Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444204 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Има си нормативни документи с разни формули в тях, по тях се правят сметки. Сметките или излизат или не излизат. В случая не излизат.
Ширината на пътните ленти зависи от класа на пътя и проектната скорост. Реално едва при проектна скорост над 80 км/ч имаме ширина от 3.75м. Да не кажа че при проектна скорост от 40 км/ч имаме ширина от 3 м, но имаме и допълнителни критерии заради това че пътя е в крива. Това че в някакъв ИДЕЕН проект имаме само една лента не значи че не могат да бъдат две. За пример тунела от Цариградско към Яворов е 2ленти*3м.
« Last Edit: 10.02.2016, 13:46:49 by elbi »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Най-добре е трамваят да минава покрай Хилтън, с естакада над бул. България през тревните площи покрай Пенчо Славейков или по локалните платна и завой по Витоша. Така ще използва светофарната фаза за ляв завой от Витоша към Славейков.  :rolleyes:
Нещо като това на първата графика.
И понеже така включването към мястото на сегашните коловози по средата на булеварда при тази схема ще изисква втори светофар по-добре коловозът към "Лозенец" да остане в дясната лента, която да се обособи. По този начин входът на подлеза към сегашният коловоз посока "Лозенец" ще изпадне в неизползваемост и заедно с мястото на сегашния коловоз в същата посока плюс мястото на коловоза и по средата на кръстовището, над реката, ще може да се направи място за дори повече от една нова автомобилна лента или за прокарване на обособено трасе за 94 на мястото на сегашния коловоз на ТМ 6 посока "Лозенец", което ще оползотвори този вход на подлеза и ще предотврати проблемното престрояване на 94 от сегашната спирка на "Хилтън" до лентата за ляв завой по "Св. Наум".
Относно завоя на CCS възможностите са три в зависимост от наличието на радиус за кривата.
« Last Edit: 10.02.2016, 14:13:30 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Ширината на пътните ленти зависи от класа на пътя и проектната скорост. Реално едва при проектна скорост над 80 км/ч имаме ширина от 3.75м. Да не кажа че при проектна скорост от 40 км/ч имаме ширина от 3 м, но имаме и допълнителни критерии заради това че пътя е в крива. Това че в някакъв ИДЕЕН проект имаме само една лента не значи че не могат да бъдат две. За пример тунела от Цариградско към Яворов е 2ленти*3м.

И колко ще е уширението в крива и каква следва да е минимилната ширина без уширение на този клас улица (не път), по която следва да минава МГТ, а и светлия габарит отстрани? Също допуснатите изключения в миналото не следва да са правило, а да са изключения.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email


Според мен най-удачния за момента ! В сравнение с останалите най-евтин и бърз за изпълнение ! С една забележка : Спускащият се от Бул. Витоша след светофара минава плътно от страната на Хилтън.

Този вариант ще убие целия трафик през кръстовището. Ще трябва отделна фаза само за трамвая.

И къде е проблемът, че трябва отделна фаза само за трамвая? Или е по-добре да няма трамвай, за да може да се запази скоростното придвижване на леките коли?
[/quote]

Проблемът е, че така нарисувано трасето няма да е обособено. Необособено трасе с отделна фаза е гилотина за кръстовището.

Ширината на пътните ленти зависи от класа на пътя и проектната скорост. Реално едва при проектна скорост над 80 км/ч имаме ширина от 3.75м. Да не кажа че при проектна скорост от 40 км/ч имаме ширина от 3 м, но имаме и допълнителни критерии заради това че пътя е в крива. Това че в някакъв ИДЕЕН проект имаме само една лента не значи че не могат да бъдат две. За пример тунела от Цариградско към Яворов е 2ленти*3м.

И колко ще е уширението в крива и каква следва да е минимилната ширина без уширение на този клас улица (не път), по която следва да минава МГТ, а и светлия габарит отстрани? Също допуснатите изключения в миналото не следва да са правило, а да са изключения.
Уширението в кривата няма да е пречка и тук говорим не за улица, а за обособено тролейбусно трасе без автомобилен трафик. Отново нищо не ни казваш. Под "ни" имам предвид форума и дискусията в която се опитваш да се впишеш, но не успяваш.
« Last Edit: 10.02.2016, 23:43:53 by fafan »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Ширината на пътните ленти зависи от класа на пътя и проектната скорост. Реално едва при проектна скорост над 80 км/ч имаме ширина от 3.75м. Да не кажа че при проектна скорост от 40 км/ч имаме ширина от 3 м, но имаме и допълнителни критерии заради това че пътя е в крива. Това че в някакъв ИДЕЕН проект имаме само една лента не значи че не могат да бъдат две. За пример тунела от Цариградско към Яворов е 2ленти*3м.

И колко ще е уширението в крива и каква следва да е минимилната ширина без уширение на този клас улица (не път), по която следва да минава МГТ, а и светлия габарит отстрани? Също допуснатите изключения в миналото не следва да са правило, а да са изключения.
В градски условия т.е улици, уширения не се правят поне такава е практиката. Затова ти писах път където и това се взема предвид. Улиците в регулационните планове имат постоянна ширина и не се правят уширения, когато улицата е в крива. Счита се че скорооста е ниска и няма нужда. Но и да се вземе това предвид уширенията са от порядъка 0.25-0.50м, не говорим за метри.

Offline sando1

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
    • Email
Не виждам никакъв смисъл да се чертаят безумни трасета (визирам най-вече агент 007), да се дават МНОГО пари за безумни нови трасета, след като трасето си съществува. Усилията трябва да се насочат към решаване на проблема с едноколовозното трасе на 1 и 7.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Ширината на пътните ленти зависи от класа на пътя и проектната скорост. Реално едва при проектна скорост над 80 км/ч имаме ширина от 3.75м. Да не кажа че при проектна скорост от 40 км/ч имаме ширина от 3 м, но имаме и допълнителни критерии заради това че пътя е в крива. Това че в някакъв ИДЕЕН проект имаме само една лента не значи че не могат да бъдат две. За пример тунела от Цариградско към Яворов е 2ленти*3м.

И колко ще е уширението в крива и каква следва да е минимилната ширина без уширение на този клас улица (не път), по която следва да минава МГТ, а и светлия габарит отстрани? Също допуснатите изключения в миналото не следва да са правило, а да са изключения.
В градски условия т.е улици, уширения не се правят поне такава е практиката. Затова ти писах път където и това се взема предвид. Улиците в регулационните планове имат постоянна ширина и не се правят уширения, когато улицата е в крива. Счита се че скорооста е ниска и няма нужда. Но и да се вземе това предвид уширенията са от порядъка 0.25-0.50м, не говорим за метри.

Колега, бъркате. Вижте си наредбата.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Не виждам никакъв смисъл да се чертаят безумни трасета (визирам най-вече агент 007), да се дават МНОГО пари за безумни нови трасета, след като трасето си съществува. Усилията трябва да се насочат към решаване на проблема с едноколовозното трасе на 1 и 7.
Колега проблема е достъпа до бъдещия съд ! И понеже властите са си навили на пръста , че трамвай в тунела няма да има то поне да се използва моментната им слабост да се запази трасето до Лозенец ! Това трябва да стане по най-евтиния и лесен начин ! В противен случай ще го извъртят като временно спиране и повече няма да го има никога !

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Колега проблема е достъпа до бъдещия съд !
Не, не, не, не и не! Проблемът с достъпа до съда е чиста манипулация. Диков завеща София на петролния бизнес и още дълго време ще му сърбаме попарата. Основната цел е да се премахне трамваят, а не да се осигуряват някакви достъпи. Също както премахнаха околовръстната линия - уж за да направят велоалея. А какво стана - поредният "пробив".

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Относно броенето на пътникопотока - вече са го преброили, но никой не знае колко са го нагласили.
------------------------

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Има доста хора, които го използват, но повечето се качват от Хемус.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Колега проблема е достъпа до бъдещия съд !
Не, не, не, не и не! Проблемът с достъпа до съда е чиста манипулация. Диков завеща София на петролния бизнес ......

Лично аз предпочитам да вярвам на разумни аргументи , а не в световната конспирация !  ;)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Stankos, не би ли следвало един интелигентен човек да вярва на фактите, а не на разумните аргументи? Аргументите на общината могат да звучат много разумно и правдоподобно, но това не пречи да са неистина, та даже и откровена лъжа. Какви са фактите? От 20 трамвайни линии преди 89 г. сега имаме 14, като за две от тях - 3 и 23, е срамно да кажем, че са трамвайни линии, тъй като са с интервал над 30 мин. до час. Трамвайния парк е наполовина, а закритите трасета за 10 години, са около 10 км. Струва ми се, че фактите оспорват разумните аргументи на общината, да закрие поредното трамвайно трасе. Аз на тези лъжци и на една тяхна дума вече не вярвам! Метрото е нещо много хубаво, но не трябва да е за сметка на трамвайния транспорт. Също не знам къде ще ни излязат сметките с това мащабно строителство през последните години. Знаете, че европейските проекти имат и държавно съфинансиране и дали заради лакомията на някои хора и мегаломанските им проекти, няма да последваме гръцката съдба.
Според мен, ако сега се закрие трасето до Лозенец, повече никога няма да се открие. Също така продължавам да не разбирам какво точно им пречи трасето в тунела на строителството на метрото и на временната организация на движението? Ще изместят там тролейбусната спирка ли, какво? Ще пуснат коли по трамвайното трасе, които ще се затапят на изхода към бул. "Васил Левски" и в тунела няма да може да се диша.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
.....
Метрото е нещо много хубаво, но не трябва да е за сметка на трамвайния транспорт.
.....
А пътниците в метрото откъде се появиха? Преди това не са ли ползвали наземен транспорт? Не може да имаме 40% от всики пътувания в метрото и наземния транспорт да остане със същия брой транспортни средства. Да всеки иска метрото да е като бонус към назмения транспорт, който да се запази същия, но икономически обосновано ли е?
А в конкретния случай ако евентуално се закрие тм 6 не е заради метрото. А приказки за конспирация на петролния бизнес направо са смехотворни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
A де? Странна работа. Уж казват, че хората зарязали автомобилите си заради метрото, а то същите вместо от колите, слезли от трамвая. А пък трамвая взели че го закрили или ако имал късмет го направили на голям интервал та да няма опасност някой да го чака. А бе странна работа....
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
И какво? Загубихме войната за трамвайното трасе през тунела на НДК до ж.к. Лозенец? :rev:

Едно нещо не разбирам:

:arrow: Жителите на един блок се вдигат на протести и хоп - появява се недоразумението А213/А214.

:arrow: Разнася се бегла информация, че някакви хора протестират, че се прави някаква подписка и още преди изобщо някой да представи официално исканията на тези хора, да се  разбере колко са и т.н. и хоп - възстановява се старият маршрут на А111 до ж.к. Младост-1 (след като беше съкратен до ж.к. Младост-4 след пускането на метрото до МС Бизнес парк).

:arrow: Шепа хора излизат на протест на спирка "Бл. 202, ж.к. Младост-2" и хоп - общината прави инфраструктурни промени, изоставя вече изградени пътни съоражения (джобове за спирки) и променя два от най-дългите маршрути на София (А76 и  А111) да правят "интересни обиколки".

И:
:arrow: Съществува организирана протестна позиция на гражданска организация; има сериозни протести, които се излъчват по телевизията; събират се 4000+ подписа; организацията представя подписката и позицията на хората пред транспортната комисия в СО и хоп - ... нищо.  :(

:neznam: :neznam: :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Stankos,.....

Лично аз съм за избягването на каквито и да е дублажи ! За мен много по оправдано е да има линия Обеля - Орландовци и Лозенец - Захарна фабрика отколкото Обеля - Лозенец !Не сравнявай 89-та с 16-та ! Трасето през тунела най-добре е да се премахне , а да се изгради както предложи Агента ,а аз само подкрепих !
Една от причините да не се развива електротранспорта е цената на километър . Виктор беше пуснал във форума информация , но не помня точно къде !

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
A де? Странна работа. Уж казват, че хората зарязали автомобилите си заради метрото, а то същите вместо от колите, слезли от трамвая. А пък трамвая взели че го закрили или ако имал късмет го направили на голям интервал та да няма опасност някой да го чака. А бе странна работа....
Има хора слязли от автомобилите  и се качили на метрото. Повечето от пъниците обаче са сменили назмния транспорт с метро, да не се правим на  наивници. Ако остане трамвая и на същия интервал както преди метрото и пак ще е толкова пълен ли?
« Last Edit: 12.02.2016, 15:23:30 by elbi »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Трамвай 8 го доказа.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Трамвай 8 е в Люлин, където имаме безумието да се съкрати наземния транспорт в Люлин до минимум, независимо че метрото е доста далеч за много микрорайони, а е най големия квартал. Примерно 4, 5 и 6 микрайон далеч от метрото. Но от  един трамвай не може да се генерализира за всички. А и трамвай 8 не е на интервал отпреди пускането на метрото.
« Last Edit: 12.02.2016, 15:35:03 by elbi »