Author Topic: Трамваи - обща тема  (Read 247890 times)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1420 on: 01.10.2023, 21:39:35 »
Живея в Лозенец и наистина бул. Джеймс Баучер е в ужасно.
По баучер трябва да се кара по-бързо и не се усещат пропаданията и ужасното трасе. Като пълзи трамвая се усеща всяка неравност , но мине ли с 45 км/ч примерно , не се усеща . А сега като е на 5 минути - единия на +3 , другия на -2 и двата трамвая в керван. Първия пълен , втория почти празен.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1421 on: 01.10.2023, 22:27:44 »
Приципно 10 е на 6, не на 5 минути. За останалото сте прави.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1422 on: 01.10.2023, 22:42:02 »
12 през „Христо Ботев“ за сметка на връщане на 4 през „Света Неделя“ и „Лъвов мост“, това ми харесва като идея.
ТМ 4 и 12 заедно ще усложнят ситуацията по Алабин дори да се махне 8.   :rolleyes:
« Last Edit: 02.10.2023, 08:20:53 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1423 on: 01.10.2023, 22:55:16 »
Живея в Лозенец и наистина бул. Джеймс Баучер е в ужасно.
По баучер трябва да се кара по-бързо и не се усещат пропаданията и ужасното трасе. Като пълзи трамвая се усеща всяка неравност , но мине ли с 45 км/ч примерно , не се усеща . А сега като е на 5 минути - единия на +3 , другия на -2 и двата трамвая в керван. Първия пълен , втория почти празен.

Много интересен метод, вместо да се ремонтират трасетата, може просто да прелитаме над дупките. Този метод трябва да се патентова и да се предложи за трайно внедряване от общината, могат да спестят милиони така.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1424 on: 02.10.2023, 08:53:28 »
Живея в Лозенец и наистина бул. Джеймс Баучер е в ужасно.
По баучер трябва да се кара по-бързо и не се усещат пропаданията и ужасното трасе. Като пълзи трамвая се усеща всяка неравност , но мине ли с 45 км/ч примерно , не се усеща . А сега като е на 5 минути - единия на +3 , другия на -2 и двата трамвая в керван. Първия пълен , втория почти празен.
Това че не се усещат не означава че трамваите не се трошат.  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1425 on: 02.10.2023, 11:45:47 »
Все едно при сегашното състояние на трасетата по Стамболийски и Баучер Песи по ТМ 10 не могат да се пуснат. Големият проблем е, че при строителството на МД 2 не се направи пълно обособяване на трамвайното трасе по Черни връх - ако трасето беше обособено нямаше да има задръжки делник и единичните вагони щяха да се справят спокойно.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1426 on: 02.10.2023, 11:52:42 »
...по Стамболийски и Баучер Песи по ТМ 10 не могат да се пуснат....

Ако не могат Песи, то поне могат краставици...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1427 on: 02.10.2023, 13:44:18 »
Крайно време е трасетата на Баучер и на Стамболийски да бъдат ремонтирани в най-кратки срокове, за да се спре унищожението на Т6А2 и да се пуснат или смесено състави и единични вагони по 10. Или Песи и  единични Т6А2SF.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1428 on: 02.10.2023, 15:54:55 »
Големият проблем е, че при строителството на МД 2 не се направи пълно обособяване на трамвайното трасе по Черни връх - ако трасето беше обособено нямаше да има задръжки делник и единичните вагони щяха да се справят спокойно.  :rolleyes:
При този габарит на булеварда това не може да се случи - просто в София няма единствено трамваи. Но булевардът след разрушкването за метрото можеше да бъде изпълнен в по-голям габарит без проблем от Техникума по облекло до Хладилника. А от Кръста дотам за не повече от 200 метра е по-тясно "благодарение" на границата на допуснатото ново строителство, недаваща възможност за по-сериозно разширение на булеварда - фактически единственото място между НДК и СОП.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1429 on: 02.10.2023, 16:23:47 »
Крайно време е трасетата на Баучер и на Стамболийски да бъдат ремонтирани в най-кратки срокове, за да се спре унищожението на Т6А2 и да се пуснат или смесено състави и единични вагони по 10. Или Песи и  единични Т6А2SF.
Смесеното обслужване трябва да е между трамваи с наличен нисък под и такива изцяло с висок под. Изобщо, не трябва да има линии, по които са няма нито една кола без нисък под, като евентуално изключение е клон, който се обслужва от поне две линии, едната е с нископодови возила и с прекачване може да се направи връзката…

При този габарит на булеварда това не може да се случи - просто в София няма единствено трамваи. Но булевардът след разрушкването за метрото можеше да бъде изпълнен в по-голям габарит без проблем от Техникума по облекло до Хладилника. А от Кръста дотам за не повече от 200 метра е по-тясно "благодарение" на границата на допуснатото ново строителство, недаваща възможност за по-сериозно разширение на булеварда - фактически единственото място между НДК и СОП.
Няма единствено трамваи, но от гледна точка на общия интерес, трябва да има приоретизиране на видовете транспорт. Трябва да се сложат ограничители и автомобилите да нямат “предимство“ пред обществения транспорт!
« Last Edit: 02.10.2023, 16:28:41 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1430 on: 02.10.2023, 18:44:04 »
При този габарит на булеварда това не може да се случи - просто в София няма единствено трамваи. Но булевардът след разрушкването за метрото можеше да бъде изпълнен в по-голям габарит без проблем от Техникума по облекло до Хладилника. А от Кръста дотам за не повече от 200 метра е по-тясно "благодарение" на границата на допуснатото ново строителство, недаваща възможност за по-сериозно разширение на булеварда - фактически единственото място между НДК и СОП.
Няма единствено трамваи, но от гледна точка на общия интерес, трябва да има приоретизиране на видовете транспорт. Трябва да се сложат ограничители и автомобилите да нямат “предимство“ пред обществения транспорт!

Няма как да имат приоритет само трамваите или само автомобилите, с ограничители даваш предимството на едните и изключваш изцяло другите. Когато габаритът не достига трябва да се сортират потоците преди да се стесни улицата, например нещо като това.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1431 on: 02.10.2023, 21:15:42 »
Много се отклонихме от РЕSA, затова местя дискусията в общата трамвайна тема.

Както Фафан каза, няма град изцяло с автономни трасета, изцяло с пешеходни, велоалеи или алеи за тротинетки. В случая и в сегашния си размер  Черни връх не е за автономни трасета. Но като знам хроничната липса на аналитична мисъл в общината и очертаващото се мнозинство в СОС след 29.10., съм сигурен, че това ще се случи. Вече споменах, че през 2010 не се помисли за разширението на булеварда, така че да има автономно трасе с острови на спирките даже. Като се замислям, съгласно ОУП по онова време трасето трябваше да свършва около Кръста. Благоволиха да преразгледат това и това е добре. Но сиромашките разчети не стигнаха булевардът да стане прилична радиална артерия.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1432 on: 03.10.2023, 12:59:48 »
Благо, ежедневно по няколко коли спряли само за малко пречат на движението. С обособяване на трасето или със строг контрол това ще се промени. Пешеходната пътека срещу ЛИДЛ също генерира задръствания . Там трябва да е на светофар. Липсата на маркировка също влошава нещата .Като за начало една непрекъсната линия би подобрила минимално нещата - както е по Мария-Луиза.
Имам чувството ,че в джантите имат магнити, които ги привличат към релсите .

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1433 on: 03.10.2023, 13:36:12 »
Освен това отдолу има метро, та тези с автомобилите ако бързат ще имат 2 бързи алтернативи, автономно трамвайно трасе и метро. И двете по бързи от седене в задръстване. Напълно нормално е с развитието на ГТ да се редуцира трафика. Навсякъде по света постоянно даваме примери че се прави така.

Дано наистина новото управление го направи и да обособят повече трамвайни линии и бус ленти. Освен всичко друго това е икономия на енергия от постоянно тръгване спиране, по малко амортизация.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1434 on: 03.10.2023, 13:40:16 »
Освен това отдолу има метро, та тези с автомобилите ако бързат ще имат 2 бързи алтернативи, автономно трамвайно трасе и метро. И двете по бързи от седене в задръстване. Напълно нормално е с развитието на ГТ да се редуцира трафика. Навсякъде по света постоянно даваме примери че се прави така.

Дано наистина новото управление го направи и да обособят повече трамвайни линии и бус ленти. Освен всичко друго това е икономия на енергия от постоянно тръгване спиране, по малко амортизация.
Същото решение го написах в една от темите още миналата година, но още тогава си давах сметка какъв е истинският проблем - електоратът няма да им гласува на изборите, защото му е отнета/затруднена възможността да отиде до тоалетната с кола. Затова не се прави да остане само по една лента в посока за автомобили. Всичко останало разпределено между трамвайно трасе, бус-ленти, велоленти, пешеходни алеи и зелени ивици. Лентата за автомобили оградена с метална ограда, най-добре мантинела.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1435 on: 03.10.2023, 20:43:43 »
Защо изкарваш хората с автомобили като прокажени?

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1436 on: 04.10.2023, 09:50:42 »
Защо изкарваш хората с автомобили като прокажени?
Защото са! Разбира се, само по отношение на придвижването с автомобил/дръгел/щайга (според зависи от техническото състояние). Докато проказата е болест (която идва, без да пита, а на човек и лекарите им остава само да се борят с нея колкото могат), никой не ги кара насила да управляват автомобил. Те сами са си решили да се возят до навсякъде с колата - проблемът си е изцяло техен, следва да си понесат евентуалните недостатъци. Има си обществен транспорт (а и други, например, велосипеден) за онези, които не желаем да ни мирише на изгорели газове и да се тровим. Това да "ходиш по нужда с колата" не ти се полага по право или наследство, в края на краищата. Ако избереш да си купиш и да караш автомобил навсякъде, никой не ти е длъжен да ти прави булеварди с по 1000 ленти в посока, за да ти е най-комфортно. Оправяш се! Ако не ти харесва да висиш в задръстванията - оставяш го и използваш алтернативни начини за придвижване - темата на целия форум. Толкова е просто. И, моля, НЕ ми излизайте сега с брътвежите за ходенето до болница, детска градина, баби и дядовци на лекар, хипермаркети и т.н. Ставате досадни и банални вече. За тези случаи остава по една лента в посока, така че не е като да няма. Едно е веднъж месечно да ти се наложи, друго е всеки ден... Искрено се надявам поетапно управлението на градовете да поеме в тази насока що се отнася до инфраструктура, но си давам сметка, че съм прекалено наивен, за съжаление. :/ Пешеходците най-накрая да излязат от подлезите и надлезите, и да започнат да се придвижват нормално, по нормални тротоари. Велосопедите да могат да се движат по нормални алеи (НЕ споделено с пешеходци, както е във Варна на много места). Винетка за влизане в централна зона (впоследствие и широк център) с достатъчно висока цена също би била една добра стъпка в правилната посока.
« Last Edit: 04.10.2023, 10:03:56 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1437 on: 04.10.2023, 10:13:35 »
Проблемът е, че в България много лесно дават книжки, няма никакви по-специални изисквания и ограничения по отношение на младите шофьори, да не говорим, че изкаралите "курса" и изпита извън София я са виждали трамвай на картинка, я не. В резултат редовно се чудите как да преместите паркирани в габарита на трамвая коли. На всичкото отгоре в такива случаи милиционерчетата приемат хипотезата, че трамваят е виновен, удряйки спряла или паркирала бракма. Дори повечето от тези зеленчовци имат само категория Б - следователно хал хабер си нямат как се спира 30 и кусур тона трамвай. Но да оставим трамвая - масово коли карат хора, които просто не могат да карат. Едно време курсовете си бяха сериозни, между три и шест месеца, имаше и вътрешен изпит преди този пред КАТ. Затова да го направят първата година каране само с придружител над 25 години и пълна книжка, сетне пак на изпит, после можеш сам, но с ограничения, поне още една година, след което още един изпит, за за станеш пълноправен шофьор. А идете вижте как се изкарва книжка в Скандинавия. Ама нали сме в ЕС, та хората са принудени да ни признават дори купените книжки.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1438 on: 04.10.2023, 10:47:58 »
Има си обществен транспорт (а и други, например, велосипеден)
:D :D :D
Не разбираш ли, че точно това е причината за високия брой коли в България?!  В България НЯМА обществен транспорт, има пародия на такъв. Първо трябва да имаш ОТ на нивото на Швейцария, а едва СЛЕД това да налагаш ограничения на колите.

Посочи ми един голяма град в света, където ВСИЧКИ улици имат само една лента в посока и тя е аградена от мантинела. Един. И не, Амстердам не е пример. Дори и там най-натоварените улици са с по две ленти посока. А въпреки че болшинството (но не ВСИЧКИ) са с една лента, на никого не му е хрунало да загражда колите с мантинела.  :help:

И, моля, НЕ ми излизайте сега с брътвежите за ходенето до болница, детска градина, баби и дядовци на лекар, хипермаркети и т.н. Ставате досадни и банални вече.
Обясни ми как 4 големи торби с покупки от супермаркета ще ги мъкнеш пеша/по автобуса. Тоест може, но е много по-трудно и всъщност пречи на всички останали в автобуса. Винаги има житейски ситуации, в които автомобил е или необходим, или дава много повече комфорт, ако не си млад физически здрав човек без деца. Съгласен съм, че ако само в такива случаи се ползва автомобил, една лента на по-слабо натоварените и две на натоварените улици ще стигнат.
« Last Edit: 04.10.2023, 10:55:19 by Chezare »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1439 on: 04.10.2023, 11:01:54 »
Не разбираш ли, че точно това е причината за високия брой коли в България?!  В България НЯМА обществен транспорт, има пародия на такъв. Първо трябва да имаш ОТ на нивото на Швейцария, а едва СЛЕД това да налагаш ограничения на колите.

Ама нали за да направиш ОТ нанивото на този в Швейцария трябва да ограничиш автомобилите. Иначе как ще го обособиш че да постига тяхната скорост, точност и редовност, като 100 човека в един трамвай седят наравно в задръстването с един в автомобил. Нали за да стане такъв все отнякъде трябва да се започне. Тук няма никакви оправдания, изградено е и метро и трамвай.

А това че тези с автомобилите са прокажени...ами нали точно колкото място има за ОТ на пътя, точно толкова има и за автомобила ако се сложат ограничители, всичко става по равно. Това че автомобила не е ефективен вече е друг въпрос. Като в природата, с всяко нещо когато стане свръхпопулация то става неефективно и започва да пречи и повече да създава проблеми отколкото удобства. Същото става с автомобила. Просто е много по-ефективно големи маси хора са де возят с релсов транспорт, вместо с автомобил.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР