Author Topic: Градски и жп транспорт в Румъния  (Read 150079 times)

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #340 on: 09.02.2023, 22:46:43 »
Репортаж със снимки за трагичното състояние на трамвайната мрежа в Браила. Само три линии са останали да се движат, от които един трамвай обслужва две от линиите в интервал 1 час. Релсите на счупени, и малкото останали трамваи се разпадат на съставните си части. Пълна скръб. Няма признаци на развитие, нещата вървят към закриване.
https://www.tramtrain.de/2022/06/24/circum-carpati-v-endzeitstimmung-in-braila/
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #341 on: 19.03.2023, 19:56:43 »
Снимки от вчерашното ми посещение на Крайова.  :)
Всички снимки може да разгледате тук: https://www.flickr.com/photos/197497905@N03/albums/72177720306827886
Нова придобивка на една от фирмите
 :arrow: Craiova/Romania by Antonio Mitkov, on Flickr
Червена Бреда
 :arrow:Craiova/Romania by Antonio Mitkov, on Flickr
Заместващи трамваите автобуси, имаше няколко Солариси и БМЦ 250-СЛФ
 :arrow:Craiova/Romania by Antonio Mitkov, on Flickr
И новите трамваи Песа
 :arrow:Craiova/Romania by Antonio Mitkov, on Flickr
 :arrow:Craiova/Romania by Antonio Mitkov, on Flickr
Транспортът във Видин

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #342 on: 22.03.2023, 16:30:46 »
Метрото в Клуж ще го строи Гюлермарк-Алстом, ще струва 1,96 млрд евро и ще е готово, поне първият етап в началото на 2027.

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #343 on: 10.04.2023, 00:30:49 »
3 поколения тимишоарски трамваи от вчера:
DSC03210 by Yasen, on Flickr

DSC03211 by Yasen, on Flickr

DSC03216 by Yasen, on Flickr
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #344 on: 30.06.2023, 17:41:28 »
На 3 юни 2023 са се провели десетите трамвайни олимпийски игри в град Орадя, Румъния. Ще бъде интересно да видим как би се представил някой български трамвай.

Кратка версия


Пълно видео (започва от 8:00)

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #345 on: 23.07.2023, 21:13:38 »
Тези дни пътувах с влаковете ЕN 40457 Берлин-Будапеща, и ЕN 79 Muntenia от Будапеща до Виделе.
В петък тръгнах от Берлин, пристигайки в Будапеща с 2,5 ч закъснение. И понеже пътувах в най-скъпото единично купе за 189 евро, ще получа заради закъснението над 2 часа, половината сума обратно.  8)
Стигна ми времето за една обиколка из Будапеща и после се метнах на Мунтения за Румъния, който тръгва в 15:10 от Будапеща. Вчера обаче го нямаше там, пътувахме с унгарски калпав влак с купета и без климатици едно към едно с българските и вътре беше пещ, до Бекешчаба. Там чакаше Мунтения, качих се, включиха климатиците и дойде комфортът. Пътувах в четворка кушет /спални в тоя влак няма, само един кушет-вагон/ за 64 евро билет, заедно с трима датчани.
Гарите по приоритетното им трасе са модернизирани и приятни, снимки от граничната гара Куртичи и Арад, в Арад има и ескалатори. Всичко чисто и благоустроено.








Този влак обаче след Арад напуска приоритетното трасе и минава по второстепенното през Тимишоара, Турну Северин, Крайова и Виделе. По това трасе гарите не са модернизирани, но линията е в добро състояние, на много малко места тракаше. Гарите са спретнати, тази на Виделе е и прясно асфалтирана и човек с метла чистеше днес в ранна утрин. Влакът тръгна от Бекешчаба с 20 минути закъснение, но после навакса, и пристигна във Виделе с 6 минути по-рано, в 7:08 вместо в 7:14. Винаги са точни румънските нощни влакове. Докато този от Берлин за Будапеща е голяма мъка, миналата година 11 часа закъснение, тази 2,5 ч. Тотален дезастър е тоя влак. Добре че този път шестте часа престой до Мунтения, ми стигнаха и не беше фатално.
Рошииори де Веде е преспоследната снимка горе, не е реновирано нищо, но пък има доста голямо оживление на гарата въпреки ранния неделен час 6 и половина. Поне 10 човека чакаха, има и работещ магазин. Имаше доста цигани в този влак, явно живеят в южна Румъния, защото в Дачията, която минава през Трансилвания обикновено няма никакви цигани. А и селата изглеждаха доста по-зле тук, в сравнение с Трансилвания. Пътят от Виделе до Гюргево не е идеален, доста кръпки, доста вълнички, съпоставим с българските пътища, но няма дупки. Селата нямат тротоари, народът върви по шосето.
А това са снимки от EN 40457 от ВИП-купето, сервираха закуска на сутринта, но иначе няма тоалетна и има само един унгарски снак, една вода и един ябълков сок.




image hosting

« Last Edit: 23.07.2023, 21:22:34 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #346 on: 23.07.2023, 21:59:39 »
Все пак в Трансилвания живеят основно унгарци.

По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #347 on: 24.07.2023, 00:01:38 »
Супер...и на мен много добро впечатление ми направи, че почти всички вагони в Румъния са модернизирани и климатизирани, чисти и ненадраскани. Обаче като че ли Дезиротата са им по-мръсни и по-зле от нашите. Но допреди години Румънския вагон в международния влак беше най-мизерния, а сега е най-луксозния. Да не говорим какви чудеса направо са направили с вагоните тип нашите 43-та серия...ергономични седалки, климатици, модерни тоалетни. Ей на това се казва хубави ремонти и модернизации, и с размах от няколко стотин бройки както си трябва, а не по 10-15 на година.  Има обаче едно доста дълго намаление след Виделе посока Русе, където много се влачат, поне няколко километра, но после скоростта е прилична, 70-80. От Букурещ до Виделе пък си карат със 100-120. От Букурещ към Констанца също постоянно висока скорост.

Чак да не повярва човек, бяха толкова зле а сега все едно си в Европа с единия крак там. Но все пак са почти 20 милиона, имат много повече работна сила и потенциал, имат една от най-гъстите ж.п. мрежи в Европа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #348 on: 24.07.2023, 07:41:35 »
Да, много са пред нас в ЖП транспорта. Че чак ми е трудно да повярвам, че някога са били по-зле.
Поправка билетът Будапеща -Виделе струва само 44 евро, не 64. Погледнах билета сега. 24 пътуването плюс 20 запазеното място в кушета. Евтиния. А България още 2014 беше пуснала видинския влак за към 114 лева ако не се лъжа.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #349 on: 24.07.2023, 08:45:09 »
От България БДЖ не пуска и не пуска евтини международни билети, продава само на стандартните, високи CIV цени. Иначе мога от лични впечатления да потвърдя, преди 22 години локомотивите и вагоните им бяха адски зле, нямаше нищо модернизирано, освен един влак Овидиус - Будапеща - Букурещ през Брашов и Синая. Но скоростите по цялото трасе Букурещ - Будапеща, и в двете държави, бяха плътно нечуван в България пердах - поне 160, докато между Горна и Букурещ - костенурка, и то право насред къро между Дунав Мост и Букурещ. София - Горна горе-долу биваше....
Друго, което там прави впечатление е, че бързите влакове не спират по керемидите, но билетът за бърз е на двойна цена, в сравнение с пътническия. Букурещ - Тимишоара струва близо 80 лева в едната посока, с автобус е на половина, но е по-бавно - там магистрали няма. Има една само - Букурещ - Питещ, 70 километра.
« Last Edit: 24.07.2023, 08:54:38 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #350 on: 24.07.2023, 10:39:36 »
От Русе до Букурещ се пътува цели три часа, което определено е прекалено много. Би трябвало към края на лятото да приключат възстановяването на моста на директното трасе и времепътуването да стане малко над час. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #351 on: 24.07.2023, 11:38:40 »
Реалното времепътуване е дори под 2 часа, останалото е са престои, заради това че не сме в Шенген. Влезем ли в Шенген автоматично ще падне на около час и 40 минути по обиколката, и дори под час по директната линия, която съвсем скоро ще е готова.

