Author Topic: Други инфрапроекти от соца  (Read 55523 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #60 on: 23.06.2009, 11:44:43 »
Някъде бях чувал, че пешеходният мост при НДК бил предвиден за автомобили, респ. трябвало да се построи втори, но при при изпълнението объркали мястото му. На мен ми звучи абсурдно да се допусне подобна грешка, но все пак да попитам - има ли нещо вярно в тази информация?
Наистина звучи абсурдно, няма как да е така. По-скоро е възможно някои жители на София да са си го мислели така първоначално. Все пак в онези години нямаше достатъчно мостове за автомобили, а те строят пешеходен.
Идеята обаче е да се осигури пешеходна връзка между двете части на Южния парк - НДК и кучешкия. Тогава втората част на южния парк (т.нар. кучешки) все още несъщестуваше.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #61 on: 23.06.2009, 11:44:58 »
Някъде бях чувал, че пешеходният мост при НДК бил предвиден за автомобили, респ. трябвало да се построи втори, но при при изпълнението объркали мястото му. На мен ми звучи абсурдно да се допусне подобна грешка, но все пак да попитам - има ли нещо вярно в тази информация?
Едва ли. То ако бяха вдигнали автомобилите, щяха и трамвая да вдигнат (макар че и тогава е било ясно, че в перспектива по Черни връх ще върви метро и трамваят ще изчезне). Освен това по дължината си е много стръмен и нетипичен за автомобилен мост. Пък и доста голяма грешка ще да е била - 40-50 метра! Улицата щеше да мине на метри от източната стена на НДК, щеше да се получи пълна асиметрия на района.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #62 on: 23.06.2009, 12:59:01 »
Аз да питам южен парк 3 при жк Гоце Делчев какъв е бил преди 70-те и 80-те години на миналия век. Той май е по стар от Южния парк при НДК и кучешкия,където са били казарми. ПО Южен парк 3 е вървяла околовръстната линия за Хладилника.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #63 on: 23.06.2009, 15:24:40 »
Аз да питам южен парк 3 при жк Гоце Делчев какъв е бил преди 70-те и 80-те години на миналия век. Той май е по стар от Южния парк при НДК и кучешкия,където са били казарми. ПО Южен парк 3 е вървяла околовръстната линия за Хладилника.
Понастоящем май хората разбират под Южен парк - само т.нар. трета част. Всъщност тя си е типичен парк. Започвайки от централния вход на парка (срещу бул.Витоша - преди Ернст Телман) и достигайки до ул.Сребърна, май е най-голямата паркова територия в София, непресичаща се от улици и булеварди.
Покрай парка действително минаваше ж.п. линията, но тогава не можеше да се говори за парк. Преди 70-те год. в северната част около бул. Ернст Телман са съществували тухларни фабрики, а и други складови постройки. Доколкото си спомням от 70-те год. около бул. Ернст Телман (обаче беше като селска улица без настилки) на територията на северната част на парка имаше дори и къщи, общо взето в доста окаяно състояние - все пак е било почти индустриална зона до 40-те и сигурно 50-те год.
На практика Южният парк съществува от 80-те год., макар че идеята за него е заложена още през 30-те год. - в плана на арх. Мусман за развитието на София.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #64 on: 23.06.2009, 15:54:09 »
Знам че по комунизма е имало проект и за Южен парк 4 който да почва на юг от улица Сребърна, дето са къщите от Манастирски ливади/Малинова долина през околовръстния, ботаническата градина та чак до ливадите на киноцентъра които до преди 10 години още не бяха застроени. От там пряка зелена връзка с планина Витоша. А през тази част на парка е трябвало да минава прочутият канал от Панчарево през Младост, Студентски град, Зоопарка та чак някъде до Павлово.Трябвало е да има зелена артерия почваща от Патриарха рез парка на НДК, този на басейна Спартак, този при Г. Делчев , този планирания 4 и Витоша. Сигурно е било планирано и да има продължение на Борисовата градина на юг от зоопарка до границата на Симеоново Драгалевци да има още една зелена артерия с Витоша. Почваща от СУ/Ариана.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #65 on: 23.06.2009, 16:23:36 »
За коя част на Сребърна става въпрос - откъм Зоопарка (южно се пада кв. Витоша) или тази, която сега се води Хенрих Ибсен (на юг - кв. Кръстова вада)?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #66 on: 23.06.2009, 16:50:37 »
За коя част на Сребърна става въпрос - откъм Зоопарка (южно се пада кв. Витоша) или тази, която сега се води Хенрих Ибсен (на юг - кв. Кръстова вада)?
За ничията (тогава) земя между Хладилника и Гоце Делчев. Идеята никак не е била лоша - хладно течение да прониква от Витоша до НДК. Хилтън е първата голяма тапа, а се проектираха и още до басейна Спартак, но (засега) се разсъхнаха нещата. Все още около НДК осезателно се усеща вятърът, характерен за подвитошките квартали, и дано така да си остане. Все пак на ОУП има зелена ивица между Кръстова вада и Манастирски линади.
Втората зелена ивица - източно от бул.Черни връх-стара ТВ кула-Борисова градина е прекъсната от заводите около Хладилника и още повече се стесни от бизнес сградите в Погребите (София ланд).
Третата зелена ивица Малинова долина-Въртопо-Винарово колело има най-голям шанс, тъй като стръмният дол не позволява застрояване.
Четвърта зелена ивица е между Младост-4,3 и Горубляне.

