Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498573 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Васко2 , спри се малко!
С огромно извинение от моя страна не разбрах с кое те издразних. Повдигнах въпроса понеже наистина ми е интересен и понеже ми е много странен булеварда в този си недовършен вид, отделно пропуснатата възможност за връзка между двата квартала.
A aко те е издразнило изказването ми за 1435мм трамвайни трасета - да имам усещането, че там е пропусната сериозна възможност за нещо, което би повлияло положително трамвайния и не само транспорт в града

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Минало е времето за това. Ако през 90те се беше реализирало, да. Но в наши дни е безсмислено. То дори трасето до Малдост 3 е спорно доколко ще е оправдано. Иначе трасето в Обеля остана второстепенно и е цяло чудо че не го закриха.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Няма пенделни трамваи за каквото и да е сгъстяване на 23 докато не се направи нормално ухо в Младост 3/1А

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Разбирам - явно положението с пенделните Дювази е доста зле. Зашото за мен трамвай на 30 мин си е направо срамота.
Знам че най-вероятно не му е тука мястото и знам, че май още текат процедурите по отчуждаване, но има ли информация за развитие на темата за булеварда и трамвая до Младост

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Вместо тази глупост 23 и 24, нормалното би било 23 да се върне до Младежки театър, но за съжаление с тези трамваи и това обръщало няма да стане. Нищо не се говори за удължаване на трасето и бул. Копенхаген вече, преди всяка година се говореше, че "тази година" ще се започне и после се отлагаше за следващата, вече и това няма. За тези години да бяха направили едно обръщало в поляната в Дружба.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За тези години да бяха направили едно обръщало в поляната в Дружба.
Да не мислиш, че има свободен общински имот за трамвайно колело в Дружба? Всичко около бул. Копенхаген е частно.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Собствеността на имотите ли е приоритет или комфорта и безопасността на пътниците? Нека не забравяме, че тези трамваи се движат по този маршрут, защото нямаме доверие на спирачките им...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email

Знам че най-вероятно не му е тука мястото и знам, че май още текат процедурите по отчуждаване, но има ли информация за развитие на темата за булеварда и трамвая до Младост

В темата можеш да прочетеш докъде са стигнали нещата, а именно до под кривата круша.

Назад в темата ако потърсиш има и качен кадастър на който се вижда кое е частно и къде има общински имоти.
« Last Edit: 31.01.2024, 13:42:51 by fafan »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Собствеността на имотите ли е приоритет или комфорта и безопасността на пътниците? Нека не забравяме, че тези трамваи се движат по този маршрут, защото нямаме доверие на спирачките им...
Що за глупости пишеш! Хайде да ти съборят къщата или блока заради обръщало, става ли? И да бяха съборили всички кооперации по Скобелев, вместо да се напрягат за промяна на тунела! Подобен идиотизъм беше свойствен само на Чаушеску.
Каква безопасност на петимата пътници, ползващи трамвая? Просто по едно време решиха, че ако не се търкаля нещо там, жиците и релсите ще дадат фира. Макар че за 15-20 години даже ново трасе от титанови релси, траверси от абанос и жици от злато щеше да е по-евтино от експлоатация на ТМ23. Идеята първо беше трамваят да довозва Дружба и комплекс Цариградски до метрото, което през 2009 беше до Младост 3 и ИЕЦ. "Довозването" от комплекс Цариградски хората си направиха чрез самоделни стъпала, после СО помогна с тунел. Метрото отдавна го изпревари, отчужденията на автокъщите така и не тръгнаха, а явно Кепитъл форт и околните билдинги не умират от кеф за публично-частно партньорство.

Прочетете темата нагоре, преди да зацикляте в едни и същи неща повече от 15 години!
« Last Edit: 31.01.2024, 12:40:42 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Ако трасето не се ползва има сериозен риск да бъде демонтирано от дейци на Евророма - гара Искър, Абдовица и Миленков с преобладаващо индийско население са близо.  :rolleyes: Редовен трамвай до МС Младост 3 би имал приличен пътникопоток от Дружба-2, бизнес сградите, логистичните центрове както и промишлената зона между Абагар и Белов - редкият 4 и сравнително разреденият 305 не са съвсем адекватен транспорт. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Редовен трамвай до МС Младост 3 би имал приличен пътникопоток от Дружба-2, бизнес сградите, логистичните центрове както и промишлената зона между Абагар и Белов - редкият 4 и сравнително разреденият 305 не са съвсем адекватен транспорт. :rolleyes:

Такъв трамвай ще има приличен пътникопоток само ако навлезе навътре в Младост, а не е само до Младост-3.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
А пътникопоток ще има със сигурност. Най-малкото до обръщалото на трамвая е предвиден магазин Лидл, също така по цялото протежение на Копенхаген от Младост надолу към Дружба - са сгради, блокове и офиси.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Прочетете темата нагоре, преди да зацикляте в едни и същи неща повече от 15 години!
Именно затова питах защото тук в последните няколко години тая тема се дъвче и претопля на равни интервали и мислех че все някакво движение се случва по въпроса. Защото по мои лични наблюдения частта от Младост 3 до Метро си е свободна, даже сравнително видимо си го има сервитута в храсталаците. Май единствено около автокъщите има някаква конфликтна точка.
И да си кажа честно ми е много интересно защо още в ония ранни години на социализма при прословутото вече "връщане" на земи и имоти не са разрешили въпроса, защото мисля на всички е било ясно, че там си затапват инфраструктурата. А тоя булевард ще е доста удобна връзка за живеещите в Младост, защото дори в редките си посещения на тоя район оставам с впечатление че свързаността му е доста трагична само с един по-главен булевард

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
То и южната дъга на СОП е удобна връзка за половин София, само че най-напред се върнаха парцелите, после се дадоха разрешения за стопански обекти и чак тогава започнаха отчуждаванията. Просто "случайно" към датата на влизане на реституционните закони нямаше приет от Народното събрание ОУП, така че юридически нямаше СОП в магистрален формат, Малинов, Каблешков, Кутев и т.н. в 6-лентов и т.н.