Но дори и сега, каквито опашки има на Дунав мост е в пъти по-добре отколкото висене в задръстването с часове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #352 on: 24.07.2023, 12:23:07 »
Миналата есен на границите чаках общо около 20 минути в посока, престоят на Виделе е кратък и реалното времепътуване е над два часа и половина.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #353 on: 24.07.2023, 14:47:56 »
Няма как да си чакал 2Х 20 на двете граници и на Виделе още 10-20 минути, и реланото пътуване да ти е било над 2 часа и половина, при положение че по разписание е около 2 часа и 45 минути. ( по спомен беше от 14.25 до 17.00) Малко математика. Само общото стоене ти е почти час. А ние спирахме и седяхме 10-тина минути на Чиажна преди Букурещи Норд с което престоите минаха час.

-чисто времепътуване по груби сметки беше около 1.40-1.50 минути.
-с автомобил с минаването на границата понякога също е повече от 2 часа, чистото е около 50 минути, но имай впредвид че гарата е почти в идеалния център на 10 минути пеша от двуреца и на 20 от стария град, с автомобил до там ще се мотаеш още почти 30-40 минути в града. Та разликата не е чак толкова. Като влезем в Шенген и пуснат директната линия с влак ще е по-бързо.
« Last Edit: 24.07.2023, 14:50:27 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #354 on: 24.07.2023, 15:16:50 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #355 on: 24.07.2023, 21:56:49 »
Сега обаче пътуването по приоритетната им линия през Брашов е много бавно. стотици километри дачията едва се влачи. В България толкова бавна скорост не съм виждал. И това личи и от времетраенето. 12 часа се тътри на румънска територия докато стигне унгарската граница. От Букурещ до Дева разстоянието е същото като София -Шумен. Това се взема за 5,5 часа, докато румънското за над 8 часа. Истинска катастрофа е скоростта. Но са доста напреднали с модернизацията, така че след 2-3 години цялото трасе ще е на 160 км/ч. Последната година са намалили с 50 минути времето до Виена. Преди тръгваше 14:00, от тази година тръгва в 14:50 от Букурещ.
А това е горещия стар влак в Унгария до Бекешчаба. Едно към едно с български. И тракаше освен това. Не мислех, че и другаде може да има все още толкова кофти вагони. Само дето не са надраскани. Нямаше и зарядни, в българските вече има често.

 
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #356 on: 24.07.2023, 22:02:53 »
Следващият път търси влак не през Брашов, а през Крайова, там е скоростта голям пердах, също пътят е безнаставов и не се усеща. Аз навремето оттам пътувах и забележките бяха към всичко друго, но не и към скоростта - плътно поне 160. Иначе бях точно с такъв унгарски вагон като на клипа - YB70, произведен в ГДР, но беше зимата, преди 22 години. Унгарците тогава имаха нови, много хубави вагони, но не ги пускаха към Румъния и България....
« Last Edit: 24.07.2023, 22:09:07 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #357 on: 25.07.2023, 08:53:44 »
Аз сега пътувах през Крайова. Миналата година беше през Брашов. Между Тимишоара и Крайова беше нощ и спах повечето време, не можех да следя скоростта. Но 7 часа между двата града не ми звучи много бързо. След Крайова имаше прилична скорост, сравнима с Плевен-Шумен. На моменти около Рошиори де Веде беше доста бавна. Но никъде не усетих такова пълзене, като между Брашов и Сигишоара. Три часа за едно смешно малко разстояние. 2017 г. влакът минаваше през Сибиу. Също много бавно беше по единична неелектрифицирана линия. Тогава даже в Букурещ още нямаше електронни табла. Сега има на всяка гара по реновираната част на трасето. В Унгария си личи, че явно винаги е имало хубава инфраструктура, по селските гари масово има електронни табла..Но такива вагони без климатици имат много, виждаха се паркирани безброй такива в Шолнок и в Бекешчаба на гарите. И не бяха брак.
« Last Edit: 25.07.2023, 08:56:17 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #358 on: 25.07.2023, 10:56:23 »
Дори в румънския вагон или мотрисата Дезиро между Русе и Букурещ има работещи контакти.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #359 on: 25.07.2023, 11:22:20 »
Но пък за феновете е екстра. :punk:

Малко тъпичко, че на много места е изработен безнаставов релсов път, т.е. заварени релси, но няма как и защо да се противопоставяме на техническия прогрес.
Още за феновете като мен:

Има тракащи настави между Илва Мица и Градината, както и, като цяло, по по-острите криви, както и мостовете.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!