Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444144 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Някои нещо са слънчасали въпреки дъждовната пролет. Решението на съда е на апелативна инстанция като първата инстанция и била през 2019. Има трета инстанция - ВКС. Ако екстраполираме скоростта на съдопроизводството,  значи тя ще се произнесе през 2029 г. И даже след това не е задължително незабавно изпълнение. Че то колко наредби за промяна на цените на билетите ги отмени съдът,  не ми е известно да са били отменени реално. Променят се 5-6 думи и се продължава напред.

По-лошото е, че проектът за реконструкция на тунела практически е замразен. Вместо да се придвижва напред, изпада в цикли препроектиране. Ясно е, че финансовите разчети отпреди 6 години са далеч от реалността, демек имаме нещо като Кресна.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
То Витошка е за ремонт, Графа също. С инфото от кухнята, най-зле е Борис и ще видим колко ще изкара трасето там, макар и да е най-новото. Ходете да видите и пешеходния Лъвов мост с напуканите и хлопащи плочки… Така че по герберастките стандарти, нещата са вече за ремонт и е редно да се помисли за връщане на трамвая по Витошка, а не от немай къде да се мислят решения на безумните действия на Диков, пожарникарчето, даскалката и сие…
« Last Edit: 01.06.2024, 11:44:34 by difian »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile

Ето това е грозна и тенденциозна журналистика!

Защо репортерът веднъж не спомена колко десетки хиляди хора използват въпросните трамваи на ден? Кое е по-важно - тези десетина мрънкалници или транспортното обслужване на южна София?

И като почнат с някакви глупости за доставка на мебели, достъп на линейки, пожарна и т.н.

Мебелите им ще ги доставят в някоя от страничните улички и ще си наемат хамали да ги пренесат до дадения апартамент.

Разбира се, че ако се налага да дойде линейка или пожарна, техните шофьори няма и да се поколебаят да спрат на релсите и да блокират трамвайното движение докато текат аварийно-спасителните дейности. Ако този беше добър журналист, щеше да ги контрира веднага по този въпрос.

А дори си противоречат помежду си. Единия казва, че били нарушени гражданските им права като нямало достъп до сградата им, а другият разказва как излиза с колата си от гаража (което означава, че имат достъп)!

И как така трамваите са им виновни, ако те не си поддържат покривите? Задължение на собствениците е да си ремонтират покрива. А ако нещо падне върху пешеходец - те трябва да носят отговорност!





Изтрито съгласно т. 1 от Правилата.
Политиканстването следва да се излага в съответната тема!

« Last Edit: 12.06.2024, 21:26:48 by RADOCVET »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Държавата и Общините следва да са стожер на спазването на правила и закони. В случая това трасе е незаконно, постановено със съдебно решение. Хората са в правото си да протестират, защото повече от десет (!) години Общината само им хвърля прах в очите с щедри обещания за скорошна реконструкция.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
и като фенове на градския транспорт е нормално да сме на страната да се намери някакво ново адекватно решение, защото сегашното положение е bottleneck, който бави линиите минаващи от там.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Освен забавянето се получава и пакетно придвижване на трамваите по Вуцов заради еднопътния участък.  :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Проблемът там е, че не живеят толкова важни особи, като на Ф. Нансен и Патриарха.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
В случая това трасе е незаконно
Това не го разбирам.

Чувал съм, че има някакво правило, че трябва да има 4 метра от най-изпъкналата част на сградите до релсите.

Но в същото време се чудя как тези примери са законни:

https://maps.app.goo.gl/eMR6x5dNUf8K4aRT7

https://maps.app.goo.gl/vysqJaMAM678sfwk8

https://maps.app.goo.gl/XrMaRNrLwh37MNPLA

https://maps.app.goo.gl/WGCrLp1SudLHoKSK8

https://maps.app.goo.gl/2ArbRbAgtEuC9aZJ8

https://maps.app.goo.gl/DXX9jaHAWU4oo6L96

https://maps.app.goo.gl/rpNiZdSpaCJ7c8ki6

https://maps.app.goo.gl/pGUd7r6aEduruR2PA

https://maps.app.goo.gl/R9TfpYmm2BMWjCCk8

https://maps.app.goo.gl/DZAA7a5CviF925Tp8

https://maps.app.goo.gl/hRxhyCQnbj27snP9A

https://maps.app.goo.gl/NZ5azsqwYcmsvMXW9

постановено със съдебно решение. Хората са в правото си да протестират
Доколкото знам решението не е окончателно. Значи тези нямат право да протестират защото нямат решение, което да е влязло в сила.





