Author Topic: Връзка на метрото с наземния транспорт  (Read 355959 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ще кажете, че темата е ненавременна и че има почти 2 години до пускането на МС Интерпред. Но скоростта и гъстотата, с окято се застроява районът на бъдещата метростанция, може и да означава, че пак Столична община е закъсняла, както с Околовръстното шосе.

Всеизвестно е, че метрото задължително трябва да се комбинира с довозващ транспорт. Иначе то виси в празно пространство и е от полза само за малък брой пътници - подобно на Люлин.
Затова би било удачно около новите метростанции да тръгват автобуси по югоизточните направления. МС Онкологията е в район на оживено кръстовище (което ще се преобразува в нови пет кьошета) и едва ли е подходящо за обръщало на автобуси. До МС Интерпред доскоро имаче все още свободни площи около пазара и автогара Юг. Това място е идеално за обръщало - може да се използва и автогарата, от която тръгват единствено самоковските автобуси.
Затова предлагам в този район да се оформи обръщало на А1,3,5,6, а също така на А67,68, 69, 70 и 123.
Освен това, за връзка на метрото с Дървеница, Студентски град, Витоша, Дианабад и Изток да се пусне А71 с маршрут - Автогара Юг-бул.Драган Цанков-бул.Кл.Охридски-ТУ-УНСС-РУМ-зала Хр.Ботев-Зимен дворец-ул. Проф.Иван Странски-Симеоновско шосе-бул.Г.М.Димитров-ул.Н.Габровски-хотел Диана-ул.Тинтява - обръщало в кв. Изток около прелеза на жп линията. Този автобус би позволил да се освободят сериозни ресурси от А94 и 280, които вместо на сегашните 4-5 минути да се движат на 15-20 минути. Връзка на Мусагеница с метрото ще осъществяват А1,3,5 и 6.
Предполага се, че дотогава ще е готово трамвайното трасе на ТМ2 през Дианабад. Затова А88 може да се пренасочи вместо по Н.Габровски по Драган Цанков, за да компенсира загубената връзка на кв.Изток и Изгрев с Лозенец.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Идеята за автобуси от автогара юг е много добра. Съгласен съм да се напраи 71 но смята че е най-добре да се пусне по Г.М Димитров -> Симеоновско шосе и по стария маршрут или пък или пък от Г.М. димитров по маршрута на 280 ли 94. 280 и 94 няма как да бъдат заместени просто защото те се ползват главно от студенти и са пряка връзка с всички университети и факултети и ст. град. Ти би ли избрал да пътуваш с комбинация метро + 71 от СУ до ст. град или би предпочел направо с 280? Вроятно би го предпочел на мястото на 94 защоо има големи задръствания така че мисля че ще е най-добре този 71 да е по мршрута на 94. От юг може да се пусне да речем 114 и тя да прави връзката на метрото с мусагеница и цариградско а 413 ще е връзката с младост. Мисля че тези 3 линии биха удоволетворили всички, разбира се ако са на интервал да речем 10 мин.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
аз съм съгласен до МС Интерпред(автогара Юг)да отиват А123,А70,А5 и А6,но според мен е редно да се запазят поне 2 от сегапните линии към Гео Милев-и натам има досатъчне пътникопоток

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
Ти би ли избрал да пътуваш с комбинация метро + 71 от СУ до ст. град или би предпочел направо с 280?
Ами след като билетите ще са повременни, защо да не се прехвърля на Интерпред. Пък и нали идеята на метролъча до Мусагеница и Младост е да се намали автобусният поток към Орлов мост и СУ. Разбира се, не може да се ликвидира тотално А280, защото доста хора пътуват от Плиска към ВУЗовете и обратно, но мисля, че ще се разреди радикално. Ако и да не ми се иска много (живея в Дървеница), мисля, че това е неминуемо. Същото важи и за А94 - тя осъществява връзка не само към центъра, а към Лозенец, Хемус, НДК.
Моят замисъл е А71 да стане основна линия - с честотата на метрото, а А94 и 280 - спомагателни.

Даже А1,3,5 и 6 да останат засега от Гео Милев, в един момент трябва да бъдат насочени към метрото - Младост-4 е по-доброто решение, за да не се товари допълнително бул.Малинов. За връзка на Гео Милев с Цариградско или Младост може да се продължи А11 или 75 до Окръжна болница или Метро.
За връзка на Младост с метрото трябва А413 най-сетне да стигне до Младост-4 и съвместно с А88 ще правят прилична връзка за всички Младости на този етап. Разбира се, след като метрото стигне до Камбаните, нещата ще са други.

А 4 и 114 са толкова редки, че едва ли ще бъдат полезни връзки.

Репчо, може би си пропуснал номерата, но А68, 69, 70 и 123 вървят заедно и заедно трябва да се свържат с метротрасето. Още повече, че автостанция Дървеница е сведена до една барачка и обръщало. Към тят трябва да се присъедини и А67 - за симеоновци метрото би било много по-полезно, отколкото някакъв трамвай на Семинарията. Пък и връзка с ТМ2 ще правят на Г.М.Димитров. Двете отпаднали спирки - Зоопарка и гара Пионер ще са също по новото ТМ-трасе на двойката. Още една полза от това е, че ще се ликвидира доста неудобното обръщало од Семинарията (ако не бяха давали разрешение за бензиностанция и кооперации плътно до улицата, можеше да се разшири платното по пл.Велчова завера и Ст.Михайловски).

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Хората които ползват автобусите които сега са от дървеница са малко и автобусите са на големи интервали. Не мисля че е удачано да се удължават освен ако не се направи някоя хубава връзка с околовръстното. Да речем удачно би било да се направи от 123 един автобус на интервал до 10-15 мин. и да поема потока от околовръстното и по-точно от 111 и да го доизвозва към метрото. Но за другите мисля че е излишно. За 114 казах че е добре да се пусне той при интервал около 10 мин. Така хем ще има полза от тази линия най-после, хем ще си остане връзката на другите с гео милев. А и все пак не може към тази метростанция да бъдат пренасочвани чак толквоа много линии. 280 все пак смятам че няма да може да бъде замене с метрото, не са мнго хората които обичат да се прекачват и логически погледнатос  емтрото ще им е сигурно и по-бавно. Както казах нещата с 94 са по-различни, той обслужва и доста други софианци освен студентите и минава през големи задръствания така че вероятно биха предпочели комбинация метро+71, ако 71 се движи по Г.М. Димитров и след това по маршрута на 94. Удобно би било преместване на 67 също при метрото и от там по Г.М Димитров да излиза на симеоновското. Така съвсем ще се загуби и нуждата от това 71 да мианва по симеоновски както ти предлагаш.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А67 е на 25-30 минути, а кв.Витоша се разраства непрекъснато, да не говорим, че и блоковете от Малинова долина може да се завършат най-сетне и това си става квартал от десетки хиляди души (заедно с Витоша). Затова считам, че единствена връзка на този квартал с А67 си е жив тормоз (плановете преди 15 години бяха улицата от Зимния дворец да се продължи на юг до жк Малинова долина и той да се обслужва от 94/280. Сега това не ми се вижда реаистично, а борбата е СО да изради връзка със Симеоновско шосе - срещу хотел Амбасадор). От друга страна да се сгъсти А67 означава нагоре по маршрута си в Симеоново той да е полупразен. Все пак в Симеоново има и А98, докато в ж.к.Витоша - не.
Ако пък, да речем, се пренасочи А68 през Сммеоново вместо през Бункера към Бистрица, тогава Бункера и вилна зона Малинова долина остават на сухо - А69 и А70 са доста нередовни.
А123 има смисъл да е на 10-15 минути единствено в събота и неделя, и то при благохприятни условия на Витоша. В момента съотношението на пътниците на 122 и 123 е 10:1. Това естествено ще се промени, ако А123 се върже с метрото, но ако лифтът не работи, връзка с Околовръстното биха правили А67,68,69,70.

Според мен автобусите по всички селски направления трябва да се ориентират към метростанциите, така се облекчават жителите на селата, работещи и учещи в София. Досега така се процедира със северозападните направления към Банкя, Костинброд и Мрамор/доброславци. В югоизгточния край най-близка метростанция до Бистришкото направление е Онкологията, но в хаоса на голямо кръстовище не си представям обръщало там. Друг вариант е МС Въртопо, но това ще ги докара навътре в квартал Дървеница, пък и улица Софийско поле е стръмна и автобусите трудно ще я катерят. Биха могли да минават по кръгов маршрут - на тръгване от МС Въртопо - по Пловдивско поле, Андрей Ляпчев и Кл.Охридски, на връщане - бул.Кл.Охридски-вдясно от светофара до ТУ - улицата до старческия дом.

