Author Topic: Надземните отсечки по МД1  (Read 34238 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #80 on: 12.11.2021, 21:31:28 »
Правилната ориентация на снимката е тази. Според мен въпросната снимка е от инспекция преди зазиждането на трамвайния вход/изход, защото на сателитната снимка от 2000 г. се виждат следи от машини на мястото на двете арки, които също се вижда, че липсват, въпреки лошото качество. Прави впечатление, че двете долепени арки, които са били трамвайния вход/изход изглеждат много къси и въобще не се вижда, че са вход, което значи или че по онова време той вече е бил зазидан или че никога не е бил доправен както трябва, може би и двете, все пак през 1993 г. заравят вход/изхода при Руското посолство, може тогава да са заровили и този, но да са оставили само арките и сервизната шахта.

Това би трябвало също да помогне да се идентифицира точното местоположение на края на трамвайния тунел:

Quote
Подземната връзка между метростанция “Стадион Васил Левски“ и съществуващия под бул. “Драган Цанков“ тунел представлява тунелен участък с дължина 208 м и надлъжен наклон 3,75% по посока към метростанция “Стадион Васил Левски“. Дебелината на земното покритие е в границите от 11 м при метростанцията до около 7,6 м в другия край на тунела. Строителните работи се извършват по Нов австрийски тунелен метод (НАТМ). 

Взето от тук: https://www.geotechmin.com/istoriya/izpalneni-proekti/82-stroitelstvo/255-proekti-ot-razshirenieto-na-sofiiskoto-metro

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #81 on: 20.06.2024, 00:12:37 »
Естакадата в Дианабад явно е почнала да се разпада:

Млада жена бе ударена от парче бетон с големината на мобилен телефон, откъснало се от мост

"Парче бетон падна върху главата на жена, докато излиза от колата си. Инцидентът е станал на 30 май под моста на ул. ,,Тинтява" в София. Парчето бетон, ударило младата жена, е било с размерите на мобилен телефон.

Преди около две седмици в обедната си почивка отидох до колата си, която беше паркирана под моста, за да си взема нещо от нея. В момента, в който затворих вратата – отгоре падна върху главата ми парчето бетон. Веднага потече обилно количество кръв”. Това разказа в ефира на Нова телевизия пострадалата Ванеса Мицкас.

По думите ѝ тя се обадила веднага на Спешна помощ. В същото време наблизо минавали няколко момчета, които веднага се отзовали и помогнали.

„Искам много да и благодаря за оказаната помощ и съдействие. Обадихме се на майка ми, която работи наблизо и дори дойде по-бързо от Спешна помощ. Линейка се появи след около 20 минути. А аз настоявах да ги изчакаме, защото знаех, че ще могат да ми помогнат още на място, тъй като кръвта беше много. Поне 5-6 разговора със спешните медици съм направила само аз. Младежите с мен също им звъняха. Дори баща ми, който пътуваше от Елин Пелин – също им се е обаждал”, сподели тя.

Ванеса подчерта, че докато баща ѝ пристигне, на място дошла патрулка, а служителите на реда правели оглед. "В крайна сметка Спешна помощ не дойде. Баща ми ме закара до най-близката болница", подчертава тя.

Младата жена заяви, че вече е предприела необходимите действия, за да потърси правата си.

От Столичната община съобщиха, че веднага след получаване на сигнала са изпратили авариен екип, който да обезопаси съоръжението. След направения оглед е направено и обрушване на нарушеното бетонно покритие."

https://fakti.bg/bulgaria/889922-mlada-jena-be-udarena-ot-parche-beton-s-goleminata-na-mobilen-telefon-otkasnalo-se-ot-most

И нагледно "обезопасяването" предприето от общината:

« Last Edit: 20.06.2024, 00:19:55 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #82 on: 20.06.2024, 00:17:13 »
Надлезът не е само за метрото и като цяло е проблемен. Вече не помня преди колко години нали уж му правиха ремонт, включително с възстановяване. А обрушен бетон отдолу, слагаха някакви кевлари или подобни материали…

