Author Topic: Централна гара  (Read 144665 times)

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #540 on: 10.05.2024, 21:30:51 »
За съжаление има и такива - пишат, без да четат и громят тези, които сами са предпоставили.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #541 on: 11.05.2024, 10:50:32 »
Като заместител на отпадналите влакове до Банкя Контрера ще предлага X43 да се движи всеки ден, дано едномилионите двуетажници издържат.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #542 on: 20.05.2024, 19:13:34 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #543 on: 28.05.2024, 09:41:28 »
Дори в сегашното си осакатено състояние като че ли не е невъзможно при добра организация и влаковете от Варна и Видин да са до Ц.гара без прекачване, но трябва да е ангажиран маневрен локомотив който да ги изтегля и избутва на 14- ти коловоз.

Може би с една временна стрелка можеше още един коловоз да се ползва на север.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #544 on: 28.05.2024, 11:02:56 »
Вижда се и че през лок. депо е възможно да се придвижват състави, вместо да обикалят цяла София.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #545 on: 28.05.2024, 13:54:19 »
В такива случаи (оказват се не редки, че и ще е по приложимо от пенделните трамваи) мисля че трябва да се работи с пуш-пул състави. Ако няма да се купуват такива то съвсем бюджетно мисля че моторен вагон от ЕМВ 32 и локомотив 44 могат да работят в СМЕ. Като механика няма да е проблем, само трябва автосцепката да се смени с винтов спряг (както е било при 33) и да се балансира. Така ще могат да се прикачват вагони в средата. Талигите би трябвало след ревизия да са способни за над 100 км/ч. Като пневматика също не би трябвало да е проблем (некомандните кранмашинисти в средно положение). Като електротехника не съм сигурен. Би трябвало. Не се сещам колко са позициите на емв32. Иначе пантограф да има само на локомотива. Електрическото спиране е махнато и без това. Изисква се свързване на силовата верига на локомотива с контролера на емв, както и нисковолтовите помежду си и с вагоните. За силовата верига не е кой знае какво, пускат се кабели през вагоните. На практика нищо силово не остава в емвто, само контролер, няколко копчета и евентуално реверсьор. Трансформатор, изправител, преобразуватели и тн си остават в локомотива. Контролерът само включва/изключва съпротивления и ТД на локомотива. Двигателите на компресорите в лок. също от съответните бутони на таблото. Моторният вагон и седалките му могат да се ползват за "резерв места", за служебни нужди, багажно отделение и тн. Поне като електониката на емв32 е на умирачка, поне за вагон с контролер да става (Steuerwagen) И айде този път ако на някой му се стори малоумна идея да не хейти, а да напише културно, ако му се пише, или да си замълчи. Ако не е за тази тема, то нека бъде преместено. Позволих си това мнение подари дискусията за 14ти коловоз на Централна гара София.
Добавка: не мисля че и смартрон/46.200 ще са проблем. Те работят в СМЕ с 44 съвсем нормално. Сега се замислям, ама не ци трябвало да има проблем с двете различни спирачни системи - Кнорр и Матросов.
« Last Edit: 28.05.2024, 14:10:31 by Жепеец44 »
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #546 on: 28.05.2024, 15:15:44 »
Моторен вагон от ЕМВ 32 и локомотив 44 няма как да работят в СМЕ - системите за управление и сигналите се различават много сериозно. 46 и Смартрон също не могат да работят в СМЕ с 44 по аналогични причини. :help:  :eek:
« Last Edit: 28.05.2024, 15:19:08 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #547 on: 28.05.2024, 15:27:33 »
Дори да е постижимо това нещо, никой няма да разреши то да се движи като влак, още повече да вози пътници. Има достатъчен набор нормативни изисквания, които трябва да се спазят за да стане възможно документалното одобрение на подобен влак. Предвид преклонната възраст на ЕМВ 32, едва ли някой би се занимавал с това.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #548 on: 28.05.2024, 15:35:15 »
Във всички случаи дори да е възможно е сложно и скъпо - ще трябва да се разработват устройства за съвместяване на управляващите сигнали на различните конструкции, да се проведат изпитания на прототипи и т.н. Не виждам кой би инвестирал в подобно начинание - разходите ще са големи, ползата е съмнителна. Техническата трудност надали е по-малка от тази да се получи документално одобрение. :rolleyes:
« Last Edit: 28.05.2024, 15:39:59 by V.Peichev »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #549 on: 28.05.2024, 15:48:41 »
Ами предвид проблемите, които имаме с подвижния състав не е чак толкова безпредметна идеята. Отделно че е крайно време да започнем инвестиция в реновиране на наличния подвижен състав. Ето купихме нови Сименс Дезиро и само стоят и отлежават в депата

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #550 on: 28.05.2024, 16:05:55 »
Реновирането на подвижния състав минава през закупуване на нов или по-добър употребяван такъв, а не на упражнения по ТНТМ.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #551 on: 28.05.2024, 16:44:26 »
И през поддръжка на наличния, защото каква е ползата от купуването на нов като не го поддържаме. Не сме чак толкова богати, че да си купуваме само излезли от употреба вагони

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #552 on: 28.05.2024, 16:53:59 »
Да, но ЕМВ 32 не подлежат на нищо освен рязане. А поддръжката на наличния подвижен състав се подразбира от самосебе си.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #553 on: 28.05.2024, 17:04:25 »
Отделно че е крайно време да започнем инвестиция в реновиране на наличния подвижен състав. Ето купихме нови Сименс Дезиро и само стоят и отлежават в депата
Е как, нали имаме договор с румънския Алстом за възстановяване и текущ сервиз - ти сега ги изкара, че нищо не са свършили  :P :D

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #554 on: 28.05.2024, 17:33:37 »
Те хубаво емв32 стават за рязане ама да съм казвал че агрегати от него трябва да се ползват. Говоря за свързване на контролера (и евентуално реостатна сп), за да може локомотивът и неговите тягови агрегати да се управлява от кабината на емв. Слага се ключ за вкл/изкл компресори, пантографи - това и останало са нисковолтови вериги. Нито контакторите, нито трансформатора, нито двигателите, нито изправители трябва да работи от самия емв. Трябва да работи кранмашинистът. Даже не е и толкова работа в СМЕ. Локомотив, вагони и, наречете го служебен вагон ако искате. Не претендирам че съм голям разбирач, но мисля че имам техническата култура да правя такова предложение. Ще бъде ограничен да бъде само с локомотив 44, но тези машини имат капацитета все още, реновират се, може и реостатната спирачка да заработи в такъв състав - със съпротивленията на локомотива (не на емв). И имаше някакви слухове, че новите вагони могат да бъдат теглени само от 44...
Мисля, че остарял пжпс може да се използва допоследно - с премахната силнотокова електротехника. Немоторните могат да станат най обикновени вагони.
Благодаря за изказаните мнения. Наивно беше от моя страна да говоря за СМЕ. Виждал съм многократно смартрон и 44 в един състав и с вдигнати пантографи, но това не СМЕ, моя грешка.
Разбира се в аварийни ситуации ще е по трудно да се реагира от кабината на емв – я скъсани кабел, я пушилка, я изолиране на пневматично реле със спирателен кран, предпазители, бушони и тн.
« Last Edit: 28.05.2024, 17:36:26 by Жепеец44 »
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #555 on: 28.05.2024, 17:55:39 »
Без последните останали ЕМВ 32 няма как да се обслужват някои пътнически влакове и затова ще се поддържат с частите от бракуваните докато е възможно. Кошовете и талигите са силно деформирани и по-сериозни ремонти са безмислени.  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #556 on: 28.05.2024, 19:51:00 »
Е как, нали имаме договор с румънския Алстом за възстановяване и текущ сервиз - ти сега ги изкара, че нищо не са свършили  :P :D
Ама моля ти се - как можах да си го помисля това :D :D

Мисля, че остарял пжпс може да се използва допоследно - с премахната силнотокова електротехника. Немоторните могат да станат най обикновени вагони.
Другите далеч по-технически от нас народи правят точно това, но явно ние се имаме за много богати за да си позволяваме да изхвърляме работещи неща

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #557 on: 28.05.2024, 23:10:16 »
Тази вечер обстановката гледам в сайта, че отново се е заформила трагикомична такава една. :rolleyes: Трите нощни БВ 2627, 3637 и 8627 ще заминат по някое време... евентуално... когато им докарат вагони... а вече минава 23:00 часа. Късметлията за вечерта БВ 8657 пък е бил възспрян на гара Ихтиман да чака друг да освободи единствения наличен път в района. БВ 1614 не може да се прибере в София и чака на гара Елин Пелин. Предполагам всичко това има връзка със случка, която се е случила на БВ8650 около гара Искър малко по-рано тази вечер. БВ 3625 и той не е могъл 2 часа да замине. БВ 2614 пък не е можел да си довърши панорамната обиколка през Казичене.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Централна гара
« Reply #558 on: 28.05.2024, 23:57:43 »
Със сигурност има връзка с това:

Два влака сe удариха на Централна гара в София, има ранени
https://btvnovinite.bg/bulgaria/dva-vlaka-se-udariha-na-centralna-gara-v-sofija-ima-raneni-snimki-video.html

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #559 on: 05.06.2024, 12:46:51 »
Повреда в контактната мрежа в София предизвика закъснения и отмяна на влакове.

https://news.bg/regions/povreda-v-kontaktnata-mrezha-v-sofiya-predizvika-zakasneniya-i-otmyana-na-vlakove.html