Малко информация от транспортната комисия на 23-ти декември. На нея се каза доста интересна информация за дружествата. Ето какво успях да запиша:
1) Столичен Автотранспорт:
Дружеството има щат от 1411 души. От тях 1217 са шофьори. Дружеството е прибрало 350 шофьора от Карат-С , а 150 са напуснали. Имат 15 броя курсисти. В момента от щата 120 шофьорски места са незаети – основно в Малашевци и по-малко в Дружба.
Курсове за професионална квалификация минават в момента 53-ма души. Годишно около 30 души преквалифицират от кат. С за категория D.
Цена на километър пробег за 2019 г. – 3,07 лева;
Искана цена за километър пробег за 2020 г. – 3,60 лева;
За 2020 г. предвиждат да експлоатират 81 автобусни линии с 500 коли, за които им трябват над 1400 водача.
Водачите им не искат да работят на нощните линии. Но в суматохата на въпроса за подробности защо – някак си Монов забрави да отговори.
Истината е, че ги карат да си доработват в сутрешен пик, за да станат 8 часа като не им се плаща престоят в депо от 4 до 6 сутринта.
Монов потвърждава ангажимента, че в следващите 3 години всяка година ще вдига с 10 % заплатите.
За 5-те употребявани автобуса за витошките линии има 2 кандидатствали фирми.
Имали отношения с гимназиите Хенри Форд и Макгахан. Взимали от тях сервизни работници, но не се задържали… Имали отношения и с университети – какви точно – не стана ясно.
Извънредният труд намалявал. Вече в повечето случаи се спазвал законът и шофьорите имали до 30 часа месечно извънреден труд. Имало и месечен график за отпуски, които уж се спазвал.
2) Столичен Електротранспорт
За 2019 г. е трябвало да направят 14 888 000 км пробег. Щели да направят 14 400 000 км пробег. Имало ремонти и затова(а не заради липса на водачи
).
За 2020 г. е предвиден 16 200 000 км пробег, от който 15 120 000 км за ТМ+ТБ и 1 080 000 за електробусите. Електробусният превоз ще се плащал на 3,30 лв км пробег.
През 2019 г. е возил на 5,16 лева на км пробег.
За 2020 г. дружеството е поискало 6,79 лева на км пробег.
През 2020 г. имат готовност да пренасочат трамвайни линии и мотриси във връзка с очакващият се ремонт на Цар Борис ІІІ. Тази година щели да разкарат панелите от Гео Милев до Цветан Лазаров.
Ганчев спомена, че за 25-те трамвая участват Шкода, Песа и Дурмазлар.
Спомена, че за 30-те кондензаторни електробуса участват 5 фирми. Спомена 3 от тях – Хигер, Соларис и Алстом.
Възможно е тази година да купи още 10 Т6А5 от Прага.
Ще се ремонтират 3 ТИС-а по ОП Околна Среда. Два успях да запиша – Веслец и Слатина. Продължава внедряването на SCADA телеметрична система в ТИС-овете за дистанционно наблюдение и управление.
В момента не достигат 50 ТБ водача и 60 ватмана.
За тролейбусите вижда проблем, че трябва да се придобие D категория. Горещо подкрепя очакването да се промени закона и да е възможно от кат. В директно да се взима D след преминаването на специален курс. Това ще разреши проблема според него.
Дружеството имало организирано дуално обучение с гимназия Хенри Форд за кадри, но нямало много участващи.
В момента дружеството изготвяло работни проекти и тръжни процедури във връзка с ремонти на релсов път – спомена за Стамболийски, Илиенско шосе и Баучър конкретно, но имало и други.
На въпроси, Ганчев отговори, че многократно са подавали информация и сигнали към дирекция „Управление и анализ на трафика“ и дирекция „Транспорт“ за проблемни места, където е необходимо бързо пропускане на превозни средства. Били подкрепяли и обособяването на трамвайни трасета с пъпките. Имат против организирането на споделени трасета по стари трамвайни, защото основата не била предвидена за движение на тежки автобуси върху тях, което компрометирало асфалтовото покритие върху тях.
За ремонта на депата и гаражите каза, че няма пари. Извършвали само ремонт и поддръжка на съществуващото в тях. Каза, че един основен ремонт и модернизация на едно депо струва между 50 и 70 милиона лева. За тролейбусните – по-малко.
Според него трамваят по Копенхаген е изключително важен и се надява час по-скоро да се реализира, но има много отчуждения. Планира през следващите години да вземе още повече линии от автотранспорта, които да експлоатира с електробуси.
Преминаването към едно междурелсие според Ганчев не е невъзможно, но според него на този етап е безсмислено, поради простата причина, че има още много други проблеми, които били по-важни за оправяне. Каза, че не е смятал ориентировъчно колко би струвало това, но било „поне няколкостотин милиона лева“.
60-те електробуса ще бъдат гарирани в Искър и в Левски приблизително по равно, от което следва, че ще се възстанови Левски като нормално работещо депо-стоянка.
3) Метрополитен
Интересното тук е цената на км пробег:
През 2019 г. са возили на 14,79 лева на км пробег.
През 2020 г. искат да возят на 16,50 лева на км пробег.
През 2019 г. транспортната задача на метрото е била 4 748 000, която се изпълнява на 100 %.
За третия метродиаметър през 2020 г. ще се отделят малко над 900 000 км пробег.
Първият участък щял да се пусне през май или юни, в зависимост от това, кога Сименс ще се справят с настройките на системите в тунелите и на станциите. Строителите се били забавили, заради форсмажори.
4) ЦГМ
Общият пробег за транспорта за 2019 г. е 62 354 000.
За 2020 г. предвиждат 64 325 000 км. Увеличението е предимно за Столичен електротранспорт и за метртото.
През 2019 г. продали 35 600 годишни карти по 365 лева, което правило близо 13 млн лева приход. Много били доволни…
Планират през 2020 г. да увеличат продажбите на превозни документи с +3 %.
Щели да увеличат броя на полицаите, които да работят с ЦГМ както с контрольорите, така и за паркирането.
Щели да въведат пилотен постоянен контрол по някои линии. Пилотно щели да пробват по линия 111 като за целта щели да се оформят екипи и в определени дни всички коли на линията ще бъдат с постоянен контрол.
Предлагат да се оформи работна група за тикет системата. За да имало „прозрачност“…
В София към момента има 28 000 зонирани паркоместа. 23 000 в зелена зона и 5 000 в синя зона.
С разширението, което се предлага в Иван Вазов и в Слатина пресмятат, че паркоместата ще се увеличат с + 5000.
Смятали да завършат паркинга на МС Сливница през 2020 г. Щял да бъде за 262 места. На Централна гара щял да бъде за 87 места. Търсят терен около МС Западен парк за изграждане на наказателен паркинг за Люлин, за да урегулирали паркирането в квартала…
ЦГМ иска да закупи от 3 до 5 броя репатрака (а не паяци), по примера на Бургас, през 2020 г., с които по-мобилно и бързо да репатрира автомобили.
Скобаджиите били организирани в 46 екипа.
Не се води статистика на вдигнатите автомобили.
Разбра се, че има подзони в зелена зона, в които има повече продадени на брой стикери за паркиране от наличния брой места. Подробности не разбрах. Другият път ще разпитам.