Отварям тази тема с цел да опиша промените които са се случвали през годините, базирани на информацията, която имам. Като цяло, идеята е това да е част от дълга статия по въпроса. За всяка част ще описвам източника но информацията.
Ще започна с промените през 1997 спрямо предходната 1996г. базирано на тогавашните атласи на София, съответно първо издание от 1996г. и второ от 1997г. След това ще продължа до 2009г. и след това ще се връщам назад във времето.
---------------
Открити и закрити линии:
а.52 с маршрут Зап.Парк - Факултета - закрит
а.57 открит с маршрут Зап.Парк - ВВНСУ (или както се води сега)
а.383 с маршрут Бенакс - К.Величков - Скопие - СТЗ - закрит
тб.5б - открит от Окр.б-ца по маршрута на тб.5 до н-з Надежда. Тогава все още не е по Столетов, както и явно е скоро открит, защото на картата не е отбелязан навсякъде по трасето.
Частично променени линии:
Запад:
а.65 вместо от Ман.Ливади до Бояна е преместен от Ман.Ливади по Т.Каблешков до ст.Овча Купел.
а.150 вместо изцяло по Ломско шосе е отклонен по сегашния му маршрут по Хан Кубрат.
а.202 вместо до О.Купел 2 е преместен по ул.Монтевидео до кв.Бузема.
ЮИ:
а.4 вместо да върти при Филип Аврамов и Ал.Малинов е удължен до Младост 1. В другата посока, в Горубляне вместо да върти на ул. 3 Май, обръща при ул. Хан Аспарух.
а.10 вече не обикаля през Дружба 2.
а.404 е удължен до АП Дружба.
а.84 е преместен да минава през локалното на Цариградско шосе.
а.413 вместо през ТВ Кула и Др.Цанков е преместен през Плиска. Явно е станало скоро преди отпечатването на картата, защото погрешно е оставен и стария маршрут. Също така, вместо да минава обиколно в Младост 1, остава по Сахаров и да върти на посолствата.
СИ: (вероятно наведнъж са променени)
а.75 и а.120 в Левски-Г вместо до бл. 7 са преместени до сегашното колело на 120.
а.75 вместо по моста Чавдар, Кракра и по канала, през пл.Пирдоп, гара Подуяне и канала.
а.78 вместо през Х.Димитър, директо до Вл.Вазов и Дондуков както е сега.
тб.4 вместо до Сточна гара - до Х.Димитър.