и като фенове на градския транспорт е нормално да сме на страната да се намери някакво ново адекватно решение, защото сегашното положение е bottleneck, който бави линиите минаващи от там.
Според мен най-доброто решение е да се върнат трамваите по бул. Витоша. Нищо не пречи да има трамвайно трасе по пешеходната част. Както например са нещата по ул. Граф Игнатиев.

Също така да се върне трамвая през тунела НДК до басейна Спартак (а защо не и да се възстанови трасето по баира между Хемус и Японския хотел - което да не е за редовна употреба, ами за когато има ремонти и аварии).

И освен това си мисля, че трябва да се запази еднопътното трасе по Скобелев - като резервен вариант по време на ремонти и аварии.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Това не го разбирам.

Има съдебно решение, че се вдига прекалено много шум, който пречи на живущите, независимо дали е окончателно или не.

Според мен най-доброто решение е да се върнат трамваите по бул. Витоша. Нищо не пречи да има трамвайно трасе по пешеходната част. Както например са нещата по ул. Граф Игнатиев.

Трамвай по Витошка няма да има заради кафетата и заради доста високата стойност на възстановяване на трамвая.

Също така да се върне трамвая през тунела НДК до басейна Спартак (а защо не и да се възстанови трасето по баира между Хемус и Японския хотел - което да не е за редовна употреба, ами за когато има ремонти и аварии).

Ти сериозно ли мислиш, че си струва инвестиция в изграждане на трасе "за всеки случай".....
Иначе до Спартак може би след ремонт може и да има живот в тая идея.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Има съдебно решение, че се вдига прекалено много шум, който пречи на живущите
Незаконността заради въпросните 4 метра ли е или заради шума?

прекалено много шум, който пречи на живущите
А горните примери, които аз дадох, няма шум - така ли?

Защо хората от графа, Алабин, Пиротска и на други места не се оплакват от шум? А само тези се оплакват?

Според мен най-доброто решение е да се върнат трамваите по бул. Витоша. Нищо не пречи да има трамвайно трасе по пешеходната част. Както например са нещата по ул. Граф Игнатиев.
Трамвай по Витошка няма да има заради кафетата и заради доста високата стойност на възстановяване на трамвая.
Какво значи заради кафетата? Ще си разкарат масите от общинската собственост и ще приемат клиенти само вътре.

Какво значи висока стойност? Отсечката не е кой знае колко дълга. И освен това влагането на такива пари ще е много полезно за гражданите. Особено като се има предвид, че оттам ще минават едни от най-натоварените линии в София - тези, които обслужват бул. България.

Също така да се върне трамвая през тунела НДК до басейна Спартак (а защо не и да се възстанови трасето по баира между Хемус и Японския хотел - което да не е за редовна употреба, ами за когато има ремонти и аварии).

Ти сериозно ли мислиш, че си струва инвестиция в изграждане на трасе "за всеки случай".....
Да.

Аз смятам, че трябва да се възстановят колкото се може повече от връзките между различните трасета.

А пък може и да се помисли за редовна линия. Например 10 от Западен парк - директно от Възраждане, през петте кьошета, тунела и нагоре до Хладилника. А трамвай 12 се удължава от Журналист през Баучер до Хладилника.

Аз искам да се възстанови и трасето до Дървеница.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Доколкото четох съдебното решение основен довод е вдигания шум, който в жилищата е над праговите стойности, което се дължи най-вероятно на липсващите метри. По Графа трасето е ремонтирано, отделно си отстои на колкото трябва от жилищата, отделно на първите етажи няма живущи. И като така разпалено говориш дали ще ти е приятно точно под прозореца ти да трещи трамвай в 4:50 сутринта - айде вечерта не вярвам чак толкоз да го забелязваш.

