Author Topic: ОУП и ПУП-ове  (Read 59051 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #180 on: 04.03.2016, 07:02:20 »
Вие май въобще не четете какво пиша. Терминал1 се използва но по следната схема самолета е на терминал 2 и вие с автобус отивате по пистатаот Терминал1 до Терминал 2. Какъв е смисъла да се качвате на самолета по тоя оостарял начин а не директно на самолета по ръкавите на Терминал 2. Едва ли Терминал 2 не би могъл да поеме пътнците от Терминал 1, а това не би струвало нищо на летището, дори би било икономия от автобусите по пистата.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #181 on: 04.03.2016, 11:57:23 »
И от терминал 2 като съм пътувал също до самолета сме пътували с автобус. Други летища по света също имат по 2 и повече терминала, не е проблем то няма как един терминал да поеме всички пътуващи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #182 on: 04.03.2016, 22:19:44 »
Терминал 1 не е проблемен изобщо. Истинският проблем е за работещите около него и в пространството между Продан Таракчиев и Поручик Бончев. Там се е заформил сериозен бизнес център, който се обслужва от метро и два автобуса, затова всички пътуват с коли. Пътят през циганската махала е задръстен, от ботевградско шосе до кръстовището на бул Брюксел се пътува над 15 минути, а в това задръстване 84 и 384 я дойдат навреме я не.

Sent from my D5803 using Tapatalk
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #183 on: 04.03.2016, 23:59:30 »
Каквото и да се случи с терминалите, надали е смислено даже в дългосрочен план Метролиния 1 да се продължи под пистата. За обслужване на района на Враждебна и на изток-североизток от нея по-резонно е продължение на Линия 3 вместо разходки през летището, Дружбите и Младостите. Отделно, какно Дан посочи, метростанцията очевидно е като за завършена линия малко трудно ми е да си представя, как след нея метрото ще се гмурне под района на летището.
« Last Edit: 05.03.2016, 00:02:30 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #184 on: 07.03.2016, 11:43:09 »
То Терминал 1 още при откриването на новия такъв в края на 2006-та си беше предвиден за закриване - казаха, че ще работи още пет години, които вече минаха. Като че ли кой знае колко полети има от софийското летище, че е нужно да има два терминала- ние да не сме Париж, Атина или Истанбул или някакъв друг световен авиолинеен "хъб"? Практически може всички полети да са от Терминал 2, включително и нискотарифните, а старият да го направят примерно административна сграда, музей на авиацията или нещо като площадка, от която можеш да гледаш и снимаш самолетите. Дори и в Будапеща стария терминал, въпреки че го бяха модернизирали и имаше нискобюджетни полети от/до него, преди няколко години го закриха и вече всичко излита от по-новия.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #185 on: 07.03.2016, 13:17:32 »
Враждебна и кварталите на север-североизток надали ще създадат пътникопоток за метро в близките десетилетия. В момента автобусите 117, 118, 119 и 90 са с доста умерено натоварване, населението на района е под 25 000 общо.  :rolleyes: Не виждам как такова население може да създаде пътникопоток в пик 20 000 пътници в час и нагоре. :rolleyes:

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #186 on: 07.03.2016, 13:44:46 »
А най добре е да се премахне терминал 1. Реално имаме една писта и разликата между терминал 2 и терминал 1 е че пътниците от терминал 2 се качват директно на самолета, а тези от Терминал1 пътуват с автобус до самолета. Така пътниците от Терминал 1 пътуват веднъж със автобус по Продан Таракиев и после се връщат с друг автобус по пистата обратно до Терминал 2. И въпреки икономическата логика че това са повече разходи летището води политика да запази старата сграда на летището на Терминал1 и нискобюджетните авиокомпании ползват Терминал 1 който реално би трябвало да е по скъп заради допълнителния транспорт с автобус по пистата.

По-скоро терминалът е нужен за да има достатъчно място за заминаващите пътници и да не се вият опашки, ако работи само Терминал 2.

Вие май въобще не четете какво пиша. Терминал1 се използва но по следната схема самолета е на терминал 2 и вие с автобус отивате по пистатаот Терминал1 до Терминал 2. Какъв е смисъла да се качвате на самолета по тоя оостарял начин а не директно на самолета по ръкавите на Терминал 2. Едва ли Терминал 2 не би могъл да поеме пътнците от Терминал 1, а това не би струвало нищо на летището, дори би било икономия от автобусите по пистата.

На Терминал 2 също има изход с автобус. По света има летища и с ръкави, и с автобуси и това не е такъв проблем. Мисля си просто, че ако слезеш на Терминал 1 е трудно придвижването до метрото, а това според мен лесно може да се реши като 384 се направи да пътува през Терминал 1 към Терминал 2 (обратно на 84) и така пътниците ако изпуста трансферния автобус, могат да ползват градския, а не да пътуват с 84 до СУ.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #187 on: 25.10.2017, 09:55:36 »
Повдигам тази стара тема със следното питане : Къде може да се види актуалния план за Бул. Монтевидео ? За частта , която се работи в момента го намерих , но за останалата не го намирам ! В Кадастъра е заложен такъв , който при сегашното изпълнение е неприложим ! Според Агенция ЕЖК на Боряна и Монтевидео щяло да е кръгово !  :neznam:

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #188 on: 25.10.2017, 10:19:22 »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #189 on: 25.10.2017, 11:03:23 »
Това го знам ! Моментното изпълнение на реконструкцията в тази част на Монтевидео не позволява изпълнението на този план , което ме навежда на мисълта , че съществува по-нов вариант !
Благодаря за усилието !

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #190 on: 26.10.2017, 10:28:31 »
Това го знам ! Моментното изпълнение на реконструкцията в тази част на Монтевидео не позволява изпълнението на този план , което ме навежда на мисълта , че съществува по-нов вариант !
Благодаря за усилието !
Имаше идея кръстовището на Монтевидео и Боряна да стане кръгово, затова при реконструкцията на Боряна последните 70-80 м не бяха изпълнени с асфалт. Но мисля че срещнаха проблеми с отчуждаването, т.като кръговот навлиза в имотите от северна страна и сега пак се върна старото кръстовище и няма да има кръгово.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #191 on: 26.10.2017, 18:27:58 »
Не правите съществената разлика между устройствено планиране и инвестиционно проектиране. В ОУП(О) се правят общи предвиждания за територии в различен обхват - в случая, къде да има даден път/улица, какъв клас да е той/тя, евентуално, да има ли пътни възли или не (определя се от класа, за които се предвижда да е пътя)....

Вече, при различните фази на проектирането и реализирането на инвестиционното намерение, в детайл се уточняват характеристиките на дадения път/улица и други негови детайли.

В практиката, в редица случаи, не се спазват предвижданията на ОУП и изграждащите обекти се изграждат частично (бул. Тодор Каблешков, бул. Панчо Владигеров, бул. Адам Мицкевич, където габаритът е частично изграден). В други случаи, като бул. Ломско шосе, например, въпреки че по регулация новите сгради са строени, съобразно предвидения габарит, се направи ялов ремонт, които ще откара поне 20-30 години...

В случая, това което се изпълнява, като технически проект, може да се види на място във фургоните на строителя или в общината. Тук не съм наясно, в районата администрация или в Столична община. Отидете на място на обекта и бъдете харизматичен пред технически ръководител на обекта.  :angel:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #192 on: 27.10.2017, 11:01:25 »
1. Не правите съществената разлика между устройствено планиране и инвестиционно проектиране. В ОУП(О) се правят общи предвиждания за територии в различен обхват - в случая, къде да има даден път/улица, какъв клас да е той/тя, евентуално, да има ли пътни възли или не (определя се от класа, за които се предвижда да е пътя)....

 2. Вече, при различните фази на проектирането и реализирането на инвестиционното намерение, в детайл се уточняват характеристиките на дадения път/улица и други негови детайли.

В практиката, в редица случаи, не се спазват предвижданията на ОУП и изграждащите обекти се изграждат частично (бул. Тодор Каблешков, бул. Панчо Владигеров, бул. Адам Мицкевич, където габаритът е частично изграден). В други случаи, като бул. Ломско шосе, например, въпреки че по регулация новите сгради са строени, съобразно предвидения габарит, се направи ялов ремонт, които ще откара поне 20-30 години...

 3. В случая, това което се изпълнява, като технически проект, може да се види на място във фургоните на строителя или в общината. Тук не съм наясно, в районата администрация или в Столична община. Отидете на място на обекта и бъдете харизматичен пред технически ръководител на обекта.  :angel:

1. Не мисля , че познаването на тази разлика е задължителна за всички ! За нуждите на питането съм се изразил с по- разбираемото и общо " Плана "!

2. Длъжно ли е проектирането и реализирането на инвестиционното намерение да се съобрази с географското местоположение спрямо ОУП ! Тъй като съм принципен и последователен /разбирай тъп и упорит/ ще попитам по-просто : В момента кръстовището на Монтевидео и Никола Петков е на различно място от това посочено в ОУП ! Длъжен ли е изпълнителя да се съобрази с ОУП или той е просто пожелателен ? В посочените от Вас примери географски трасетата съвпадат и са само частично изградени !

3. В интернет страниците на СО и район Овча купел няма достъпна такава техническа документация , а да ходя да досаждам на някой дето му се е "запалила" главата не може да се случи !

Благодаря все пак за консултантската работа !

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #193 on: 31.10.2017, 08:49:21 »
1. Не правите съществената разлика между устройствено планиране и инвестиционно проектиране. В ОУП(О) се правят общи предвиждания за територии в различен обхват - в случая, къде да има даден път/улица, какъв клас да е той/тя, евентуално, да има ли пътни възли или не (определя се от класа, за които се предвижда да е пътя)....

 2. Вече, при различните фази на проектирането и реализирането на инвестиционното намерение, в детайл се уточняват характеристиките на дадения път/улица и други негови детайли.

В практиката, в редица случаи, не се спазват предвижданията на ОУП и изграждащите обекти се изграждат частично (бул. Тодор Каблешков, бул. Панчо Владигеров, бул. Адам Мицкевич, където габаритът е частично изграден). В други случаи, като бул. Ломско шосе, например, въпреки че по регулация новите сгради са строени, съобразно предвидения габарит, се направи ялов ремонт, които ще откара поне 20-30 години...

 3. В случая, това което се изпълнява, като технически проект, може да се види на място във фургоните на строителя или в общината. Тук не съм наясно, в районата администрация или в Столична община. Отидете на място на обекта и бъдете харизматичен пред технически ръководител на обекта.  :angel:

1. Не мисля , че познаването на тази разлика е задължителна за всички ! За нуждите на питането съм се изразил с по- разбираемото и общо " Плана "!

2. Длъжно ли е проектирането и реализирането на инвестиционното намерение да се съобрази с географското местоположение спрямо ОУП ! Тъй като съм принципен и последователен /разбирай тъп и упорит/ ще попитам по-просто : В момента кръстовището на Монтевидео и Никола Петков е на различно място от това посочено в ОУП ! Длъжен ли е изпълнителя да се съобрази с ОУП или той е просто пожелателен ? В посочените от Вас примери географски трасетата съвпадат и са само частично изградени !

3. В интернет страниците на СО и район Овча купел няма достъпна такава техническа документация , а да ходя да досаждам на някой дето му се е "запалила" главата не може да се случи !

Благодаря все пак за консултантската работа !
Изпълнителя изпълнява работния проект за ремонта, който понякога се променя и по време на работа. Не гледа никакъв ОУП, това дали проекта за ремонта е съобразен с ОУП, не е негова работа а на общината. А общината си прави каквото си поиска и ОУП за нея има пожелателно значение , но само когато и хрумне.  Искаш някой да ти даде конкретен отговор за този ремонт качен на някой сайт на Общината в  Интернет, няма такъв вариант.
В кокретния случай обясних по горе пролетта имаше проект за кръгово кръстовище на Боряна и Монтевидео, за който имаше направен и регулационнен план, но отпадна и няма да има засега. А това че някой си е начертал в ОУП леко изкривено кръстовището, пък хептен няма никакво значение. Дифиан ти го е обяснил по научно аз по народно звучащо.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #194 on: 31.10.2017, 15:17:53 »
...., за който имаше направен и регулационнен план, ...

