Author Topic: TEDOM C12G (1504-1507, 2383, 8964-8968)  (Read 189191 times)

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #20 on: 24.03.2009, 14:13:44 »
Ами за улици като нашите са пригодени само Икарусите и танковете. Ние сме като след военно положение. На централния площад има такива кратери, че да се чудиш как не ги е видял кмета. :angry: :(

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #21 on: 27.03.2009, 23:03:47 »
Избрани моменти от следната статия:



"Въпреки всеобщите очаквания първият им клиент да бъде някоя предприемчива частна фирма, това стана общинското дружество "Столичен автотранспорт", която осъществи покупката, за да може да обслужва столичната линия № 9, която бе спечелена от нея през 2007 г. в конкурса за градски линии на Столична община. В края на с. г. то обяви конкурс за обществена поръчка за покупката на автобуси на метан, която бе публикувана в официалния раздел за търгове на Европейския съюз. До крайния срок за участие в него (2 януари 2008 г.) конкурсна документация чрез местните си представители закупиха чешките компании TEDOM и SOR, и немските Mercedes-Benz и MAN, но по-късно само TEDOM подаде документи за участие. Доколкото е известно отказът на останалите бе мотивиран главно от невъзможността да изпълнят краткия срок за доставка (3 месеца), заложен като едно от условията в търга. От своя страна от TEDOM и представляващата ги у нас фирма "Метан маркет" ООД, успяваха да покрият изискванията на автотранспортното дружество и предлагайки много конкурентна цена, спечелиха поръчка за 9 градски метанови автобуса TEDOM C12 G (с единична цена 193 637 евро)."

"Последният и най-мащабен договор е сключен с "Градски транспорт - Варна" ЕООД в началото на декември 2008 г. Той предвижда доставката на 20 идентични нови градски автобуса от чешкия производител, като половината се очаква да пристигнат във Варна най-късно до началото на март 2009 г. Още 5 е планирано да бъдат доставени през втората половина на април, а останалите в средата на годината."

"Тогава резултатите показаха, че при силно натовареното движение в София разходът на метан е 35-38 кг/ 100 км. В малко по-умерения трафик на Пловдив той леко се бе занижил, за да достигне до 27 кг/ 100 км в Бургас, където автобусът е оперирал по градски и крайградски линии. Така средния горивен разход от 27-30 кг метан на 100 км, посочван от производителя, бе потвърден реално."

ДВИГАТЕЛЯТ

Цитат от Tranzit.bg:

"Двигателят TG 210 AH/AVTA 04

Той е продукт на холдинга TEDOM, четиритактов, шестцилиндров, редови, с обем 11 946 см3. Запалването му е електронно, искрово и се осъществява чрез свещи. Снабден е с електронна инжекционна система."

Агрегатът работи независимо от температурните условия, тъй като за разлика от дизела, метанът винаги се запалва, дори при минусова температура. В екологичен план TG 210 AH/AVTA 04 покрива стандарта Евро 5, а замерванията сочат, че изхвърляните от него отработени газове, съдържат 0.01-0.08 грама въглеродни оксиди и 1.80-3.25 грама азотни оксиди за 1 kW мощност. Машината отговаря на този стандарт при работа с руски газ, какъвто ползваме в България. Той има най-висока калоричност (97%) спрямо останалото синьо гориво, идващо от други държави, където този показател е 82-87%. В противен случай за мотора са валидни нормите Евро 4."


Цитат от официалната страница на Метан Маркет:

TEDOM M1.2C M640 FNG двигател с природен газ (EURO 4)

    * вертикално разположен в лявата задна част с електронно впръскване на газта за всеки смукателен клапан. 6-бутален, 4-бутален, с турбо компресия и охладител на въздуха.
    * вграден отоплител за системата за регулиране на налягането.
    * кубатура: 11 946 cm3
    * изходна мощност 210 kW +/- 5% при 2000 rpm
    * макс. въртящ момент 1 200 Nm при 1 200-1 450 rpm
    * независимо осветление на отделението за двигателя
« Last Edit: 22.06.2009, 14:57:31 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #22 on: 31.03.2009, 11:45:18 »
Регистрирах се в Discuse K-report, чешки форум, където има секция за Тедом! Въз основа на техните корекции, сега списъкът е точен и актуализиран!

SAD Lucenec оперира в Lucenec и  Rimavska Sobota и е закупил през 2008 още три Tedom C12D!

SAD Presov не оперира с Тедом в едноименния град, а в Bardejov, където има 4 Tedom C12D и 2 Kronos 123D!

CSAD Liberec има в момента само един Tedom L12G, останалите автобуси са собственост на DPM Liberec!

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #23 on: 31.03.2009, 22:19:47 »
Мерси за информацията, но темата май е за варненските Тедоми.  ;)  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #24 on: 31.03.2009, 23:09:18 »
С оглед ограниченото производство е лесно да се проследи историята на всеки един автобус! Според мен, е интересно, защото историята в голяма степен е свързана с Варна! Отделно, така може да се проследи развитието и сравни парка с този в другите градове!

Обръщам се с молба, ако смятате да изтриете темата, да ме уведомите, защото коства време и усилия!
« Last Edit: 31.03.2009, 23:34:06 by remarque »

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #25 on: 31.03.2009, 23:14:22 »
Нищо няма да се изтрие (поне от мен).  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #26 on: 01.04.2009, 01:10:20 »
Нови автобуси за Třebíč (Чехия).

Доставени са 3 Tedom C12G. А къде са варненските?

Снимката е в секцията за Чехия!

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #27 on: 01.04.2009, 09:08:54 »
Според мен нашите трябва да са произведени и да ги докарат в тези дни в София.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #28 on: 01.04.2009, 15:22:24 »
АВТОБУСИТЕ KRONOS НА MAURI BUS SYSTEM


Автобусите Tedom се базират на италиански модел, произвеждан серийно – Mauri Kronos.

Началото на проекта Kronos е през 1999.
Първият прототип е представен във Верона през същата година.

Произведени са 42 автобуса в периода 1999 – 2004, когато на Tedom s.r.o. е продаден целия проект Kronos. Съдбата на по-голяма част от автобусите е известна. Смятам, че могат да се отнесат към съвкупното производство на Kronos / Tedom – общо 139 автобуса (42 произведени в Италия и 97 произведени в Чехия в периода 1999 – 04/2009).

Автобусите са в градски, извънградски и междуградски вариант, с дължина 9, 10 или 12 метра, с 2 или 3 врати. Не са произвеждани единствено градски автобуси с дължина 12 метра. Обозначението KV е за вертикално, а KS – за хоризонтално разположен двигател



ГРАДСКИ – ОБЩО 12

GTM Garbagnate (провинция Milano) – 3 Mauri Kronos 10 KV 26-S
оранжеви, с дължина 10.6 метра и 3 врати, инветарни номера 34104 – 34106

KM Cremona (провинция Cremona) – 5 Mauri Kronos 10

Lecco (провинция Lecco) – 3 Mauri Kronos 9
един автобус е изгорял в хода на експлоатация



ИЗВЪНГРАДСКИ – ОБЩО 15

CTNM Desio (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos 10KV 26-S
оранжеви, с дължина 10.6 метра и 2 врати, инвентарни номера 117 – 118;
впоследствие продадени на Transport Brianza (MI), инвентарни номера 3094 - 3095

CTNM Desio (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos 12KS 26-S
оранжеви, с дължина 12 метра и 2 врати;
автобусът с инвентарен номер 79 е първият прототип от 1999

GTM Garbagnate (провинция Milano) – 7 Mauri Kronos 10 KV 26-S
оранжеви, с дължина 10.6 метра и 3 врати, инветарни номера 24107 - 24113;
един автобус е изгорял в хода на експлоатация

Zogno (провинция Bergamo) – 1 Mauri Kronos 10

LINE Cernusco sul Naviglio (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos 12
инвентарни номера 510 и 512

LINE Cernusco sul Naviglio (провинция Milano) – 1 Mauri Kronos 9

Zani Viaggi Bergamo (провинция Milano) – 1 Mauri Kronos 9




МЕЖДУГРАДСКИ – ОБЩО 13

SPT Como (провинция Como) – 1 Mauri Kronos 10KV 26-I
произведен 2001, с дължина 10.6 метра и 2 врати, инвентарен номер 1272,
двигател MAN 195kW/260hp, места 52 (32 + 19)

SPT Como (провинция Como) – 1 Mauri Kronos 9KV 26-I
произведен 2001, с дължина 9.6 метра и 2 врати, инвентарен номер 1147
двигател MAN 195kW/260hp, места 44 (27 + 16)

SILA Pavia (провинция Milano) – 8 Mauri Kronos 12
сини, с дължина 12 метра, двигател MAN 195kW/260hp

Zani Viaggi Bergamo (провинция Milano) – 2 Mauri Kronos KV



ОСНОВНИ ОПЕРАТОРИ В ИТАЛИЯ

GTM Garbagnate (провинция Milano) – 9 Mauri Kronos 10 KV 26-S (извънградски, доставени 10, един е изгорял)

SILA Pavia (провинция Milano) – 8 Kronos 12 (междуградски)

KM Cremona (провинция Cremona) – 5 Mauri Kronos 10 (градски)

Основно доставките са за провинция Milano – 28 и други провинции в Северна Италия – Cremona (5), Como (2), Lecco (3), Bergamo (1)



Снимките са от: www.trasportipubblici.net и www.milanotrasporti.org!
« Last Edit: 09.04.2009, 11:42:19 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #29 on: 01.04.2009, 16:40:12 »
Видях нещо интересно - доставчика на седалките (plastic, regular), които са изполозвани за нашите автобуси, е един и същ за Tedom и Mauri! Mauri, обаче, използва тези седалки за своя кабрио Volvo / Ayats, което говори за добро качество!

Някой може ли да предположи кой е производителят?
« Last Edit: 02.04.2009, 14:16:51 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #30 on: 01.04.2009, 17:46:20 »
Следователно историята на автобусите тедом започва няколко години по-рано от предполаганото.

Обаче имам въпрос - кога свършва номерацията 123х и започва х12х?

И този някаквъв тестов ( може би първия на тедом ) ли е бил:

Кутията за бутилките на покрива, салона и дашборда са различни:


« Last Edit: 01.04.2009, 17:51:48 by mediar »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #31 on: 01.04.2009, 18:23:40 »
Това е прототипът на Kronos 123G. Датата на снимката е 7 Октомври 2004, мястото - Леберец! Предствен е за първи път на Brno Autotec 2004! Автобусът е един от първите 4 Kronos 123G, закупени за Либерец през 2006!

Промяната в името е в началото на 2007 - границата лесно се вижда в първия пост!

« Last Edit: 01.04.2009, 18:36:28 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #32 on: 01.04.2009, 20:06:49 »
А какво поражда смяната на името на моделите?
И като гледам има два вида - тези, на които предницата е от една част и фаровете са отделени с черна линия и тези, на които предницата им е от три части - фаровете са отделени. Да не би първите да са kronos 123x, а вторите х12х?

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #33 on: 02.04.2009, 00:20:26 »
Маркетингов трик с оглед слабите продажби на Kronos!

Явно първоначалната стратегия е била да се акцентира върху италианския произход и чешкото производство, но дори в Чехия продажбите са символични!

Така през 2007 сменят името и започват да налагат Tedom като нещо ново, като се избягват всякакви препратки към Mauri. В средата на 2008 е представен и "новият" Tedom - с facelift. Двата вида, които описваш са: Kronos 122G / 123G / 123D / Tedom C12G (2007 - средата на 2008) и Tedom C12G с facelift (от средата на 2008)!

От всички варианти на Kronos в Италия, чехите избират да развият 12 метровите:

Mauri Kronos 12KV (urban) - Tedom 123D, Tedom Kronos 123G, Tedom C12G (с 3 врати, нископодов)

Mauri Kronos 12KS (suburban) - Tedom Kronos 122G, Tedom L12G (с 2 врати, low-entry)

В името Tedom Kronos 12* D/G, първите две цифри са дължината, третата броя на вратите, а буквеното разширение - вида на двигателя!

За повече инфо, виж първия пост - там е описано всичко за Тедом!

В момента акцентите в маркетинговата им стратегия са "CNG" и "EKO", въпреки че CNG двигателят им е EURO 4 (EURO 5 в H-L диапазона, т.е. GR (норвежки газ), G23 (руски газ) или G25 (биогаз)). Смешното е, че новият дизелов двигател на Deutz, който предлагат като опция е по-екологичен и е EURO 5.

Както и съм убеден, че все още имат общи доставчици с Mauri!

И накрая една снимка на Tedom C12G от втората доставка за Варна, сниман на заводската площадка на Tedom. Снимкате е на Repelend от Discuse K-forum.
« Last Edit: 03.04.2009, 17:20:07 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #34 on: 02.04.2009, 08:45:27 »
Благодаря за инфото. :)
Но аз под двата вида автобуси имам предвид само стария вид ( фейслифта ми е ясен ) - виж на шестия пост първите две снимки.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #35 on: 02.04.2009, 13:45:16 »
Сега видях какво имаш предвид! В действителност са използвани три различни предни панела.

1) монопанел, с отграничаване на фаровете с черна линия; такива са само 10 от продадените автобуси; представляват точно копие на Mauri Kronos 12KV с три врати, затова първите две снимки са на Mauri Kronos 10KV (нямам на 12 метров, за съжаление) и на Tedom Kronos 123G от Liberec за сравнение; такива са следните автобуси:

Liberec - 4 Kronos 123G (производство 2005)
Bardejov - 2 Kronos 123D (2006)
Lučenec - 3 Kronos 123D (2006)
Rimavská Sobota - 1 Kronos 123D (2006)


2) панел от три компонента - лека козметична промяна, като автобусите от този тип са най-разпространени към момента, а последните произведени такива са за Бургас; четвъртата снимка е пример, отново от Liberec (понеже там се срещат и трите типа); такива са автобусите в:

Košice - 19 Tedom C12G (2007)
Liberec - 1 Tedom L12G (2008) и 4 Kronos 123G (2006)
Burgas - 10 Tedom C12G (2008)
Sofia - 9 Tedom C12G (8 - 2008, 1 - 2007))
Bardejov - 4 Tedom C12D (2 - 2007, 2 - 2008)
Lučenec - 3 Tedom C12D (2008)
Mielec - 2 Kronos 123G (2006)
Semily - 2 Kronos 122G (2006)
Znojmo - 2 Tedom L12G (1 - 2007, 1 - 2008)


3) 2008 facelift - официално афиширан; първите автобуси доставени от този тип са L12G за МБус, като е интересно да се отбележи, че дори в момента тестовият L12G на Tedom не е с facelift, а се ползва втория прототип от 2007; снимката отново е от Liberec (петата по ред).

Varna - 5 Tedom C12G (2009)
Liberec - 5 Tedom C12G (2008)
Třebíč - 3 Tedom C12G (2009)
Bratilslava - 10 Tedom C12G (4 - 2008, 6 - 2009)
Burgas - 2 Tedom L12G (2008)
« Last Edit: 01.08.2009, 00:52:05 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #36 on: 02.04.2009, 15:32:14 »
Благодаря за инфото. А можеш ли да ми кажеш кога е построен завода на тедом ( google maps ми показва ливада на мястото на завода )?

Смятам, че до 3-4 дена новите ни тедоми ще пристигнат в София, защото снимката, която си дал е от 31 март.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #37 on: 02.04.2009, 16:04:17 »
В началото на 2007 е извършено и прехвърлянето на производствената база от Jablonec в Trebic! Едновременно с това е сменено и името на автобусите - от Kronos на Tedom!

Ето един линк.

Ако можеш направи няколко снимки, аз нямам възможност.

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #38 on: 02.04.2009, 16:33:57 »
Снимки на какво?

В момента базата в Jablonec май е само за TedomTruck.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #39 on: 02.04.2009, 18:12:07 »
Моя грешка - 2007 е открит цеха за сглобяване w Trebic, а двигателите (Tedom изглежда произвеждат сами само този компонент) идват от завода в Jablonec (бившия на LIAZ).

Относно снимките - не знам дали ще има представяне, но като пътувате с тях, дали не можете да снимате някои детайли, както са направили в София!
« Last Edit: 02.04.2009, 18:17:06 by remarque »