Е сега ще гледате сеир. Щеше да е смешно, ако не беше трагично. Шефът ми искрено ме помоли да си направим нещо като парти с каране на влак в единица, понеже много малко са хората в този мащаб, особено в Канада. Аз естествено се съгласих на драго сърце. Подготвихме релси и цифрова централа, захранване, сглобихме всичко на голямата маса в залата за съвещания. И когато вадехме локомотива KM-1 от кутията.....той остана без талиги, и двете талиги просто изпаднаха...Огледахме за какво става дума. Оказа се, че талигите би трябвало да са прикрепени към коша с четири миниатюрни кръстата отвертка болтчета на всяка - по две от всяка страна, като на всеки две болтчета има по една планка-обувчица. Всичко това изпопада при ваденето на локомотива от стириопора. Опитахме се да сложим талигите, като завинтим болтовете с една малка кръстата отвертка, оказа се, че в предвидените за целта дупки няма грам резба! Другата пълна дивотия са задвижващите връзки между двигателя и талигите - изцяло външни, с две подобия на кардаден вал - пластмасови пръчици с разклонения в двата края, като мотовилки под формата на буквата Н, от най-евтината и калпава пластмаса. Не мога да си представя как това ще задвижи пет кила локомотив. В крайна сметка локомотивът въобще не тръгна, аз бях в ролята на най-смешния клоун от цирка, подарих го на шефа си да си го гледа на бюрото, за себе си ще търся нещо друго. И това е локомотив за четирицифрена сума в евро, на великата немска месингова фирма. Made in China. Кьел файда сега да набивам канчетата на великите капацитети, всезнайковци и разбирачи в другия форум, които твърдяха с плам, че месинговите модели са перфектни, неповторими и си струват всяка стотинка. Иначе няма спор, че детайлността на модела е много добра, но едно е да го гледаш, а дали става за каране е отделен въпрос...Та много внимавайте за какво си давате парите, не винаги хубавото е скъпо и скъпото непременно е хубаво... Пълно е със супер скъпи боклуци навсякъде.