #362 on: 12.05.2012, 22:02:46 »
В какво се състои по-големият ресурс от Мерцедес-ите?
Себестойността на един автобус, произведен от Ман е няколко пъти по-голяма от един автобус, произведен от Мерцедес. Материалите и сглобката са по-качествени, дава им се по-голям ресурс.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #363 on: 18.05.2012, 02:59:33 »
2133 и 2143 са с легени.

Като цяло въпреки че не са минавали ОР все още не им и трябва, макар и поразнебитени са доста добре, в това число и късите.
2160 даже е един от най-хубавите, къде отидохте :D . Най-зле поддържани ми се струват 2135 и 2139. Имаше и 1 със скъсан мех, но забравих кой беше.

А 2882 по абсолютно нищо не се различава от 29ХХ. И той е със същите отвратителни седалки. А останалото... си е отвратително и добре че карат само селски линии тези.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #364 on: 18.05.2012, 09:32:06 »
А 2882 по абсолютно нищо не се различава от 29ХХ. И той е със същите отвратителни седалки. А останалото... си е отвратително и добре че карат само селски линии тези.
Не само по селските, а и по 82 и 309 ( през почивните дни ). Иначе за другото съм съгласен :)
R.I.P  Ikarus 280

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #365 on: 18.05.2012, 09:57:47 »
Късите манове имат най-комфортните пластмасови седалки в софийския градски транспорт

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: МАN
« Reply #366 on: 18.05.2012, 10:30:26 »
Белите, манове имат в себе си много нереализиран потенциал, че не са особено качествени не са, но могат да бъдат много повече от това което виждам, че са, това, че линиите по които се движат са крайградски и ненатоварени не означава, че превозните средства по тях трябва да са най-големите таратайки, а имиджа на тези манове като такива 100% може да се промени. Ще си останат таратайки пак де, ама поне няма да са най-големите.
« Last Edit: 18.05.2012, 10:34:16 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #367 on: 18.05.2012, 10:32:15 »
Късите манове имат най-комфортните пластмасови седалки в софийския градски транспорт

Това ми прозвуча като един стар съветски лозунг поставен в болница : " Нашите болни най-здравите болни на света !"
 ;)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #368 on: 18.05.2012, 10:37:52 »
Е сред всички видове пластмасови седалки и аз смятам, че тези в белите манове са най-хубави.
Дълго време оплювах тези автобуси, но те се оказаха доста добри, направо не се усеща, че не са автоматици, Повече от 13 г. са в София и никой не е минавал ОР с изкл. на 2918, който падна в Перловската река, двигателите им са тихи. Само на вид не са перфектни, но знаем бояджиите в Малашевци как работят.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #369 on: 18.05.2012, 10:44:16 »
Ръчните скорости са сериозен недостатък в градски условия - загуба на време за включване и превключване, по-малко ускорение в диапазона 0-50km/h поради липсата на еластично звено за поемане на натоварванията. Белите МАН са подходящи за крайградски линии с по-големи разстояния между спирките и липса на сериозни задръствания. При монтаж на автоматични скорости биха станали нелоши автобуси и за градски линии.  :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #370 on: 18.05.2012, 10:48:35 »
Външно всички изглеждат големи кочини, обаче за това оказва влияние и белият цвят, който не носи мърсотия и на него изпъкват моментално всякакви забележки. Самите автобуси са доста здрави и успешни и изобщо не са некачествени. Боклуци? В никакъв случай!
Подкрепяйки мнението на Пейчев, мисля че има резон в следното:
- белите манове отиват в Земляне и поемат А98, А64 и т.н.;
- същото количество къси конекта идват в Малашевци за люлинските линии;
- освобождава се ресурс от съчленени автобуси в Малашевци, които биха могли да поемат частично или напълно А120;
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #371 on: 18.05.2012, 11:43:42 »
Външно всички изглеждат големи кочини, обаче за това оказва влияние и белият цвят, който не носи мърсотия и на него изпъкват моментално всякакви забележки. Самите автобуси са доста здрави и успешни и изобщо не са некачествени. Боклуци? В никакъв случай!
Подкрепяйки мнението на Пейчев, мисля че има резон в следното:
- белите манове отиват в Земляне и поемат А98, А64 и т.н.;
- същото количество къси конекта идват в Малашевци за люлинските линии;
- освобождава се ресурс от съчленени автобуси в Малашевци, които биха могли да поемат частично или напълно А120;

Белите манове ги купиха с предназначение линии 64 и 98 и ако остане някой излишен - за 93 или 66. Дори за 66 не знам колко пъти е работил бял ман.
Обаче след преминаването на линиите към Малашевци вече им се търсеше друго място за работа. Бяха на 309, 75, 82 и 100 основно, но след закриването на 284, взимането на 114 от Карат, а на 75 от Дружба, бели манове по градски линии почти не се виждат - 1-2 по 82, евентуално на 53. Почти всички са закрепостени на 18, 20, 21/22, 23, 24, 12, 100, а напоследък и по 22, 28 и 29. Идеята за прехвърлянето им в Земляне не е лоша, но в София се цели някаква унификация на моделите по гаражи - всички налични манове в София са в Малашевци. Иначе аз бих се съгласил по-скоро да се прехвърлят белите манове в Земляне за линии 64, 98, а Малашевци да получат землянските БМЦ-та. Но това няма да стане с оглед желанието всички манове да са в Малашевци.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #372 on: 18.05.2012, 12:20:13 »
Това не е мит а реалност и не е задължително а препоръчително. Факт е, че на едно конекто скапаха автоматичната скоростна кутия по лидълската линия, нали така? След това взеха решение да няма правостоящи пътници! Ръчните кутии първо имат повече предавки, съответно шофьорът може да избере най-правилната за съответният наклон, второ пътят е пред водача, той вижда какво следва и следи как се справя машината, затова може своевремнно да реагира и да избере подходяща предавка без да натоварва двигателят и скоростната кутия.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #373 on: 18.05.2012, 12:24:36 »
Автобусите с автоматични скорости имат ретардер, който е сериозно предимство при спускане по големи наклони особено по-продължителни - моторната спирачка не е достатъчна налага се ползване на механичната с риск от прегряване. На изкачване изразходват повече гориво.  :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #374 on: 18.05.2012, 12:32:47 »
Пейчев, не е задължително автобусът да е с автоматични скорости, за да има ретардер. Всички нови камиони имат ретардер и механична трансмисия. Сега не знам дали са изправни, но О302Т имат фабричен ретардер, който се задейства с нежно натискане на спирачният педал - при малко по-голямо усилие и ниска скорост се задействат и спирачните апарати. Изключително просто за употреба от шофьора беше това, без да се налага превключването на допълнителни ръчки из таблото. Другото предимство на механичните скорости е, че шофьорът може да избере и подходяща предавка за спускане, като я променя спрямо ситуацията и така използва ефективно и моторът за спиране.
« Last Edit: 18.05.2012, 12:39:35 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #375 on: 18.05.2012, 14:09:17 »
Какъв експеримент преди 20 години - той не е валиден! За 20 години превозите с общественият градски траспорт като цяло са паднали поне наполовина. За 20 години беше пуснато метро от Люлин до Младост.
А 310 беше през 5 минути (като имаше и 112).  Със сегашния интервал на движение икарусите се пълнят прилично и ще е глупост линията да мине на единични. Намесих се, защото може тази идея да стигне до някой висшестоящ фактор, а знаем колко добре приемат такива " предложения" .
 Иначе спорът не е за тук
Спорът не е за тук, но и твоите подбуди са други  :rolleyes:
Както и да е, приемам аргумента на Емо, действително е по-добре всички манове да са в Малашевци. Жалко, че белите са обречени да работят по такива линии, но пък и там хора се возят. Тъпото е, че в същото време някоя 0305 вие като прасе пред клане по баирите на Витоша, но в Автото на някои им се плаща заплата, за да мислят върху тия неща...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #376 on: 19.05.2012, 00:58:35 »
Белите МАНове абсолютно са си за Малашевци и линиите, които карат. С изключение може би на 82,101 и 309. 
Според мен не трябва да има автобус с механична скоростна кутия, титуляр на градска линия. Да не говорим че същите МАНове за разлика от дългите возят ужасно твърдо и това убива потенциала им, за който споменахте. Това с белия цвят не е фатално. А "най-добри пластмасови седалки" е много глупава титла за раздаване, и даже да има победител, пак няма да има фенове. Поне 2882 да беше с по-специални седалки, да се отличаваше с нещо...
От друга страна,Гьорев е прав за О305, но те са стари и по-скоро трябва да се бракуват, а 302Т да катерят баирите, и само те, а не да ги виждаме и по 9ТМ.
Също, 64 трябва да се движи само от БМЦта и Конекта 19ХХ. О305 са крайно неудобни за нея линия.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: МАN
« Reply #377 on: 13.06.2012, 13:52:49 »
Някой случайно да е виждал един жълт двуетажен МАН, като този землянския, вчера едвам да го снимам на моста на Захарна ф-ка, но светофарите бяха пуснали трафика и не стана, жълт е на цвят, облепен е в разни лепенки странично, мисля, че и отпред имаше, пишеше Столична библиотека ако не се лъжа.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline 2513

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3215
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #378 on: 13.06.2012, 13:55:19 »
Някой случайно да е виждал един жълт двуетажен МАН, като този землянския, вчера едвам да го снимам на моста на Захарна ф-ка, но светофарите бяха пуснали трафика и не стана, жълт е на цвят, облепен е в разни лепенки странично, мисля, че и отпред имаше, пишеше Столична библиотека ако не се лъжа.
Един път го видях на паркинга малко след паркинга на кауфланда в люлин.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: МАN
« Reply #379 on: 13.06.2012, 15:30:05 »
Е нали единственият останал в автопарка на Столичен Автотранспорт го стягаха за нещо, да не е именно той? Иначе, като него май има още една бройка на Citysightseeing, както и по-новия модел, които във Варна и Пловдив шава и по нормалните линии...