За Витошка - дължината по Витошка е по-голяма отколкото това трасе по Скобелев, отделно ще трябва да се разбие ремонтираната пешеходна улица + ремонтирания булевард - ти си представи колко шум ще се вдигне за да се възстанови това трасе. Отделно частниците по Витошка си имат някакви  интереси и то доста кресливи. А за Общината - я се замисли дали не печели от стоящите отвън столчета и маси.

А за възстановяване на трасето по Черни връх - на мен също ми се ще да се възстанови, но е безпредметно - дублира се метрото, а няма чак такъв човекопоток и за двете. А да се налеят милиони за трасе дето ще стои за всеки случай - икономически е абсолютно неизгодно.
За трамвая до Дървеница си има проект и има смисъл да се възстанови и не е изоставена идеята за връщането му.

Online snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Аз също подкрепям идеята за възстановяване на трамвая по бул. Витоша, освен ако не се реализира рампата по Скобелев, което едва ли ще се случи скоро. В момента настилката по бул. Витоша е толкова разбита, че няма да е голяма загуба премахването и и поставянето на релси обратно, както си беше преди. Отделно, че това е най-прекия път към Мария Луиза. Само че в този случай се губи връзката на трамваите с Петте кьошета, която пък остава за южните квартали посредством  ТБ 2, 8 и 9.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Аз също подкрепям идеята за възстановяване на трамвая по бул. Витоша, освен ако не се реализира рампата по Скобелев, което едва ли ще се случи скоро.

Няма ли да е по-бърз и безболезнен вариант да се възстанови трасето през тунела и да се свърже с двупосочно автономно трасе от северната страна на бул. България и Пенчо Славейков? Под Моста на влюбените габаритът е достатъчен, и до паркинга пред малкото НДК също, само на кръстовището ще се наложи махане на една лента.


Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Няма ли да е по-бърз и безболезнен вариант да се възстанови трасето през тунела и да се свърже с двупосочно автономно трасе от северната страна на бул. България и Пенчо Славейков? Под Моста на влюбените габаритът е достатъчен, и до паркинга пред малкото НДК също, само на кръстовището ще се наложи махане на една лента.
Това е интересна идея. Там габарит има, но може би ще бъде по-идейно да не върви в тунела, а директно над него по Скобелев

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
А какъв е смисълът?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
А какъв е смисълът?

Смисълът е да се проектира и изпълни бързо и евтино трасе което да махне еднопътния коловоз както е разпоредил съда, без да се маха удобната връзка на трамваите с метрото на НДК.

да не върви в тунела, а директно над него по Скобелев

Това не си го представям. Нали идеята е да се ползват съществуващите рампи.
« Last Edit: 13.06.2024, 22:52:26 by fafan »

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
отделно ще трябва да се разбие ремонтираната пешеходна улица
Кое? По Витоша като вървиш по паветата хлопат, ако е валяло - миеш очите. Витошка съвсем скоро ще е за ремонт, както и това не е причина да не се развива транспорта в тази посока. Вариант трябва да се търси, защото съвсем скоро ще се изпадне в параграф 22.
« Last Edit: 14.06.2024, 14:18:58 by Mammoth »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Мисля, че Дифиан леко попрекалява с критиката. Павенцата и плочките по „Граф Игнатиев“ в голяма степен улегнаха и си намериха местата, най-зле е там, където беше изначално зле между „Васил Левски“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“, в останалата дължина на улицата проблемите са на пресечките, където плочките се изкъртват и непрекъснато ги кърпят, но в общи линии е това. През пешеходния „Лъвов мост“ има точно едно определено място, където плочките започнаха да поддават още 2016 г. и често ги кърпят, в останалата част е добре. Със сигурност и двете места не могат да се сравняват с пешеходната зона на „Витоша“, където е непоправим погром. Трябва да се договори намаляване на възможната площ на терасите на заведенията, дори не е нужно да се премахват напълно, защото има място, просто трябва да се договори по коректен начин. Преди реконструкцията и изваждането на неработещото трамвайно трасе имаше тераси върху бившите активни автомобилни ленти, когато направиха реконструкцията изместиха площта за движение на пешеходците върху мястото на трасето, а терасите се удвоиха, трябва да се възстанови стария ред. Ето тук само върху площта на бившата активна лента се събираха 15 маси. Може да се предостави право на тераси по цялата дължина на булеварда като компенсация, сега има дупки, но да са с по-малка ширина, да има място за зона за сигурност около трасето и достатъчна ширина за тротоари до самите сгради. Със сигурност обаче решение за входа на тунела трябва да има, защото след закриването на трасето до „Спартак“ всички трамвайни линии до Петте кьошета се качват към „Витоша“. Аз бих бил за 6 и 7 през Петте кьошета и 1 и 27 през „Витоша“. Да се премахне новото тролейбусно трасе, за да се възстанови трамвайното и респективно старата организация ТМ 1 и 7 по „Витоша“ и ТМ 6 до „Спартак“ е крайно фантасмагорично, а трамвайно и тролейбусно движение на едно място не може да се съвместява поради спицификата на токоснемателите(пантографите трябва да стоят далеч от контактната мрежа на тролейбусите, която трябва да бъде или по-високо или проводникът на трамваите да се смъкне, което не е оптимално, защото пантографът ще оказва по-голямо напрежение над проводника), да не говорим, че с ТБ 7 през Петте кьошета смисъл от трамвайно и тролейбусно движение до „Спартак“ няма.
« Last Edit: 14.06.2024, 15:48:51 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Ето тук само върху площта на бившата активна лента се събираха 15 маси. Може да се предостави право на тераси по цялата дължина на булеварда като компенсация, сега има дупки, но да са с по-малка ширина, да има място за зона за сигурност около трасето и достатъчна ширина за тротоари до самите сгради. Със сигурност обаче решение за входа на тунела трябва да има, защото след закриването на трасето до „Спартак“ всички трамвайни линии до Петте кьошета се качват към „Витоша“. Аз бих бил за 6 и 7 през Петте кьошета и 1 и 27 през „Витоша“.

А актуално двете заведения имат всяко по 20 маси, тоест повече от преди. Ясно е че трамваят няма как да се върне през пешеходната зона на Витоша, Българска Асоциация на Заведенията и лично Ричард ще се погрижат това да не се случи.

Вариант пък с трамвай през Петте Кьошета по Патриарха и Витоша също вече няма как да се реализира заради новите велоалеи.

Остава само препроектиране на тунела или прокарване на трасе по Пенчо Славейков, други варианти просто няма.

Кое? По Витоша като вървиш по паветата хлопат, ако е валяло - миеш очите.

Това го рекламираха от Трейс като ги редяха още, не било некачествено редене, ами павенцата били специални и позволявали да се пренареждат многократно  8)
« Last Edit: 14.06.2024, 16:41:55 by fafan »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Мисля, че Дифиан леко попрекалява с критиката. Павенцата и плочките по „Граф Игнатиев“ в голяма степен улегнаха и си намериха местата, най-зле е там, където беше изначално зле между „Васил Левски“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“, в останалата дължина на улицата проблемите са на пресечките, където плочките се изкъртват и непрекъснато ги кърпят, но в общи линии е това. През пешеходния „Лъвов мост“ има точно едно определено място, където плочките започнаха да поддават още 2016 г. и често ги кърпят, в останалата част е добре. Със сигурност и двете места не могат да се сравняват с пешеходната зона на „Витоша“, където е непоправим погром. ...
Ето ти Лъвов мост от миналата събота (08.06.2024 г.). Все пак е на 12 години, по герберастките стандарти даже отдавна е настъпило времето да усвоят нова порция пари за ремонт на ремонта на ремонта под формата на текуща поддръжка... София поне донякъде и за малко се отърва от този начин няа управление и затова резултатите от години работа, работа, работа хаотично избиват отвсякъде из града...  :help:
« Last Edit: 14.06.2024, 16:34:51 by difian »