Author Topic: Надземните отсечки по МД1  (Read 34236 times)

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #40 on: 09.09.2009, 21:07:33 »
Проблема не е нестабилността на конструкцията. Тя е ок, но няма да устои на евентуални по-големи динамични натоварвания от по-голямата скорост, за който не е предвидена. Най-лайшки пример все едно да сложиш на един кантар, който има скала до 5кг, 20 кг. И после очаквай да работи нормално или да не се "взриви". 

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #41 on: 09.09.2009, 21:28:38 »
 Абе тук нали имаше хора по-близки с Братоев. Защо не го пипитате. Явно причината е комплексна и моста просто не е предвиден за натоварането и вибрациите, които ще причини минаването с висока скорост по него. Но пък влкачето както се спомена се движи с приблизително същата скорост и по чисто новият мост "Въртопо", който е предвиден и направен специално за метро. Може и да е прието по мостовите съоражение да се подържа ниска скорост, може и разстоянието между станциите да е късо.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #42 on: 09.09.2009, 21:33:59 »
чисто новият мост "Въртопо", който е предвиден и направен специално за метро
Това 100% ли е сугурно, не съм запознат затова питам. Ама ми се чини, че си е бил за трамвайче.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #43 on: 09.09.2009, 21:38:51 »
 Е там естакадата нали е новопостроена, за метрото ?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #44 on: 09.09.2009, 21:51:56 »
Moста го пуснаха 90 и някоя година когато не помня дали изобщо в софия движеше метро (разбирай преди 1998). Едва ли някой тогава е мислил че от там ще минава метро, тъй като тогавашния вариант беше трасето да е под Цариградско шосе. Ако мостът е строен по проекти от времето на Народната власт то 100% изпълнението е било като за трамвай.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #45 on: 09.09.2009, 22:35:48 »
И аз мога да потвърдя, че е пуснат не по-късно от 2001-ва година, но както CKD казва - вероятно и преди 98-ма.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #46 on: 09.09.2009, 22:53:31 »
Схема от Енциклопедия България, том 4 от 1984 година. Метрото тръгва под Цариградско, но определено не до Печатницата, а по тази схема изглежда да минава точно оттам, откъдето и сега. Рабира се, през годините са се изредили доста идеи, а и аз знам, че мостът е бил за трамваи.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #47 on: 10.09.2009, 00:40:23 »
Моста на Дървеница е планиран да поеме тогавашната идея за трамвай Дружба-Графа, но тъй като идеите за метрото са се меняли е напълно възможно да е оразмерен и изчислен да поема натоварванията и на метро. (все пак нямаше да го прокарат от там, ако имаше съмнения за сигурността на конструкцията)...
Същото важи за моста на Въртопо - оразмерен е за трамвай с нормално междурелсие, което е било достатъчна предпоставка да го преизчислят и за метро в проектна фаза.

Не вярвам Метрополитен да си вкарат такъв жесток автогол с неразумно трасиране и проектиране на отсечките.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #48 on: 10.09.2009, 10:26:47 »
aз много добре си спомням че по Въртопо като го пуснаха бяха наредили релси за трамвай и не след дълго ги махнаха.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #49 on: 10.09.2009, 10:37:14 »
aз много добре си спомням че по Въртопо като го пуснаха бяха наредили релси за трамвай и не след дълго ги махнаха.
Аз не си спомням релси, но със сигурност имаше поставки за траверси по средата на пътя. Тогавашната идея беше трамваят от Гара Искър да продължава от Младост 1А-Младост 1 и по моста да се свърже с Драган Цанков.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #50 on: 10.09.2009, 11:38:18 »
Моста на Дървеница е планиран да поеме тогавашната идея за трамвай Дружба-Графа, но тъй като идеите за метрото са се меняли е напълно възможно да е оразмерен и изчислен да поема натоварванията и на метро. (все пак нямаше да го прокарат от там, ако имаше съмнения за сигурността на конструкцията)...
Същото важи за моста на Въртопо - оразмерен е за трамвай с нормално междурелсие, което е било достатъчна предпоставка да го преизчислят и за метро в проектна фаза.

Не вярвам Метрополитен да си вкарат такъв жесток автогол с неразумно трасиране и проектиране на отсечките.
Явно това е причината. Мостовите съоражения са предвидени за трамвай и поради знчително по-голямата маса на метрото се налга ограничение на скоростта. Иначе моста си носи масата, но явно по-висока скорст ще оказва неблагоприятно влияние.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #51 on: 10.09.2009, 13:34:29 »
aз много добре си спомням че по Въртопо като го пуснаха бяха наредили релси за трамвай и не след дълго ги махнаха.
Аз не си спомням релси, но със сигурност имаше поставки за траверси по средата на пътя. Тогавашната идея беше трамваят от Гара Искър да продължава от Младост 1А-Младост 1 и по моста да се свърже с Драган Цанков.

