Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Крюшо

Pages: [1] 2 3 ... 6
1
А видяхте ли проекта, класиран на 1-во място, за реконструкция на зоната, обхващаща и "Граф Игнатиев"? Еднопътно трамвайно трасе, мотриса тип совалка, скорост 10 км/ч...
Ако въобще се помисли за реализирането на това недоразумение, тези са за разстрел!!!

2
Голяма работа, че СО и МИП си прехвърлят проекта за дървенишкия трамвай. Такава линия не ни трябва! Без основен ремонт по Графа и със заобикаляне на Студентски град, този трамвай ще е в най-добрия случай със средняшки пътникопоток.

3
Някой може ли да каже точната дължина на вагоните и респективно на 1 състав (знам, че е грубо 81 м)?

Питам с идеята, че добавянето на по 1 междинен вагон (предполагам дълъг около 27 м) към състава оставя отворена възможността 104-метровите перони да обслужват перфектно удължени състави: първите врати за обслужване на пътниците са разположени зад кабината и се намират на поне 2,50-3 метра от началото/края на челния/крайния вагон. Т.е. разстоянието от първа до последна врата е вероятно 102-103 метра.

4
Някак си ми се струва, че трасето към Овча Купел не може повече да бъде игнорирано. Искрено се надявам, че след централния участък следващото изградено трасе ще е към ОК.

Но е интересно да се види с какво ще оправдаят изграждане на разклонение първо към Слатина, вместо по Владимир Вазов.

5
Но  е немислимо: двусекционният вагон е невъзможно да се разчлени! Чисто конструктивно.
Това означава промяна на конструкцията на вагона: електрическа част, силова част, корпус, ходова част - защото точно под сегашната свръзка е талигата, а тя е носеща и т.н.
Това изисква чисто ново проектиране на модификацията и съответно всеки  един междинен вагон да замине за завода-производител, за да му бъде извършена промяната. Ако въобще е възможно да се постигне пълна съвместимост.

Благодаря за разяснението! Наистина мислех, че вагоните трябва да се върнат към завода за преработка, но не си давах сметка, че може да е толкова сложно положението...

Май ни остава само да чакаме пролетта на 2015, когато ще трябва да действаме на принципа "след дъжд качулка".

6
А за по-къс междинен вагон на Русич,  разбира се, не можем и да мечтаем - да са мислили, когато  са определяли дължината на скъсените станции: знаеха какъв ще бъде доминиращия модел - защо не предвидиха дори минимална възможност за развитие?

Tergo, нямам предвид по-къс междинен вагон, а двусекционните вагони да се разчленят и между секциите им да се вмъкне трета секция с тяхната дължина.

Иначе съм много "за" модернизацията в Чехия на номерните. Както и съм убеден, че след пускането на двете разклонения, както и на участъка до Хладилника, ще се окаже, че Метрополитен е подценил увеличението на пътникопотока.

За номерните се чудех дали е възможно, ако се преформатират в 5-вагонни композиции, дали могат да обслужват само късия маршрут (Сливница-БПС), но ми се струва, че ще са недостатъчни. Доколкото си спомням, имаме 12 (порпавете ме, ако греша) 4-вагонни композиции от номерни, което означава, че могат да бъдат съставени 8 5-вагонни композиции. Но пък ще останат 8 челни вагона напълно неизползваеми...

7
Лошо няма.
А някакъв шанс няма ли за 5-вагонни композиции от номерните?

Иначе все си мечтая за разработването на една допълнителна средна секция (предполагам с 13-14 м дължина) за средния вагон на Русичите. Ще се получат едни перфектни за нашите 104-метрови станции влакове от по 95 м.

8
Пак се сещам за идеята на boleroto за станция с островен перон и линеен пункт с 4 коловоза...
А както винаги получаваме странични перони и бретел:qdosan: Диков и Братоев вън!

9
Предвид тази петиция, която е доста закъсняла се питам, дали сега не е момента да се организира подобна за островни перони на Орлов Мост, НДК и на площад Ручей като станции с прекачване?

Като изключим НДК, и в парка на съветската армия, и на Ручей има достатъчно място по открит способ да се направят станции, предвидени за голям пътникопоток.

Добавям и още една идея: има ли смисъл според вас станцията на Орлов Мост да бъде с два перона и три коловоза, за да поема евентуалното бъдещо разширение към Арена Армеец? Преди въвеждането в експлоатация на новото отклонение може временно средния коловоз да бъде покрит и перона да е общ. Визирам схема като на картинката:

Поздравления за предложението! Аз също съм го обмислял, но в по-различен аспект: отсечката Орлов мост-Арена Армеец/Окръжна болница да не е разклонение на МД3, а източната част от нов МД4; южната да е Орлов мост-Евлоги Георгиев-бул.България. Така МД3 и този нов МД4 могат да имат обща станция на едно ниво.

10
Тотално нямам думи. Или и 2 и 18 трябва да отидат на Ботев?

11
Наскоро бях за няколко дена в Рим и реших да споделя нещо, което ми направи впечатление в римското метро: коловозите и съответно пероните на станция Болоня (на площад Болоня), след която линия B се разделя на 2 разклонения (към Conca d'Oro и Rebibbia), са разположени на 2 нива: коловозът в посока центъра и трансферната станция Termini с линия А е на ниво -2, а коловозът към североизточен Рим е на ниво -1.



Струва ми се, че такова възможно решение обсъждахме преди 2-3 години за станция на Попа по МД3.

12
Категорично много по-разумно и издържано! :fan:

13
Не, наистина отказвам да разбера защо го правят сега. Ами ако на следващите местни избори ГЕРБ не вземат властта и съответно се смени и главният архитект? И съответно се сменят предпочитанията за развитие на трасето?

Колко пъти трябва да повторим, че разклонение на МД3 в посока "Слатина" е безсмислено, а че трябва да обслужва северна София? И че такова трасе към Слатина трябва да се разглежда като възможност за въвеждане на МД4?

Или просто трябва бързо да се дадат едни пари на Метропроект Прага... по-нататък сами можем да се сетим какво трябва да се случи...
 :angry: :hammer:

14
Всъщност от вчера вечерта по западното платно на Малинов са издигнати нови знаци (предполагам за неравности, ограничение на скоростта от 30/40 и двупосочно движение в платното), закрити с черен найлон. Което ме навежда на мисълта, че от този уикенд или от следващата седмица източното платно ще бъде затворено.

15
Явно няма да е днес, никъде по сайтовете не виждам такава новина. Иначе и на мен ми изглежда логично там да е първата копка.

16
Това ще са целите, които Спаси метрото ще набележи веднага след като се приключи с работата върху основното трасе на МД-3.

Според мен след като спечелим борбата, трябва да се синтезират следните основни цели:
1. Преразглеждане на далеко и средноперспективните трасета в Генералната схема;
2. Определяне на нови потенциални трасета за леко метро и скоростен трамвай;
3. Допълване на генералната схема с промените от т.1 и т.2.

Изключително много се радвам да го прочета. Не пиша редовно, но следя ежедневно и двата форума и съм на мнение, че сме в състояние да повлияем като гражданско общество върху процесите в България.

17
отклонение на мд3 за дружба си е супер идея- директно, само през натоварени места и е напълно удачно да е отклонение от мд3 според мен.

Отсечка за Дружба като част от самостоятелен диаметър - да, като разклонение на МД3 - не. Такова трасе е прекалено дълго за разклонение от типа на тези за Младост и Дружба, а бидейки част от МД3 ще го обрече на зависимост от основното разклонение по Владимир Вазов, оставяйки го на минимални интервали от по 6 (твърде оптимистично) до 8-10 минути (реалистичен вариант).

18
Колеги, предпочитам тук, вместо в другия форум - заради по-деловата и далеч не-"жълта" атмосфера - да задам следния въпрос:
Склонно ли е "Спаси метрото" (Гергин и Виктор, в частност) да включи в обхвата си още няколко проблема както по реализирането на МД3, така и по цялостната визия за развитие на метрото в София:
1. Изваждането на идеята на Диков за разклонение Орлов мост - Ситняково - Арена Армеец/Нов национален стадион/София Техпарк - Дъ Мол/Дружба 2 от проекта за МД3, като се настоява за оставяне на възможност за развитие на разклонение в СИ посока (накъдето ще се развива градът)
2. Комуникирането на такава отсечка като източен радиус на нова линия на метрото (напр. от тип леко метро или скоростен трамвай): бул. България - бул. Евлоги Георгиев - Орлов мост - Дружба 2/Дъ мол
3. Преразглеждане на идеята за завой на запад към Икея/София ринг мол на МД1 и връщането на стария вариант за МС17 в посока Горубляне. В случай че се търси развитие на МД1, нека с приоритет да бъде изграждането на 1 или 2 станции в западния радиус (Люлин), което да позволи пълното обособяването на отделни линии в рамките на диаметъра.

Отделно от това смятам, че като допълнителна дейност "Спаси метрото" може да спомогне като медиатор между хората и общината за преразглеждане на цялостната визия на метрото, като се работи в посока популяризирането на метрото, така че да се привлекат пътници не само от другите видове градски транспорт, но и от тези, използващи автомобили.

Категорично сегашната основна цел на "Спаси метрото" не трябва да губи фокус, но все пак с развитието на метрото в София се появяват и нови идеи от страна на общината, като някои от тях осезаемо не съответстват на нуждите на града: къде поради недалновидност, къде поради възможна намеса от страна на частни интереси. Лично за мен "Спаси метрото" е истински пример за гражданското общество в България. На ваше разположение съм, ако смятате, че е добре да се обсъдят идеите по-подробно.

19
Струва ми се, че последните предложения на отговорни лица (няма да казвам общината или ГЕРБ засега) са повече от спорни:
- завой на МД-1 към Икеа/Саут ринг мол;
- естакада над София ленд, водеща в нищото;
- следата на МД3 в Овча Купел и т.н.

Предложението ми е, ако видим, че нещата загрубяват и наистина се приемат тези категорично недалновидни решения, откровено поети с ангажимент към частни интереси, да сезираме институциите за това, вкл. и ЕК (така както "Спаси метрото" вече направи), а и да ангажираме някоя медия с тези въпроси (въпреки не особено големите ми симпатии считам, че бТВ биха били най-подходящи).

20
Според мен е много по-наложително кръстовищата при Шел и МакДоналдс да ги направят на 2 нива, не виждам иначе как ще се махне тапата, която се получава всеки ден. За целта трябва първо да направят продължението на Сахаров, дано то да е 2х2.
И за мен това е най-наложително. Но ми се струва, че има и по-лесен и евтин вариант на първо време - да се организира кръгово движение около тях - мисля, че има достатъчно пространство за това.

Pages: [1] 2 3 ... 6