Author Topic: Тролейбусният транспорт по света  (Read 100204 times)

Offline kefaes6efa

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #280 on: 30.11.2024, 19:15:32 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #281 on: 30.11.2024, 19:38:58 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.

Offline kefaes6efa

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #282 on: 01.12.2024, 12:59:47 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.
Сигурно, ти имаш по-големи познания от мен по темата. По-голямата надеждност при захранването на тролейбусната ККМ ли е предимството пред електрическите ПС?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #283 on: 01.12.2024, 13:19:56 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.
По-голямата надеждност при захранването на тролейбусната ККМ ли е предимството пред електрическите ПС?

Не. Всичко е съотношение между инвестиционни разходи, енергийна ефективност, маса на превозното средство, срокове на доставки за голям брой електробуси и производителност. Като се съпоставят всички фактори излиза че най-разумния вариант са класическите тролейбуси с токоснематели и сравнително малки батерии, които да могат да излизат от обхвата на ККМ и пак да се включват в него. Това в градове където има така или иначе изградени вече тролейбусни мрежи. Ето тук например един експерт е на това мнение: https://www.br.de/nachrichten/deutschland-welt/unausgereifte-elektrobusse-diese-alternativen-gibt-es,RXzP3qZ

Offline BatiVenci

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #284 on: 01.12.2024, 20:35:14 »
Най-силно отрезвяването ще настъпи след може би 6-7 години, когато капацитета и циклите на батериите на електронедоразуменията се изчерпи и се види цената за подмяна ...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #285 on: 02.12.2024, 10:53:08 »
И сега се виждат проблемите с липса на инфраструктура (нагаждане на маршрути и разписания не по нуждите, а по наличие на място за зарядна станция; стълпотворението от електробуси на Овча Купел преди седмици) и слабия капацитет (не се пуска отопление и не могат да изкарат пълна смяна като конвенционално превозно средство).

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #286 on: 02.12.2024, 12:33:42 »
В Шафхаузен случаят е особен. Почти всички линии на ГТ се събират на гарата и имат 5 минути престой за прекачване, затова там построиха няколко бързо зарядни на гарата, за да зареждат през 5-минутния престой. Стана ясно, че това зареждане е напълно достатъчно да се покрият всички автобусни линии с електробуси за бързо зареждане. Освен това, единствената тролейбусна линия също се движи в някои участъци на батерии, така че фактора “смяна на батерии” го има както при електробусите, така и при тролейбусите.
« Last Edit: 02.12.2024, 12:38:46 by Chezare »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #287 on: 02.12.2024, 13:26:34 »
Разговорът тръгна от Шафхаузен, но не трябва да го даваме като нагледен пример. Те имат само една тролейбусна линия, правени са проучвания и за втора, но до този момент не е изградена... В Швейцария такива малки мрежи постепенно се закриват, но същевременно в други населени места ударно купуват нови превозни средства, включително трисекционни...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #288 on: 02.12.2024, 15:44:57 »
В Шафхаузен случаят е особен. Почти всички линии на ГТ се събират на гарата и имат 5 минути престой за прекачване, затова там построиха няколко бързо зарядни на гарата, за да зареждат през 5-минутния престой. Стана ясно, че това зареждане е напълно достатъчно да се покрият всички автобусни линии с електробуси за бързо зареждане. Освен това, единствената тролейбусна линия също се движи в някои участъци на батерии, така че фактора “смяна на батерии” го има както при електробусите, така и при тролейбусите.

До колкото си спомням случаят в Шафхаузен, не заложиха изцяло на електробуси, а на комбинация от електробуси с бързи зарядни станции и преустрояване на старите си тролейбуси с батерии и зареждане в движение:

http://web.archive.org/web/20181229220640/https://www.stadt-schaffhausen.ch/fileadmin/Redaktoren/Dokumente_NiF/Vorlagen/2017/VdSR_Strategie-_und_Planungskredit_Traktion_V.pdf
« Last Edit: 02.12.2024, 15:47:23 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #289 on: 02.12.2024, 15:49:00 »
Ми ти си спомняш, ама аз си спомням, че след като изтече експлоатационния период на сегашните Хесове, ще спират тролеите.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #290 on: 02.12.2024, 21:58:43 »
Ми ти си спомняш, ама аз си спомням, че след като изтече експлоатационния период на сегашните Хесове, ще спират тролеите.

Чак сега намерих откъде му е информацията на IKAR:

https://www.electrive.net/2024/11/27/verkehrsbetriebe-schaffhausen-schaffen-sieben-e-gelenkbusse-an/

Значи правилно си спомням, тролеите бяха предвидени да останат до 2030 година, сега ги махат заради улични ремонти, които налагат да се демонтира контактната мрежа.