Author Topic: Изграждането на участък НДК-"Кръста"  (Read 334581 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Интересно е само с каква скорост ще се строи тунела - при щитовото строителство са около 15-20 м на ден, а по този метод не знам!?
Ами, на ХVІІ МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ “ТРАНСПОРТ 2007” , когато са сравнявани двата метода за изграждане на МД2, е отбелязано, че в участъка от Хемус до Черни връх ( по нов австрийски метод) средната скорост на ден ще бъде :
Quote
За условията на
Софийското метро средният дневен напредък
на щита е от порядъка на 8 метра, докато при
нов австрийски метод
напредъка е 2 метра.
Това обяснява дългия срок на изпълнение на поръчката.
Особеностите в почвите на този участък са наложили този метод, който е бавен, но много сигурен като изграждане.

Възможно е било и избор на щит, но е било нужна изработката на специален щит. Т.е. трябвало е да се сменят щитовете.
В случая е надделяла сигурността на изграждането, а не скоростта, тъй като и без това двата участъка са зависими един от друг.
Това, може, би обяснява защо следващата станция не е включена в поръчката - няма да успеят до 2012 да предадат участъка, а и може би нататък вече няма да се налага австрийския метод.

Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Благодаря, Tergo! Много полезна информация!
 
 

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
От друга страна двата участъка са с доста различна дължина. Така че докато щитът стигне от надлез Надежда до Патриарх Евтимий, в другия участък би трябвало също да са готови въпреки по-малката скорост.
« Last Edit: 17.04.2009, 17:33:52 by sharkb »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
От друга страна двата участъка са с доста различна дължина. Така че докато щитът стигне от надлез Надежда до Патриарх Евтимий, в другият участък би трябвало също да са готови въпреки по-малката скорост.
Абсолютно е така. А наистина след станцията в Лозенец следващият участък сигурно ще се изгражда по друг способ, няма да е новоавстрииски.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
От станцията на Баучер наклона се обръща, така че едва ли ще им е лесно да продължат със същия метод, предвид колко дълбоко щее станцията... по-лесно ще им е открит способ, защото дълбочината на следващата станция сигурно ще е по-малка и изпълнението на тунела ще е по-лесно.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Ок, от Кръста до Хладилна ще трябва друг метод, но тогава изниква въпроса защо не е била обособена трета позиция за МД2? Подобна задача (тунел и една или две станции само) не е ли възможна? Или би била прекалено, как да кажа, скромна и затова не са кандидатствали за пари и за този участък? Идеята ми е, че много по-добре би било, ако се строи едновременно цялото трасе от Обеля до Хладилника, а не накрая да го имаме незавършено за малко.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Ок, от Кръста до Хладилна ще трябва друг метод, но тогава изниква въпроса защо не е била обособена трета позиция за МД2? Подобна задача (тунел и една или две станции само) не е ли възможна? Или би била прекалено, как да кажа, скромна и затова не са кандидатствали за пари и за този участък? Идеята ми е, че много по-добре би било, ако се строи едновременно цялото трасе от Обеля до Хладилника, а не накрая да го имаме незавършено за малко.

За хората, които биха ползвали допълнителната спирка естествено би било по-добре. Но за трасето като цяло една спирка не е чак толкова важна. Важното е че се прави наведнъж целият участък от Обеля - Кръста, както и Младост 1 - Цариградско шосе, което си е доста голям, дори невиждан досега мащаб. Е, Обеля - надлез Надежда не е започнат, но ако всичко е наред и това ще стане. Има и други кандидати за строене: Цариградско шосе - летището, Младост 1 - Бизнес Парк, надлез Надежда - Илиянци, да не говорим за трети диаметър или други "нововъведения".

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Не питах на мястото на някое трасе, да се строи това до Хладилника, а успоредно с всички да се кандидатстваше за пари и да се правеше и то. Само би било от полза мисля.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
KRUPA, представи си какъв Ад щеше да е, ако бяха почнали и този лот - Хладилника ще бъде отцепен съвсем и единственият транспорт оти  до него щеше да е А83... Черни връх е единствената връзка на таз част на София с центъра, така че - по-добре е, че не включиха и тази станция. А и.. ако я почнат по-късно, можем да се надяваме да се преосмисли позицията и на станция на Яворов и на Сребърна и да се обмислят различни варианти за отсечката към Студентски град...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Аз щото съм с нагласата да се строи подземно, та затова го казвам по принцип, защото откритите способи с оглед задръстения град, ми се струват неудачни. все пак не си плащаме изцяло строителството, а европа дава значително по-голямата сума.Аа цената на подземно изграждане на оставащото трасе със станция на Хладилника (ако е само една, колко би излязла като се гледа колко излзиат сегашните отсечки? пък дори и да са две станциите - на Яворов и след Сребърна някъде (макар че при този вариант станциите на Кръста и Яворов д ами се струват крайно близко една до друга).
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Болерото е прав : "отцепването" на още един район едновременно с останалия участък няма начин да не се е отразило на съображенията.
От друга страна, няма опасност диаметъра да остане недостроен "за малко".
Тревожното претоварване на наземната транспортна мрежа успя да убеди нашите управници в ценния аргумент на световните капацитети, че само едновременно строителство на различни участъци (т.е. комплексно разширение) дава необходимия ефект.
Така и се възприе.
Веднага след завършването (2012) се почва със строежа на още две станции по МД2, паралелно разширението до Младост 4 и остатъка към летището...
Така че, няма опастност диаметъра да остане недостроен, съответно и недостатъчно ефективен.
Стига, живот и здраве да бъде осигурявано финансиране.
Благодарение на членството ни в ЕС, имаме шанса за 4-6 години да наваксаме изоставане 30-35 години, което вече се отразява фатално на наземния транспорт.
« Last Edit: 17.04.2009, 21:05:35 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Lubomir

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Веднага след завършването (2012) се почва със строежа на още две станции по МД2, паралелно разширението до Младост 4 и остатъка към летището...
А чудно кои ще са тези две станции от вторият диаметър,които ще се строят през 2012-та?Защото дотогава нали би трябвало разлонението"Обеля–Пета градска болница-НДК-Лозенец"да е завършено?В посока Хладилника ли ще продължават?   :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Ако през 2014 имаме завършени два метродиаметъра може наистина спокойно да се свие автобусният транспорт и да се премахне от центъра (Сливница и Ботев) и да се даде преимущество на тролейбусният и трамваен наземене транспорт като основен довозващ до метрото.
А за отсечката до Хладилника, 100% ще я изпълнят заедно с евентуалният лот към Студентски град, защото смятам всички са единодушни, че метро, опирао до Околовръстното не е по-приоритетно от отбивка към Студентски град, стихга действително да я направят към Студентски град, а не към полетата над Младост  :D

Offline Lubomir

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Ако през 2014 имаме завършени два метродиаметъра може наистина спокойно да се свие автобусният транспорт и да се премахне от центъра (Сливница и Ботев) и да се даде преимущество на тролейбусният и трамваен наземене транспорт като основен довозващ до метрото.
А за отсечката до Хладилника, 100% ще я изпълнят заедно с евентуалният лот към Студентски град, защото смятам всички са единодушни, че метро, опирао до Околовръстното не е по-приоритетно от отбивка към Студентски град, стихга действително да я направят към Студентски град, а не към полетата над Младост  :D
Е силно ме съмнява до 2014 да има два пълни метродиаметъра,защото отклонението към Илиянци(през Свобода и Лев Толстой),както и двете следващите станции след Лозенец(Хладилника и другата след нея)също са към втори метродиаметър,а силно се съмнвам до 2014-та да построят въпросното продължение на метротото към съответните квартали. :)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
А чудно кои ще са тези две станции от вторият диаметър,които ще се строят през 2012-та?Защото дотогава нали би трябвало разлонението"Обеля–Пета градска болница-НДК-Лозенец"да е завършено?В посока Хладилника ли ще продължават?   :)

Да, за в посока 'Хладилника' говориме.

И доколкото имам информация, последните идеи на общината бяха за нещо подобно:
http://i530.photobucket.com/albums/dd349/marrackesh_forca/22012.jpg
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Строежът на метрото налага промени в автомобилното движение в района на НДК

Изграждането на Метростанция 10 до х-л „Хемус”, която е част от проекта за разширение на метрото в София, налага промени в движението на градския транспорт в района на кръстовището на бул. „Арсеналски” и бул. „Черни връх”. По време на строителството движението ще бъде затруднено, но няма да се затварят улици.
   
   От 27-ми април 2009 г. до края на 2010 г. ще бъдат наложени следните ограничения:
   
   - Автомобилното движение по бул. „Черни връх” в посока от кръстовището с бул. „България” към кръстовището на ул. „Свети Наум” и бул. „Арсеналски” от три ленти се преустройва в две ленти и се премества в източната част на бул. „Черни връх”;
   - Автомобилното движение по бул. „Черни връх” в посока от кръстовището с ул. „Свети Наум” и бул. „Арсеналски” към кръстовището на бул. „България” от 3 ленти се преустройва в 2 ленти;
   -Трамвайна линия № 6 ще продължи да се движи по маршрута си.
   
   Схема на организацията на движението можете да намерите тук. Промененото трасе за движение на МПС е отбелязано на приложената схема в сиво, по протежение на бул. „Черни връх”.
   
   Проектът за разширение на метрото в София участък: „Пътен възел „Надежда” - Централна ж.п. гара - пл. „Св. Неделя” - НДК - бул. „Черни връх” се съфинансира чрез Оперативна програма „Транспорт” от Европейския фонд за регионално развитие.


Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Което означава, че кафенето на CCS до киното ще стане наблюдателната ни кула почне ли строителството хахахахха

Offline nico

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • Yahoo Instant Messenger - nicko_va
    • View Profile
+ още една перспектива от север към юг в другия край от мен :D поне най-накрая се разбра какъв е точно плана им... дано поне после да оправят всичко (впрочем новите пътни ленти не са покрити с асфалт а са на бетон + изхода от подлеза трябва да на сегашното ново платно, така че май ще възобновят плочника)

само не разгадавам розовите линии как точно ще бъдат реализирани, сивите са маркировка, черните бетон и др.. а розовите.. пластмасови ограждения?
(аз си отговорих сам - пластмасови са, защото по тях ще има светлинна сигнализация + табели)


офф: нещо си харесах "+"
« Last Edit: 25.04.2009, 01:10:40 by nico »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
много странна ми се вижда тая строителна площадка 'разцепена' от трамвая

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
много странна ми се вижда тая строителна площадка 'разцепена' от трамвая

Да и на мене ми се види странно! Може би ще правят шлицови стени от двете страни и чак когато са готови ще си пипа трамвая.

само не разгадавам розовите линии как точно ще бъдат реализирани, сивите са маркировка, черните бетон и др.. а розовите.. пластмасови ограждения?
(аз си отговорих сам - пластмасови са, защото по тях ще има светлинна сигнализация + табели)

Ми какви да са - разделителна маркировка (може и хоризонтална и вертикална) между потоците
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!