Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 233129 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Писна ми от това мелене на едни и същи глупости. Освен метрото реално нищо не се е случило особено и тези нови тролейбусни маршрути са хвърляне на прах в очите. Ще ги строят вече сигурно трета година. Колкото построиха всичките кръстовища на две нива. Нека почнат поне ремонта на трамвая по България и към Дървеница и тогава ще им повярвам. Реалността е че се реализира сигурно под 20% от това което шумно се рекламира с години.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
За тролей до Враждебна се говори от доста време, да видим дали ще го бъде...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За Враждебна се говори и удължаването на трамвай 22 също от много време, да видим дали ще го бъде...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. Тро­лей например ще бъде пуснат в Студентски град и ще се движи по маршру­та на автобус 94, като пра­ви връзка с метрото на бул. „Г.М. Димитров". По самия булевард също ще бъдат пуснати жици, кои­то ще стигат до „Симеоновско шосе".
2. В тролей­бусна мрежа ще бъдат свързани и отделните час­ти на жк „Младост". От­делно ще се разкрие и ли­ния от бул. „Андрей Сахаров" до „Младост 2".
3. Ново трасе ще има и в ,Дружба" по бул. „Цветан Лазаров".
1. Какво ще правят последно - тролей или трамвай? Двете заедно са безсмислени, по-добре да свържат Студентски град през Винарово колело и Г.М.Димитров. И какво, като пуснат жици до Симеоновско шосе? Нататък на дизел ли ще се придвижват тролеите?
2. Как "отделно"? Двете изречения не включват ли едно и също нещо - удължаване на трасето по Киприян, Балан и т.н.?
3. Къде по бул.Цв.Лазаров НОВО трасе? Към пущинаците при сервиза на Юнитрейд ли? Сегашното със завой по Копенхаген и Обиколна обслужва оптимално всички микрорайони на Дружбите.

Изобщо май имаме поредното бла-бла пълнене на медийното пространство.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Нещо много отговори са разпратили тия дни по жалбите. Имам отговор на предложението ми за тролей от Одеон до Връбница през Надлез Надежда и Хан Кубрат.
Малко е общо, но е в правилната посока.  :D
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Нещо много отговори са разпратили тия дни по жалбите. Имам отговор на предложението ми за тролей от Одеон до Връбница през Надлез Надежда и Хан Кубрат.
Малко е общо, но е в правилната посока.  :D
за да има нови реални капацитетни тб- линии ще трябва да работи и още един тб-гараж.  В момента двата не ги виждам как може да поемат удвояване на работата. Както някаде пишеше.  Единия е препълнен а другия лошо разположен спрямо потенцялните трасета които ще се обслужват. Този пък в жк. Левски  няма изградена мивка например Така че май повече се говори както винаги  :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Извинявам се ако информацията е коментирана, но ето на какво попаднах в нета:
Quote
СТОЛИЧНА ОБЩИНА

Програма за  развитие  на обществения транспорт
2012-2015 г


Тролейбусна и автобусна мрежи
   Пускането в експлоатация на нова линия на метрото ще се отрази най-вече на автобусните маршрути, взаимодействащи си с него или обслужващи районите и направленията, които се покриват от трасето на линията на метрото. За да се организира бърз и удобен довозващ транспорт, ще се наложи  оптимизиране на автобусните и тролейбусни маршрути.
За организиране на екологичен довозващ транспорт и подобряване на траспортното обслужване в някои райони трябва да се изградят нови тролейбусни трасета:
- ул."Хан Кубрат"и ул."Адам Мицкевич
- ул.”Бяла черква” – бул.”Фритьоф Нансен” – бул."Патриарх Евтимий"
- ул.”Тодор Каблешков” и бул.”България”
- бул."Добринова скала" от бул."Захари Стоянов" до бул."Царица Йоанна"
- ул.”Г.М.Димитров” – бул.”Симеоновско шосе"
- бул.”Андрей Сахаров” до ж.к.Младост-2
- бул.”Цветан Лазаров” – ж.к.Дружба-2
- бул.”Владимир Вазов” до ул.”Локомотив”
- ж.к. Младост
- ж.к. Студентски град
- бул. П.Ю.Тодоров – ул. Бяла черква – бул. Арсеналски – бул. Черни връх – бул. Патриарх Евтимий
източник: sofia.bg/pressecentre/transport/Transport_programa.doc
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Извинявам се ако информацията е коментирана, но ето на какво попаднах в нета:
Quote
СТОЛИЧНА ОБЩИНА

