Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
117 (82.4%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
25 (17.6%)

Total Members Voted: 142

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 444682 times)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1760 on: 07.09.2020, 17:23:55 »
10 станции означават поне 5 линии, или?

Нещо такова трябва да са:
Депо
Тех парк - 84, 184
Гурко - 84, 184
Гео Милев - 123, 6
Герман - 6
Лифт Симеоново - 123
Овча купел 2 - 60, 73
Гоце Делчев - 73, 74
Централна гара 60,74

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1761 on: 07.09.2020, 17:34:48 »
Още една остана... Зоопарка и 122 може би?

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1762 on: 07.09.2020, 18:26:20 »
Още една остана... Зоопарка и 122 може би?

122 се гласят да го закриват (поне в сегашния му вид) и няма да има смисъл специално за него да се прави на Зоопарка зарядна станция.

Иначе ако не возеше въздух щеше да е идеално, защото Зоопарка си е голям "терминал" и ще е хубаво да има зареждачка за в бъдеще, а на лифта вече си има, но пак казвам - ако няма да се ползва няма смисъл.

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1763 on: 07.09.2020, 19:40:56 »
Още една остана... Зоопарка и 122 може би?
60 и 74 са с различни крайни спирки, което предполага 2 станции на Централна гара

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1764 on: 07.09.2020, 19:55:21 »
60 и 74 са с различни крайни спирки, което предполага 2 станции на Централна гара

Това би било разхищение. По-скоро обединяване на крайните спирки, и без това тази обиколка на 74 е малко излишна.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1765 on: 07.09.2020, 21:34:33 »
Предполагам с бързите си темпове на работа да видим новите китайци още през зимата.

А има ли вече идеи къде ще са разположени зарядните станции?
Единственото, което мога да дам, като информация е предизборната платформа на Фандъкова. Предполагам сега с бързи темпове ще разкарат концесията на 260 и ще ги сложат и на 73. Ако остане нещо или купят останалите 15 хигера по кредита на ЕБР ще видим още и на 74 и 6. Наистина не знам. Евентуално Георги може да е чул нещо, защото нали новите електробуси ги гласяло за депо Надежда.

Депо Надежда е супер тясно и никога там няма да ги слагат. Гараж Левски се води към Надежда сигурно там ще са.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1766 on: 07.09.2020, 22:22:25 »
За мен ще е логично тролеите да са в Левски, а електробусите в Надежда, като вземем предвид, че дадените линии минават до гаража. 
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1767 on: 07.09.2020, 22:35:03 »
Депо Надежда е супер тясно и никога там няма да ги слагат. Гараж Левски се води към Надежда сигурно там ще са.

В Надежда има доста за разчистване, може да се освободи място  ;)

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1768 on: 07.09.2020, 22:46:21 »
Депо Надежда е супер тясно и никога там няма да ги слагат. Гараж Левски се води към Надежда сигурно там ще са.

В Надежда има доста за разчистване, може да се освободи място  ;)
и какво има за разчистване, че ще се освободи място???

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1769 on: 07.09.2020, 22:46:35 »
Какъв е смисълът от разполагането на зарядна станция в Герман, за да се покрие една крайградска линия с три коли? То бива кражби и източване, но вече надминават себе си.

За мен по-смислено би било да се напънат да покрият А72 или А604 с електробуси.

А84 върви стремглаво надолу - разделиха го на две линии, обслужващи летището по меко казано странен начин, добавиха време в разписанието, за да се зарежда по средата на маршрута и тн.
« Last Edit: 07.09.2020, 22:49:53 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1770 on: 07.09.2020, 22:49:04 »
и какво има за разчистване, че ще се освободи място???

Икаруси...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1771 on: 07.09.2020, 23:25:13 »
Малко информация от транспортната комисия на 23-ти декември. На нея се каза доста интересна информация за дружествата. Ето какво успях да запиша:

1) Столичен Автотранспорт:
Дружеството има щат от 1411 души. От тях 1217 са шофьори. Дружеството е прибрало 350 шофьора от Карат-С , а 150 са напуснали.  Имат 15 броя курсисти. В момента от щата 120 шофьорски места са незаети – основно в Малашевци и по-малко в Дружба.
Курсове за професионална квалификация минават в момента 53-ма души. Годишно около 30 души преквалифицират от кат. С за категория D.

Цена на километър пробег за 2019 г. – 3,07 лева;
Искана цена за километър пробег за 2020 г. – 3,60 лева;
За 2020 г. предвиждат да експлоатират 81 автобусни линии с 500 коли, за които им трябват над 1400 водача.

Водачите им не искат да работят на нощните линии. Но в суматохата на въпроса за подробности защо – някак си Монов забрави да отговори.
Истината е, че ги карат да си доработват в сутрешен пик, за да станат 8 часа като не им се плаща престоят в депо от 4 до 6 сутринта.

Монов потвърждава ангажимента, че в следващите 3 години всяка година ще вдига с 10 % заплатите.

За 5-те употребявани автобуса за витошките линии има 2 кандидатствали фирми.

