Author Topic: Offtopic: Връзка на метрото с надземния транспорт  (Read 12453 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1297
    • View Profile
втората линия сигурно ще е 9 и ще компенсира либсата на 12 по Ботев. След пускането на М2 виждам нещата така:
тм1 Ив Вазов - Ботев -Надл. Надежда (Месарницата)
тм 2 закрит
тм 3 Света Троица - Стамболийски - Ботев - Лозенец
тм 4 по сегашния си маршрут
тм 5 по сегашния си маршрут
тм 6 Обеля - Бели Дунав - Ботев - съд. палата
тм 7 по досегашния си маршрут
тм 8 Люлин - Стамболийски - Ботев - ц.гара
тм 9 Хладилника - Журналист - Ботев - Надл Надежда
тм 10 Хладилника - Журналист - Стамболийски - Зап парк
тм 11 по досегашния си маршрут
тм 12 по досегашния си маршрут
тм 18 Орландовци - ц.хали - Журналист - парк хотел Москва
тм 19 по сегашния си маршрут
тм 20 по сегашния си маршрут
тм 22 по сегашния си маршрут
тм 23 по сегашния си маршрут

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Това от Хладилника до Кръста е мегаглупост. Нали виждам и чувам какво е сега - претъпкани са и 10 и 18. Явно заради ремонта на Черни Връх мнозина се отказват да пътуват с 9тм. Но и занапред не бих отказал да има две линии.

втората линия сигурно ще е 9 и ще компенсира либсата на 12 по Ботев. След пускането на М2 виждам нещата така:
тм1 Ив Вазов - Ботев -Надл. Надежда (Месарницата)
тм 2 закрит
тм 3 Света Троица - Стамболийски - Ботев - Лозенец
тм 4 по сегашния си маршрут
тм 5 по сегашния си маршрут
тм 6 Обеля - Бели Дунав - Ботев - съд. палата
тм 7 по досегашния си маршрут
тм 8 Люлин - Стамболийски - Ботев - ц.гара
тм 9 Хладилника - Журналист - Ботев - Надл Надежда
тм 10 Хладилника - Журналист - Стамболийски - Зап парк
тм 11 по досегашния си маршрут
тм 12 по досегашния си маршрут
тм 18 Орландовци - ц.хали - Журналист - парк хотел Москва
тм 19 по сегашния си маршрут
тм 20 по сегашния си маршрут
тм 22 по сегашния си маршрут
тм 23 по сегашния си маршрут

Маршрутите на 6 и 8 не ми харесват изобщо.
« Last Edit: 17.05.2012, 13:30:17 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13519
    • View Profile
Според мен по-добре да е с една линия тм 10 до Хладилника с двойни състави, както предлага Т4. Не е нужно да има тм 9 до надлез Надежда, тъй като стават много линии през гората и по Графа.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
Освен това след като закриха трасето по бул. "Черни връх" единственият възможен вариант е линия през Журналист към центъра. Веднага се появяват следните проблеми при две линии: първо, прекалено обиколни са - ТМ 14 стигаше от Хладилника до Св. Неделя за 27-29 мин, което е прекалено бавно при наличието на метро (не повече от 10 мин между Кръста и Сердика, спрямо 22-24 за трамвая). Второ, две линии от Хладилника ще се дублират в над 50% от маршрутите си, за какво е втора линия по Графа? След пускането на метрото ТМ 10 вероятно ще се възстанови до Хладилника  с 17-18 коли. Въпросът е дали след Кръста трамваите ще са пълни на 5-6 мин? Все пак преди промените, ТМ 10 беше на 10 мин и беше доста добре натоварен.
Предложението ми за къса линия може да е 'мегаглупост', но поне ще осигурява нормално довозване на Хладилника и автостанцията до метрото, без да се вози въздух из центъра.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Из центъра няма да се вози въздух. по Граф Игнатиев винаги ще има пътници. По Стамболийски също. Колкото и да не им се харесва на някои, трамваите по 8 и 10 сутрин се пръскат по шевовете в направление Вардар - Македония. Линия 10 със 17 коли на 6 мин. си е добре. Категорично съм против пускането на каквито и да е трамвайни безмислени линии с цел да возят някого от Вапцаров до метрото. Тм 8 издържа на интервал от 8/9 мин., а Люлин е далеч по-голям генератор на пътникопоток за метрото отколкото Хладилника.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Аз имам следната идея :
Тм 10 целодневно на 10 минути, а в пиковите часове да се пуска помощна линия Хладилника - Журналист отново на 10 мин. Така на всеки 5 минути ще има довеждащ транспорт до метрото. Вижда се, че опитът с 294 и 280 е успешен, защо да не се приложи и тук ? :?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз имам следната идея :
Тм 10 целодневно на 10 минути, а в пиковите часове да се пуска помощна линия Хладилника - Журналист отново на 10 мин. Така на всеки 5 минути ще има довеждащ транспорт до метрото. Вижда се, че опитът с 294 и 280 е успешен, защо да не се приложи и тук ? :?

