Свързват “Дружба” с Централна гара с нова автобусна линия
Пускат трамвай № 20 до “Цариградско шосе”
Трасето е готово от 15 години, поставени са релси и контактна мрежа
ЗДРАВКА АНДОНОВА
Снимка: БОЙКО КИЧУКОВ
Столичният трамвай № 20 ще стига до Цариградско шосе.
Столичният трамвай № 20 ще бъде пуснат от сегашната му крайна спирка на депо "Искър" по трасе, което стига до "Цариградско шосе". Това гласи предложение на общинския съветник от БСП Борис Цветков. Идеята возилото да свързва кв. "Дружба 1" с главния път ще бъде гласувана от градския парламент на редовно заседание утре.
"Трамваят ще минава по изградено от преди 15 години трасе, което тръгва от последната спирка на депо "Искър" и стига до Горубляне, при Цариградски комплекс. Там трябва да се оформи и колело. Така ще може да се стига до "Цариградско шосе" по - лесно. По трасето има монтирани релси, контактна мрежа и стълбове, поставен е и чакъл.", обясни пред "Монитор" вносителят на предложението Борис Цветков. Той допълни, че контактната мрежа трябва да се поднови на места, тъй като жиците са окрадени.
Според червения съветник пускането на трасето и изграждането на колетото до Горубляне ще струват на общината около 2 млн. лв. Крайният срок за това обаче зависел от административните процедури.
"Целта е да се улесни достъпът на жителите на кв. "Дружба"до "Цариградско шосе". Трамваят ще може да се ползва и като довеждащ транспорт до метрото.", обясни още Цветков.
Автобусна линия 404 пък ще ж.к. "Дружба" с Централна гара без да минава по Цариградско шосе. Това гласи друго предложение на общинския съветник от БСП Борис Цветков.
Идеята му е линия 404 да тръгва от "Дружба 2", да минава през "Дружба 1" и да стига до ж.к."Слатина". Оттам автобусът ще поема по маршрута на линия № 75 и покрай Подуяне и Сточна гара ще стига до Централна гара.
"Така ще се намалят превозните средства по Цариградско шосе. Пътуващите пък ще могат да избегнат задръстванията около Орлов мост.", обясни Цветков. Той уточни, че договорът за сегашния маршрут на линия 404, който минава по Цариградско шосе, вече е изтекъл.
Столичните общинари ще гласуват и увеличаване на броя на автобусите по линиите 88 и 604. Това е необходимо, тъй като тези линии са прекалено натоварени.
Хората се блъскат там и понякога не дупчат билети именно заради това, коментира червеният съветник Цветков.
Идеята е о.к. но първо ще ревнат клиентите на селските линии тръгващи от станция Искър и работниците в няколкото предприятия на предпоследната спирка.