А каналът Панчарево-Павлово е дивотия, която заслужава номинация в класацията Соц-Топидиот.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #67 on: 23.06.2009, 20:34:18 »
Донякъде си бяха прави хората от тамошните квартали за АМ Люлин. Т.н пета зелена западна ивица западен парк, бански парк, планина Люлин. Райско кътче. Едно време в Люлин 6 като малък ме лъхаше един приятен бриз, леко планински. Само ако ги нямаше изпражненията от Смъртана и оная гадна махала Факултета, щеше да е най-хубавата част на София. И модерното предградие да го оправят и озеленят и парка в Люлин, и да озеленят пространството между Люлин 6 и7 зелената ивица може да стигне чак до северния парк в Надежда през парка на Бакърените гробища, особено ако о озеленят още. Тия Люлин Бийч трябва да ги разкарат , АМ Люлин смятам че няма да замърсява толкова въздуха, все едно АМ Тракия при Нови хан/Вакарел.

Offline Vlado

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #68 on: 24.06.2009, 09:55:38 »
Някой знае ли повече подробности за канала Панчарево-Павлово? Би било интересно да разберем повече за тази откровена мегаломанска дивотия.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #69 on: 24.06.2009, 11:21:16 »
Ами имаше изкопана част в Младост - от Младост 3 (около отбивката за Горубляне) до днешния Шел в Младост. Друга изградена част е покриването на дървенишката река при участъка край Младост 2. Около Бонсист в Студ.град също има откъслечни следи от градежа. До Панчаревското езеро имаше също изкопана част, даже пътя май минаваше по мост, но всичко бе зарито, както и в Младост

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #70 on: 24.06.2009, 12:26:02 »
Ето тук ясно се вижда откъде е трябвало да минава каналът:

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #71 on: 24.06.2009, 13:30:33 »
 Глупав проект за мен с цел да заприлияаме на Лондон може би :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #72 on: 24.06.2009, 13:42:04 »
Глупав проект за мен с цел да заприлияаме на Лондон може би :)
То няма толкова вода  :P

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #73 on: 24.06.2009, 14:20:06 »
Глупав проект за мен с цел да заприлияаме на Лондон може би :)

Според мене на Букурещ! Чаушеско и Живков може да са били приятели но са и конкуренти в мегаломанията.
Идеята за Двореца (най голямата сграда в Европа), на Чаушеско му идва след построяването у нас на НДК.

А иначе сърдечни благодарности на Балкантон за картата на ОУП от 1979. В нея има много интересни моменти за развитието на булевардите и кръстовищата в милата ни столица

« Last Edit: 25.06.2009, 17:20:18 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #74 on: 24.06.2009, 23:30:11 »
Ето тук ясно се вижда откъде е трябвало да минава каналът:
Странно! През 1979 г. бул. България беше в изпълнение, а на проекта е предишното положение - "Трайко Китанчев" - пл.Ручей.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #75 on: 25.06.2009, 01:18:21 »
Приятно откритие за мен е за съжаление унижощената идея Южния парк и Борисовата градина (Паркът на свободата тогава) да са свързани в южните си краища и като един общ парк да се свързват с Витоша.

А идеята на този канал да имаме градска река ли е или с друга цел е бил предвиждан?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #76 on: 25.06.2009, 06:00:50 »
Нещата с парковете наистина са готини, но мен малко не ми е ясно къде се осъществява тази връзка - там където сега е горен Лозенец ли? Този квартал не е ли доста стар, мислех, че е бил вече застроен по онова време

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #77 on: 25.06.2009, 10:39:56 »
Еми връзката е трябвало да бъде на мястото на днешния кв. Кръстова вада. Пада се от двете страни на бул. Черни връх. За мен е било добре замислено като идея в ОУП. Каналът Панчарево-Павлово също ми харесва и можело да стига дори до Владайската река на запад.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #78 on: 25.06.2009, 10:56:57 »
... Каналът Панчарево-Павлово също ми харесва и можело да стига дори до Владайската река на запад.

Идеята за канала и на мен не ми е абсурдна. Грандомански или не, но ако го имаше сега този канал, щяхме да му се кефиме всички, защото на София й липсва голяма или що годе нормална водна артерия.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #79 on: 25.06.2009, 12:34:30 »
Грандомански или не, но ако го имаше сега този канал, щяхме да му се кефиме всички, защото на София й липсва голяма или що годе нормална водна артерия.
Ами то на София и море липсва, хайде тогава да го прокопаем! Между желанието и здравия смисъл има известна разлика, която не я схващат само децата. Не може и дума да става за сравнение между дебита на реките в Софийското поле и този на Москва река или Нева. Не може да се разчита на това вада като Перловец и още 10 подобни да пълни плавателен (!) канал. Иди също на стената на Панчарево и виж, колко изтича от Искъра.
Всичко това с канала би било възможно, ако ги нямаше язовирите на Искър. Но тогава нямаше да имаме вода, а щяхме да се возим на корабчета.