Имали отношения с гимназиите Хенри Форд и Макгахан. Взимали от тях сервизни работници, но не се задържали… Имали отношения и с университети – какви точно – не стана ясно.

Извънредният труд намалявал. Вече в повечето случаи се спазвал законът и шофьорите имали до 30 часа месечно извънреден труд. Имало и месечен график за отпуски, които уж се спазвал.


2) Столичен Електротранспорт
За 2019 г. е трябвало да направят 14 888 000 км пробег. Щели да направят 14 400 000 км пробег. Имало ремонти и затова(а не заради липса на водачи  :D ).

За 2020 г. е предвиден 16 200 000 км пробег, от който 15 120 000 км за ТМ+ТБ и 1 080 000 за електробусите. Електробусният превоз ще се плащал на 3,30 лв км пробег.

През 2019 г. е возил на 5,16 лева на км пробег.
За 2020 г. дружеството е поискало 6,79 лева на км пробег.

През 2020 г. имат готовност да пренасочат трамвайни линии и мотриси във връзка с очакващият се ремонт на Цар Борис ІІІ. Тази година щели да разкарат панелите от Гео Милев до Цветан Лазаров.

Ганчев спомена, че за 25-те трамвая участват Шкода, Песа и Дурмазлар.
Спомена, че за 30-те кондензаторни електробуса участват 5 фирми. Спомена 3 от тях – Хигер, Соларис и Алстом.
Възможно е тази година да купи още 10 Т6А5 от Прага.

Ще се ремонтират 3 ТИС-а по ОП Околна Среда. Два успях да запиша – Веслец и Слатина. Продължава внедряването на SCADA телеметрична система в ТИС-овете за дистанционно наблюдение и управление.

В момента не достигат 50 ТБ водача и 60 ватмана.
За тролейбусите вижда проблем, че трябва да се придобие D категория. Горещо подкрепя очакването да се промени закона и да е възможно от кат. В директно да се взима D след преминаването на специален курс. Това ще разреши проблема според него.
Дружеството имало организирано дуално обучение с гимназия Хенри Форд за кадри, но нямало много участващи.

В момента дружеството изготвяло работни проекти и тръжни процедури във връзка с ремонти на релсов път – спомена за Стамболийски, Илиенско шосе и Баучър конкретно, но имало и други.

На въпроси, Ганчев отговори, че многократно са подавали информация и сигнали към дирекция „Управление и анализ на трафика“ и дирекция „Транспорт“ за проблемни места, където е необходимо бързо пропускане на превозни средства. Били подкрепяли и обособяването на трамвайни трасета с пъпките. Имат против организирането на споделени трасета по стари трамвайни, защото основата не била предвидена за движение на тежки автобуси върху тях, което компрометирало асфалтовото покритие върху тях.

За ремонта на депата и гаражите каза, че няма пари. Извършвали само ремонт и поддръжка на съществуващото в тях. Каза, че един основен ремонт и модернизация на едно депо струва между 50 и 70 милиона лева. За тролейбусните – по-малко.

Според него трамваят по Копенхаген е изключително важен и се надява час по-скоро да се реализира, но има много отчуждения. Планира през следващите години да вземе още повече линии от автотранспорта, които да експлоатира с електробуси.

Преминаването към едно междурелсие според Ганчев не е невъзможно, но според него на този етап е безсмислено, поради простата причина, че има още много други проблеми, които били по-важни за оправяне. Каза, че не е смятал ориентировъчно колко би струвало това, но било „поне няколкостотин милиона лева“.

60-те електробуса ще бъдат гарирани в Искър и в Левски приблизително по равно, от което следва, че ще се възстанови Левски като нормално работещо депо-стоянка.

3) Метрополитен
Интересното тук е цената на км пробег:
През 2019 г. са возили на 14,79 лева на км пробег.
През 2020 г. искат да возят на 16,50 лева на км пробег.

През 2019 г. транспортната задача на метрото е била 4 748 000, която се изпълнява на 100 %.

За третия метродиаметър през 2020 г. ще се отделят малко над 900 000 км пробег.
Първият участък щял да се пусне през май или юни, в зависимост от това, кога Сименс ще се справят с настройките на системите в тунелите и на станциите. Строителите се били забавили, заради форсмажори.

4) ЦГМ
Общият пробег за транспорта за 2019 г. е 62 354 000.
За 2020 г. предвиждат 64 325 000 км. Увеличението е предимно за Столичен електротранспорт и за метртото.

През 2019 г. продали 35 600 годишни карти по 365 лева, което правило близо 13 млн лева приход. Много били доволни…
Планират през 2020 г. да увеличат продажбите на превозни документи с +3 %.

Щели да увеличат броя на полицаите, които да работят с ЦГМ както с контрольорите, така и за паркирането.

Щели да въведат пилотен постоянен контрол по някои линии. Пилотно щели да пробват по линия 111 като за целта щели да се оформят екипи и в определени дни всички коли на линията ще бъдат с постоянен контрол.

