Author Topic: Вагон 746  (Read 12647 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Вагон 746
« on: 30.08.2006, 21:38:46 »
=>
« Last Edit: 05.09.2006, 23:19:51 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Вагон 746
« Reply #1 on: 30.08.2006, 22:19:31 »
Еми няма много за обяснение, другарю .

ето снимките: http://club.m-b0x.com/vehicle.php?s=t&t=c&c=746

Накратко информацията, която събрахме /или по-точно самоустановихме/.

В село Драгоил, Драгоманско преди около 15ина години се позиционира вагон 746, модел Т8М-700 София 70. Превоза и други особености околко доставката не са известни - известни са, че частния двор, в който е травая, е продаден на собственика на съседния парцел. И двамата собственици обаче от години живеят в София. Липсва средната част от вагона, присъства само предния и задния сегмент. Предния е измародерстван от атмосферните условия - пълно порутина е, което си личи и от снимките. Задната част е по-добре запазена, въпреки че е пребоядисана отвътре изцяло в зелено. Била е превърната в жилишна част, с 2 кушетки и шкаф с малко домакински прибори. От оборудавнето на трамвай не беше останало нищо... или по-точно вече няма нищо - останалите фабрични табелки с инв. номер на фургона, различни указания като АВАРИЙНА СПИРЧКА, НЕ ГОВОРИ НА ВАТМАНА, АПАРАТ ЗА САМОТАКСУВАНЕ, ВХОД, ИЗХОД бяха безвъзмезно дарени на новопристигналата в района софийска бригада. За времето на бракуване на вагона свидетлстваха не само разказите на местните, но и календар от 1996-та, табелката на вагона /за сведение - този маршрут за последно е актуален през 1993-та/.

Иначе казано - ако искате да го посетите - не си заслужава. Състоянието е повече от плачевно, няма нищо друго освен скелето и шанса опитно да установите на място, че пластовете пребоядисвания на този трамвай са по-дебели от материялети който са използавни за сътворяването му.

Вечная му памет.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #2 on: 30.08.2006, 22:40:49 »
Мноооогааая леееееетааааа.... Мнооооооогаааааяяя леееееееетатаааааа :lol:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #3 on: 31.08.2006, 12:09:55 »
Ахааам.Ето от къде може да се вземе оригинален кош за възстановяване на още един музеен София 65 или 70.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Вагон 746
« Reply #4 on: 31.08.2006, 15:48:37 »
Мдааа... доста съм се возил в този трамвай.Той си има и история...
Не искам никой да ми вярва , но страничните табели съм ги правил аз .Също предната и задната , но те са затрити отдавна.746 беше първия вагон в депо Банишора , който имаше нарисувани табели. Вторият е 460 , който беше и последния с рисувани табели от Банишорските. Та 746 имаше и много интересна кръпка отзад.Чавдар -този , който го караше - втора смяна ( първа го караше Гинка , която отиде да работи в Гара Искър) , та нашия незнайно как имал задна среща с камион , който му разпрал задницата.Чавдар грижливо прибрал парчето ламарина , за да покаже как е станала работата , но вместо доказателство това парче послужило за кръпка.Стана чудесна кръпка.Както казваше неговата приятелка Снежана(която караше 460) - "все едно съм си сложила ръката върху ламарината , китосали са я и са я боядисали" .Сравнението беше за майсторлъка с който е направена кръпката.
Преди да отиде на последен основен ремонт 746 претърпя лек удар отпред .Чавдар реши , че ще го боядиса нестандартно и направи една много странна фигура отпред , която беше направена с бежова боя - бяха боядисвали на Ц.Хали помещението където бяха диспечерите ,ватманската стая и билетните касиерки . Бараката последно беше оцветена в бежово и жълт
746 и 460 освен , че имаха нарисувани табели , също така имаха и шаблони с номерата на вагоните  на задните стъкла на кабината и капаците на апаратите на вратите . Сега 802 има инв.№ на капаците на апаратите , а от самозалепващо фолио съм изрязал инв.№ над вратата на кабината , както и инв.№ на предницата и задницата на 802.Голямата табела отпред също е мое дело B)
« Last Edit: 01.09.2006, 15:41:59 by София 70 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #5 on: 01.09.2006, 12:59:36 »
Като гледам на снимките кошът изглежда запазен. И рамата трябва да е запазена. Важното е да няма скъсани или изкривени греди особено по рамата защото тогава възстановяването става много скъпо и сложно.Доколкото знам изкривени или скъсани рами на вагони се възстановяват единствено в депо Горна Оряховица и в корабостроителницата във Варна.
Значи може да се възстановят действащ София 70 и София 65.В депо Красна Поляна има един София 70 на който задната секция му е от София 65.Взема се тази секция и предната на 746 и се възстановява един София 65 за движение.Задната част на 746 пък се добавя на този в Красна Поляна и се възстановява и един действащ София 70.
Възстановяването може да излезе доста скъпо защото като гледам на 746 цялото ел.обурудване и вътрешно обзавеждане трябва да се изгради на ново.Талиги могат да се вземат от бракуван София 100.
Транспорта на 746 трябва да бъде с влак до гара София-север,където са разтоварвани и преди трамвайни вагони.С.Драгоил се намира само на няколко км.от гара Драгоман.Проблем може да бъде закарването на вагона от селото до гарата.
Дано наистина някога да се сетят, че по този начин могат да се възстановят 2 действащи вагона.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Вагон 746
« Reply #6 on: 01.09.2006, 16:55:22 »
Единственото нещо, което може да стане с този 746 е да го нарежат час по-скоро и да го дадат за старо желязо.

Те 666 бастисаха в депо Банишора, пък някой ще ти кара трамвай от майна си райна до София.

Лошото е, че единственият тролей Графт енд шифт е на път да бъде бракуван в депо искър!
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Вагон 746
« Reply #7 on: 01.09.2006, 17:47:44 »
Графт и Шифт е бракуван отдавна. Трите шестици са били кафене край Ботевград допреди една-две години.
« Last Edit: 01.09.2006, 17:48:09 by София 70 »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #8 on: 01.09.2006, 20:30:41 »
Сега идват нови Граф и Щифт тролеи така че споко.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Вагон 746
« Reply #9 on: 01.09.2006, 21:14:43 »
не говорете глупости. ако не бях там щях да кажа че има надежда, ама такав няма - и двете секции не стават за НИЩО друго освен за старо желязо. фактът, че за да отвориш вратата ти трябва ритник в нея, а отгоре ти се сипе ръжда на прах и стърготини, е само по себе си основателна причина да го продадеш за скрап. едниствения начин да се възстановят подобни мотриси и то да бъде качествено, е като се напарвят наново по чертежи.

а греф унд щифта в искър няма да дам да го бастисат съвсем за нищо на света - в момента в окйто ги усетя кво парвят, източвам сметките на фамилиите от банката и отивам ад го спасявам .

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Вагон 746
« Reply #10 on: 01.09.2006, 23:46:04 »
Ако е за въпрос село Драгоил си има гара но разстоянието до нея е по-голямо отколкото до гара Драгоман. Все пак най-близката спирка е Умляк но на нея влак не е спирал от 2002 г. Измъкването на вагона от сегашното му място е невъзможно без кран а ако все пак това стане то при най-лекото отместване всичко ще се разпадне защото е корозирало и изгнило до край.
Талигите и ел.оборудването не са никакъв проблем - трансплантират се от произволно избран 3- или 4хх.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #11 on: 02.09.2006, 19:31:09 »
Няма кой да се занимава с тоя сандък някъде си. Да им го оставим на хората, може да го използват като склад (с много фантазия, защото през покрива сигурно се вижда небето), или да го карат за нарязване. По-добре е, наистина, ако ще се възстановява София 70, да се направи наново по чертежи, но аз лично не вярвам това да стане в близко бъдеще.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #12 on: 05.09.2006, 20:44:46 »
Добре а в депо Красна Поляна също има един София-70 с инв.номер 174 какво е неговото състояние?На мен ми изглежда запазен,някой знае ли до каква степен е окомплектован и дали поне той може да се възстанови и да тръгне някой ден?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Вагон 746
« Reply #13 on: 05.09.2006, 20:55:24 »
Окомплектоването не е проблем - почти всички агрегати са типизирани в сериите 100, 200, 300, 400, 600, 700, 800, 900 така че и да липсва нещо има откъде да се вземе.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Ivancho

  • Guest
Вагон 746
« Reply #14 on: 05.09.2006, 21:42:02 »
           
Абе ей народе!!!Един български трамвай (Модел 1300),изгори и се прибере на друпа,а в депото се чудят как да го оправят,вие тук говорите за нещо,което е стояло минимум 10 години!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #15 on: 05.09.2006, 22:32:53 »
Quote from: Ivo
Добре а в депо Красна Поляна също има един София-70 с инв.номер 174 какво е неговото състояние?На мен ми изглежда запазен,някой знае ли до каква степен е окомплектован и дали поне той може да се възстанови и да тръгне някой ден?
Да, все още го има. Ама май скоро ще го сложат там, под навеса, при космонавтите. Напротив, в ужасно състояние е, вече няма нито предна броня, нито фарове, нито плъзгач, през покрива като погледнеш може да видиш небето, а през пода - тележките. Няма кой да се грижи за него, малко ли са им проблемите с 3хх, 4хх, Т4... За тръгване и дума не може да става, но технически е изпълнимо.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Вагон 746
« Reply #16 on: 05.09.2006, 22:38:02 »
дрег е проблема че 174 не е оригинален - задния му сегмент не е от този доле трамваи (София 70), а от София 65 (ако не ме лъже паметта)
а този факт се наблюдава и видимо - като се погледне трамвая в дължина се забелязва различния профил за конструкцията

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #17 on: 05.09.2006, 23:06:33 »
Точно така най-задната секция му е от София 65.А някой знае ли каква беше причината да бъде спрян от движение и зарязан на този коловоз в депото? Спомням си че беше последния София 70 в движение и за последно като се возих изглеждаше в по-добро състояние отколкото са сега някои 3ХХ и 4ХХ.А нали уж кошът на София 70 е по-здрав от отзи на България 1300,наистина не мога да разбера каква е причината да бъде оставен там и да не излиза на линия. Ей така просто един ден вместо да го искарат на линия по 5-цата някой е решил че повече няма да излиза и така и си е останал там защо така?
В сайта на x3m има негови снимки,на които си личи че най-задната секция е то София 65.Ето го оставен в депото
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Вагон 746
« Reply #18 on: 06.09.2006, 21:27:44 »
Според мен единствената разлика е, че 4 врата е по-напред с 2 седалки, както на другите 70-ки. Иво, конструкцията му е здрава наистина, но все пак пробега си казва своето. С него се движеха и 151, и 188, и 206. Всички ги бракуваха по едно и също време - есента на 2003 година. А не знам защо точно 174 са решили да оставят, може би заради задницата от 65.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Вагон 746
« Reply #19 on: 07.09.2006, 19:06:09 »
Само да ви поправя, че няма "София-65", а това е само "София", номерацията на моделите започва от "София-70".
А 174 вече емного по-зле от снимката, последно го видях в депото към края на 2004г. и пантографът беше счупен, вратите изкорубени и т.н...
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.