Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498529 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: conecto
Кога е пуснато в експлоатация първото нормалнорелсово трасе в София и кога са закупени първите CKD-та?
В началото на 1989г., а първите нормалнорелсови ЧКД - 1991г.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
В началото на 1989г., а първите нормалнорелсови ЧКД - 1991г.
Май че наормално-релсов път има в София от 1986 г., когато е построено депо Искър. 1987 г. пускат първата 1435мм трамвайна линия (20) от Искър до Гео Милев. А ЧКД са внасяни на 2 пъти - първо няколко през 1989, а после останалите през 1990.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Първи дойдоха 4101-4107 а после и останалите. Най-първият е 4106.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: CKD
Първи дойдоха 4101-4107 а после и останалите. Най-първият е 4106.
Това дава отговор на въпроса защо са го изпозвали за тези снимки.Общо взето на по-голямата си личи, че е чисто нов,а около него в Искъро други трамвай няма.После ли са му сложили този инвентарен номер, т.е. да не е 4101 като първи дошъл?



И преди съм си правил труда да ви питам, но няма да пропусна пак тази възможност.Защо 4105 преди да почнат да ремонтират чешките(и двата модела)и да се нароят всякакви комбинации и тонове беше в този цвяти със сивите правоъгълници над вратите като във версии за други държави(имам предвид конкретно правоъгълниците)?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Е то на табелата си личи, че пише Метростанция 6, така че снимката не дава отговор на въпроса кой е дошъл първи На 4105 пък пише Мл. Театър...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ozzy
Е то на табелата си личи, че пише Метростанция 6, така че снимката не дава отговор на въпроса кой е дошъл първи На 4105 пък пише Мл. Театър...
Това е монтаж, заговор срещу личността ми.Аз знам, кои са поръчали този донос-престъпници, мизерници....  За метростанцията, добре признавам си!    Не се бях заглеждал така в снимките,а сега ми направи впечатление това съвпадение.

Иначе на 4105 надписът до Младежкия театър си му е наред.Аз само питам защо единствен беше червен.

Искам да поразширя малко въпросите си....Така и така темата е за трасето по Универсиада, за тази линия откъде е трябвало да дойдат трамвай.31 български, а ги заместват 37 чешки.Така че вероятно тези коли са били предвидени само за 20.Предвиждало ли се е направата на още,недай си Боже и двойносъчленени?
« Last Edit: 04.01.2007, 16:16:30 by difian »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
4101, 4102, 4103, 4104, 4105 и 4107 оригинално си бяха червени и бяха пребоядисани при първото им ГПР което се осъществи между 1999 и 2002 г. Последен червен беше 4105. Само за пример искам да посоча, че с оригиналната си боя той изкара 13 г. а с Трамкарската не могат да издеянат и две години.
4106 на снимката е след ГПР. Снимката е правена 2000 г. лятото. След това мина още едно ГПР - мисля че беше през 2004 г.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Мен много си ме кефеха с червената боя.Даже като малък все на червени исках да се возя  нищо, че съм левскар
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Червеният цвят е цвета на Пражкия трамваен транспорт, вероятно затова първата партида бяха червени.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Според новия ОУП на София трасето трябва да се използва може до няколко години да видим железни понита по него
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Червената боя си беше стандартна за завода производител.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Някой може ли да представи точна схема на нормалнорелсовите линии в София и конкретно на Дружба-Младост, развитието през годините. Много ще съм му благодарен.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Dimitar Dragnev
Някой може ли да представи точна схема на нормалнорелсовите линии в София и конкретно на Дружба-Младост, развитието през годините. Много ще съм му благодарен.
E то чак схема.Имаше една схема, но на линиите през годините.Това трасе е строено в края на 80-те, стрелките на ухото на края при Искърско шосе са от 85 год.Изградено е оттам до СО МАТ.Заради трасето е затворен сегашния ход към него, но арката си стои.Зад сградата на Рувекс, при Билла Младост е изградено кръстовище, където линията се разделя към Младост-4 и към Андрей Сахаров.Няма друго.Сега при кръстовищата по Универсяда релсите са премахнати, както и при моста на Цариградско.Има стълбове, но няма контактна мрежа.На места е започнат и булевардът между Цветан Лазаров и Искърско шосе.Но има и пропадания, големи ями...
« Last Edit: 10.01.2007, 20:20:11 by difian »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Релсите под Цариградско са там  засипани са с чакъл.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Релсите под Цариградско са там  засипани са с чакъл.
Под самия мост cи стоят.Затрупани са от фирмата, която държи автоборсата под моста.Иначе по платната за интензивно движение на автомобили, на кръстовищата по Универсиада,Цветан Лазаров, Списаревски и Безименна релсите са извадени и е положен асфалт.
« Last Edit: 11.01.2007, 01:48:53 by difian »

