Какъв резервен то няма персонал за сегашните.
По-скоро трябва да се преправи транспортната схема, така че да се работи с по-малко хора. Метрото припокрива доста маршрути и при липса на персонал може да се оптимизират някои линии.
Не разбирам защо някои хора продължават да вярват, че оптимизацията на натоварените маршрути/линии минава през "разтоварване" на пътникопоток в метрото и като това да е достатъчно, само по себе си.
Метрото е ефективно и има високо КПД, но не винаги е такава ситуация и ще дам конкретни примери:
Придвижването от МС Х.Димитър до Орлов мост с ТБ3, стига да не е безумна тапа на бул. В.Левски, идваща от паметника в посока СУ и кръстовището с Цар Освободител и паветата е по-бързо, отколкото с метрото. Засичал съм го: 13 минути.
После на спирката на Орлов се прикачвам директно на 213 и си пътувам до Младост 4 без проблеми.
Ако сляза от същият тролей на МС Х.Димитър, с целта да стигна "по-бързо" с метрото до Орлов, имам:
около 1 минута, най-много 2 слизане до станцията с валидиране. После между 2 и 7 минути чакане на влака, пътникопотока да слезе, ватмана да отиде на другият край на мотрисата и влака да тръгне. Пътуването до Орлов е около 5-6 минути, не повече. После на Орлов качвам стълбите, минавам тунела, за да изляза от подлеза точно преди спирката, на входа на Борисовата от страна на "Старецът и морето". Това са минимум 4 минути, като дори не излизам на самата спирка, а пред нея след светофара и ми трябва около половин до 1, за да стигна таблото и да видя след колко минава 213 или 76.
Сами изчислете и преценете, кое от двете е по-бързо.
Жокер: никога не съм се разминавал със същият ТБ3 на Орлов мост, от който съм слязъл на Х.Димитър.
Друг пример: 213 и 76 са моята най-бърза връзка от Младост с центъра на града. За 305 ми трябват около 4-5 минутки вървене пеш. За 413 също долу-горе толкова.
Ами с 213 от моята спирка до Орлов мост като времепътуване делник е на кантар и понякога дори по-бързо, отколкото пеша до МС А.Т.Балан или МС Бизнес парк и пътуване с метрото. Долу-горе варира между 18 и 25 минути.
Автобусът е дори по-бърз понякога, заради обстоятелството, че от МБАЛ Св.Анна до Орлов мост спира само на Плиска и през цялото време се движи в обособена бус-лента.
Метрото спира на Г.М.Димитров, Жолио Кюри, Стадиона и СУ, стои по около минута на станциите за да събира пътници и това, съчетано с пешеходният преход от М1 и М4 до М3 може да отнеме повече време.
Естествено, в
повечето случаи и
особено за дълги разстояния и без прикачване, метрото е най-добрият и най-оптимален начин за придвижване в града. Тези примери ги давам, защото не съм съгласен с идеята да се съкращават автобуси и надземен транспорт без да се направи точен, прецизен, адекватен анализ на ситуацията с пътникопотока.
За недостига на автобусни шофьори има друга тема и мисля, че трябва да се подсилят АП и служителите в тях, ако искаме да свалим хората от автомобилите.