Ако ми беше прочел мнението щеше да си разбрал. Защото пътникопотокът е несравним. Колко пътници генерира Студ. град и колко Кв. Хладилника? На Хладилника и тм 9 и 14 им бяха предостатъчни. И още - тм 10 е претъпкан по целия си маршрут почти целодневно.
Естествено, правя забележката, че задължително минимум 98 трябва да стига метрото. Желателно е и 64.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
Да, както и останалите, и 9ТМ да се запази  :angry:. Хладилника си генерира достатъчно стабилен поток в пиковите часове - вярно, по-малък е от Люлин и Студентски, но сунтрин трамваите бяха пълни още от първите две спирки. Отиди на Вапцаров в пиков час и виж за какво става дума.
Трамвай 10 в момента е пълен, защото кварталът е тотално орязан откъм транспорт. 9ТМ е начесто и много удобен, но попада в доста задръствания и никога не знаеш кога ще те закара. Аз редовно ходя до сегашната спирка на ул."Кораб планина" (съотвено метрото след няколко месеца) и ми е все едно дали ще има една или две линии до квартала. Просто гледам да е максимално удобно и не желая цялата автостанция да минава под прозореца ми. Освен това, ако се пуснат А64 и тн. до Кръста, трябва да са експресни и да не спират никъде, иначе няма особен смисъл.

Edit:  Мисля да приемем вариант с една линия 6 мин и всички да са доволни.
« Last Edit: 18.05.2012, 13:55:23 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Преди наистина имаше огромен пътникопоток в посока център и беше необходим както 10 така и 9. Не виждам смисъл да се открива сега 9. По добре е сега да се увеличат колите по 10 и да е с повече коли до Хладилника. А след като се изгради трасето до Дървеница, може да се пусне трамваи от Хладилника до там. По този начин ще има връзка между МД1 и МД2 в тази част на София и няма маршрутите на 9 и 10 да се припокриват чак толкова много.
 

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Не виждам смисъл да се открива сега 9.
Той вече е закрит.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
А след като се изгради трасето до Дървеница, може да се пусне трамваи от Хладилника до там. По този начин ще има връзка между МД1 и МД2 в тази част на София и няма маршрутите на 9 и 10 да се припокриват чак толкова много.
Зависи каква ще е съдбата на А88. Той все пак изпълнява подобна функция - ползвал съм го 2-3 пъти от Хладилника и до метрото се стига за 18 мин, т.е. все едно отиваш до строителния и не е много логична връзка, но все пак всичко зависи от потоците ;)
ТМ 9 наистина е добре да не се открива - просто линия от Хладилника до гарата е леко излишна.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Е то така или иначе има идея за някаква 5хх, която да е от Хладилника, през Хемус към Иван Вазов. Обаче много по-умно е да се удължат 98 и 64 или поне 98 - все някъде ще се намери да върти, в краен случай може както бях предложил по Баучер до Семинарията. Та като пътниците от 98 и 64 стигат директно до метрото с тези автобуси със сигурност една трамвайна линия на 6 мин. ще е предостатъчна до Хладилника.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13519
    • View Profile
По Баучер до Семинарията? :help: Тая линия ще трупа огромни закъснения... По-добре да е някъде пред Енергопроект, мисля, че може да се измисли обръщало.
Иначе действително, ако се реализира трамваят през Дианабад, наистина 88 може да се махне. В момента след басейна в Дианабад към Лозенец се движи полупразен, и се забива в лоши задръствания.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Не е ли по-добре да се махнат задръстванията, отколкото автобуси и трамваи? Така както приеха забрана за тютюнопушене на затворени обществени места, така да направят и с частните леки коли в определени райони. Някакси ми писна да се оправдават раздути разписания, съкращаване на линии и какво ли не със задръствания. Явно трябва да махнат задръстванията.
А 98 пък и да иска не може да трупа задръствания по Баучер до Семинарията.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 680
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Късите довозващи линии в София ще са мъртвородени, докато не се промени политиката на тарифиране. Няма логика да ходиш до Пасарел с 1 лев и да даваш пак толкова за една трамвайна спирка.
А и психиката на българина е да мисли на парче. Той не би мислил, че ще даде 2 лева от Хладилника до Обеля, а че ще даде цял лев от Хладилника до Баучер (10 минути пеша).

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2243
    • View Profile
    • Email
Късите довозващи линии в София ще са мъртвородени, докато не се промени политиката на тарифиране. Няма логика да ходиш до Пасарел с 1 лев и да даваш пак толкова за една трамвайна спирка.
А и психиката на българина е да мисли на парче. Той не би мислил, че ще даде 2 лева от Хладилника до Обеля, а че ще даде цял лев от Хладилника до Баучер (10 минути пеша).

Нищо не е мъртвородено - досега имаме три опита за къса довозваща линия в София и от трите два се утвърдиха като успешни -294 и 113. За тарифирането съм съгласен но тарифирането не бива да е причина да не се пуска довозващ транспорт.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 680
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
И двете цитирани от теб не са толкова къси, колкото спряганото триспирково трамвайно трасе.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Късите довозващи линии в София ще са мъртвородени, докато не се промени политиката на тарифиране. Няма логика да ходиш до Пасарел с 1 лев и да даваш пак толкова за една трамвайна спирка.
А и психиката на българина е да мисли на парче. Той не би мислил, че ще даде 2 лева от Хладилника до Обеля, а че ще даде цял лев от Хладилника до Баучер (10 минути пеша).

Нищо не е мъртвородено - досега имаме три опита за къса довозваща линия в София и от трите два се утвърдиха като успешни -294 и 113. За тарифирането съм съгласен но тарифирането не бива да е причина да не се пуска довозващ транспорт.

А линия 115E?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8050
    • View Profile
Линия 115Е беше неудачно замислена - не покриваше голяма част от Люлин, интервалът беше твърде голям и вървеше само в пик делник. 113 и 294 нямат тези недостатъци и затова са успешни.  :)

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Най-подходящото място за обръщало на А98 и А64 е на паркинга на РУМ Черни връх, там могат да влизат с десен завой по пряката преди РУМа, а да излизат на светофара, който е на пешеходната пътека срещу отсрещната пряка Люботрън. Хем има място, хем няма да затрудняват останалото движение, хем е точно над станцията при входовете й.

П.П. Всъщност гледам там през последните години напраскали някакви постоянни покриви на сергиите на пазара и оползотворили паркинга, за сметка на пустеещите търговски площи вътре в РУМа... Явно предложението ми е малко по-сложно за реализиране, но не и невъзможно.