Може би на този етап Панчаревското направление да си остане от Гео Милев, а по-нататък да тръгва от мякоя МС в Младост.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Не знма за теб но аз почти не съм виждал да има много хора да ползват 67 в кв. Витоша. Мисля че ако той се пренасочи от метростанцията ще си върши добра работа. Преолагам че тогва доста хоращ ще сепренаосчат от 98 към 67 и могат да бъдат прехвърлрни коли от едната на другата линия. Може би дори и да им се разменят маршрутите от симеоново - 67 да ходи до железница а 98 - до симеоново. И ако автобуса по сиеоновско се пусне към метрото той ще поме и голяма част от потока по околовръстното и тогава няма да има нужда от това 68,69,70 или 123 да бъдат по-начесто.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
1. Не знма за теб но аз почти не съм виждал да има много хора да ползват 67 в кв. Витоша.
2. тогава няма да има нужда от това 68,69,70 или 123 да бъдат по-начесто.

1. Няма и да видиш при този интервал на движение - предпочитат А94 и 280 и вървят пеша от зала Христо Ботев или Зимния дворец. По същата причина и А71 не се наложи и го закриха, въпреки удобния му за кв.Витоша маршрут.
Има го и обратният ефект - заради лошия транспорт и инфраструктура хората избягват включване в нови кооперации там.

2. Не съм искал 68,69 и 70 да са по-начесто. Само А123 и само в почивни дни.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Мисля че по някакъв начин трябва да се измисли вариант автобуси от Бистрица, Сименоеово и Драгалевци да стигат до метрото. Вариант през Хладилника не мисля че би бил удобен така че може би да се направи нещо от рода 67 да се движи от бистрица до метростанцията а 98 от Хладилника до метростанцията през драгалевци и симеоново. Но пък все ще има недовлни която и линия да се премести.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Аз все пак мисля, че новата автостанция трябва да е на Онкологията, като кръстовището там трябва да се преустрои не в нови пет кьошета а в две нови кръстовища. Място бол. Освен 1, 3, 5, 6, 67, 68, 69, 70, 123 там трябва да се завърти и една линия до Младост - примерно 4, който ще мине на по-малък интервал на движение заедно с 413, който ще прави връзката Онкология-Бизнеспарк. Ако съкратим 413 до метрото то тогава наистина би било удачно 88 да тръгне през ТВ кула. По този начин и с пускането на трамвая по Симеоновско шосе значително ще се облекчи Никола Габровски по който сега едвам се разминават два автобуса. След пускането на трамвая по Симеоновско шосе може да се помисли и за пренасочване на а.102 към Онкологията като по този начин ще се създадат изключително удобни връзки.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Аз мисля че на автогарата има повече място и че е по-удобна за целта. Ако 413 се скъси до там ще се изгуби пряката връзка със сточна и централана гара която се ползва доста от студентите.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Нямам нищо против да въртят на автогарата но за мен е безмислено - поне по два километра удължаване на пробега в сложен профил и в същото време пълно припокриване с метрото между двете станции. Просто излишно. Освен това автогара Юг ще продължи да действа по сегашното си предназначение и бидейки свързана с метрото нейната функция ще е все по-значителна. А нищо не пречи на един по-следващ етап след построяването на станция Въртопо автостанцията да се измести там и автобусите да се движат до сегашната последна спирка по обиколната улица на жк. Дървеница.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Добре а на онкологията къде има място за автостанция която да побере толкова линии?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Така си представям кръстовището на Онкологията.
Със зелено е трамвайната лния, с лилаво пътищата, със синьо трасето на метрото а с "М" съм означил примерните изходи на метростанцията.
Вариант 1


