Author Topic: Изграждането на участък "Кръста" - Хладилника  (Read 27732 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Страничните платформи по-бързо се строят......
Еднакво се строят - все пак копеш изкоп - отнема ти еднакво време. Правиш пълнеж в изкопа - пак еднакво време, само че за страничките правиш всичко по 2 - 2 х стълби, 2 х перони и т.н. и не знам дали е по-бързо, но не и е чак толкова евтино колкото го изкарват! Просто така им е по-лесно и не им се занимава, а и каквато е практиката в Метрополитен всичко се прави за да имат те някакъв интерес - когато се окаже че имат интерес от островни перони и ще могат да си завъртят далаверата ще почнат да правят такива станции и ще тръбят как това е най-доброто решение!

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
В момента приоритетът е претупването - да изпълним петилетката за 4 години, че не се знае кога ще ни махнат.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email

Еднакво се строят - все пак копеш изкоп - отнема ти еднакво време. Правиш пълнеж в изкопа - пак еднакво време, само че за страничките правиш всичко по 2 - 2 х стълби, 2 х перони и т.н. и не знам дали е по-бързо, но не и е чак толкова евтино колкото го изкарват! Просто така им е по-лесно и не им се занимава, а и каквато е практиката в Метрополитен всичко се прави за да имат те някакъв интерес - когато се окаже че имат интерес от островни перони и ще могат да си завъртят далаверата ще почнат да правят такива станции и ще тръбят как това е най-доброто решение!

Винаги съм за когато става дума за островни платформи. Детството ми мина с многобройните пътувания в Московското метро и там в централната част (в пределите на кръговата линия) има само една метростанция със странични платформи - Александровский сад, защото е била изградена по-късно. Извън ринга също няма много такива станции, строят ги със странични платформи само когато се налага и основно в покрайнините. Същото важи и за Питер и за другите метросистеми в Русия и ОНД.
Както вече казах, ако някой ден МС12 стане трансферна (далечна перспектива за метро по Каблешков?), тогава ще стане много "забавно".

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8979
    • View Profile
Велико! 60 МИЛИОНА за 1 километър .Евтиния .

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14677
    • View Profile
    • Email
Ами да се надяваме, че при търга цените ще намалеят.
Ето цените за лотовете, които се изпълняват в момента:
- ЦШ-Аерогара лот 1: 1046 м, 1 метростанция - 23 млн
- ЦШ-Аерогара лот 2: 1826 м, 1 метростанция - 63 млн
- ЦШ-Аерогара лот 3: 2097 м, 2 метростанции - 50 млн (тук е надземният участък и надземни МС)

- Мл1-Мл4 лот 1: 1550 м, 2 метростанции - 54 млн
- Мл1-Мл4 лот 1: 1070 м, 1 метростанция - 23 млн

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
Страничните платформи по-бързо се строят......
Еднакво се строят - все пак копеш изкоп - отнема ти еднакво време. Правиш пълнеж в изкопа - пак еднакво време, само че за страничките правиш всичко по 2 - 2 х стълби, 2 х перони и т.н. и не знам дали е по-бързо, но не и е чак толкова евтино колкото го изкарват! Просто така им е по-лесно и не им се занимава, а и каквато е практиката в Метрополитен всичко се прави за да имат те някакъв интерес - когато се окаже че имат интерес от островни перони и ще могат да си завъртят далаверата ще почнат да правят такива станции и ще тръбят как това е най-доброто решение!
Дефинирай "интерес" ако обичаш.... ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6405
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Отвориха ценовите оферти за метрото до "Хладилника" тайно от медиите

Най-висока цена предлага турската "Доуш", най-ниска обединението "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов, "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп"

Пет дни преди крайния срок за завършване на работата на комисията по оценка на офертите за продължението на метрото до "Хладилника" – 30 септември, в "Метрополитен" ЕАД са били отворени ценовите оферти.
За това действие на комисията нямаше съобщение на интернет страницата на "Метрополитен" ЕАД, въпреки репликата на инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на дружеството, че не може да не е имало съобщение.
Така в бързината възложителите на най-големия обект с европейско финансиране не спазиха правилата за прозрачност.
Най-висока е цената на турската "Доуш" - 63 590 706.63 лв., а най-ниска обединението "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов, "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп" - 42 349 777 лв. Така след поканата на инж. Стоян Братоев да се дават по-високи цени за изпълнение на метрото, можехме да очакваме, че няма да спечели най-ниската оферта, ако не бяха така еднакви техническите оценки на участниците. Според тях и според цената най-висок бал има Обединение ""Метро Черни връх 2013".
В търга за продължението на метрото до "Хладилника" участваха шест компании и обединения. То е с дължина 1301 м, една метростанция и 300 м бретел за обръщане на посоката на движение, част е от втори метродиаметър и е разположено от МС 11 "Джеймс Баучер" до "Парадайз" център.

Ценови оферти на участниците в търга
Фирма                        Техническо предложение  Цена в лева
Обединение "Адвал – Гео",
съставено от "Адвал" и "Геострой",
подизпълнител "Стартинженеринг"    48 точки   42 725 154
"Доуш иншаат ве тиджарет",
подизпълнител "Стартинженеринг"   47.79 точки   63 590 706
Обединение "Метро Черни връх 2013",
съставено от "Станилов,
"Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп",
подизпълнител "Стартинженеринг"   48 точки   42 349 777
Обединение "Енерго Черни връх",
съставено от "Енергоремонт холдинг",
"Икс Гранде Лавори", "Рикат"   47.6 точки   53 367 303
Обединение "Черни връх",
съставено от "Трейс Груп Холд",
"Пи Ес Ай" и "Инжпроект "ООД   48 точки   49 867 422
Обединение "Метро Витоша 2013",
съставено от "ПСТ Холдинг"АД,
"Геа 21" АД, "Монолит София" АД,
"Ар Джи Би", ЕТ "Маргарита Борисова" РБ 48 точки   53 800 743

http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2151710
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2360
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Всичко добре, но да не са посмели да не възстановят трамвая нищо, че ще се строи по НАТМ.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 663
    • View Profile
    • Email
Всичко добре, но да не са посмели да не възстановят трамвая нищо, че ще се строи по НАТМ.

Напълно съм съгласен. Смея да твърдя, че въпреки еднаквото трасе, трамвая и метрото ще обслужват различни пътникопотоци. Освен това дублирането на трасето е в продължение на само една станция.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14677
    • View Profile
    • Email
По ОУП трасето трябваше да свършва с културно обръщало непосредствено до МС Баучер: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/mgt_tramvai_metro/. Но това така и не се случи. Пък и на Хладилника трамваят се вързва със селски, излетни автобуси и А83, така че няма причина за скъсяване на сегашното ТМ-трасе. Да не говорим, че в ОУП има 2 метростанции - на Кошарите и Каблешков, което няма да е така.
« Last Edit: 03.10.2013, 12:25:44 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9250
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ако мине....

"Адвал – Гео" обжалва търга за метрото до Хладилника

Quote
Дни след като Столичната община обяви победителя в търга за строител на разширението на втория лъч на метрото в посока южно от бул. "Джеймс Баучер", един от участниците подаде жалба срещу избора.

Това е обединението "Адвал – Гео" между "Адвал" (преименувано на Euro Alliance), "Геострой" и подизпълнител "Стартинженеринг".
Процедурата беше стартирана без прогнозна стойност, но според изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев цената е около 45 млн. лв.

Oбединението беше сред шестте участника, допуснати до отваряне на ценови оферти за изграждане на метроучастъка. Компанията предложи цена от 42.7 млн. лв. и получи 99.54 от 100 възможни точки обща оценка, като така се класира на второ място в надпреварата.

Класираните на първо място фирми от обединение "Метро Черни връх 2013" дадоха оферта за 42.3 млн. лв. и имаха обща оценка 100 точки.
"Комисията ни е дала еднакъв брой точки за технологично изпълнение, но заради по-ниска оферта само с няколко хиляди на "Метро Черни връх 2013" те спечелиха", каза за "Капитал Daily" главният изпълнителен директор на Euro Alliance Валентин Трашлиев.

В жалбата си до Комисията за защита на конкуренцията Euro Alliance посочва, че избраният изпълнител "Метро Черни връх 2013" не би могъл да покрие заложеното изискване в търга за строителство на минимум 1 км тунели чрез подземно преминаване.
"Доколкото ни е известно, двете български дружества партньори в обединението "Станилов" и "Джи Пи груп" не са изпълнявали подобни дейности. От друга страна третото дружество в обединението -   "Метропроект Прага", е с основен предмет на дейност проектиране, като в публичното пространство няма официална информация дали е изпълнявало подобни видове строителни работи, или само е извършвало проектиране на такива", се казва в жалбата.

Освен това обединение "Адвал – Гео" счита, че комисията за избор на изпълнител няма необходимата квалификация и опит, свързан с поръчката.
Мотивът е, че предвидените работи в търга – изграждане на тунели и метростанция, изискват назначение на специалисти, "за което ние не можем да установим дали е извършено и не е достатъчно за правилното оценяване на предложените от участниците технически оферти".

"И трите кандидата, класирани на първите места, имат необходимите технологични качества за изпълнение на поръчката", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" Братоев.
По негови думи в документацията се изисква общо строителство на тунели, независимо по какъв метод са извършени, така че в случая "Метро Черни връх 2013" покрива критериите.

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
Страничните платформи по-бързо се строят......
Еднакво се строят - все пак копеш изкоп - отнема ти еднакво време. Правиш пълнеж в изкопа - пак еднакво време, само че за страничките правиш всичко по 2 - 2 х стълби, 2 х перони и т.н. и не знам дали е по-бързо, но не и е чак толкова евтино колкото го изкарват! Просто така им е по-лесно и не им се занимава, а и каквато е практиката в Метрополитен всичко се прави за да имат те някакъв интерес - когато се окаже че имат интерес от островни перони и ще могат да си завъртят далаверата ще почнат да правят такива станции и ще тръбят как това е най-доброто решение!
Извинявай,ти с какво се занимаваш?Да не си строител?Защото подобни нелепи твърдения не са характерни за един строител или за човек който поне хал-хабер си има от строителство и то Метростроителство!Много бих искал да обсъдя с теб темата на професионално ниво,но силно се съмнявам,че ще вникнеш в материята...Въпреки това съм на разположение по всяко време да побеседваме.Надявам се да не се обидиш на тази моя забележка и да не си един от многото "винаги прави хейтъри" в този форум,а да се интересуваш истински и да си готов за колегиален спор.За повече подробности - винаги съм насреща.

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email

Ако мине....

"Адвал – Гео" обжалва търга за метрото до Хладилника

Quote
Дни след като Столичната община обяви победителя в търга за строител на разширението на втория лъч на метрото в посока южно от бул. "Джеймс Баучер", един от участниците подаде жалба срещу избора.

Това е обединението "Адвал – Гео" между "Адвал" (преименувано на Euro Alliance), "Геострой" и подизпълнител "Стартинженеринг".
Процедурата беше стартирана без прогнозна стойност, но според изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев цената е около 45 млн. лв.

Oбединението беше сред шестте участника, допуснати до отваряне на ценови оферти за изграждане на метроучастъка. Компанията предложи цена от 42.7 млн. лв. и получи 99.54 от 100 възможни точки обща оценка, като така се класира на второ място в надпреварата.

Класираните на първо място фирми от обединение "Метро Черни връх 2013" дадоха оферта за 42.3 млн. лв. и имаха обща оценка 100 точки.
"Комисията ни е дала еднакъв брой точки за технологично изпълнение, но заради по-ниска оферта само с няколко хиляди на "Метро Черни връх 2013" те спечелиха", каза за "Капитал Daily" главният изпълнителен директор на Euro Alliance Валентин Трашлиев.

В жалбата си до Комисията за защита на конкуренцията Euro Alliance посочва, че избраният изпълнител "Метро Черни връх 2013" не би могъл да покрие заложеното изискване в търга за строителство на минимум 1 км тунели чрез подземно преминаване.
"Доколкото ни е известно, двете български дружества партньори в обединението "Станилов" и "Джи Пи груп" не са изпълнявали подобни дейности. От друга страна третото дружество в обединението -   "Метропроект Прага", е с основен предмет на дейност проектиране, като в публичното пространство няма официална информация дали е изпълнявало подобни видове строителни работи, или само е извършвало проектиране на такива", се казва в жалбата.

Освен това обединение "Адвал – Гео" счита, че комисията за избор на изпълнител няма необходимата квалификация и опит, свързан с поръчката.
Мотивът е, че предвидените работи в търга – изграждане на тунели и метростанция, изискват назначение на специалисти, "за което ние не можем да установим дали е извършено и не е достатъчно за правилното оценяване на предложените от участниците технически оферти".

"И трите кандидата, класирани на първите места, имат необходимите технологични качества за изпълнение на поръчката", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" Братоев.
По негови думи в документацията се изисква общо строителство на тунели, независимо по какъв метод са извършени, така че в случая "Метро Черни връх 2013" покрива критериите.
На Трашлиев му дойде в повчеко - вече втори търг губи за милимунди...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2192
    • View Profile
Страничните платформи по-бързо се строят......
Еднакво се строят - все пак копеш изкоп - отнема ти еднакво време. Правиш пълнеж в изкопа - пак еднакво време, само че за страничките правиш всичко по 2 - 2 х стълби, 2 х перони и т.н. и не знам дали е по-бързо, но не и е чак толкова евтино колкото го изкарват! Просто така им е по-лесно и не им се занимава, а и каквато е практиката в Метрополитен всичко се прави за да имат те някакъв интерес - когато се окаже че имат интерес от островни перони и ще могат да си завъртят далаверата ще почнат да правят такива станции и ще тръбят как това е най-доброто решение!
Извинявай,ти с какво се занимаваш?Да не си строител?Защото подобни нелепи твърдения не са характерни за един строител или за човек който поне хал-хабер си има от строителство и то Метростроителство!Много бих искал да обсъдя с теб темата на професионално ниво,но силно се съмнявам,че ще вникнеш в материята...Въпреки това съм на разположение по всяко време да побеседваме.Надявам се да не се обидиш на тази моя забележка и да не си един от многото "винаги прави хейтъри" в този форум,а да се интересуваш истински и да си готов за колегиален спор.За повече подробности - винаги съм насреща.
Е то не е ли очевидно, че за островен перон, после се налага доста повече копаене в посока тунелите, където да се съберат двата коловоза? При страничните перони практически веднага след станцията имаш тесен тунел.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
Да така е!И това е само една от главните причини...  8)
« Last Edit: 09.12.2013, 11:04:28 by difian »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Има ли някакво развитие по проекта, не трябваше ли скоро време да има някакви обществени обсъждания каквито имаше за МД2, преди да започне да се строи?
ЕД: Ок, благодаря за информацията.
« Last Edit: 29.01.2014, 12:30:03 by Petko21 »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3140
    • View Profile
Какво има да се обсъжда след като договора със строителя вече е подписан ?

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
А обжалването?

Offline ivanjordanov

  • Писател
  • **
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Да, какво стана с обжалването? Нещо не намирам информация по въпроса.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Намерих:
http://reg.cpc.bg/Dossier.aspx?DossID=300044573
Жалбата не е уважена.