Така или иначе да ден-два се наплоди много оффтопик спрямо надлез "Дървеница". Обобщавам темата, за да се включат и други надземни части.
@болерото: Надлез "Дървеница" е от 60-те години, така че няма никаква вероятност да е замислян, както за метро, така и за нормалнорелсов трамвай. При последната смяна на трамвайните релси през 80-те сложиха траверси, предвидени за преминаване към нормално междурелсие (с 2 комплекса дупки).
Мост "Въртопо" си е замислян определено за нормалнорелсовия трамвай. Не знам, дали е от значение за стабилността на съоръженията, но на Въртопо трасето е по средата, а на Дървеница - от единия край.
Въртопо беше практически готов в груб строеж някъде около 95-та, но пуснаха около 2000 г. При всички случаи не е преди 1999, тъй като си спомням, че посрещах на Аерогарата наши познати, които са в Англия от 1999 и се учудиха, като преминах оттам.