Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Earendil

Pages: [1] 2
1
Същите бяха с много меки тапицирани седалки .. май в червено...  Тогава пътувах ежедневно до Бургас и обратно.. и ги пускаха и за там в часовете, в които пътуват масово учениците..

Не видях някъде дали е коментираното, че новата супер-дупер фирма на "пицата" с подобреното обслужване е вдигнала цената на билетчето на 1.30 лв...

2
Абе човек, как успяваш да кажеш на черното - бяло незнам? Какви 20 човека, като на 2те снимки само се виждат поне 90 човека.. а отделно надясно имаше още много хора...
Всички мои познати казват, че гъчканицата е много по-голяма от предишни години. Повечето БМЦта действително тръгват с катранено черни облаци след тях.. Отделно в доста от тях си вали при дъжд. Качеството им е трагично - всички ти го казват.

Не може тази линия да се обслужва от соло автобуси..

Редно е концесионер да се сменя с идеята да се подобри обслужването, а не обратното. Всички ни е ясно защо е направено в конкретния случай - за да се даде поредния печеливш бизнес в ръцете на един местен "олигарх".

4
Аз да вметна и че въпроното изоставено край сервиз БМЦ си седи от 2 дни с отворени прозорци при всички тия порои... Мисля, че това доста говори и за загрижеността на персонала към поверената им техника.. :)

(говоря за това край четирилентовия път между Равда и Несебър, там друго БМЦ не съм виждал, така че ме съмнява там да им е стоянката).

5
Днес едно БМЦ се влачеше наклонено.. стържещо асфалта .. по главния път в посока Равда.. после го видях в един крайпътен сервиз..
Почна се.. колко ли от тях ще оцелеят до края на сезона..

6
Трагедия.. специално търсих тази тема..

BMC след BMC. До сега съм видял само соло автобуси по 1. Вярно са много начесто но пак са претъпкани..
Допълнително кофти впечатление прави пушенето им.. Всяко тръгване е съпроводено от черен дим.. Дори и при старите мерцедеси на СБАвто не ми е правило впечатление..  А може и заради това, че се загледах по "новите" автобуси, забелязах чертнилката зад тях.

Така или иначе е абсурд концесия от 2014 г. да няма изискване за климатизирани автобуси с достатъчен капацитет..
Така е при комунетата.. няма прогрес.. само регрес.

7
За мен там беше много важно да има или подлез или някакво плавно и ефектно преминаване на пешеходците над платната.. тип "мост на въздишките"... както мисля е идеята за другия край на Александровска.. 

8
Бургас / Re: Solaris Urbino 12 CNG
« on: 16.12.2013, 14:51:07 »
Фабричното ограничение е 85 км/ч.
.....

И аз очаквах нещо такова, затова се учудих как залепна зад мен.
Дано не са почнали да махат ограничителите.. Не вярвам в графика им, заложената скорост по тази отсечка да е 90 км/ч.

9
Бургас / Re: Solaris Urbino 12 CNG
« on: 15.12.2013, 16:48:16 »
Интересно ми е какво им е ограничението на скоростта на тези автобуси..

Вчера един по 12 от Сарафово препускаше зад мен с малко над 90 км/ч.

10
За мен едно от най-нужните нововъведения при този ремонт трябва да е турникетно преминаване към пероните.. само с билет. Има го на много места в света, а за България е абсолютно наложително.. системата ще се избие сигурно за под 1 година..

11
На мен лично такава врата ми е разбивала носа като малък :)

Някъде 87-8ма год. на бургаската автогара.. имаше голяма тълпа и типично по български всички се бутаха да влязат в туристически чавдар с две малки отварящи се навън врати.. та аз бях най-отпред с майка ми .. и в момента в който шофьора отвори вратите, тълпата ми бутна напред и резултата беше кървящ нос :)

та.. случва се де :)

12
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1236747

" ... Всеки ден приблизително 1,25 млн. пътници използват градския транспорт в София. Колко от тях обаче забелязват дали трамваят, в който са се качили, е чешки “Татра” или български “Трамкар”?  ..""

Бедните журналя представа си нямат, че тези хора не са никак малко ..

13
Ама какво толкова я дъвчете тази спирка на "македония"?..македония та македония,, В повечето случаи когато съм я ползвал (вече не съм жител на столицата) съм имал работа в карето Св. Неделя, Съдебна палата, Стамболийцки, "Македония"... в тази връзка метрото дори е по удобно... мисля, че и за повечето хора е така.. а друга причина е прекачването за други трамваи.. в за посока "Графа", я за гарата  или обратно за посока Княжево.

Та метростанцията на Св.неделя/Сердика върши работа за всички тези връзки.. максималното ходене е до колелото зад съдебната палата.. "голямото ходене.."

просто връзките се преместват в посока метрото, което е нормално..  съмнява ме най-близката пешеходна достъпност до площада да е цел за повече от 10% от пътниците..

поздрави

14
Днес най-бързия път между Сл. бр. и БС беше:  Тънково - Каблешково - Изворище - Миролюбово - Ветрен - Бургас (30-35 мин).

За 1ви път виждам такова задръстване и в самия Бургас, на излизане в посока София, не само по транспортна, но и по направленията уж с предимство на кръговото ("Стамболов").


15
Освен всички изложени до момента аргуименти против този сигнал до ЕК,  представете си и следната картинка.
Така или инаве договорът за доставка е вече подписан. Да кажем, че сигналът хване дикиш и от ЕК ни откажат финансиране за тези състави... тогава:
1. За да развалим, вече подписания договор плащаме Бог знае какви неустойки на руснаците и чакаме още година и половина за нов търг и доставка.
2. Договорът не може да се развали, или вече е минало време и руснаците ще кажат, че са направили разходи.. поръчали са материали.. почнали са производство и ни скъсват г*а в съда.. и ние се чудим от къде да съберем милионите и да платим от бюджета сътавите им.

И в 2-та случая - залудо пари от нашия джоб. Аз не искам парите, които плащам за данъци да отиват нахалост.

Не казвам, че като има нередности трябва да се наведем и да .. го поемем, но моменът за подобен сигнал бе при излизането на условията на търга.., а не след като е избран победител и подписан договор.

Смятам, че завбъдеще е по-правилно при забелязване на подобни нередности, след съответната дискусия тук и гласуване във форума, да се изразява своевременно едно консолидирано мнение на хората от форума, когато става въпрос за толкова важни неща.

Поздрави

16
........
Дано не съм лош пророк, но ми се струва, че тези тесни перони ще са предпоставка за инциденти на натоварените МС...

Сигурно си искал да кажеш "дано СЪМ лош пророк" :)) защото иначе е забавно  :D :D :D

17
..да не спамим за частен случай, но имам разбира се кол-ст. см. .. ама мога ли сега да им смятам кубиците насип, обратен такъв.. видове баластри и прочее.. както и да е то е ясно, че нямат шанс.. даже не знам с какъв акъл са тръгнали на съд.. (до колкото знам са мн. зле финансово и търсят будали)
Въпросът е, че подобна инфраструктура никак не е евтина (трафопоста ни струва 98 000 лв).. а ЕВН го изплати 2 години по-късно и то с неимоверни мъки и огромни връзки. Това са много пари ("на лошия, алчен инвеститор"), които стоят неизползвани, блокирани.. а ако трябва да платя и улицата, заминаха парите от 1 апартамент..

18
.... ние сме евтини на просото скъпи на триците...Колко за бога струва асффалтирането на 200 метра улица та това е задача така непосилна за инвеститора??Като се има представа колко пари са вложени в кооперацията строена от него мисля че това не би било проблем...
Имам си някаква идея за цените.
Имам обект, който е на главен път и който има вкарана в проекта на пътя и одобрена отстрани него отбивка от главния път към бъдещия квартал в който е обекта ми (засега само той). Така, фирмата изградила скоро наново пътя (имаше отпуснати бюджетни средства за модернизирането на отсечката и отбивката е част от проекта, който изпълнява) поиска да ми фактурира 30 000 лв за 30тина метра на 2.5м намалителен шлюз (джоб на пътя) и още 50 000 лв за улицата граничеща отстрани на обекта ми (25м на 4 м.). Аз отказах да ги платя, тъй като улицата не е моя, а на квартала и след време някой като построи до мен, от другата страна на улицата и назад, ще я ползва също. Отсечката, въпреки, че в момента обслужва само мен, не е моя собственост и не мога да се разпореждам с нея и с улицата. Изградена е с уплътнена баластра и 2 пласта груб асфалт (без запечатващ).
В момента въпросната пътна фирма има наглостта да ме съди, а отделно съм заплатил за 1400 м2 паркинг с бордюри - още 60 000 лв.
Така , че парите не са никак малко "за един асфалт" .. еле пък 200 и повече м.

19
.. само че реално в Бг се случва следното: фирма взима евтина земя, наема си фирма да й изготви ПУП за този район, бута пари под масата в общината (на главен архитект, общински служители) .. и те без оглед на плановете и възможностите на общината съгласуват този ПУП .. фирмата строи жилища, продава ги и после мрънка защо нямала инфраструктура...

20
Да, напълно вярно - първо се строи инфраструктурата, защото иначе, както собственият ни опит сочи, с десетилетия новопостроените квартали остават без такава. Но големият въпрос е, кой следва да я построи. От мен следният казус: решава някой инвеститор да построи от онези затворените зони(съжалявам,но нямам представа как им е формалното наименование) с жилищни сгради вътре, които са напълно недостъпни (отделени чрез масивен довар) за външни хора.. Мястото, избрано за реализиране на проекта е някъде, където инфраструктура не съществува. Да ми обясни някой каква е логиката общината да строи път на малка ограничена група от хора, за да могат те стигнат някъде, където другите данъкоплатци нямат достъп??? Разбира се, случаят е доста конкретен, но в никакъв случай не е несрещан. Нарочно го използвам, за дамога по-красноречиво да илюстрирам виждането си.

П.П. И въпросът не е дали ако имах намерение да строя фабрика извъна града няма да искам да ми се прокара инфраструктурата дотам, а дали има някаква логика / най-вече икономическа/ общината/държавата да го прави. Иначе е ясно, че за всеки е по-хубаво някой да му поема разходите, а той да има само приходи, но в този икономически строй, в който уж живеем такъв случай няма.

Не разбирате съвсем. След като общината е съгласувала Подробен Устройствен План, за определено място, тя е длъжна да изгради съответната инфраструктура. Т.е. ако земята е отредена за жилищно строителство, когато в общината се отрежда въпросния район за такова строителство, трябва да се мисли, че инфраструктурата трябва да се изгради и съответно живущите там си плащат данък за това.
Същото е и с други обекти.. както във Вашият пример завод.. Никой нормален главен архитект, не би трябвало да съгласува ПУП за завод в някое отдалечено поле, защото това автоматично значи, че общината трябва да изгради инфраструктура за съответното място.
Т.е. съответната община не би трябвало да съгласува ПУП за жилищен квартал ако няма средства и намерение да изгради съответната инфраструктура до и в него. така се получават случаи както с някои софийски квартали.. така и примерно с кв. Черно море в Несебър, който е новозастроен с хиляди живущи, но без улици, тротоари, канализация и пр.
В противен случай подобни парцели си остават земеделска земя или горски фонд и нито общината ще има задължение, нито собственика ще плаща данъци и такси като за жилищно строителство.
Закона и наредбите са добри и правилни, но не и хората които го прилагат.. не е луд който яде баницата, а който му я дава...

Това май може да мине в отделна тема вече... :) сори.

Pages: [1] 2