Ще се спра дотук, да не ставам като Пейчев и да повтарям наизустени мантри, но всички знаем кой и как управляваше града. За вила и магазин в Барселона парите арно са отишли - тук си е време за ремонт на ремонта!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #83 on: 20.06.2024, 00:22:34 »
От драматичния разказ на потърпевшата не става ясно точно от коя страна е паднало парчето бетон. Това автомобилният надлез ли е на снимката или от страната на метрото?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #84 on: 20.06.2024, 05:49:38 »
Кантът на моста е поддал и трябва да се обруши и възстанови.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #85 on: 20.06.2024, 09:58:26 »
То да беше един кант само няма проблем. Аз преди седмица бях там и целият мост отдолу изглежда трагичен. И да и тогава имаше някакви ограждения от този тип, та не знам какво е положението, но определено не е добре. Като цяло тъжна работа, защото освен тези под моста, могат да пострадат и тези на моста а там говорим за стотици хора във всеки даден момент, особено като минава влак на метрото. Отделен въпрос е че се говори, че и мостът на Въртопо е трагичен, даже доста по-зле. За това там били наложили ограничение на влаковете на метрото да се движели с 10-15 километра. Дано не се случват инциденти а да предприемат мерки.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #86 on: 20.06.2024, 10:06:32 »
В каква степен тези два моста са били структурно ревизирани със строежа на метрото?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #87 on: 20.06.2024, 10:24:28 »
В каква степен тези два моста са били структурно ревизирани със строежа на метрото?
Никакъв, натовариха ги с допълнително бетон за метротрасето.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #88 on: 20.06.2024, 10:30:04 »
И мостът на Въртопо си е бил такъв, не стоманобетонен, а стоманен?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #89 on: 20.06.2024, 10:48:23 »
И мостът на Въртопо си е бил такъв, не стоманобетонен, а стоманен?
Мостът е строен за трамвайно трасе. В средата габаритът беше оставен и стърчаха метални планки. После наляха допълнителна плоча и бетонните стени на метротрасето. Натоварванията на трамвая и метрото са различни, но вероятно инженер-конструктори на времето са се подписали, че няма проблеми...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #90 on: 20.06.2024, 10:55:20 »
В такъв случай решението да го изградят със стоманени трегери и колони на времето е било доста нетипично.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #91 on: 21.06.2024, 03:41:49 »
То да беше един кант само няма проблем. Аз преди седмица бях там и целият мост отдолу изглежда трагичен. И да и тогава имаше някакви ограждения от този тип, та не знам какво е положението, но определено не е добре. Като цяло тъжна работа, защото освен тези под моста, могат да пострадат и тези на моста а там говорим за стотици хора във всеки даден момент, особено като минава влак на метрото. Отделен въпрос е че се говори, че и мостът на Въртопо е трагичен, даже доста по-зле. За това там били наложили ограничение на влаковете на метрото да се движели с 10-15 километра. Дано не се случват инциденти а да предприемат мерки.
Затова ли така пъпли в този участък? Аз пък си мислех, че правят някакъв ремонт на железния път, ама от типа "3-годишни ремонти". Явно тепърва ще ставаме свидетели на сюрпризи от най-великото творение, с което един бивш кмет и премиер се гордее до небесата и дето пак иска да става.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #92 on: 21.06.2024, 05:01:44 »
Аз не си спомням кога по двата моста е имало подобаваща скорост, винаги е имало драстино ограничение.
« Last Edit: 21.06.2024, 05:28:02 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #93 on: 21.06.2024, 13:23:44 »
Аз не си спомням кога по двата моста е имало подобаваща скорост, винаги е имало драстино ограничение.
Ами имаше. Но специално между Жулио Кюри и Дианабат имаше и жалби от близко живеещите, че влаковете вдигали много шум и намалиха скоростта.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #94 on: 21.06.2024, 14:45:54 »
За моста на Въртопо съм сигурен че е почнал да се износва и май са въвели ограничение 10-15 км/ч. За Жулио също май е зле (отдолу изглежда зле), но не чак толкова зле и съответно толкова брутално ограничение няма

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #95 on: 21.06.2024, 15:26:36 »
Като цяло по участъка от „Жолио Кюри“ до „Андрей Сахаров“ има много неща за правене. Настилката по двата моста е опасно лъскава и не е случайно, че вече няколко пъти коли връхлитат в блока до магазина на „Ардес“, около метростанция „Мусагеница“ има деформации на основата под пътя и подскоци, същите ги има и на пазара на „Сахаров“, там също е много лъскаво, особено на S-ката. Ако решат да подменят настилката би следвало да помислят за цялостна инспекция на мостовете.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #96 on: 21.06.2024, 18:39:21 »
Ако е лъскаво без сериозни деформации може да се мине с повърхностна обработка.  :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #97 on: 11.07.2024, 09:20:06 »
Ето запис от вчера за подскоците в „Мусагеница“.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Надземните отсечки по МД1
« Reply #98 on: 11.07.2024, 11:45:37 »
Ето запис от вчера за подскоците в „Мусагеница“.
Това е по-скоро за пътна инфраструктура, макар че Семов го изградиха покрай метрото. Станцията е изградена от Станилов, самият Семов не знам дали е била част от участъка... Имам бегли спомени, че около този обект паркираха чисто белият частен MB О 302, който беше на ГБС, ако правилно си спомням... Ето мой снимки от строителството тогава с бонус - един бъдещ зам.-кмет на София... :D
« Last Edit: 11.07.2024, 11:54:35 by difian »