Offline Eliano

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Тая линия последно ще се ползва ли?

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: Eliano
Тая линия последно ще се ползва ли?
в близките 10 години не

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Quote from: Eliano
Тая линия последно ще се ползва ли?
От там ще минава трамвая за Хаджи Димитър  
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Днес в Монитор има статия по въпроса.
Моля ако имате информация - споделете я с приятели.
« Last Edit: 17.02.2009, 17:42:02 by Dragon »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Свързват “Дружба” с Централна гара с нова автобусна линия
Пускат трамвай № 20 до “Цариградско шосе”
Трасето е готово от 15 години, поставени са релси и контактна мрежа
ЗДРАВКА АНДОНОВА
 
Снимка: БОЙКО КИЧУКОВ
Столичният трамвай № 20 ще стига до Цариградско шосе.
Столичният трамвай № 20 ще бъде пуснат от сегашната му крайна спирка на депо "Искър" по трасе, което стига до "Цариградско шосе". Това гласи предложение на общинския съветник от БСП Борис Цветков. Идеята возилото да свързва кв. "Дружба 1" с главния път ще бъде гласувана от градския парламент на редовно заседание утре.
"Трамваят ще минава по изградено от преди 15 години трасе, което тръгва от последната спирка на депо "Искър" и стига до Горубляне, при Цариградски комплекс. Там трябва да се оформи и колело. Така ще може да се стига до "Цариградско шосе" по - лесно. По трасето има монтирани релси, контактна мрежа и стълбове, поставен е и чакъл.", обясни пред "Монитор" вносителят на предложението Борис Цветков. Той допълни, че контактната мрежа трябва да се поднови на места, тъй като жиците са окрадени.
Според червения съветник пускането на трасето и изграждането на колетото до Горубляне ще струват на общината около 2 млн. лв. Крайният срок за това обаче зависел от административните процедури.
"Целта е да се улесни достъпът на жителите на кв. "Дружба"до "Цариградско шосе". Трамваят ще може да се ползва и като довеждащ транспорт до метрото.", обясни още Цветков.
Автобусна линия 404 пък ще ж.к. "Дружба" с Централна гара без да минава по Цариградско шосе. Това гласи друго предложение на общинския съветник от БСП Борис Цветков.
Идеята му е линия 404 да тръгва от "Дружба 2", да минава през "Дружба 1" и да стига до ж.к."Слатина". Оттам автобусът ще поема по маршрута на линия № 75 и покрай Подуяне и Сточна гара ще стига до Централна гара.
"Така ще се намалят превозните средства по Цариградско шосе. Пътуващите пък ще могат да избегнат задръстванията около Орлов мост.", обясни Цветков. Той уточни, че договорът за сегашния маршрут на линия 404, който минава по Цариградско шосе, вече е изтекъл.
Столичните общинари ще гласуват и увеличаване на броя на автобусите по линиите 88 и 604. Това е необходимо, тъй като тези линии са прекалено натоварени.
Хората се блъскат там и понякога не дупчат билети именно заради това, коментира червеният съветник Цветков.

Идеята е о.к. но първо ще ревнат клиентите на селските линии тръгващи от станция Искър и работниците в няколкото предприятия на предпоследната спирка.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите