Author Topic: Производство на транспортни средства у нас  (Read 31219 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Първата произведена кола в завода край Ловеч ще е факт до края на годината  

Според „Литекс Моторс” в завода се очаква да бъдат наети близо 2000 души  
18 Март, 2011
 
Първите поточни линии в завода край Ловеч, който ще произвежда автомобили, ще бъдат монтирани през май месец. Според плановете на „Литекс Моторс” реалното производство трябва да започне през втората половина на 2011. Тогава може да очакваме и първия произведен в България автомобил, казаха за HumanCapital.bg от екипа на „Литекс Моторс”.


Какви автомобили ще произвеждаме край Ловеч?

Заводът на „Литекс Моторс” ще стартира с производството на автомобил от малкия сегмент Voleex, високопроходимия Hover и пикап с двойна кабина за пътниците Steed.

Капацитет на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно и е предвидено да работи на две смени, обясниха от компанията. Те допълват обаче, че в процеса на развитие на производството портфолиото от автомобили ще бъде обогатявано.  „До 2016 Great Wall са предвидили за Европа разработването и пускането на пазара на разнообразна моделна гама, чиято основна задача е да предложи на клиентите най-доброто съотношение цена-продукт, следвайки най-новите тенденции в световното автомобилостроене”, твърдят от „Литекс Моторс”.

Автомобилите, които ще бъдат произведждани у нас, ще бъдат предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в Европа.

Каква ще е цената му?

От компанията не посочват конкретната цена на автомобилите, но твърдят, че ще се стремят към „най-доборото съотношение цена/качество” на пазара.
Произвежданите край Ловеч модели ще бъдат с високо ниво на оборудване, защото според инвеститорите предлагането на автомобилите Great Wall на пазара в Европа само по себе си предполага високи изисквания на потребителите не само от гледна точка на стандартите за качество и сигурност, но и по отношение на нивото на оборудване.

За да успеят да наложат марката на европейския пазар и да убедят потребителите в качеството на автомобилите, Great Wall ще се предлагат с 5 години пълна гаранция, твърдят от  „Литекс Моторс”.  „Според нас китайските автомобили имат сигурно бъдеще на световните пазари, тъй като, от една страна, се наблюдават положителни тенденции при автомобилния сектор, а от друга, китайските автомобили имат силен потенциал, най-малкото защото в основата им е една от най-мощните и бързо развиващите се икономики в света. Нека обаче не забравяме и добрия опит от развитието и инвестициите на автомобилната индустрия в Източна Европа. От тази гледна точка ние разчитаме на едно успешно стартиране, развитие и утвърждаване на продуктите на Great Wall от Литекс Моторс”, обосновават се от компанията.

Кои са инвеститорите и защо Китай избра България?

През есента на 2009 дружеството „Литекс Моторс” и най-големият китайски автомобилостроител Great Wall Motors подписаха договор за сътрудничество.
На база на този договор „Литекс Моторс” стартира изграждане на завод за производство на автомобили, който вече е в напреднал стадий. „Основната инвестиция по проекта е на „Литекс Моторс”, казаха от компанията. Те не уточняват конкретния размер, но твърдят, че „ресурсите, които компанията инвестира, са наистина значителни и че „Литекс Моторс” ще има основен принос за положителното развитие на икономиката на страната като цяло”.

Основното предимство, което е видяла китайската компания Great Wall Motors в България, е, че оттук получава достъп до третия по големина пазар в света. Като положителен факт е отчетено наличието на качествена работна ръка. „Китай вижда висок потенциал в източноевропейския регион, който не е напълно развит. Не на последно място, в страната има редица облекчения по отношение на данъчното законодателство за инвеститори клас А, какъвто статут бе даден на „Литекс Моторс” от българското правителство в началото на 2009”, обясниха от компанията.   

Колко и какви специалисти ще работят в завода?

В процеса на стартиране и развитието на завода през годините се очаква там да работят близо 2000 души.
В екипа, който ръководи проекта, участват и чужденци, които имат значителен опит в областта на автомобилостроенето за водещи марки в световен план. Във времето те трябва да предадат своите знания и умения на българските специалисти.

Основният екип, който ще бъде ангажиран в производствения процес, е вече нает и в момента е на обучение в Китай в Great Wall. Те трябва след това да обучават останалите специалисти в завода.  Целта е в производствения процес да бъдат ангажирани предимно българи. Представители на Great Wall ще бъдат в България при стартирането на производството, а функцията им ще бъде да  наблюдават и подпомагат началото на производствения процес. Според „Литекс Моторс” на този етап се наемат предимно инженери и се отчита, че има достатъчно квалифицирани кадри, които проявяват интерес към проекта.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
По софийските улици видях няколко Хувъра, само че вкарани отвън. На хартия данните им са прилични - двигатели на Мицубиши, т.е. на Паджеро. Само че силно се съмнявам в качеството на тези коли. Сигурно ще са направени да си изкарат гаранцията и после да трябва да ги хвърлиш и смениш с нови.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Похвално е стартирането на производство , каквото и да било в България !  :fan:
Все пак само с търговия , услуги и туризъм не можем се изхранва всички ! Аз ако имам възможност бих си взел български автомобил за да стимулирам родното производство , макар че сигурно после ще си "скубя косите " за решението си . Но ще поживеем - ще видим , думат братушките .

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Според мен, това е отлична възможност за производство у нас и на първите в Европа китайски тролейбуси, автобуси, влакове и т.н. Дано инвестицията им се разрасне...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
И трите модела ги има пред офиса на "ЛИТЕКС" в Лозенец-София .
Не съм ги виждал на живо.
Спрете си просташките мнения !

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Ето ви един Хувър, заснет случайно днес в Банкя.  :P

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ето линк към форума на GW - http://forums.gwm-bg.com/index.php?PHPSESSID=c81fcaab2b12cd5d47d240d05c2abfc0& Понеже Литекс Моторс нямат сайт, в този форум може да се получава информация до къде са стигнали със СМР-тата.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А какво стана с тролебуса РТК? Търсих из форума, но не успях да намеря нещо конкретно. Според спирка.орг е бракуван?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Представиха български лекотоварен електромобил

Лекотоварен автомобил, който се движи на батерия, вместо с гориво, представи в Монтана националният клъстер "Електромобили", предаде БТА. Председателят на клъстъра Илия Левков съобщи, че първите електромобили се движат в САЩ от 2007 г., а в Европа - от 2008 г. На Стария континент има вече изградени над 2 000 зарядни станции за електромобили и техният брой постоянно расте.
Компанията "Рено" е пуснала на пазара два модела автомобили, които се задвижват на батерия, и предстои и другите водещи производители на автомобили в света да пуснат подобни модели.
Предимствата на електромобила пред обикновения автомобил са, че той не отделя вредни газове, работи безшумно и спестява големи суми от сметките за гориво. Движението с такъв автомобил е 3-4 пъти по-евтино, отколкото с автомобил на дизелово гориво, обявиха от клъстера.
На централния площад "Жеравица" в Монтана бе направена демонстрация как се движи електромобил, направен от фирма в Лом с изцяло български материали - батерия от завод в Монтана, трансмисия от друг в Ловеч, гуми от Видин.
Изпитателният модел е малък камион, който може да превозва до един тон товар на разстояние до 40 км с едно зареждане на батерията. На същия автомобил може да монтира и по-мощна батерия, която да издържа до 150 км пробег.
Предстои в близко време в Монтана да бъде изградена зарядна станция за електромобили, обявиха от клъстъра.

http://biznews.bg/България/Представиха-български-лекотоварен-електромобил-_l.a_c.304_i.68286.html

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Можеха да си направят труда за една снимка с телефон  :(
Ето по-подробна информация и снимка - http://www.dariknews.bg/view_article.php?article_id=707766
Тук пък има интервю с Рал Бишур от Сименс, става въпрос за пилотен проект за изграждане на зарядни станции в София, както и за бъдещето на електромобила - http://www.dariknews.bg/view_article.php?article_id=709376
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Че къде пък намериха видински гуми за автомобил? Да не би в статията да става въпрос за електро-трактор - тогава по ще го повярвам  :D

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Гумите са от електро/мотокар, виж снимката от Дарик Нюс.
« Last Edit: 12.05.2011, 09:58:02 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Прилича на модернизирана версия на електрокарите по ЖП гарите. На Софийската централна гара още ги търкалят... Какви ли батерии ползват?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
На гарата са с оловни акумулатори

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Много бавно, да го бяха направили да се движи поне с 60...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Все пак похвално е, че у нас се правят такива екологично чисто превозни средства.

Аз се чудя обаче дали е възможно да се опита, да се направи електрически екологично чист автобус. Например, може да се ползва някой Хюлиез 3559 или 3608, които уж са бракувани, като им се поставят акумулатори и електродвигател. Не знам обаче дали е възможно такова нещо да искара цяла смяна, и колко място ще заемат акумулаторите, но в предната част под пода има доста място. Но ще е доста сложно, а освен това освен въздушната спирачка ще трябва да има и реостатна и управлението може би ще бъде малко сложно, също зимата заради отоплението ще хаби много енергия, но пък замислете се ,че ще е нещо ново и екологично чисто, а може пък да се окаже доста по-евтино, отколкото ако се движи на нафта, а пък и ще бъде много бърз и почти безшумен. Та според вас, възможно ли е технически да се направи такова нещо, да се задвижи такава голяма машина от акумулаторните батерии и да искара и 2-те смени например? И въобще по света някой дали е опитал да направи такова нещо, защото ако вземе та се окаже успешно мзоже много автобуси да се преустроят по този начин. Най-много да прецакат 3559 или 3608, но те нали така и така са бракувани, така че няма какво толкова да се губи, въпреки че съчленените автобуси са ни ценни, защото нямаме достатъчно такива.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Отзад напред, опити има, последно в Сеул, производство на Хюндай. Практически не е невъзможно и дори не е "ужасно сложно" да се направи електроавтобус от стар дизелов. Проблемната част е в експлоатацията, както правилно предполаш основният проблем е в пробега.
Използването на стари видове батерии най-общо казано "киселинни" е практически невъзможно, защото би имало твърде много компромиси. Ако целта е да се запазят характеристиките му (скорост, ускорение, пътниковместимост и т.н.), максималният пробег ще е в рамките на 60-80 км., ако се сложат повече батерии, то те тежат повече, а и започват да заемат от обема на каросерията за превоз на хора, т.е. с такива акумулатори няма как да стане. От друга страна киселинните батерии са евтини, но пък имат твърде кратък ресурс - максимум 1000 цикъла на зареждане.
Следващите акумулатори по стълбицата на еволюцията са "никеловите" (никел-металхидридни, никел-кадмиеви и т.н.), общо взето проблемите остават и с тях. Да, значително по-леки са, практически не се обслужват, имат по-дълъг живот, но цената им нараства правопропоционално на предимствата им. Техният капацитет също е недостатъчен за достигане на преход повече от 120-180 км., без гореописаните проблеми.
Най-модерните акумулаторите са "литиевите", в разглеждания случай с литиево-йонна батерия автобусът би достигнал пробег до максимум 250 км., което не е толкова зле, но проблемът е, че цената на батериите би превишила неколкократно стойността на автобуса и преоборудването му. Като добавим, че след няколко хиляди зареждания ще трябва да се замени батерията, то отново стигаме до кауза пердута.
Най-новата технология при литиевите батерии е литиево-полимерната. Тя дава значително по-голям пробег, вероятно за разглеждания случай ще бъде до 500-600 км., но за момента цените на тези батерии са убииствени, с мощност за автобус вероятно ще надхвърли 1 000 000 лв. В момента се правят опити за "поевтиняване" на литиево-полимерните батерии, като основната цел е да се вграждат в бъдещите електроавтомобили, което ще бъде последната стъпка преди да навлязат масово в употреба.

Част от тези неща, вече съм ги коментирал в темата за ефективността на електротранспорта. Там също съм написал, че едва ли някога ще има автобуси на акумулатори, въпреки че, както казах има такива експерименти в Южна Корея и можеш да намериш материали за проекта в Интернет. Според мен е безмисленно, защото батериите са скъпи и самото им производство е енергоемко. Отдавна по света се изпозват автобуси с електрически двигатели и се наричат тролейбуси и в градски условия тяхната технология се справя прекрасно. За момента технологиите са много далеч, за да се мисли в друга посока.

п.п.: Понеже сега някой може да ме разкритикува за приблизителният пробег, който съм прогнозирал, ще се защитя превантивно, като допълня, че съм използвал данни от електроавтомобили задвижвани със съответните видове акумулатори. Тъй като съотношението мощност/тегло(товар) нараства относително правопропорционално, смятам че пробегът ще е приблизително същия.
« Last Edit: 12.05.2011, 19:36:59 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Поначало и преди съм вметвал, че електрическите МПС от всякакъв тип, които ползват батерии като основен начин за задвижване замърсяват много повече, отколкото МПС със стандартен начин на задвижване. Отделно икономическата обосновка за това.
« Last Edit: 12.05.2011, 17:43:54 by GTUser »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Несъм съгласен. Просто няма друг начин, за момента това е бъдещето. Горивните клетки са пред пълен провал, единствените успехи са с горивни клетки произвеждащи водород и работещи смесено с дизел. Такива се продават вече в САЩ за 250 USD, но пак трябва нефтов продукт. Измишльотини от типа на сгъстен въздух, биодизел, етанол и т.н. са компроментирани по различни причини. Бъдещето на автомобила е в електрическата енергия акумулирана в батерия. Относно икономическата ефективност, по цени към момента, градски електромобил изминава 100 км. с под 2 лв., както споделих тепърва технологиите ще поевтиняват.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Бъдещето е в гравитационните двигатели, доколкото могат да бъдат двигатели, но когато ги открият..
Спрете си просташките мнения !