Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 554765 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Още няколко снимки от същия колега от Русия, пак от сайта Transphoto.ru:







Автор снимки: Ale-nov11

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Колко влака има още да докарат ?

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Колко влака има още да докарат ?
Това е състъв 2069-2070 и е петият пътуващ насам и вероятно с него е и 2071-2072 (номерата на средните вагони не ги знам). Първите четири са вече в София. Значи остават още 4.  ;)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това са двата състава които пътуват насам: 2069-6035-2070 ; 2071-6036-2072. А ето и карта на всички състави, която направих: http://transphoto.ru/page/104/

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
В nashtransport.ru казват, че вече се изработват последните два вагона от нашата поръчка. Готови са малко повече от половината.
Впрочем, там има намек, че повече такива вагони, май, не се предвижда да се произвеждат...(?!?)
Буквално изразът е: Ако поръчат - ще бъдат други, а не тези...
Дали имат предвид, че ще бъде друга поръчка, а не с анекс към тази, или са разбрали, че скоро може да нямаме повече финансови възможности за нови поръчки - не е ясно.
А дали, пък, нашите не са проучвали другата модификация (заради връщането към 4 Х 20 м. вагони) - казва ли ти някой? 8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
...А дали, пък, нашите не са проучвали другата модификация (заради връщането към 4 Х 20 м. вагони) - казва ли ти някой? 8)
Това е най-вероятния вариант. Не знам с колко ще се оскъпи бъдеща поръчка от тази модификация, но вагоните са доста приятни.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Всъщност, най-вероятният отговор вече беше даден в техния форум: Ерата на Русич приключва. В близко бъдеще Москва няма да прави повече поръчки за него, а нашите ( и Казанските) за тях са пренебрежително малки и не ги взимат като сериозна причина да поддържат производството.
Това просто ни поставя в позиция щем не щем - да поръчваме и ние това, което ще се произвежда от тук нататък...

Така че София отново ще бъде на кръстопът:
Така или иначе ще се налага да се усвоява трети модел - да се направи далновиден избор:
Поредния руски (Алмстом) модел (.760), който е връщане към 20 метрови вагони и съответно спасителните 4-вагонни композиции... или Сименс (в руско изпълнение) (като по-евтин и изпълнен за нашата автоматика, без да се налага за това да заплащаме допълнително).
...
Или:
Започване непрестанно повтаряне на измислени аргументи, че в скоро бъдеще метрото ни няма да се нуждае от нови влакове и всичко необходимо е купено - и нищо повече в близко бъдеще да не се купува... пък след 10 години - тогава да му мислят. :help:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ами най-вероятно няма да купуваме повече състави в близките 15-20 години. След 3-4 години ще направят основен ремонт на номерните, така че да изкарат още 20 години.
За третия метродиаметър влаковете няма да са руски, пък и ще са с пантограф...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Обзалагам се, че след откриването на разширенията, които се строят в момента, за които е предвидена тази партида влакове, отново ще има нужда от нови.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Тъй като няма тема за метро клюки,ще пиша тук.Из депото все по-упорито се говори,че Братоев обмисля вариант за модернизация на номерните в Чехия.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Лошо няма.
А някакъв шанс няма ли за 5-вагонни композиции от номерните?

Иначе все си мечтая за разработването на една допълнителна средна секция (предполагам с 13-14 м дължина) за средния вагон на Русичите. Ще се получат едни перфектни за нашите 104-метрови станции влакове от по 95 м.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това е добре, чехите имат опит в модернизацията на номерните влакове.
Иначе има шанс и да са с 8 вагона, просто пероните са къси, като този на СУ.
Иначе никой няма да седне да произведе един вагон и то къс, за Русичите...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Всички станции могат да поберат 5-вагонни номерни, дори на СУ да се наложи предната част да е малко след сегашната рейка.
Въпросът е, че ако купим сега допълнителни вагони за номерните, след модернизацията почти сигурно те няма да са съвместими с модернизираната част на композицията.
А за по-къс междинен вагон на Русич,  разбира се, не можем и да мечтаем - да са мислили, когато  са определяли дължината на скъсените станции: знаеха какъв ще бъде доминиращия модел - защо не предвидиха дори минимална възможност за развитие?

А идеята за модернизация в Чехия и на мен ми харесва: техните модернизирани номерни се оказаха добра разработка - и в техническо отношение и като подобрение на вътрешен (малко по-просторен салон и нов тип седалки и осветление + електронно обслужване, като в Русичите) и външен дизайн (нова глава на първия вагон). Постигнали са дори по-добра шумоизолация.

Аз също съм абсолютно убеден, че след влизането в действие на двете разклонения неминуемо ще се наложи закупуването на още подвижен състав.
« Last Edit: 17.10.2013, 17:59:43 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
А за по-къс междинен вагон на Русич,  разбира се, не можем и да мечтаем - да са мислили, когато  са определяли дължината на скъсените станции: знаеха какъв ще бъде доминиращия модел - защо не предвидиха дори минимална възможност за развитие?

Tergo, нямам предвид по-къс междинен вагон, а двусекционните вагони да се разчленят и между секциите им да се вмъкне трета секция с тяхната дължина.

Иначе съм много "за" модернизацията в Чехия на номерните. Както и съм убеден, че след пускането на двете разклонения, както и на участъка до Хладилника, ще се окаже, че Метрополитен е подценил увеличението на пътникопотока.

За номерните се чудех дали е възможно, ако се преформатират в 5-вагонни композиции, дали могат да обслужват само късия маршрут (Сливница-БПС), но ми се струва, че ще са недостатъчни. Доколкото си спомням, имаме 12 (порпавете ме, ако греша) 4-вагонни композиции от номерни, което означава, че могат да бъдат съставени 8 5-вагонни композиции. Но пък ще останат 8 челни вагона напълно неизползваеми...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Разбрах те прекрасно. :)
Но  е немислимо: двусекционният вагон е невъзможно да се разчлени! Чисто конструктивно.
Това означава промяна на конструкцията на вагона: електрическа част, силова част, корпус, ходова част - защото точно под сегашната свръзка е талигата, а тя е носеща и т.н.
Това изисква чисто ново проектиране на модификацията и съответно всеки  един междинен вагон да замине за завода-производител, за да му бъде извършена промяната. Ако въобще е възможно да се постигне пълна съвместимост.
Май е по-лесно да се проектира нов модел Русич с 3-секционен междинен вагон.
Но, кой ще плати? Чисто икономически това е неоправдано: за няколко влака да се прави цялостно препроектиране на модификацията.
Това едва ли щяха да го направят още първия ден, когато започнаха да проектират нашата модификация, та сега ли?
Дори погледнато от гледна точка на документацията - това означава чисто нов модел влак, а не модификация - промените са прекалено много.
Многократно по-перспективно  (и лесно) беше НИЕ да съобразим скъсяването на станциите, съобразено с  избрания нетрадиционен за стандартите на станциите  влак. Искаше се само още няколко метра повече, за да се побере още един цял двусекционен вагон.
(Но, това е стара история, пък и не е за тая тема)

« Last Edit: 19.10.2013, 00:36:12 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
И аз съм си го мислил това, но явно няма да стане. Единствено може да се скъсява интервалът. Другата възможност е да се даде приоритет в час-пик на едната от двете линии, да са 2 към 1 или 3 към 2 влакове Бизнеспарк-Сливница и Аерогара-Баучер. Може и някакви допълнителни маршрути да се измислят.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Всичко най-лесно ще си дойде на мястото с разделянето на двете линии.
Два маршрута по Първи диаметър и отделен Втори диаметър. Тогава могат да лавират с графика както си искат.
Но: трябва да закупят достатъчно влакове за тази цел. А те не искат!
И оправдават липсата на средства, с това, че видите ли било нецелесъобразно - щели много влакове да престояват...
В началото това беше истина, но след 2015 вече няма да бъде така!
Просто са длъжни още от сега да помислят за изцяло нов график, който да бъде актуален за дълъг период на време, а не временни решения.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Те да купят нови влакове, ама има ли вече къде да се прибират тези влакове? Защото до колкото ми е известно капацитета на Обеля в момента е към 90 - 95 % зает.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Те да купят нови влакове, ама има ли вече къде да се прибират тези влакове? Защото до колкото ми е известно капацитета на Обеля в момента е към 90 - 95 % зает.
В тази посока нали линейния пункт на станцията в Хладилника беше предвиден за нощуване на състави. Може да се създаде график за обслужване на съставите такъв, че някой от тях да нощуват на крайните станции и по тупиците, като така да не пречат и на поддръжката на трасето... ;)

Мислел съм си го много отдавна, щеше да е по-добре Русичите да са 100% проходими и всички секции да са на Якобс талиги и да го няма това деление на съчленени вагони. Тогава тази модулност щеше да предоставя отлични възможности за игра с броя на секциите и дължината на съставите... Но тази ми идея е трудноприложима в ралността!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Поредната пратка тръгва за България.
Снимките са на излизане от завода, по линията  в Митищи:







Източник: nashtransport.ru
Има и зелени - явно и този път са поръчали пълната гама с трите разцветки. Би трябвало това да са предпоследните два влака.
Снимките са качени днес, но не се казва дали са снимани днес.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !