Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316401 times)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #840 on: 02.02.2018, 23:14:53 »
В крайна сметка, ако следваме идеята, че който не подкрепя нощните линии е непременно таксиметров шофьор, то това би означавало, че 97.593% от столичани, които не подкрепят тази инициатива, са таксиметрови шофьори. Това е абсурдно!
Аз не съм се подписал в подписката, но я подкрепям. Приятелката ми също. Много от познатите ми – също. Ако продължа да изброявам, 97.5932897581982731897189-те ти процента ще се свият до теб, таксиджиите, пенсионерите и шофьорите, които ще се налага да полагат нощен труд.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #841 on: 03.02.2018, 00:33:23 »
Доколко и как ГТ е активен по време на денонощието е въпрос на експертна преценка. Защо транспорта е активен в интервала приблизително 5:00 до 24:00, ами защото е преценено, че тогава има необходимост от ГТ на базата на някакви особености на пътникопотока. Просто някога е преценено, че въз основа на множество фактори (социални и икономически) е целесъобразно да бъде активен в този часови интервал с променливи интервали на колите на линия (сутрешен връх, вечерен връх и т.н.). Няма технически проблеми да бъде и нонстоп 24 часа на неголеми интервали между колите (хипотетичен краен случай) - но има експертна оценка като нецелесъобразност на подобна организация/разписание. Очевидно защо - защото статистиката за пътникопотока го показва, че условно "много малко" хора преди 4:40-5:00 тръгват някъде по работа и много малко хора се прибират по-късно от 23:00-23:30.
От друга страна има хора които все пак им се налага да се придвижват по някакви причини (обикновено служебни) и извън тези часове, например редовно (т.е неслучайно/не инцидентно) прибиране вкъщи много късно вечер след 00 часа.
От трета страна може да се помисли за един вид модернизиране на ГТ който включва коли на линия извън нормалния/обичайния като статистика интервал на денонощието. Факт е, че го има в големи градове.

Пак да кажа, служебен транспорт извън този интервал в момента има, неговото разширение и промяна като масов градски по принцип е напълно възможно. Естествено повишение на разходите ще има. Поне 500 автобуса се движат на линия "през деня", добавянето на 20 за нощни линии (при това част от персоналните могат да се превърнат в нощни, това би било удобно и за шофьорите които ги ползват между другото) очевидно води увеличение с по-малко от 10% на разходите.

П.С Каква стана, от противник се превърнах в умерен оптимист за нощните линии  :P .... но реализацията трябва да е добре обмислена.

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #842 on: 03.02.2018, 07:04:46 »
В крайна сметка, ако следваме идеята, че който не подкрепя нощните линии е непременно таксиметров шофьор, то това би означавало, че 97.593% от столичани, които не подкрепят тази инициатива, са таксиметрови шофьори. Това е абсурдно!
Аз не съм се подписал в подписката, но я подкрепям.
По тази логика има и много подписали се, които не я подкрепят.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #843 on: 03.02.2018, 09:37:08 »
Глупости на търкалета

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #844 on: 03.02.2018, 10:07:37 »
В крайна сметка, ако следваме идеята, че който не подкрепя нощните линии е непременно таксиметров шофьор, то това би означавало, че 97.593% от столичани, които не подкрепят тази инициатива, са таксиметрови шофьори. Това е абсурдно!
Аз не съм се подписал в подписката, но я подкрепям.
По тази логика има и много подписали се, които не я подкрепят.
Пхахахахахахахахахахаха! Съжалявам, но не разсъждаваш като инжинер.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #845 on: 03.02.2018, 10:44:40 »
След това изказване се замислям дали да не създадем и конкурс Бисер на месеца. За този ИванТ го печели безапелационно.

Много ми е интересно обяснението на това:
По тази логика има и много подписали се, които не я подкрепят.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #846 on: 03.02.2018, 11:16:22 »
Много ми е интересно обяснението на това:
По тази логика има и много подписали се, които не я подкрепят.
Обяснението е същото като това защо толкова хора си купуват лотарийни билети и подават фишове в Тото-то, както и купища други прояви на неразумно поведение. Липса на логическо мислене.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #847 on: 03.02.2018, 11:32:35 »
Всъщност старите линии хич не са лоши. Ако тази до Дружба вместо към колелото в Дружба-2 свие към летището всичко ще е идеално.

Да обхване ли самото летище?

Най-популярната ще бъде тази линия дето ще минава през Студентския. Трите маршрута не са никак лоши и са напълно достатъчни, единствено трябва да имат удобни връзки помежду си за прекачване и всичко ще бъде тип топ.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #848 on: 03.02.2018, 11:42:33 »
Според това което аз помня и това което чета из темите, тогава наистина най-ползвана е била линията Младост-Люлин през Студентски. Средно по 10-15 човека са пътували, и аз толкова помня, но понякога се случваше и доста да се напълни.

Организцията беше доста добра с изчакване тогава.

А дали пък нощен транспорт няма да е предпоставка и за пускане на по-ранни влакове до морето например, заминаващи към 3.00 часа сутринта и да пристигнеш сутринта към 9.00, както и някои авиокомпании да пуснат полети в този часови диапазон? След като знаят че вече има с какво хората да стигнат до ж.п.гарата и аерогарата да им докарат пътници и по това време. Сега най-рано можеш да заминеш към морето малко след 6 сутринта и да пристигнеш чак на обяд до морето, или да пътуваш през нощта и да пристигнеш много рано сутринта.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #849 on: 03.02.2018, 12:00:16 »
Иво, разбира се че е предпоставка. Могат да пуснат автобуси или влакове до морето през нощта. До Бургас е идеално, ако и до Варна се скъси разстоянието, ще е екстра. За самолетни компании също е добре, и без това има джетлаг.

Някой може ли да намери точните маршрути на трите нощни линии? Ако има и посочени спирки, ще е екстра.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #850 on: 03.02.2018, 12:03:40 »
Всъщност старите линии хич не са лоши. Ако тази до Дружба вместо към колелото в Дружба-2 свие към летището всичко ще е идеално.
Да обхване ли самото летище?

Разбира се, нали това писахме по-назад.

Значи:

606A - ЛЕТИЩЕ СОФИЯ Т1-Т2 - АВТОСТАНЦИЯ ОБЕЛЯ
605B - Ж.К. "МЛАДОСТ 4" - Ж.К. "ЛЮЛИН 3"
607C - Ж.К. "ОВЧА КУПЕЛ 2" - Ж.К. "ЛЕВСКИ Г"

Исканията за 6 или 7 линии на този етап са несъстоятелни. Нека първо тръгнат тези 3 и се наложат, пък после да се събрат подписи и да се носят в големи папки към ул. Московска 33.

Някой може ли да намери точните маршрути на трите нощни линии? Ако има и посочени спирки, ще е екстра.

Все още ги няма официално.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #851 on: 03.02.2018, 12:09:43 »
Нали става дума за старите нощни линии от 2009 г.? Може ли линк към тогавашните маршрути?

И аз смятам че 6-7 линии стават твърде много. По-скоро още една линия която да обхване Лозенец.
« Last Edit: 03.02.2018, 12:12:44 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #852 on: 03.02.2018, 12:25:03 »
Ето ти ги тогавашните маршрути:

605A:
обръщателно колело в ж.к. Дружба 2 ⇒ ж.к. Дружба, ул. Обиколна ⇒ ж.к. Дружба, бул. Копенхаген ⇒ ж.к. Дружба, бул. проф. Цветан Лазаров ⇒ ж.к. Дружба, ул. Илия Бешков ⇒ ж.к. Дружба, бул. Искърско шосе ⇒ бул. Шипченски проход ⇒ Румънско посолство ⇒ бул. Цариградско шосе ⇒ Орлов мост ⇒ СУ св. Климент Охридски ⇒ пам. Васил Левски ⇒ бул. Васил Левски ⇒ пл. Сточна гара ⇒ бул. Сливница ⇒ пл. Лъвов мост ⇒ бул. княгиня Мария Луиза ⇒ Централна гара ⇒ надлез Надежда ⇒ бул. Ломско шосе ⇒ автостанция Обеля

606B:

обръщателно колело в ж.к. Младост 4 ⇒ ж.к. Младост, ул. 406 ⇒ ж.к. Младост, ул. Филип Аврамов ⇒ ж.к. Младост, ул. Свето преображение ⇒ ж.к. Младост, бул. Александър Малинов ⇒ ж.к. Младост, бул. Андрей Ляпчев ⇒ бул. св. Климент Охридски ⇒ Студентски град, бул. 8-ми декември ⇒ Студентски град, ул. акад. Стефан Младенов ⇒ ж.к. Дианабад ⇒ бул. Пейо Яворов ⇒ бул. Драган Цанков ⇒ бул. Евлоги Георгиев ⇒ Орлов мост ⇒ СУ св. Климент Охридски ⇒ пам. Васил Левски ⇒ бул. Васил Левски ⇒ пл. Сточна гара ⇒ пл. Лъвов мост ⇒ бул. Сливница ⇒ кръстовище Орион, Сливница ⇒ ж.к. Люлин, бул. Луи Пастьор ⇒ ж.к. Люлин, бул. Джавахарлал Неру ⇒ кооперативен пазар Люлин ⇒ обръщателно колело в ж.к. Люлин 3, 4

607C:

обръщателно колело в ж.к. Овча купел 2 ⇒ ж.к. Овча купел, ул. президент Линкълн ⇒ ж.к. Красна поляна, бул. Никола Мушанов ⇒ ул. Житница ⇒ пазар Красно село ⇒ бул. Гоце Делчев ⇒ бул. България ⇒ бул. Евлоги Георгиев ⇒ Орлов мост ⇒ СУ св. Климент Охридски ⇒ пам. Васил Левски ⇒ бул. княз Александър Дондуков ⇒ мост Чавдар ⇒ бул. Владимир Вазов ⇒ ж.к. Левски, ул. поручик Георги Кюмюрджиев ⇒ ж.к. Левски, ул. поп Грую

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #853 on: 03.02.2018, 12:29:08 »
Маршрутите не са лоши, но има и малки забележки. Лозенец, Борово остават извън обсега. Може би за целта трябва малко да се променят маршрутите и да се добави още една линия. В Дружба да се помисли за маршрут който хем да ходи до Летището хем да обхване поне малко Дружба 2.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #854 on: 03.02.2018, 12:37:34 »
Да, малки поправки могат да се направят. Например дублажа на две линии по В.Левски, Сточна гара до Лъвов мост е излишен, едната линия може да прави чупка по Дондуков и Мария Луиза. Подобна чупка може да се направи и за линията по бул. България към Лозенец и тази през Дружба по бул. Копенхаген за да обхване и Дружба-2

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #855 on: 03.02.2018, 13:05:03 »
Или примерно нова линия 608 която да започва от обръщалото на Гоце Делчев по маршрута на А76, после по Сребърна към Лозенец, след това по Черни връх към Хемус, пък оттам нататък да се помисли за по-нататъшния маршрут.
Ако е по Копенхаген, може да обхване и офисите около ИЕЦ. По този начин ако някой остане до късно на работа, може да се прибере с този рейс.
« Last Edit: 03.02.2018, 13:08:04 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #856 on: 03.02.2018, 13:17:14 »
Не може да се реже половината от един от най-големите софийски квартали, в името на обслужване до летището. По-скоро за летището трябва да се мисли в насока това да се пусне метрото през нощта на някакви разумни интервали - може би 45 мин и да прави връзка с нощните автобуси някъде - около СУ или Сердика. Така могат да се преосмислят и част от линиите.

Но ако си свалим розовите очила, просто трябва да се измисли отделна линия до летището, по подобие на тази предложена от Спаси София.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #857 on: 03.02.2018, 13:38:28 »
Дружба 2 не е чак толкова голям, нищо че самата Дружба 2 се състои от 5 части. За сравнение, някои люлинци като слязат от нощния рейс ще трябва да прекосяват 1-2 микрорайона за да се приберат. Защо и живущите в Дружба 2 да не походят малко?

Метрото до Летището през нощта е излишен лукс. Това би означавало цяла една линия поне до Сливница.
По-скоро трябва да се мисли за денонощен рейс до Летището или А84 да стане такъв като за целта трябва да обикаля и двата терминала.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #858 on: 03.02.2018, 15:05:16 »
Не може да се реже половината от един от най-големите софийски квартали, в името на обслужване до летището. По-скоро за летището трябва да се мисли в насока това да се пусне метрото през нощта на някакви разумни интервали - може би 45 мин и да прави връзка с нощните автобуси някъде - около СУ или Сердика. Така могат да се преосмислят и част от линиите.

Но ако си свалим розовите очила, просто трябва да се измисли отделна линия до летището, по подобие на тази предложена от Спаси София.
Проблемът идва от това, че последния полет на Т1 е в 2 посред нощ. Как ще стигнеш до метрото, ако приемем твоят вариант? Някак не е ефективно  :angel:
Дружба 2 не е чак толкова голям, нищо че самата Дружба 2 се състои от 5 части. За сравнение, някои люлинци като слязат от нощния рейс ще трябва да прекосяват 1-2 микрорайона за да се приберат. Защо и живущите в Дружба 2 да не походят малко?

Метрото до Летището през нощта е излишен лукс. Това би означавало цяла една линия поне до Сливница.
По-скоро трябва да се мисли за денонощен рейс до Летището или А84 да стане такъв като за целта трябва да обикаля и двата терминала.
За протокола - Дружба 2 са 4 микрорайона  :crazy:
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #859 on: 03.02.2018, 15:41:11 »
Ама Люлин са 10 микрорайона и никой не им обещава пълно транспортно покритие през нощта. Дружба 2 започват да се правят на важни след като им направиха тунела, Цариградски комплекс и Кепитъл сити.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing