Author Topic: Моделизъм  (Read 289440 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4348
    • View Profile
    • Email
Re: Моделизъм
« Reply #1540 on: 12.09.2022, 11:01:00 »
https://www.youtube.com/watch?v=34iLzoQA6bw&list=PLoQSMw6pkgiFh0dQ106_1BU70LMGX27oh&index=10

https://www.youtube.com/watch?v=LWCS4NVM2W8

Надявам се мнението да не прозвучи като фукня....... След неимоверни усилия, благодарение многото полезна информация в нашия форум, благодаря за което, и въпреки "експертните" драсканици от страна на "разбирачи" в другия, моделисткия (той за това е и пред закриване), скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на фирма KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. Авторът на клипа достатъчно добре е представил модела, аз нямам какво да добавя. Локомотивът наистина е уникален, от месинг, въобще човек като види мащаб единица, не иска и да чуе за H0. Уверих се в това за не знам кой път и по трудния начин, дребният мащаб изглежда пълна порнография, както и ширпотреб моделите на Мерклин, Роко, Флайшман, Брава, Тилиг, Пико, Трикс, Микро-Метакит, Лемако, Фулгурекс и т.н. И наистина много по-добре е един локомотив в единица, отколкото 100 и повече в H0. Има още само един такъв в България, на Томислав Попов, съдружника на чичо ви Благо.

За да не е самичък, му добавих и смесения пътническо-багажен вагон от втория клип (нямам възможност да купя и двата), на фирмата Вундер, пак от месинг, отново уникален, има ги дори и надписите вътре.
Ако ме питате дали моделите са произведени в Германия - за съжаление не са, и двата са направени в Китай. То вече абсолютно всичко е  от там. За да има все пак къде да се движат, взех мобилна станция и един кръг от най-евтините релси на Мерклин....

Цените в клиповете не ги гледайте, просто в Канада не могат да продават на цени като в Германия, локомотива го взех за 1200 канадски долара (в Канада иначе тези пари отиват за секунди за наеми и разходи за храна, всичко е толкова скъпо), за вагона платих 250.

Най-неприятното нещо на този мащаб е, че иска място колкото физкултурен салон или половин футболно игрище....Иначе има евтини модели втора употреба за по стотина евро, в действителност въобще не използвани, чисто нови, неотваряни, в кутии.....

И поначало трябва много да се внимава при управление на модели в единица, понеже локомотивите и вагоните са тежки и тази ускорена маса може като нищо да ти отреже пръстите. И не могат да стоят на витрина, понеже ще съборят стената....

« Last Edit: 13.09.2022, 13:39:13 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4348
    • View Profile
    • Email
Re: Моделизъм
« Reply #1541 on: 08.11.2022, 11:23:21 »
Малък ъпдейт по отношение на вагона Wunder или как не трябва да четете писанията на "експерти" от другия форум, че видиш ли месинговите модели били перфектни, идеални и си заслужавали цената. Та след изваждането на вагона от кутията се оказа, че едната от вратите просто я няма на мястото и - леглата на пантите бяха тотално изядени, а самата врата се мандахерцаше из кутията. Със сигурност не е станало при транспорта, понеже моделът беше перфектно опакован от търговеца, с дебели меки "легла" от дунапрен и двойна кутия. Както и да е, не ми се разправяше да връщам модела като дефектен, след три часа зор с пинсети и малка отвертка успях да монтирам вратата и да я застопоря на мястото и. Видът е перфектен, но няма да може да се отваря, ще стои постоянно затворена. Имайте предвид, че Wunder се води хай-енд фирма. Иначе моделът е перфектен откъм детайли, има ги дори надписите вътре....Просто сглобяването на такива работи от нискоквалифицирани китайци е абсолютно невъзможно. Другото, което е абсолютно недопустимо е липсата на подробно упътване за използване на модела - всичко е една листовчица само на немски, в която пише за историята и експлоатационната съдба на тези вагони (всичко това го има в книгите) и с кои копчета от мишката или централата се включват лампите в салона, багажното, кенефа и платформите. Нищо повече, нито дума как се монтират онези дребошлъци в пликчетата (кнорови ръкави, спирачни маркучи), както и дали моделът може да се движи с тях или е само за витрина. Досега най-добрите и подробни упътвания, които съм виждал, са тези на Роко.

Локомотивът се оказа, че е с FineScale колела - това значи в бъдеще ако искам стрелки, следва да купувам такива от KM-1 или от една друга скъпа "немска" фирма, на която не и запомних името. Ако взема от стандартните Мерклински, локомотивът ще изпада и дерайлира по тях.....
« Last Edit: 08.11.2022, 14:42:43 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1452
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Моделизъм
« Reply #1542 on: 16.11.2022, 11:57:45 »
Малко авиомоделизъм. Клуб "Албатрос"



Клуб "Добротица"

Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16604
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Моделизъм
« Reply #1543 on: 27.11.2022, 15:15:39 »
Видео на цялата ръчна изработка на макет на автобус: дано Ви се отваря на всички, че връзката е от Фейсбуук…