Благодаря за разбираемото обяснение !
Не искам да ставам нахален , но имам питане ! Този регулационен план не би ли трябвало да е съгласуван с някои институции ? Все пак докато си ровичках насам-натам попаднах на какви ли не заповеди за изменение на такива и за обезщетения покрай текущия ремонт , но баш на такъв документ не попаднах ! Мисля , че трябва да има някаква форма на обществен контрол . Какво решават и как го изпълняват ! За да не се стига до протести ала след дъжд качулка !

Съгласни ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #195 on: 31.10.2017, 16:42:06 »
Ако е свързано с промени в УПИ-тата, минава през СОС. Почти на всяка Транспортна комисия има подобни предложения за частични промени в ПУП. Техническият проект за абсолютно всяко съоръжение минава през СОС и СО, но както се спомена, картинките в ОУП и ПУП нямат особена стойност. Преди няколко години до началото на метротрасето Младост-1 - БПС по младостките ПУП-ове бул.Малинов беше в траншея за директно пресичане север-юг. Това отдавна е забравено, но ПУП-овете се мъдреха на сайта години, след като технически стана невъзможна реализацията им.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #196 on: 16.11.2017, 15:03:42 »
Прието е изменение в ОУП на Столична община - част "Комуникационно-транспортна система-масов релсов транспорт за Трети метродиаметър", при което е прекопирана схемата за развитие на масовия градски релсов транспорт от ОУП приет през 2009 година. В нея не фигурират няколко трамвайни трасета и това е дало основание на общинския съветник Войслав Тодоров да отправи питане до Фандъкова по въпроса. Аз се съмнявам да се премахне някое от тези трасета близките 50 години, но все пак е притеснително, че се преписват схеми, в които липсват основни трамвайни трасета и това заляга в ОУП.

Питане на общинския съветник
Информация в медиите
Гласуваното изменение публикувано на сайта на НАГ
« Last Edit: 16.11.2017, 15:05:31 by UMSofia »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #197 on: 16.11.2017, 15:25:34 »
Не само в ОУП, а и в ПУП-овете изработени наскоро липсват.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #198 on: 16.11.2017, 16:36:30 »
Транспорт за София:

Quote
Столична община не планира закриване на трамвайни линии, каквито твърдения бяха разпространени в публичното пространство от общински съветник. С промените в Общия устройствен план (ОУП), които в момента се изготвя, целим да обезпечим бъдещите разширения на метрото.
Столична община развива трамвайния транспорт като бърз и екологичен транспорт и за целта инвестира в рехабилитация на съществуващите трамвайни трасета и закупуване на нови трамваи. Едновременно с това работим и по разширяване на трамвайната мрежа съгласно ОУП, който предвижда трамвайни трасета по бул. „Т. Каблешков“, по бул. „Копенхаген“.
С предприетите промени в Общия устройствен план се включва удължаване на трасето на метрото от метростанция „Люлин“ между 2 и 3 микрорайон до Софийския околовръстен път, удължаване на трасето на метрото от МС „Витоша“ към кв. „Витоша ВЕЦ Симеоново“ до ж.к. „Студентски град“, промяна в трасето на метрото от МС „Бизнес парк“ със завой в западна посока за обезпечаване на бъдеща връзка на метрото със Симеоновския лифт и развитие на метрото в район „Слатина“ към зала „Арена Армеец“ и бул. „Цариградско шосе“.
За системи на наземния градски транспорт не се предвижда никаква промяна в ОУП. Схемата, която се цитира в публикациите, е графичен материал - работна схема към ОУП от 2007 г., к която е предложена оптимизация на системата за електротранспорт. В последните години стартира нова процедура на промяна на Общия устройствен план, за което стартира и изработването на Визия за развитието на София. След приключване на анализа и предложенията на екипа ще се изработи задание на изменение на ОУП с предложения за включване в проекта му на нови трамвайни линии и запазване на фактически съществуващи трамвайни линии.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #199 on: 17.11.2017, 10:52:30 »
Отдавна е ясно, че картинката с трамвайните трасета в първоначалния ОУП е художествено произведение, а не реалност. Тя престана да е вярна още с решението да остане трамвайното трасе по Мария Луиза, а също така да се възстанови трасето от Кръста до Хладилника.
Но е факт, че и досега СО няма дългосрочна програма за развитието на трамвайния транспорт - днес се взема едно решение, след година - друго. После идва финансиране на дадено трасе, после пък с действията и бездействията си СО проваля други и т.н. и т.н.