Предлагат да се оформи работна група за тикет системата. За да имало „прозрачност“…
В София към момента има 28 000 зонирани паркоместа. 23 000 в зелена зона и 5 000 в синя зона.
С разширението, което се предлага в Иван Вазов и в Слатина пресмятат, че паркоместата ще се увеличат с + 5000.

Смятали да завършат паркинга на МС Сливница през 2020 г. Щял да бъде за 262 места. На Централна гара щял да бъде за 87 места. Търсят терен около МС Западен парк за изграждане на наказателен паркинг за Люлин, за да урегулирали паркирането в квартала…

ЦГМ иска да закупи от 3 до 5 броя репатрака (а не паяци), по примера на Бургас, през 2020 г., с които по-мобилно и бързо да репатрира автомобили.
Скобаджиите били организирани в 46 екипа.
Не се води статистика на вдигнатите автомобили.

Разбра се, че има подзони в зелена зона, в които има повече продадени на брой стикери за паркиране от наличния брой места. Подробности не разбрах. Другият път ще разпитам.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1772 on: 08.09.2020, 00:07:54 »
и какво има за разчистване, че ще се освободи място???

Икаруси...
А къде забравяш, че на тяхно място идват още толко нови тролея?

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1773 on: 09.09.2020, 23:46:19 »
Какъв е смисълът от разполагането на зарядна станция в Герман, за да се покрие една крайградска линия с три коли? То бива кражби и източване, но вече надминават себе си.

За мен по-смислено би било да се напънат да покрият А72 или А604 с електробуси.

А84 върви стремглаво надолу - разделиха го на две линии, обслужващи летището по меко казано странен начин, добавиха време в разписанието, за да се зарежда по средата на маршрута и тн.

Благодаря за хубавото и пълноценно описване на ситуацията - не че това променя нещо, но е хубаво истината все пак да бъде налична черно на бяло.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1774 on: 12.09.2020, 01:40:43 »
Е толкова ли не разбирате че тези бързо зарядни Елктроавтобуси са точно за такива линии с малко коли на голям интервал. :neznam: За да може да им стига времето със зареждането. Ако са на сериозни  линии и със другите закъснения заради задръстванията няма да могат да си направят курсовете за деня и ще е мазало.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1775 on: 12.09.2020, 13:34:54 »
Мисля че си зареждат понкога и на Цариградско. Наскоро видях даже 2-3 които чакаха на спирката на Цариградско за зареждане, а шофьора и пътниците бяха излезнали навън защото се чака 4-5 минути.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1776 on: 12.09.2020, 16:14:17 »
Мисля че си зареждат понкога и на Цариградско. Наскоро видях даже 2-3 които чакаха на спирката на Цариградско за зареждане, а шофьора и пътниците бяха излезнали навън защото се чака 4-5 минути.
Зареждането на тех парка беше по време на протестите, защото станцията на Гурко не беше достъпна. След като се разчистиха кръстовищата на Орлов и ректората вече не се зарвжда на Цариградско. Иначе не е необходимо да се слиза от автобуса при зареждане. Аз веднъж си подремнах така 5 минути вътре докато зареждаше.

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1777 on: 12.09.2020, 18:00:18 »
Мисля че си зареждат понкога и на Цариградско. Наскоро видях даже 2-3 които чакаха на спирката на Цариградско за зареждане, а шофьора и пътниците бяха излезнали навън защото се чака 4-5 минути.
Зареждането на тех парка беше по време на протестите, защото станцията на Гурко не беше достъпна. След като се разчистиха кръстовищата на Орлов и ректората вече не се зарвжда на Цариградско. Иначе не е необходимо да се слиза от автобуса при зареждане. Аз веднъж си подремнах така 5 минути вътре докато зареждаше.
Много си в грешка, има правило да се зарежда на всеки курс и на естакадата малко, за да не се претоварва зарядната станция на Гурко.
И това е още преди да затворят Орлов мост.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1778 on: 12.09.2020, 20:45:41 »
Мисля че си зареждат понкога и на Цариградско. Наскоро видях даже 2-3 които чакаха на спирката на Цариградско за зареждане, а шофьора и пътниците бяха излезнали навън защото се чака 4-5 минути.
Зареждането на тех парка беше по време на протестите, защото станцията на Гурко не беше достъпна. След като се разчистиха кръстовищата на Орлов и ректората вече не се зарвжда на Цариградско. Иначе не е необходимо да се слиза от автобуса при зареждане. Аз веднъж си подремнах така 5 минути вътре докато зареждаше.
Много си в грешка, има правило да се зарежда на всеки курс и на естакадата малко, за да не се претоварва зарядната станция на Гурко.
И това е още преди да затворят Орлов мост.
То че има такова правило може и да има, но аз като живеещ там ти казвам каква е реалността. В началото януари февруари, когато заработиха зареждаха там. Ама в последствие спряха. Сега по протестите отново зареждаха, а иначе не знам в момента как е положението, защото не съм ползвал гт от протестите насам и не съм обръщал внимание как са в момента.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1779 on: 12.09.2020, 21:14:22 »
Какво значи "да не се претоварва"? Зарежда се само един автобус, нали така? Как ще се претовари?