Author Topic: Информация за МД2  (Read 52260 times)

Offline serafim-ivo

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • маглев-влакове
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #20 on: 24.03.2009, 23:22:33 »
какво ли не правят управляващите преди избори :D
6ти май пускат също и метрото -от стадиона до младост ,пускат новоасфалтирани булеварди и т. н.
« Last Edit: 24.03.2009, 23:25:49 by serafim-ivo »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #21 on: 25.03.2009, 17:57:06 »
Министър Мутафчиев: „Метрото е една динамична инфраструктура, която непрекъснато ще се изгражда и ще се разширява”


Петър Мутафчиев, министър на транспорта в интервю за Икономическите новини на Re:TV

23.03.2009 г., 20.30ч.

Водещ: Общо 240 милиона лева ще струва вторият лъч на метрото. Днес кметът на София Бойко Борисов и министърът на транспорта Петър Мутафчиев прерязаха лентата за изграждането на тунела от разширението в участъка НДК - бул. „Черни връх". Срокът изграждането на проекта е три години, обяви ръководителят на проекта инж. Боян Делчев. В същото време Министерството на транспорта планира за тази година стартирането на десет инфраструктурни проекта, за които е предвидено съфинансиране по ОП „Транспорт" на стойност 1 милиард евро. Какви инвестиции ще бъдат направени в сектора, като една от основните антикризисни мерки на правителството - сега ще разговаряме с министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Добър вечер.
Петър Мутафчиев: Добър вечер.
Водещ: Да започнем с новината от днес - вторият лъч на метрото. Кметът Бойко Борисов каза, че в момента се разработва вариант вторият диаметър на метрото да се свърже със „Студентски град". Имал и планове за разширяване към Банкя. Обсъждахте ли ги тези варианти? Те не са заложени май в проекта, първоначалния?
Петър Мутафчиев: Мога да кажа, че метрото е една динамична инфраструктура, която непрекъснато ще се изгражда и ще се разширява, и то е с цел да има наистина един качествен транспорт в столицата и да се справим с големите проблеми, които касаят най-вече задръстванията и трудното предвижване в градската среда. Да, ние коментирахме, това беше един въпрос към директора на метрополитена - по какъв начин ще се свърже „Студентски град". Там, знаете, че живеят 25 хиляди студенти, които непрекъснато се предвижват към висшите учебни заведения. Това, което бяхме информирани, е, че се подготвя такъв вариант, където точно този лъч, на който днес дадохме старт на строителството, а не само начало на проекта, трябва да бъде свързан със „Студентски град". Информираха ни също, че се предвижда и с трамвая от „Дървеница" също да има връзка с метрото, което ще създаде добри транспортни условия на студентите.
Водещ: Тази динамика в проекта е добра, само че тя сигурно е свързана и с повече средства, и с някакво оскъпяване.
Петър Мутафчиев: Разбира се, затова и ние като държава обърнахме сериозно внимание на метрото в София. Знаете, че доста мотивирано успяхме да защитим позицията си да бъдат отпуснати средства по ОП „Транспорт" от структурните фондове за изграждането на метрото. 185 милиона евро са предвидени за изграждането на метрото. Останалите до 147 е по-точно сумата, за която трябва да бъдат изградени, тези допълнителни участъци... и вторият лъч се осигуряват като се кредитира общината. И аз се надявам наистина, че с вече представения проект в ЕК, до 2012 година ще имаме готово метро. Но още нещо да ви кажа, което днес допълнително разгледахме - това е третият лъч, който също трябва 2010 година да започне неговото строителство. Той в по-голямата си част ще бъде открит тип, тоест трамваен тип метро, а само в един малък участък в централната част също ще бъде по тунелния принцип.
Водещ: Сега, имате идея, която е доста интересна - да се свържат метро транспортът и железопътния транспорт. Реалистична ли е обаче тази идея и как може да се постигне?
Петър Мутафчиев: След като железопътният транспорт, и по-точно инфраструктурата на железниците, преминава през града, това е една добра възможност именно крайградското движение чрез железниците да се свърже с градския транспорт. Вие знаете нашата идея, най-вече връзките с Перник. Там подновихме мотрисните влакове, за да създадем по-добри условия. Инвестирахме близо осем милиона, за да подновим пътя и да съкратим времето за пътуване. Това е именно с цел да бъде по-привлекателен железопътният транспорт и по този начин да избегнем задръстванията с автомобили. Знаете какво става в „Княжево". Затова и предвидихме изграждането на железопътна спирка, която да е близо до спирка „Вардар" на метрото, което дава възможност за една добра връзка между метрото и железниците. И се надявам наистина, че конфликтите, които възникват там с гражданите, ще бъдат преодолени, така че да си свършим работата докрай.
 
Другата част от статията е за други инфраструктурни обекти !

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #22 on: 26.03.2009, 21:59:13 »
     А сега, пак споменаха този проклет Метродиаметър 3 като леко метро. Да му се не види !

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #23 on: 30.03.2009, 17:40:30 »
Както винаги в "Строителство и градът" е с най-обемната и подробна информация за строителството. :)
Ето статията от днес, 30март :

Метрото в участъка от бул."Патриарх Евтимии" до бул."Черни връх" (кръстовище с бул. "Джеймс Баучер") ще е в един двупътен тунел, който ще се изгради с тунелни багери. В участъка от надлез "Надежда" до бул. "Витоша" (кръстовище с бул. "Патриарх Евтимий") тунелът ще се изгражда с тунелно пробивна машина 
Фотограф: Мария Съботинова

Започнаха изкопни работи и укрепването на стартовата шахта в района на пътен възел "Надежда", както и изкопни работи за строителство на тунела под бул."Черни връх" в столицата. На двете възлови места в града едновременно ще се строи за изграждането на столичното метро – втори диаметър, който ще свързва кварталите "Надежда" и "Лозенец". В ход е и строителството на шлицовите стени в участъка и строителни работи в тунела между НДК и музея "Земята и хората". Това стана ясно по време на проверка на обекта – участъка от втори метродиаметър от бул. "Патриарх Евтимий" до "Черни връх" в присъствието на министъра на транспорта Петър Мутафчиев и столичния кмет Бойко Борисов.
Първият участък и обособена позиция "Пътен възел "Надежда" – бул. "Патриарх Евтимий" е с главен изпълнител "Доуш иншаат ве тиджарет", която спечели търга с цена 329 133 000 лв. За обекта са извършени проектни проучвания и са изготвени дефинитивни проекти на тунелите, които ще се изграждат по щитов метод. Разработен е проект за трасе на метрото и ситуиране на метростанцията

в района на "Лъвов мост"
като е отпаднала необходимостта от демонтиране на моста, съобщиха от "Метрополитен" ЕАД. Разработено е проектно решение с пресичане на бул."Сливница" и бул."Мария Луиза" на различни нива.
Извършено е разчистване на строителната площадка на метростанцията в квартал "Банишора" и са започнати изкопните работи в района на метростанцията. Започнало е организирането на база за производство и съхранение на стоманобетонни тюбинги за тунелната конструкция.
Вторият участък и обособена позиция е с дължина 2.6 км и три метростанции, като две от тях (между НДК и музея "Земята и хората") и тунелите между тях са с частично изградени конструкции. Изготвен е проект за трасето и подробна геодезична основа. Проучени са сградите в зоната на влияние на строителството. Новоизгражданите тунели от бул. "Арсеналски" до РУМ "Черни връх" ще се строят по така наречения

нов австрийски тунелен метод,
а метростанциите – по открит способ в укрепени котловани. Нов австрийски метод не е познатата технология, с която се изпълнява в момента първи метродиаметър в историческия център с тунелно-пробивна машина. При новия австрийски метод обектът се изпълнява на етапи, извършват се укрепителни работи, разкопаването се извършва със специални тунелни багери.
На кръстовището на бул. "Арсеналски" и бул. "Черни връх" ще е разположена 10 станция, като входовете за нея ще са пред хотел "Хемус" и музея "Земята и хората". Другата, 9 станция е на бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий", а станция 11 е на ъгъла на бул."Черни връх" и бул. "Джеймс Баучер".
Главен изпълнител на участъка е обединението "Метро Трейс", в което влизат "Трейс Груп" АД, "Трейс София" ЕООД и "СП Инженеринг" АД, като постигнатата тръжна цена за участъка е 72. 583 млн. евро. Като подизпълнители участват "Рикат", "Старт инженеринг", "СК-13 холдинг", "Адвал" и "Стройнжект".
Инженер-консултант по ФИДИК, който изпълнява супервизията и надзорните функции на проекта за целия обект е обединение от три фирми с водещ партньор френската фирма "Систра". Стойността на договора за 46 месечния срок на работа на консултанта е 6.3 млн. евро.
Разширението на метрото от бул. "Патриарх Евтимий" до "Черни връх" ще заработи до 2012 г. Очаква се до 2010 г. бул. "Черни връх" да бъде пуснат за движение.
Целият обект от вториметродиаметър "Надлез "Надежда" – централна жп гара – площад "Света Неделя" – бул. "Черни връх", който се финансира по оперативна програма "Транспорт", е първият голям инфраструктурен проект, одобрен на национално ниво. Апликационна форма за проекта е изпратена през декември миналата година за одобрение в Европейската комисия, информираха от Министерството на транспорта. На 2 март 2009 г. в управляващия орган е получено уверение от страна на Европейската комисия, че апликационната форма отговаря на основните изисквания и ще се пристъпи към следващия етап на детайлна оценка. Очакваният социално-икономическия ефект от реализацията на проекта да възлиза на около 55 млн. евро годишно.

Максималната стойност на безвъзмездната финансова помощ е 185.19 млн. евро. Реалната обща стойност на проекта, съгласно сключените договори за изпълнение, e 247.146 млн. евро. Допълнителното финансиране на проекта, в размер на 61.952 млн.евро, е осигурено от Столичната община.
« Last Edit: 30.03.2009, 17:43:18 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #24 on: 03.04.2009, 21:33:52 »
Не видях някъде да е публикувана тази информация, затова я пускам тук:

Чехи ще произвеждат системите за безопасност на метростанциите
3 Април 2009 г., 20:36 ч.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев днес се срещна с генералния директор на АЖД Прага Зденек Хръдле, съобщи пресцентърът на министерството на транспорта.

В присъствието на министър Мутафчиев са били подписани два договора. Единият е за производство на системите за безопасност за станциите на Софийски метрополитен - втори метродиаметър.

Вторият е за производство и монтаж на системи за отопление, климатизация, осветление и електроразпределение за рециклиране на 20 пътнически вагона през 2009 г.

АЖД Прага ООД е водещ чешки доставчик и производител на осигурителна, телекомуникационна и информационна техника, предимно в областта на железопътния и шосейния транспорт, включително телемеханиката и други технологии.

На срещата са присъствали посланикът на Република Чехия в България Мартин Клепетко, ръководителят на търговското представителство при посолството Юрай Мелиорис, генералният директор на НК "ЖИ" Антон Гинев, експерти от министерството и др.

http://bulgaria.actualno.com/news_231126.html
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #25 on: 03.04.2009, 21:56:40 »
горчив опит имаме с чехите ама дано не съм прав
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #26 on: 03.04.2009, 22:22:42 »
Кое му е горчивото че нещо не се сещам?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #27 on: 03.04.2009, 22:26:45 »
Договор за рециклиране на Вагонмашки вагони с ... Чехия???
Тия луди ли са?
Тъкмо, когато руснаците модернизират точно такива вагони и ги правят с асинхронни двигатели, климатици и изцяло нов пулт за управление... почти като Скифовете ( с изключение на външния вид, де).
Естествено няма никаква информация нито за цената, нито за технически параметри... ;)
20 вагона за капитален ремонт след само 10 години употреба?!?
Дано поне да струва по-евтино. Макар че, съмнявам се.
Всякакви сделки в края на мандата са "леко корупционни" 8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #28 on: 03.04.2009, 22:35:27 »
Това пък с рециклирането къде го пише, че нещо съм изпуснал?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #29 on: 03.04.2009, 22:38:21 »
Quote
за рециклиране на 20 пътнически вагона през 2009 г.

Чехите, понеже са големи специалисти в "рециклирането" ... си изпратиха руските вагони където им е мястото : при производителя. ;)
« Last Edit: 03.04.2009, 22:41:15 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #30 on: 03.04.2009, 22:41:34 »
Да изтървал съм го. Извинявам се.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #31 on: 03.04.2009, 22:55:54 »
Уточнение!!
"Фокус" :

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев се срещна с генералния директор на АЖД Прага Зденек Хръдле

03 април 2009 | 18:43 | Агенция "Фокус"

София. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев се срещна днес с генералния директор на АЖД Прага Зденек Хръдле, съобщиха от Министерството на транспорта. На срещата присъстваха посланикът на Република Чехия в България Мартин Клепетко, ръководителят на търговското представителство при посолството Юрай Мелиорис, генералният директор на НК „ЖИ” Антон Гинев, експерти от министерството и др.
„Радостен съм, че присъствам на тази среща, тъй като тя е знак за добри условия за инвестициите в жп транспорта у нас и се надявам резултатът от нея да бъде полезен за развитието на железниците” – заяви министър Мутафчиев.
„За хората от посолството винаги е удоволствие да присъстваме на мероприятия, където се върши хубава и полезна работа”, сподели посланик Клепетко. „Благодаря за подкрепата на министерството на транспорта, за развитието на връзките в транспортната сфера между двете държави и за добрата съвместна работа” – каза още той.
В присъствието на министър Мутафчиев бяха подписани два договора. Единият за производство на системите за безопасност за станциите на Софийски метрополитен – ІІ метродиаметър. Той беше сключен между фирма „Балкан САСТ” ЕООД и фирма „Транспортна автоматика” ЕООД. Вторият е между фирма „ВРЗ-99”АД гр. Септември и фирма „Балкан-САСТ”ЕООД за производство и монтаж на системи за отопление, климатизация, осветление и електроразпределение за рециклиране на 20 пътнически вагона през 2009 г.[/color][/color]
Договорите бяха подписани от Йозеф Тировец и Иван Ковачев – изпълнителни директори на „Балкан САСТ” ЕООД и Васил Василев и Емил Йовчев от страна на другите две фирми.
Утре Зденек Хръдле ще се срещне и с представители на Национална компания „Железопътна инфраструктура” в Пловдив.

© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

http://www.focus-news.net/?id=n1159461
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #32 on: 03.04.2009, 23:05:35 »
Само че никъде не пише , че 20-те вагона са за метрото ;) По всяка вероятност става въпрос за вагони на БДЖ , както се говореше преди време !

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #33 on: 03.04.2009, 23:29:38 »
Eстествено че са за БДЖ. Да не мислите че ще карат метровагони във ВРЗ Септември...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #34 on: 03.04.2009, 23:32:01 »
Уточнение!!
"Фокус" :

 Вторият е между фирма „ВРЗ-99”АД гр. Септември и фирма „Балкан-САСТ”ЕООД за производство и монтаж на системи за отопление, климатизация, осветление и електроразпределение за рециклиране на 20 пътнически вагона през 2009 г.
http://www.focus-news.net/?id=n1159461
Да.Това уточнение е много важно!
В Септември не рециклират метровагони. :)
Но пък, новината е важна и радостна за работниците му.
Макар това да е OFF в темата за метрото - благодарности за уточнението! :rolleyes:
« Last Edit: 03.04.2009, 23:45:45 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Lubomir

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #35 on: 14.04.2009, 22:40:27 »
По принцип, това, което ни е известно е, че още в старата Генерална схема е предвидена линия там със станции около гара Север, другата е показвана винаги близо до Техникума за полиемрни технологии, следващата е до базар Илиенци и последната е в същинския квартал.
Но наистина, тъй като този проект е на повече от 20 години, когато тръгнат да го строят може да се окаже, че ще изглежда напълно различно.
Депото в Илиенци е предвиждано още много отдавна и територията му е резервирана и до ден днешен. В една от другите теми бе публикувана една стара схема, на която се вижда депото в Илиенци, но в новото ОУП то е резервирано горе-долу в тези граници:

Meрси много за информацията,благодаря и на ivan krastev за оказаната помощ. :)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #36 on: 09.05.2009, 22:17:09 »
Прави ми впечетление, че по станциите на МД2 ще има много ескалатори и почти всяка ще е. Ето и какво се знае до момента:
- Централна гара - 12 ескалатора
- пл. Св. Неделя - 12 ескалатора
- НДК - 5 ескалатора
- Св. Наум - 2 ескалатора
- Джеймс Баучер - 10 ескалатора
За останалите 2 станции на Лъвов мост и 5-та градска няма информация още!

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #37 on: 09.05.2009, 22:27:13 »
А МС "пл. Св. Неделя" с един централен вестибюл ли ще бъде или с два ?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #38 on: 09.05.2009, 22:28:45 »
С 2 вестибюла ще е - единия при сегашния подлез при Ротондата, а другия при подлеза на Пиротска.

Offline Lubomir

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #39 on: 09.05.2009, 22:54:32 »
Прави ми впечетление, че по станциите на МД2 ще има много ескалатори и почти всяка ще е. Ето и какво се знае до момента:
- Централна гара - 12 ескалатора
- пл. Св. Неделя - 12 ескалатора
- НДК - 5 ескалатора
- Св. Наум - 2 ескалатора
- Джеймс Баучер - 10 ескалатора
За останалите 2 станции на Лъвов мост и 5-та градска няма информация още!
12 ескалатора?  :blink: Не са ли са много...май ще се престараят  :1eye: