Много си е добра автогарата - достатъчно пространство, удобен достъп до автобусите. Изтъкнете недостатъците и! Какви Дружби, какви Банишори? Та тя е на по-малко от 10 години, определено най-доброто транспортно здание в България. Стандартната междуградска автогара е надлъжно разтегната, с тесни пешеходни островчета и до автобуса се маха 500-600 метра, като по правило пешеходците преминават по автобусния плац. Тук автобусите са перпендикулярно разположени, достигат се по тротоар с навеси и пейки.
Ситуирана е също добре. След като направят пробива на Ботев до ул.202, пристигащите автобуси от североизточното, северното и северозападното направление ще минават далеч от централната зона. Близо си е до гара, метро, десетки автобусни и трамвайни линии почти до всички райони на града. Метрото ще я свързва и с летището. То по-добре гарата да изнесат нататък, тя е безкрайно по-неудобна, а от стесняване на коловозното развитие ще се освободят сума терени.
Съгласен съм, че сградата и прилежащата и площ е кадърно проектирана, дори съм сигурен, че генерира и солидни печалби от наеми на търговски и офис площи.
Не съм съгласен, че местонахождението и е добро. Споделих вече, че потока влак<->автобус е много по-слаб от самолет<->автобус. Ежедневно целия поток междуградски автобуси преминава през най-натоварените точки в града, практически това е така във всички направления, освен северното, където бул. Рожен в извън пиковите моменти е относително проходим. Юг - Лъвов мост-Руски паметник-Борис ІІІ, запад - Лъвов мост-Сливница, югоизток - Лъвов мост-Ситняково/канала Орлов мост-Цариградско шосе, североизток - Лъвов мост-Ситняково-Подуене или Козлодуй-П-ва б-ска армия. Всички тези невралгични точки, макар и в момента по слабо натоварени от 2008-ма, тепърва ще стават все по-проблемни.
Дори и напълно готов пробив Д.Николаев ще разреши частично проблема по направленията, а докато го изградят трафика ще нараства. Изтъквания от теб пробив под влаковото трасе до ТЕЦ-а не води до никъде, на запад имаш надлез Надежда и според мен преминаването по такъв маршрут е по-бавно от сега съществуващия. Ако тръгнеш в посока изток по 202-ра влизаш в тапата пред гробищата и си в нея до Х.Димитър, там и в момента в делник е претъпкано. Относно преместването на ж.п. гарата, това е проект за около милярд и едва ли някой ще се осмели да го почне в близките 30-40 години.
Повечето пътници смятат автогарата за удобна, тъй като е центрирана и от всеки краен квартал има еднакво не/удобен достъп, но те не си калкулират загубата на време докато автобуса влезе/излезе от града. Загубите за превозвачите са по-големи, така че вярвам скоро инициативата за написаното сега ще дойде от тях.