Author Topic: Автобуси, двигатели, мощности  (Read 53559 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #20 on: 09.03.2007, 19:48:18 »
Quote from: etnies
Да, ама нашите са поръчани по времето на първата брошура, затова предположих че са 250. Сега ще го коригирам, а и долу в опциите забелязах, че наистина двигателя с ЕВРО2 е 300 коня  
ще има още да поправяш докато не стигнеш до 340

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #21 on: 09.03.2007, 19:57:02 »
Quote from: Repcho
ще има още да поправяш докато не стигнеш до 340

Никога!  
MB OM 447 hLA НЯМА вариант от 340 коня.

А 3278 най-вероятно е 250 коня.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #22 on: 13.03.2007, 12:12:44 »
Quote from: Ivo
За Чавдар 141 знам,че са точно 198 киловата,което е приблизително 340 коня
Иво, вземи се в ръце и престани да ръсиш бебешки глупости на ниво трета група на детската градина. ЗА ВСЯКО ТВОЕ ТВЪРДЕНИЕ ПРИЛАГАЙ ЛИНК !!!

За конската сила и киловата направи справка ето тук.  Така че 198 kW са 269 к.с.
« Last Edit: 13.03.2007, 12:13:34 by blagun »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #23 on: 13.03.2007, 12:34:55 »
Информацията, която Иво дава я знам и аз. Явно просто използваме един и същи грешен източник от гаража. А там слуховете се разпространяват много яко и сигурно 90% от шофьорите биха ви казали това.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #24 on: 13.03.2007, 12:38:16 »
Quote from: emo
Информацията, която Иво дава я знам и аз. Явно просто използваме един и същи грешен източник от гаража. А там слуховете се разпространяват много яко и сигурно 90% от шофьорите биха ви казали това.

Аз пък четох някъде, че въпросния двигател е 250кВ, което прави 340к.с. Къде е истината не е ясно засега

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #25 on: 13.03.2007, 15:06:12 »
Quote from: etnies
Аз пък четох някъде, че въпросния двигател е 250кВ, което прави 340к.с. Къде е истината не е ясно засега


Ами истината може да ми я каже един приятел, който има всички схеми по изработката на автобуса. Ама нямам време да го карам да ми ги праща.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #26 on: 14.03.2007, 10:25:36 »
Никой не успорва твърдението, че са 340 коня, а че 198 киловата са равни на 340 коня
 1 киловат е приблизително равно на 1, 36 конски сили
 1 конска сила е приблизително равна на 0,74 киловата
« Last Edit: 14.03.2007, 10:28:03 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #27 on: 14.03.2007, 10:41:19 »
Quote from: emo
Ами истината може да ми я каже един приятел, който има всички схеми по изработката на автобуса. Ама нямам време да го карам да ми ги праща.

Е айде все ще се намери малко време... предполагам ще е хвърли някаква яснота в  доста неизвестната история на КА "Чавдар" Ботевград . Това си заслужава да се изследва

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #28 on: 17.03.2007, 08:47:55 »
Quote from: etnies
Е айде все ще се намери малко време... предполагам ще е хвърли някаква яснота в  доста неизвестната история на КА "Чавдар" Ботевград . Това си заслужава да се изследва

Чавдар 141 е бил правен и с двигател от КамАЗ по една информация - в което няма да се учудя, като се има впредвид, че след 1991 са слагали двигател какъвто им падне - МАН, Раба МАН, ЛИАЗ, КамАЗ, Перкинс... само с Мерцедес не са правили, или поне аз нямам инфо, а е ималко съмнително - все пак Чавдар има доста добри взаимоотношения с най-големия им конкурент - МАН...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #29 on: 17.03.2007, 17:35:44 »
Quote from: etnies
Никога!  
MB OM 447 hLA НЯМА вариант от 340 коня.

А 3278 най-вероятно е 250 коня.
склонен съм да се съглася че нямат двигател от 340 коня. Нека приемем че О345Г е 280 коня, НО те имат турбо, което вдига мощността с 20-30 % и какво стана   Ако приемем че процента е 25 се получава че са 350 коня
« Last Edit: 17.03.2007, 17:36:26 by Repcho »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #30 on: 17.03.2007, 18:14:06 »
Гена оплиташ се така.Тези 280 коня са със турбото.Кой идиот ще дава конете на двигателя без турбо при положение, че турбото не е за украса.
 Или са 300 или 350 както каза etnies
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 490
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #31 on: 08.04.2007, 10:47:18 »
Такааа, МАН-Чавдарите, както ги наричат в Малата са точно до стотната 340 к.с. нито повече - нито по - малко. Всички автобуси в Малашевци от серията 26ХХ са с двигатели на МАН, но типа не го зная с точност. Видях и друго нещо. Пропуснали сте IKARUS-280 с двигател RABA-D10 TURBO, който мисля, че беше 230 к.с., но днес ще погледа по - хубаво табелката с данните