Вариант 2
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
В допълнение може да се реализира построяването на трамвайно ухо при метростанцията на Онкологията и до Дървеница да се движат две линии - една от центъра по Симеоновско шосе и друга с начална спирка Онкология като примерно двете линии са на интервал 10-12 мин. и при евентуално синхронизиране на разписанията от метростанцията до Дървеница ще се движи трамвай през 5-6 мин. в пиков час.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Вариантите ти ми се струват доста по-сложни. На първия вариант затваряш и булеварда а на втория станцият а не мисля че би могла да побере толкова автобуси и също така ще им е трудно да обръщат. А това за втора линия от онкологията е адски безмислено. Не стига че поне 7! аавтобуса и единтранмвай отиват на там, пък и още една трамвайана линия с курс 15 мин да се пуска. Няма никакъв смисъл.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Автобусите може да минат със статут на бързи и да не спират никъде до метрото. А и все пак това е временна организация защото аз си държа на автостанция при "Въртопо".
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote
name='CKD' date='Jan 22 2006, 11:41 PM' post='122']
Автобусите може да минат със статут на бързи и да не спират никъде до метрото. А и все пак това е временна организация защото аз си държа на автостанция при "Въртопо".
аз доколкото знам метростанцията ще е под кръстовището като пешеходците на това кръстовище се вкарват в подлез откъде ще се входовете на станцията-2 входа с 4 излаза на подлеза от 4те ъгъла.По въпроса за трамвая всичко е ясно-Г.М.Димиторв=>Кл.Охридски.За автостанцията мисля че е добре обръщалото като съоръжение за сменяне на посоката да се направи под надлеза Дървеница-най просторно е а и може части от Дианабад да я ползват а иначе автобусите ще спират на сегашната спирка на 88 посока Зоопарка и така прехода автобус-метро ще бъде около 10-20 метра.Освен това тази спирка ще стане основна за селските линии затова е възможно 88 да не спира на нея-и без това трудно се престроява за левия завой.Така на 1 кръстовище се връзват метро рейс и трамвай по най удачния начин според мен.CKD забележи къде е построен новият блок точно след завоя от Младост към Дървеница,след моста,сега му правят и достройка,аз силно се чудя как бъдещите новодомци са хвърлили толкова пари при положение че на не по малко от 50 метра ще минава метро
     

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Между Онкологията и моста "Въртопо", освен метрото, ще минава и голям булевард от 2 платна по две ленти плюс излизащото метро по средата. Там едва ли би могло да се мисли за автостанция за 67,68,69,70,123. На Въртопо като че ли се вързват нещата - естествено не на главната улица, а по ул. Пловдивско поле (успоредната на реката), зад старческия дом. Новостроящият се блок до МС Въртопо наистина ще е успореден на новия булевард, но както се казва - да са гледали новодомците, къде купуват жилище - човек като продължи мислено моста, вижда очертанията на новия булевард (да го наречем бул.Сахаров). Захождането на бистришките автобуси ще е от ТУ вдясно от сега действащия светофар, а на тръгване - ул. Пловдивско поле-бул.Ляпчев-вляво по бул.Кл.Охридски (от 9-ти блок).

Единственото, което ме съмнява, че е останал неотчужден парцел за автостанция. Затова се спрях на автогара Юг, която (все още) не е реституирана. А може през 2007 всички да тръгват от автогара Юг, а след пускането на Въртопо - А68,69, 70 и 123 да се насочат оттам, а А67 и 71 да си останат от Интерпред. Съвсем естествено бистришките автобуси би трябвало да имат бърз статут и да спират само на ТУ и на разклона за Студентски град.

Това за къс трамвай Онкологията-Дървеница не ми харесва, тъй като ТМ2 е довозващ до метрото не само за Дървеница, а и за северната част на Студ.град и Дианабад. В по-далечно бъдеще би могло да се мисли за удължаването му в Студентския град (по бул. Кл.Охридски след сегашното обръщало живеят малко хора, а са предимно складове и бизнес-сгради).

А413 вероятно ще се разреди до предишното си състояние (реди закриването на ТМ2), но мисля, че ще остане. Маршрутът на А4 ще става все по-припокриващ се с метрото, единственият смисъл да го продължат до Интерпред е да се реализира директна връзка на Младост-3 и Горубляне с метрото,иначе за другите части от Младост  А88 и 413 ще се справят и без него. При всички положения това ще е временно, а след като метрото стъпи в Младост, може А4 да се закрие, а А1, 3 и 6 да тръгват от метростанциите през Горубляне.

Дали и А102 да се свърже с метрото, е спорно - нали ТМ2 ще довозва хората около Зоопарка? Все пак, след като А88 ще е по Драган Цанков, а А94 ще се разреди радикално, редно е А102 да си запази маршрута.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Хубаво де, ама никой от вас не дава конкретно становище как ще изглежда кръстовището при Онкологията.
102 и без това е празен след като завие по Г.Димитров към Зоопарка та какво остава след пускането на трамвай от там. След удължаването на метрото към Младост 102 ще прави връзката на Дианабад с метрото т.е. ще компенсира прехвърлянето на 88 през ТВ кула и ще осигурява връзка на О.купел, Кр.село, Ив.Вазов и Лозенец с линиите към Бистрица и Панчарево, Пасарел и Герман както и разбира се с метрото до Младост и заветния бизнеспарк.
Не съм съгласен и с твърденията, че на Онкологията няма място за автостанция, но ако наистина цялата отсечка Сердика-Младост1 се пусне наведнъж или с малка разлика в пусковия срок най-добре е автобусите да въртят на м-я."Въртопо".
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите