Идеята на маршрута на маратона е чудесна! Обикаля голяма част от забележителностите на София. Така популяризираме нашия град, което трябва да се случва.
Проблемът е изцяло при ЦГМ!
1.Няма информация в раздел Маршрутни промени.
2.Статията в раздел Новини е качена в четвъртък (5 октомври) – 3 дни преди събитието. За маратона се знае от месеци.
3.На повечето променени линии няма разписания в раздел Разписания и маршрути. Например как може да се твърди, че автобус 78 се движи по същите разписания, при условие, че е съвсем друг маршрут?
4.Някои линии се визуализират във Виртуалните табла с редовните си маршрути, което е
откровена подигравка. Други изобщо не се визуализират.
5.По ел. таблата по спирките е същото – на закрити спирки се визуализират оставащи минути по редовен маршрут на променена линия. А за други линии изобщо няма инфорчаци на ел. таблата.
6. Няма ламинирани съобщения по някои засегнати спирки.
Защо е прекъснато движение по Графа? Атлетите нямат пресечна точка с трамвайното трасе там.
Можеше спокойно да си минават трамваите от линия 10 и линии 12 и 18, които да заобиколят през Христо Ботев.
Защо е трамваи 20 и 22 са разрязани на две? По Дондуков можеше да се организира трамвайно движение, а бегачите да минават по автомобилните ленти от двете страни. Паркиралите коли трябва да се преместят, а трамвайните спирки до 1 АЕГ да бъдат закрити. Пресичането на трамвайтото движение от състезателите да става на същия принцип като при Халите – с контрол от пътна полиция и служители на ЦГМ.
Какъв е смисълът от западната част на линия 20?
Какъв е смисилът от маршрута на линия 18?
Защо линия 12 е само до гарата? Поне да беше до съдебната палата, за да бъде по-близо до основния маршрут.
Защо е ремонтните дейности в Дружба са планирани за този уикенд, при условие, че от месеци се знае, че ще има маратон днес? В информацията за маршрутната промяна в Дружба пише, че трамвай 20 се движи от Гео Милев до метростанция Опълченска. Ако някой не види информацията в съвсем друг раздел на сайта на ЦГМ, ще бъде неприятно изненадан.
Схемата е объркана в района на Националния стадион.
Можеше да се пусне една кола – тролей на дизел, автобус или електробус която да довозва Хаджи Димитър до метрото. Една заета лента в северното платно на Владимир Вазов в района на метростанцията няма да пречи на спортистите.
Автобус 90 можеше да се движи по Река Велека – двупосочно по западното платно между Владимир Вазов и Тодорини кули. Маратонът ползва само източното платно.
А защо промененият маршрут на автобус 90 не е завъртян да минава през театър София, за да може хората да имат връзка с метрото? Същото важи и за автобуси 78 и 79. Можеше и те да минават през театър София за връзка с метрото.
Защо автобус 78 не достига Централна гара???
Защо линиите, които ходят до Централна гара, не минават през Константин Стоилов и Козлодуй??? Хем при Централна гара хората няма да се объркват, хем няма да има такъв допълнителен пробег. Тази част от промяната е най-лошата, защото засяга Централна гара, където има и гости на столицата. Много шофьори на автобуси отказват да спират на спирка 6220, въпреки че би трябвало. Някой предупреждават, че няма да спрат и карат хората да слизат на Козлодуй и да ходят пеша с куфарите. А други без предупреждение спират чак на спирка 0324 и хората се принуждават да ходят пеша от ТАМ до гарата или автогарата с багажите. И това е съчетано със страх, че може да си изпуснат влака/автобуса. А пък служителките на билетната каса на редовната спирка на автобусите са крайно нелюбезни и груби с пристигащите в София хора – твърдят, че те не са бюро информация и отказват да дават информация на пътниците.
Същото нещо като горното може да се приложи и за линии 20, 21 и 22. След подлеза под жп линиите веднага по Козлодуй, Мария Луиза, Централната гара, Христо Ботев, Сливница под Лъвов мост и обратно по маршрутите. Така хората от селата ще си имат връзка с метрото и всичко ще е точно.
Какъв е проблемът автобуси 9 и 280 да си вървят по редовния машрут?
Има предостатъчно за може автобусите да си минават най-вдясно.
Левски Г е тотално отрязан от транспорт. Защо не е измислена организация, при която 120 си върви по редовния маршрут в квартала, а пресичането на автобусите през трасето на маратона да се контролира от пътна полиция и служители на ЦГМ – по подобие на трамваите до Халите???