Author Topic: Метростанция за връзка с жп гара Обеля  (Read 98624 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Писах и в другата тема - М1 ЩЕ ПРОДЪЛЖАВА да е до МС Сливница, впоследствие ще поеме продължението по Царица Йоанна. Само М4 ще е до Панчо Владигеров и ще прави връзка с М2. Новата станция ще има само един коловоз за Метродиаметър 1 и няма как да обръщат състави през 3 минути.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Те уж обещават интервалите да намалеят, всички да са доволни. petur1111 се готви за песимистичния сценарий. Дано няма недомислени неща.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Те уж обещават интервалите да намалеят, всички да са доволни. petur1111 се готви за песимистичния сценарий. Дано няма недомислени неща.
petur1111 пише в качеството си на руски трол, не от позицията на експерт или нещо друго, така че който взима сериозно мненията му трябва още по-сериозно да размисли и той самият колко трезво и обективно може да мисли... ;)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Те уж обещават интервалите да намалеят, всички да са доволни. petur1111 се готви за песимистичния сценарий. Дано няма недомислени неща.
petur1111 пише в качеството си на руски трол, не от позицията на експерт или нещо друго, така че който взима сериозно мненията му трябва още по-сериозно да размисли и той самият колко трезво и обективно може да мисли... ;)

 :neznam: Че какво общо може да има руски трол с разделянето на линиите?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
:neznam: Че какво общо може да има руски трол с разделянето на линиите?
Просто хейти на общо основание всички ново случващо се. Дори добрите и качествени проекти.

 
Писах и в другата тема - М1 ЩЕ ПРОДЪЛЖАВА да е до МС Сливница, впоследствие ще поеме продължението по Царица Йоанна. Само М4 ще е до Панчо Владигеров и ще прави връзка с М2. Новата станция ще има само един коловоз за Метродиаметър 1 и няма как да обръщат състави през 3 минути.
А тя не се ли пада точно в стрелките след Сливница, т.е. обръщащите състави така и така да стигат до там?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
108 делник е на около 20 минути пик, 25 извън пик и 30 нощем, празник е на 25 минути през деня и повече от 40 нощем. Пътува от Люлин до Надежда приблизително 20 минути.  Надали с него ще е по-бързо отколкото с метрото.  :rolleyes:
« Last Edit: 05.09.2024, 15:44:57 by V.Peichev »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Просто хейти на общо основание всички ново случващо се. Дори добрите и качествени проекти.

Значи тук половината форум са руски тролове, щото хейтят я Фънди, я Терзи, я Бони, я Брато, я още някой.

Ако недоволството е основателно, пак ли е хейт? Ти използваш термина "качествени проекти". Дали разделянето на линиите е качествен проект, можем само да гадаем, докато не го видим в действие. Връзката Люлин-Надежда не е за подценяване. Представи си, че пътуваш с М1 за Надежда. Трябва да се прекачиш на Люлин, после на Владигеров. Затова не трябва да мислим само за М2 защото за М1 и М4 също трябват сносни интервали. При всички положения, пътуващите между станциите Люлин и Младост 1 винаги ще са с предимство.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А тя не се ли пада точно в стрелките след Сливница, т.е. обръщащите състави така и така да стигат до там?
Не. Движението на един състав Сливница-Панчо-Сливница минава през следните етапи:
1. Пътува от Сливница до Панчо
2. Спира на Панчо и разтоварва пътници
3. Машинистът преминава в другата кабина
4. Натоварва пътници на Панчо
5. Пътува от Панчо до Сливница.

Ако обръщачът е след Панчо, след Етап 3 съставът ще мине на другия път и следващият състав може да тръгне към Панчо.

Дотук добре, но на Панчо пристигат състави и от МС Обеля, т.е. двата метродиаметъра разполагат с по един път при сегашната схема. Това значи, че следващият състав от Сливница към Панчо може да тръгне чак след петте етапа на предходния състав. И всичко това - за 3 минути в пик!

На картинка 1 е сегашният проект - от Гергин Борисов го видях, на картинка 2 - проект, който включва два пътя за Метродиаметър 1.

@New Passenger  По-назад в темата има варианти за подобряване - примерно всички състави да продължават до МС Витоша или стрелка след МС Ломско шосе и допълнителна линия Бели Дунав-Витоша. При тези варианти Метродиаметър 2 получава обслужване колкото Метродиаметър 1, в момента 3 или 3.5 минути в пик. Но това е в момента, а предстои Метродиаметър 1 да се разклони и между Сливница и Обеля да пътуват състави през 6 или 7 минути, а другите - към края на Царица Йоанна. Тогава пак се връщаме на сегашното положение. Затова има резон в независимостта на двата диаметъра, има и отрицателни страни, които посочи.

Ако се върнем към схемата на МС Панчо - тази от картинка 2 е по-добра, дава възможност М1 и М4 да контактуват с М2 в момента. Но е доста по-сложна, а след като стане разклонението към Царица Йоанна - безсмислена.
« Last Edit: 05.09.2024, 16:11:00 by blagun »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Ако недоволството е основателно, пак ли е хейт? Ти използваш термина "качествени проекти". Дали разделянето на линиите е качествен проект, можем само да гадаем, докато не го видим в действие. Връзката Люлин-Надежда не е за подценяване. Представи си, че пътуваш с М1 за Надежда. Трябва да се прекачиш на Люлин, после на Владигеров. Затова не трябва да мислим само за М2 защото за М1 и М4 също трябват сносни интервали. При всички положения, пътуващите между станциите Люлин и Младост 1 винаги ще са с предимство.
Недоволството би следвало да е подкрепено с някакви факти или да можеш да кажеш какво точно е объркано.
Доколкото сега гледам схемата на новата станция Панчо Владигеров не съществува пречка М4 да продължава до Лозенец както прави и сега. Мисля, че единствено идеята е М2 да се подсилва с влакове идващи директно от депо.
Единствено ако ги разделят изцяло може да се стигне до влошаване на обслужването по М1 и М4

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Сега те разбрах какво искаш да кажеш. Ако гледаме на сега съществуващите крайни станции скоростта с която се сменя кабината - грубо за окоо 4-5 мин се справят. Не знам дали е възможно влака идващ от Сливница да спре някъде преди сливането на двата пътя и да изчака освобождаването на коловоза на станция. Това единствено би могло да осигури някакво спазване на графика. Иначе 6 минути не им мърдат

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Недоволството би следвало да е подкрепено с някакви факти или да можеш да кажеш какво точно е объркано.
Доколкото сега гледам схемата на новата станция Панчо Владигеров не съществува пречка М4 да продължава до Лозенец както прави и сега. Мисля, че единствено идеята е М2 да се подсилва с влакове идващи директно от депо.
Единствено ако ги разделят изцяло може да се стигне до влошаване на обслужването по М1 и М4

Факти засега не може да има, но човека точно от това се опасява, от влошаването на обслужването на М1 и М4 между Люлин и Надежда. Когато бях малък, често пътувахме с нашите с 83 до Надежда. Голямо чакане се падаше на жп прелеза, тъй като моста още не беше построен. Така че и аз се надявам това разделяне на линиите да не се окаже "котка в чувал". Единственото нещо което можем да твърдим със сигурност е че трябват още станции в Люлин.
« Last Edit: 05.09.2024, 17:19:30 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Сега те разбрах какво искаш да кажеш. Ако гледаме на сега съществуващите крайни станции скоростта с която се сменя кабината - грубо за окоо 4-5 мин се справят. Не знам дали е възможно влака идващ от Сливница да спре някъде преди сливането на двата пътя и да изчака освобождаването на коловоза на станция. Това единствено би могло да осигури някакво спазване на графика. Иначе 6 минути не им мърдат

Могат много по-бързо от това, и за две минути става с нашите къси влакове, в момента е едно голямо туткане. Нашето метро не е за бързащи. Още по-бързо става ако в задната кабина седи още един машинист който веднага може да подкара влака в обратната посока, другия може да слиза на следващата станция и да поема следващия влак, тоест да се прави ротация. По разбираеми причини такива неща у нас не се правят за разлика от други градове по света.
« Last Edit: 05.09.2024, 17:26:49 by fafan »