Програма за  развитие  на обществения транспорт
2012-2015 г


Тролейбусна и автобусна мрежи
   Пускането в експлоатация на нова линия на метрото ще се отрази най-вече на автобусните маршрути, взаимодействащи си с него или обслужващи районите и направленията, които се покриват от трасето на линията на метрото. За да се организира бърз и удобен довозващ транспорт, ще се наложи  оптимизиране на автобусните и тролейбусни маршрути.
За организиране на екологичен довозващ транспорт и подобряване на траспортното обслужване в някои райони трябва да се изградят нови тролейбусни трасета:
- ул."Хан Кубрат"и ул."Адам Мицкевич
- ул.”Бяла черква” – бул.”Фритьоф Нансен” – бул."Патриарх Евтимий"
- ул.”Тодор Каблешков” и бул.”България”
- бул."Добринова скала" от бул."Захари Стоянов" до бул."Царица Йоанна"
- ул.”Г.М.Димитров” – бул.”Симеоновско шосе"
- бул.”Андрей Сахаров” до ж.к.Младост-2
- бул.”Цветан Лазаров” – ж.к.Дружба-2
- бул.”Владимир Вазов” до ул.”Локомотив”
- ж.к. Младост
- ж.к. Студентски град
- бул. П.Ю.Тодоров – ул. Бяла черква – бул. Арсеналски – бул. Черни връх – бул. Патриарх Евтимий
източник: sofia.bg/pressecentre/transport/Transport_programa.doc

Второто и последното не са ли едно и също? Друг е въпроса какво ще прави тролей по бул. България - да не са решили да правят 204 тролейбусен?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline sopolivko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Email
Добре де, новото тролейбусно трасе в Младост последно знае ли се до къде ще бъде дали ще стига до Бизнеспарка или ще е само до последната спирка на 306 в младост 2 от статията не става ясно
« Last Edit: 27.06.2012, 17:26:17 by sopolivko »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Това не е статия, а нещо с много по-голяма тежест - програма. Жалко, че (поне за мен) е на доста посредствено ниво. Като че ли някой от PR отдела на СО го е писал по нахвърляни бележки...
Та на въпросът ти - от това, което пише в тази програма излиза, че засега тролеят ще стигне само до Младост 2, макар да има едно редче "ж.к.Младост" и един Любомир Христов (може би) само знае, какво се включва в него.
Прибързахте с електрификацията на А204:
Quote
- ул.”Тодор Каблешков” и бул.”България”
- бул. П.Ю.Тодоров – ул. Бяла черква – бул. Арсеналски – бул. Черни връх – бул. Патриарх Евтимий
това е доста засукан маршрут ....-попа-Хемус-Ив.Вазов-Борово.
Да видим, ако ще изриза нещо друго официално, дано не е писано колкото "да отбие номера"...
« Last Edit: 27.06.2012, 18:03:39 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Предполагам,че това в Младост трябва да е (ако е до както е писано по-горе) или по сегашния маршрут на 306 до окръжна (обръщалото на 8 или 4ти км) или през новото кръстовище.
« Last Edit: 27.06.2012, 18:57:37 by Neronov »

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
За бул. България и Тодор Каблешков вероятно говори се за тези участъци:
- бул. България - от Тодор Каблешков до ж.к. Бокар
- Тодор Каблешков - от ген. С. Тошев до Костенски Водопад