Ако трасето не се ползва има сериозен риск да бъде демонтирано от дейци на Евророма - гара Искър, Абдовица и Миленков с преобладаващо индийско население са близо.  :rolleyes:
По Климент Охридски релсите си стоят вече 15 години, друг е въпросът, че след липсата на подбиване от толкова години и изсипаният бетон тук там за паркинги едва ли стават за нещо. Жиците си ги демонтираха от СЕ, стълбовете кротко гният. Но даже след подобна деструкция изграждането на ново трасе ще е по-евтино от 15-годишна експлоатация на въздуховоз.
« Last Edit: 31.01.2024, 14:27:08 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Прочетете темата нагоре, преди да зацикляте в едни и същи неща повече от 15 години!
Именно затова питах защото тук в последните няколко години тая тема се дъвче и претопля на равни интервали и мислех че все някакво движение се случва по въпроса. Защото по мои лични наблюдения частта от Младост 3 до Метро си е свободна, даже сравнително видимо си го има сервитута в храсталаците. Май единствено около автокъщите има някаква конфликтна точка.
И да си кажа честно ми е много интересно защо още в ония ранни години на социализма при прословутото вече "връщане" на земи и имоти не са разрешили въпроса, защото мисля на всички е било ясно, че там си затапват инфраструктурата. А тоя булевард ще е доста удобна връзка за живеещите в Младост, защото дори в редките си посещения на тоя район оставам с впечатление че свързаността му е доста трагична само с един по-главен булевард

Храсталаците може и да стоят, но дали имотите са общински на 100% не е ясно, може и да са върнати и сега да трябва да ги отчуждават. Добър вариант беше първо да мине процедурата само за трамвайно трасе, да откупят само габарит за него и да направят само трасето на трамвая както е във Връбница през полето, улицата можеха да я достроят на по-късен етап когато има пари, защото явно за двете заедно все няма пари в бюджета и така вече 15 години.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Е точно в тази връзка си мисля няма ли начин живеещите в Младост и изобщо всички хора от града, които имат интерес да окажат нужния натиск върху общината да се свърши нещо. Защото в този град май без обществен натиск нищо не може да се постигне. Дори и във варианта на части - първо трамвайно трасе, после шосе.
Иначе от мандат на мандат само слушаме обещания как нещо някога

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не мисля, че има много младостчани, които биха оказали натиск върху общината за трамвая. Повечето хора се придвижват с коли или метро, а тази трамвайна линия към Дружба е второстепенна. Виж, за застрояването на Източния парк имаше натиск от страна на горублянци и това доведе до частичен успех в тяхна полза.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Собствеността на имотите ли е приоритет или комфорта и безопасността на пътниците? Нека не забравяме, че тези трамваи се движат по този маршрут, защото нямаме доверие на спирачките им...
Що за глупости пишеш! Хайде да ти съборят къщата или блока заради обръщало, става ли? И да бяха съборили всички кооперации по Скобелев, вместо да се напрягат за промяна на тунела! Подобен идиотизъм беше свойствен само на Чаушеску.
Каква безопасност на петимата пътници, ползващи трамвая? Просто по едно време решиха, че ако не се търкаля нещо там, жиците и релсите ще дадат фира. Макар че за 15-20 години даже ново трасе от титанови релси, траверси от абанос и жици от злато щеше да е по-евтино от експлоатация на ТМ23. Идеята първо беше трамваят да довозва Дружба и комплекс Цариградски до метрото, което през 2009 беше до Младост 3 и ИЕЦ. "Довозването" от комплекс Цариградски хората си направиха чрез самоделни стъпала, после СО помогна с тунел. Метрото отдавна го изпревари, отчужденията на автокъщите така и не тръгнаха, а явно Кепитъл форт и околните билдинги не умират от кеф за публично-частно партньорство.

Прочетете темата нагоре, преди да зацикляте в едни и същи неща повече от 15 години!

Има резон в коментара ти, ама в случая не става въпрос за събаряне на сгради(не че няма да се кефя ако бутнат Билата примерно). Да, то е частно(както всяко малко пространство зеленина в Дружба), но пространството зад Била е достатъчно голямо за изграждането на обръщало.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Май той намеква, че именно тоя буренак зад Билата в Дружба е частен. Аз бях шокиран в различни квартали как някакви буренаци се оказват нечие дворно място, или бивша нива

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Има ли желание, има и начин, при това по-евтин от въпросното отчуждаване. Да се използва тролейбусното обръщало в ж.к. Дружба 2. Трябва само да се прокара релсовата инфраструктура. Жалко, че улица Обиколна е след неотдавнашен ремонт и изглежда в добро състояние, та това би било оправдание срещу...
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!