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #32 on: 08.04.2007, 13:28:54 »
РАБА Д10 мисля бяха 250 коня, но щом можеш погледни за да са точни данните.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #33 on: 08.04.2007, 21:44:21 »
Ами аз какво ви казах за Чавдар 141-двигателите са им по 340 коня,в Бургас са ми го казвали,БургасБус имат същите много по-запазени Чавдар 141.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #34 on: 08.04.2007, 23:15:29 »
За Чавдарките е ясно, но не можем да постигнем единомислие по темата за 345Г.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #35 on: 09.04.2007, 00:52:05 »
Quote from: borosport
За Чавдарките е ясно, но не можем да постигнем единомислие по темата за 345Г.

300 коня   Скоростните кутии са им различни, затова ви се струва, че е по-мощен от Кънекто-то

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #36 on: 09.04.2007, 12:25:23 »
Абе върви повече, а соло автобусите(345) пък вървят повече от всичко в   СКГТ София.Това гарантирам на 100%
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

kilko

  • Guest
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #37 on: 26.09.2007, 11:30:41 »
Аз имам някои спомени от Чавдар 141, малко след като ги докараха през януари 1996г. Всеки ден се прибирах от училище с тези автобуси, дори понякога пропусках по няколко икаруса, докато не дойде Чавдарка. В началото бяха много експлозивни, шофьорите също много обичаха да натискат газта. Та това нещо, умерено пълно с хора (малко правостоящи) нямаше никакъв проблем да набере на третата предавка от 50 до 80км/ч нагоре по баира към Ропотамо. Ако имаше шанса да се засили от Орлов Мост, направо в третото платно минаваше (тогава движението беше доста по леко от сега). Лошото е, че за година-две се поскапаха и подобни изпълнения все по-рядко се случваха. Друго интересно, което си спомням от тези автобуси е действието на ABS-a им. В снега ясно се виждаше, а понякога и чуваше, как стяга и отпуска колелето, когато блокира.

MAN 262 доста по-бавно ускоряваха, но при тях четвърта предавка е с доста ниско предавателно число, струва ми се. Веднъж такъв автобус разви 100км/ч след Ропотамо в посока Плиска. Личното ми мнение (на потребител) е, че засега това е най-добрия откъм експлоатационни качества автобус в София.

Не знам защо никой тук не споделя впечатления от късия вариант - MAN 232? Те са с ръчна предавателна кутия и ги помня като се движеха по 64, колко устремно катереха витошките баири и тогава още имаше доста соц. коли им дишаха прахта (разни москвичи и ладички).

Колкото до О345G, в рамките на конкретната тема, мога да кажа, че не отстъпваха на чавдарите по динамични качества. Разбира се те дойдоха 2 години по-късно, когато вече чавдарките бяха "сдали багажа" и преценката е малко субективна. Докато бяха нови в О345G чувството беше като в по-нисък клас туристически автобус - бързо ускорение, ниски нива на шума от двигателя и добро окачване (при чавдарите в началото беше като в каруца). Първата линия по която ги пуснаха тогава беше 413, която дублираше 313 до Плиска и после минаваше покрай ЦИНТИ, Раковата болница и Техническия университет. Та след като се качи на Цариградско шосе такъв автобус изреждаше всички предавки от 1 до 4 без видимо затруднение и ускоряваше до 50-60км/ч преди да стигне върха на баира.

 Дълго съобщение стана. В заключение, само ще добавя, че най-добрите от гледна точка на комфорт на пътниците автобуси, които съм виждал в Сф са Хюлиезите (Янчулевки им казваха още). Само че това важи за първите 1-2 години от експлоатацията им - меки седалки, облицовани с плюш, тъмни стъкла, меко окачване - съвсем като в туристически автобус си беше.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #38 on: 03.06.2011, 13:15:46 »
Да "изтупам темата от прахта". Днес попаднах на ето този сайт - http://avtoparts.net/content/category/6/16/84/ Налични са най-общи технически характеристики на 79 модела автобуси.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #39 on: 09.08.2011, 10:36:18 »
Имам един въпрос. Коя марка скоростни кутии са най-качествени, и в частност, кои са по-добри - Voith или ZF? И като цяло, кой е по-добрият /от гледна точка на експлоатация на двигателя/ вариант - автоматична, или ръчна скоростна кутия?