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Тази програмка е толкова точна информация, колкото да ти кажат, че някъде по света в следващите 100 години ще има война.
Това е писано за парлама, само и само да се каже, че има някаква концепцийка по въпроса. Да не говорим за варианта за трасе от Вл. Вазов до ул. Локомотив. То автобус 100 не могат да го направят постоянен, та в неделя липсва, пък ще пускат тролей там. Безспорно Вл. Вазов и ул. Резбарска имат потенциал, но след 10-15 години може би.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Какво мислите за идеята за по-доброто обслужване на централната градска част да се пусне двупосочна кръгова тролейбусна линия с маршрут "Сточна Гара - бул. Васил Левски - СУ - Попа - НДК - Руски паметник - Опълченска - Сливница - Лъвов мост - Сточна гара. По цялото трасе има контактна мрежа, така че инвестиции за целта не са нужни. Подобна линия ще даде някои липсващи в момента директни връзки от Сливница до СУ и центъра и обратно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Няма да има достатъчно пътникопоток за такава линия и като цяло тя е безсмислена. Доказателството е спряната тб7 до Одеон. Също така по време на ремонти, когато тб5 вървеше през Сточна гара се движеше относително празен. Връзката Сливница -СУ си я има - тб11. Сливница - НДК също - тб9. Освен това се покрива на 90% от тб1.
« Last Edit: 04.08.2012, 23:22:44 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма възможност за завой от Сливница, наляво по Опълченска към центъра. От друга страна идеята е хубава, но според мен ще е със съмнителен ефект, защото точно по това трасе стават най-регулярните (не казвам най-големите) задръствания в града, пък освен това ще се ореве света, че водачите няма да имат места за почивка, освен, може би на Сточна гара (доколкото е адекватно).
Затова за мен е по-добре да се увеличат колите по 1, 2 и 5, отколкото да се пуска нова линия (10-ка или нещо такова).

Radocvet: В интерес на истината, според мен си има пътникопоток за такава линия през работната седмица, но само ако тролеите не се бавеха по задръствания. Ако направят бус-ленти по тези булеварди изцяло, то тогава - може да се помисли сериозно.
« Last Edit: 04.08.2012, 23:24:45 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Това на около 95% е бил маршрутът през 50-те години на миналия век. Когато София е бил хубав, зелен и спокоен град. И никой не е бързал за никъде. Тогава е имало и смисъл от кръгов тролейбус. Сега май няма да има бъдеще. :neznam:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не е нужна кръгова линия, по южната тангента в различните й части преминават предостатъчно тролеи и като доказателство визирам малооборотната и малка като подвижен състав осмица. Не трябват повече линии през Петте кьошета и като доказателство за това, пък визирам премахването на маршрута на 7 до кино Одеон. Ако имаше оборот за седмицата до НДК спокойно щеше да си остане дотам, но няма такъв. Тук влиза проблема, че 6 и 7 не стигат до идеалния център, от слизането на спирката на Опълченска има достатъчно време да се изпусне преминаващ тролей по единицата или петицата, двойното таксуване и т.н., но дори и така, нито кръгова линия, нито маршрутни промени на сегашните линии могат да подобрят нещо, даже напротив.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Не е нужна кръгова линия, по южната тангента в различните й части преминават предостатъчно тролеи и като доказателство визирам малооборотната и малка като подвижен състав осмица. Не трябват повече линии през Петте кьошета и като доказателство за това, пък визирам премахването на маршрута на 7 до кино Одеон. Ако имаше оборот за седмицата до НДК спокойно щеше да си остане дотам, но няма такъв. Тук влиза проблема, че 6 и 7 не стигат до идеалния център, от слизането на спирката на Опълченска има достатъчно време да се изпусне преминаващ тролей по единицата или петицата, двойното таксуване и т.н., но дори и така, нито кръгова линия, нито маршрутни промени на сегашните линии могат да подобрят нещо, даже напротив.

Хора за ТБ7 до Одеон имаше и това го даказа закъснялото писмо с одобрение за промяната от кметството в Люлин.
Не говорете на изуст!

ЦИТАТ от официален отговор на ЦГМ:
Маршрутът на тролейбусна линия № 7 беше възстановен поради изтичане на срока на промяната му. Преди края на този срок с писмо до кмета на Район „Люлин”, помолихме за становище, кой от двата маршрута на тролейбусна линия № 7 да бъде приет за постоянен – експерименталния до кино „Одеон” или постоянния по бул.”Сливница” до пл.”Сточна гара. Това становище беше необходимо, тъй като след направени проучвания на формиращите се пътникопотоци от живущите в ж.к.”Люлин”, както и на мненията за двата маршрута във форума на „Център за градска мобилност” ЕООД резултатите за одобрение и на двата маршрута са почти изравнени. След възстановяване на предишния маршрут на линията в „Център за градска мобилност” ЕООД се получи със закъснение становище от Район „Люлин” за запазване на експерименталния маршрут, като постоянен.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Значи люлинското кметство е направило гаф, като не се е произнесло навреме, което е много тъпо, а Люлин би имал много полза от линия през Петте кьошета.
Иначе за кръговата линия мисля, че трябва да се направи някаква "добавка" в маршрута на осмицата, нерентабилно е като има малооборотна линия съществуваща да се прави нова.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!