Това и аз го помня. По мои спомени мостът се пусна през 2001 г. и идеята беше именно да има метро по него. Защото с един приятел се питахме за какво се строи този мост, който няма да облекчи движението и тогава ни се отговори, че той е предвиден за метрото. Мисля, че през 2000 г. вече беше ясно, че метрото ще е по сегашния маршрут.
А дали мостът го пуснаха 2000 или 2001 г. може би Благун помни най-добре.

Притесняваме констатацията на Фантомас, че метрото лашкало между Стадиона и Сердика.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #52 on: 10.09.2009, 14:00:30 »
Мостът Въртопо е построен преди 20 и няколко години, довечера ще ви кажа точно кога. Интересното на тоя мост е, че е изцяло железен, от подпори, до платна. Беше изоставен до 98-99 година (беше с изпокрадени перила и т.н.) Тогава Софиянски го възстанови като изправиха дъгата, която Сахаров правеше към посолствата и пуснаха моста в експлоатация, като свършваше при Старческия дом в Дървеница, където правете малоумно остър завой към ул.Пловдивско поле май че се казва. Като още тогава си се знаеше, че булевардът ще бъде продължен към Онкологията. По моста в платното за трамваите имаше единствено едни метални планки, които стърчаха. Помня, че като пускаха моста през 98-99 г. с един камион, какъвто и досега не съм видял втори път спускаха платформа от долната страна на моста за да възстановяват корозирали и изпокрадени детайли от конструкцията.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #53 on: 10.09.2009, 14:07:43 »
Схема от Енциклопедия България, том 4 от 1984 година. Метрото тръгва под Цариградско, но определено не до Печатницата, а по тази схема изглежда да минава точно оттам, откъдето и сега. Рабира се, през годините са се изредили доста идеи, а и аз знам, че мостът е бил за трамваи.

И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #54 on: 10.09.2009, 14:14:15 »
И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.
« Last Edit: 10.09.2009, 14:15:58 by ozzy »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #55 on: 10.09.2009, 15:00:30 »
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.

Всичко може. Сигурно малко по-дълбоко трябва да бъде подобно трасе. Така или иначе обаче, линията така и не е била построена, нито е възможно да се спострои някога в бъдеще.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #56 on: 10.09.2009, 15:08:03 »
И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.
Toй радиусът на завиване е ненормален...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #57 on: 10.09.2009, 15:18:35 »
И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.
Toй радиусът на завиване е ненормален...

Е това е схема, не е технически проект. Радиусът ще се направи по-голям, под сградите. В НЙС всички линии имат такъв радиус и по него минават 10-вагонни влакове с много голяма скорост, така че и това е възможно.
« Last Edit: 10.09.2009, 15:48:45 by zlatin »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #58 on: 10.09.2009, 16:25:24 »
Така или иначе да ден-два се наплоди много оффтопик спрямо надлез "Дървеница". Обобщавам темата, за да се включат и други надземни части.

@болерото: Надлез "Дървеница" е от 60-те години, така че няма никаква вероятност да е замислян, както за метро, така и за нормалнорелсов трамвай. При последната смяна на трамвайните релси през 80-те сложиха траверси, предвидени за преминаване към нормално междурелсие (с 2 комплекса дупки).
Мост "Въртопо" си е замислян определено за нормалнорелсовия трамвай. Не знам, дали е от значение за стабилността на съоръженията, но на Въртопо трасето е по средата, а на Дървеница - от единия край.

Въртопо беше практически готов в груб строеж някъде около 95-та, но пуснаха около 2000 г. При всички случаи не е преди 1999, тъй като си спомням, че посрещах на Аерогарата наши познати, които са в Англия от 1999 и се учудиха, като преминах оттам.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #59 on: 10.09.2009, 18:33:53 »
Ок, може би е било 2000 г. и аз съм свършил втори курс и съм се моткал из София. Не съм знаел, че все пак е почнат по-рано.
Както Репчо е отбелязал свършваше с острия завой - аз му казвах свършва доникъде.
все пак мисълта ми е, че още когато са започнали довършителните работи, за които пишете, се е знаело, че по него ще минава метро, т.е. някъде 1999 г. това е било решено. Сега някой може да ме поправи кога точно беше избран този вариант пред варианта под Цариградско шосе.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/